Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 64 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Billy Wilder op blu-ray

    Het lijkt me dat Billy zijn eigen BD topic verdient. Tot nu toe zijn uitgekomen:

    Some Like it Hot (1959)



    The Apartment (1960)



    En reeds aangekondigd zijn:

    Double Indemnity (1944)



    The Lost Weekend (1945)



    Beiden in Engeland door Masters of Cinema

    Verder gaan er zeer sterke geruchten dat Paramount zelf dit jaar met Sunset Boulevard (1950) komt en in Frankrijk komt op 3 mei uit:

    Avanti! (1972)



    Met 'Avanti!' ben ik erg blij, want die stond zeer hoog op mijn Wilder blu-ray verlanglijstje. Het is bijna een cliché, maar 'Avanti!' is typisch zo late herfstfilm waarin een gelauwerd regisseur het aandurft het tempo omlaag te schroeven en zo'n rijpe, volwassen film te maken. Heerlijk melancholische film vol warmte. Een blu-ray kan voor een film als 'Avanti!' het verschil van dag en nacht maken, vooral omdat er niet heel veel gebeurt en de film volledig teert op textuur, sfeer en omgeving en dat zijn nu precies de zaken die blu-ray zo goed kan weergeven omdat ze een soort tactiele ervaring geven die DVD nooit kan leveren. En de film zit natuurlijk vol met van die landschap shots van Italië die op DVD sowieso nooit goed tot hun recht komen.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  2. #2

    Standaard

    Ha, moet vaker zo'n topic openen, want nu komt het nieuws dat Paramount in Frankrijk op 9 mei 'Sabrina' gaat uitbrengen! Wowza!

    Op dezelfde dag komt er overigens nog een Audrey Hepburn meesterwerk uit, Stanley Donen's fantastische 'Funny Face'. Aangezien die laatste een kleurenmusical is en de DVD te wensen over liet, is dit uiterst welkom!
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  3. #3

    Standaard

    Leuk dat je dit topic opent maar goed voor m`n bankrekening is het niet
    Double Indemnity, The Lost Weekend, Avanti! (die ik trouwens nog niet heb gezien), Sabrina en Funny Face komen er allemaal in.
    Hopen dat de geruchten van Sunset Boulevard kloppen en we die ook snel mogen verwelkomen
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  4. #4

    Standaard

    The Seven Year Itch komt op 20 juli uit in Duitsland uit in een heuze Marilyn Monroe collectie! deze collectie bestaat uit:

    1. The Seven Year Itch (1955)
    2. Gentlemen Prefer Blondes (1953)
    3. How to Marry a Millionaire (1953)
    4. There's No Business Like Show Business (1954)
    5. River of No Return (1954)

    Voor meer info: http://translate.google.com/translat...f-blu-ray-disc





  5. #5

    Standaard

    Ah geweldig! In Japan gaan er blijkbaar ook 8 Monroe titels verschijnen, dus het is mooi dat er in ieder geval een aantal doorsijpelen naar andere landen.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  6. #6

    Standaard

    Goed nieuws. Die collectie gaat er in komen, als ze tenminste de titels niet naar t Duits vertalen
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  7. #7

    Standaard

    Pas geleden The Fortune Cookie gezien via een 'ander kanaal' .
    Het is niet zijn beste film, maar ik verbaasde me wel over de goede beeldkwaliteit (geen idee wat de bron was).

  8. #8

    Standaard

    Een definitieve datum voor Sunset Boulevard!


    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  9. #9

    Standaard

    WOOHOO!
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  10. #10

    Standaard

    Bah! Sabrina is uit in Nederland. Helaas zwaar digitaal bewerkt, geen korrel te bekennen. Hetzelfde geldt voor Stanley Donen's Funny Face. Verder bevatten beide bd's alleen de film, helemaal geen extra's. Wat toch heel vreemd is, gezien het feit dat de meest recente dvd's bol stonden van de extra's. Erg teleurstellend.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bureaulamp Bekijk bericht
    Bah! Sabrina is uit in Nederland. Helaas zwaar digitaal bewerkt, geen korrel te bekennen. Hetzelfde geldt voor Stanley Donen's Funny Face. Verder bevatten beide bd's alleen de film, helemaal geen extra's. Wat toch heel vreemd is, gezien het feit dat de meest recente dvd's bol stonden van de extra's. Erg teleurstellend.
    Dat klinkt niet best ...en ik neem aan dat dit dezelfde edities zijn die in Frankrijk zijn uitgekomen?

  12. #12

    Standaard

    Alle catalogtitels van Paramount/Universal worden in europa niet meer voorzien met extra`s door een rechten kwestie Ik wacht wel tot de US versie in de aanbieding zijn.

    Sabrina is idd dezelfde die in Frankrijk is uitgekomen. Paramount/Universal geven alleen nog maar dezelfde edities uit in de verschillende landen van europa.

  13. #13

    Standaard

    Bedankt voor de info.
    Ik heb beide films onlangs nog gezien, en hoewel Funny Face niet direct op de herkijklijst staat, had ik Sabrina wel op blu-ray willen zien....

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wieba Bekijk bericht
    Alle catalogtitels van Paramount/Universal worden in europa niet meer voorzien met extra`s door een rechten kwestie Ik wacht wel tot de US versie in de aanbieding zijn.

    Sabrina is idd dezelfde die in Frankrijk is uitgekomen. Paramount/Universal geven alleen nog maar dezelfde edities uit in de verschillende landen van europa.
    Ik kan nergens release-informatie vinden over een US-versie van Funny Face en Sabrina. Hoewel ik er niet aan twijfel dat dit ooit zal gebeuren, is er volgens mij nog niets daarover bekend.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik kan nergens release-informatie vinden over een US-versie van Funny Face en Sabrina. Hoewel ik er niet aan twijfel dat dit ooit zal gebeuren, is er volgens mij nog niets daarover bekend.
    Klopt, maar kijkende naar andere releases in deze batch (Chinatown, To Catch a Thief, a beautiful mind ) van universal/paramount in Europa vallen twee dingen op.

    • Transfer van de Europa is identiek aan die van US.
    • Europa geen extra`s en US wel.

    Ga er maar van uit dat Funny Face en Sabrina in de US uitkomen met dezelfde transfer, maar wel met de mogelijk van extra`s.

  16. #16

    Standaard

    Ik had begrepen dat de transfe van A Beautiful Mind wel anders is in Europa. Heb ik op het forum van blu-ray.com gelezen:

    A Beautiful Mind
    US - VC-1 28575 kbps, DTS-HD MA 5.1 3964 kbps 24-bit (Region free)
    DE - AVC 34415 kbps, DTS-HD MA 5.1 4093 kbps 24-bit, Best PQ (Region free)
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik had begrepen dat de transfe van A Beautiful Mind wel anders is in Europa. Heb ik op het forum van blu-ray.com gelezen:
    hmmm daar gaat mijn theorie . Die DE release veegt wel de vloer aan de US discs zeg, want een verschil!! Wel jammer van de ontbrekende extra`s..

  18. #18

    Standaard

    'Funny Face' schijnt er inderdaad afschuwelijk uit te zien door een overdaad aan DNR, 'Sabrina' schijnt in verhouding nog mee te vallen. Maar sinds die figuur Ron Smith weg is bij Paramount schijnt het een ramp te zijn bij Paramount omdat die Smith blijkbaar de enige was die nog iets gaf om de releases van oude films. Van 'Sunset Boulevard' hoeven we waarschijnlijk dus ook niets meer te verwachten helaas. Op deze manier is het maar te hopen dat Paramount zoveel mogelijk titels aan bedrijfjes zoals Olive uitleent die nog wel enige aandacht en liefde in de releases steekt.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wieba Bekijk bericht
    hmmm daar gaat mijn theorie . Die DE release veegt wel de vloer aan de US discs zeg, want een verschil!! Wel jammer van de ontbrekende extra`s..
    Vind het verschil in bitrate wel meevallen, hoor. Zo groot is dat niet, als je het al kunt zien.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Vind het verschil in bitrate wel meevallen, hoor. Zo groot is dat niet, als je het al kunt zien.
    Nu ik die screenshots op een hd monitor zie moet ik je toch gelijk geven. Het verschil is niet zo groot. De Duitse uitgave lijkt is iets lichter, maar of je dat op groot scherm ook zult zien?

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    'Funny Face' schijnt er inderdaad afschuwelijk uit te zien door een overdaad aan DNR, 'Sabrina' schijnt in verhouding nog mee te vallen. Maar sinds die figuur Ron Smith weg is bij Paramount schijnt het een ramp te zijn bij Paramount omdat die Smith blijkbaar de enige was die nog iets gaf om de releases van oude films. Van 'Sunset Boulevard' hoeven we waarschijnlijk dus ook niets meer te verwachten helaas. Op deze manier is het maar te hopen dat Paramount zoveel mogelijk titels aan bedrijfjes zoals Olive uitleent die nog wel enige aandacht en liefde in de releases steekt.
    Dat is geen goed nieuws... benieuwd naar de recensies...
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wieba Bekijk bericht
    Alle catalogtitels van Paramount/Universal worden in europa niet meer voorzien met extra`s door een rechten kwestie
    Interessante info, hoe kwam je dit te weten? Erg jammer overigens.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    'Funny Face' schijnt er inderdaad afschuwelijk uit te zien door een overdaad aan DNR, 'Sabrina' schijnt in verhouding nog mee te vallen. Maar sinds die figuur Ron Smith weg is bij Paramount schijnt het een ramp te zijn bij Paramount omdat die Smith blijkbaar de enige was die nog iets gaf om de releases van oude films. Van 'Sunset Boulevard' hoeven we waarschijnlijk dus ook niets meer te verwachten helaas. Op deze manier is het maar te hopen dat Paramount zoveel mogelijk titels aan bedrijfjes zoals Olive uitleent die nog wel enige aandacht en liefde in de releases steekt.
    Heb net even zitten te lezen op bluray.com, maar de meningen over Funny Face zijn daar verdeeld. Er zijn mensen die klagen over het gebrek aan DNR. Aan de andere kant zijn er ook mensen die heel lovend zijn over het detailniveau van de blu-ray.
    Heb zelf Sabrina in mijn bezit en bekeken. Heb genoten van het beeld. Heb de film nog nooit zo goed gezien.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Heb net even zitten te lezen op bluray.com, maar de meningen over Funny Face zijn daar verdeeld. Er zijn mensen die klagen over het gebrek aan DNR. Aan de andere kant zijn er ook mensen die heel lovend zijn over het detailniveau van de blu-ray.
    Heb zelf Sabrina in mijn bezit en bekeken. Heb genoten van het beeld. Heb de film nog nooit zo goed gezien.
    Ik geloof niet dat die mensen klagen over het gebrek aan DNR

    Maar dat is altijd bij iedere release waarbij DNR overmatig gebruikt wordt, het publiek wordt dan direct in twee kampen gesplitst: DNR haters vs. DNR lovers.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Ik geloof niet dat die mensen klagen over het gebrek aan DNR

    Maar dat is altijd bij iedere release waarbij DNR overmatig gebruikt wordt, het publiek wordt dan direct in twee kampen gesplitst: DNR haters vs. DNR lovers.
    Ja, maar vaak is het punt van kritiek dat door het toepassen van DNR het detailniveau ook aangetast wordt c.q. is. Het wassen poppen effect, noem ik het maar. Dan zijn de opmerkingen over het grote detailniveau vreemd. Of er is een nieuwe techniek toegepast. Maar goed, Funny Face heb ik net besteld dus benieuwd wat ik er straks van vind.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •