Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 64 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Thorndyke Bekijk bericht
    Interessante info, hoe kwam je dit te weten? Erg jammer overigens.
    Gelezen op het forum van blu-ray.com. Geen idee of het echt waar is, maar het komt helaas wel overeen het hun laatste releases

  2. #27

    Standaard

    Inmiddels Funny Face op blu-ray gezien. De kleuren spatten van het scherm. Heb de film nog nooit zo goed gezien.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Inmiddels Funny Face op blu-ray gezien. De kleuren spatten van het scherm. Heb de film nog nooit zo goed gezien.
    De kleuren schijnen ook niet het 'probleem' te zijn, maar de vermeende ruisonderdrukking die gezichten als wassen beelden zouden laten uitzien. Ik heb de Blu-ray inmiddels binnen, maar nog niet bekeken.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    De kleuren schijnen ook niet het 'probleem' te zijn, maar de vermeende ruisonderdrukking die gezichten als wassen beelden zouden laten uitzien. Ik heb de Blu-ray inmiddels binnen, maar nog niet bekeken.
    Ik zag over het algemeen een grote mate aan detail. Audrey Hepburn had in de scene in de boekwinkel een zeer natuurlijk karakter. Later was dit duidelijk minder het geval. Ik weet niet of dit aan DNR te danken is of ook aan het overdadig gebruik van make-up.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  5. #30

    Standaard

    Double Indemnity recensie op blu-ray.com. Ziet er echt waanzinnig uit, is een compleet andere film dan op de DVD. In die scenes in het huis van Phyllis heb ik nog nooit iets gezien volgens mij, maar dat is nu wel anders!
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Double Indemnity recensie op blu-ray.com. Ziet er echt waanzinnig uit, is een compleet andere film dan op de DVD. In die scenes in het huis van Phyllis heb ik nog nooit iets gezien volgens mij, maar dat is nu wel anders!
    En slechts £ 12.00 als pre-order bij Amazon UK!

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    En slechts £ 12.00 als pre-order bij Amazon UK!
    Ook bij eureka zelf en die sturen hem vrijdag of anders maandag op stond op blu-ray.com
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ook bij eureka zelf en die sturen hem vrijdag of anders maandag op stond op blu-ray.com
    Het probleem wat ik hier in Den Haag echter heb als ik iets uit Engeland naast Amazon bestel, is dat het met die oegie-oegie bedrijfjes zoals Royal Mail komt en die werken eigenlijk alleen als het hen uitkomt. Wat er dus op neer komt dat het soms tot twee weken duurt voordat ik het in huis heb. Of als het niet door de brievenbus past dan kun je doordeweeks van 9-5 enkel op werkdagen naar een of andere onbereikbare loods in de middle of nowhere. Ik vraag me soms wel eens af hoe dat in andere steden er aan toe gaat.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  9. #34

    Standaard

    Royal Mail is in de UK zelf echt geen oegie-oegie bedrijfje, maar in het buitenland wordt hun post idd wel door dat soort bedrijfjes bezorgd. Eureka duurt meestal rond 1 week, maar via marketplace sellers of anderen die via Royal Mail versturen duurt het meestal wel minmaal 2 weken.
    Op één of andere manier krijg ik grote dingen altijd via postNL binnen en die bezorger weet waar ik werk, sterker nog daar brengt hij standaard de pakketjes naar toe Vanmorgen wel geluk dat ik snel genoeg m'n bed uit was, al denk ik dat het ophalen van die pakketjes nog wel in de buurt zou zijn geweest. Arnhem is voor veel van dit soort bedrijfjes wel een centraal punt, dus het meeste zit hier wel in de buurt, behalve DPD en UPS niet geloof ik.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  10. #35

  11. #36

    Standaard

    Er is meer dan één sequentie in Funny Face die er verbluffend uitziet op deze Blu-ray, met een schitterende kleurenweergave, een uitmuntend contrast en nauwelijks een korreltje grain. Dat is waarschijnlijk het gevolg van het feit dat de prent is opgenomen in het VistaVision-formaat.
    Dat is ook een manier om er naar te kijken Het is zeker zo dat de hi-fidelity van VistaVision zorgt voor zeer fijne grain, maar als er nauwelijks een korreltje grain te zien is lijkt er me iets anders aan de hand... En op zich wel opmerkelijk dat het hier gepresenteerd wordt als een soort positief iets.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  12. #37

    Standaard

    Double Indemnity en Lost Weekend krijgen echt lovende reacties bij bluray.com en dvdbeaver. Als het goed is zou Eureka ze de 15e al verzenden, dus hopelijk deze week binnen!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Double Indemnity en Lost Weekend krijgen echt lovende reacties bij bluray.com en dvdbeaver. Als het goed is zou Eureka ze de 15e al verzenden, dus hopelijk deze week binnen!
    Worden vandaag verzonden, de truck van de leverancier stond vast in het Londense verkeer.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  14. #39

    Standaard

    Ben ik nou de enige die niet bepaald onder de indruk is van de transfer van 'The Lost Weekend'? 'Double Indemnity' was ik grotendeels zeer blij mee, hoewel de contrastfluctuering tijdens de climax vrij vervelend was. 'The Lost Weekend' daarentegen was vrijwel de gehele tijd ietwat vervelend. Het is zeer prijzenswaardig dat MoC altijd trouw aan de bron is, maar als het bronmateriaal duidelijk aan de mindere kant is, dan is het resultaat ook niet bepaald verbluffend. Van voor tot eind is er namelijk naast de natuurlijke filmkorrel ook een onnatuurlijke dosis ruis te zien - ik heb volgens mij niet meer zoveel ruis op een blu-ray gezien sinds 'Nine and Half Weeks'. Het beeld vond ik vooral ontzettend log aanvoelen, zonder ergens de helderheid of directheid van een blu-ray te hebben. Bewijzen kan ik het natuurlijk nooit, maar ik weet vrijwel zeker dat de recensies allemaal een stuk minder lovend waren geweest als dit uitgebracht zou zijn door een maatschappij met een iets minder goede reputatie. Zelf zou ik het beeld echt niet meer dan 3 sterren geven.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  15. #40

    Standaard

    Heb de blu-ray van The Lost Weekend nog niet bekeken maar bij Double Indemnity vond ik die contrastfluctuering waar je het over hebt idd. nogal irritant. Verder vond ik het beeld wel goed maar nooit van buitengewone klasse zoals andere blu-ray`s uit die periode die we al hebben zien verschijnen.
    Ben benieuwd naar The Lost Weekend
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  16. #41

    Standaard

    Ik had al niet extreem veel verwacht, maar hoe je het wendt of keert de Franse ‘Avanti’ blu-ray is helaas niet bepaald de meest imponerende transfer. Iets als ‘dated master’ is zo’n gevleugelde term die je vaak bij recensies ziet langskomen en meestal vind ik dat onzin, maar in dit geval klopt het als een zwerende vinger. Het positieve nieuws is dat op wat lichte digitale aanscherping na het grotendeels een vrij natuurlijke transfer is, zodat het er tenminste allemaal nog uitziet als film. Het minder positieve nieuws is dat het allemaal nogal aan de fletse kant is en detailwerking vooral in medium en long shots behoorlijk mager is. Om eerlijk te zijn vond ik dit nog wel prettiger kijken dan ‘The Lost Weekend’ blu, waar ik me actief zat te storen, maar een film als dit verdient gewoon beter – een prachtige late triomf voor Wilder vol met menselijke wartme en melancholie. Maar tenzij er ergens nog een betere master rondslingert vrees ik dat dit het beste is wat ‘Avanti’ er in de komende periode gaat uitzien aangezien een complete restoratie voor een film met zo weinig reputatie me zeer implausibel lijkt – maar ik zou het graag bij het verkeerde eind hebben. Maar ach, als je ‘Avanti’ nu in de bioscoop zou zien, krijg je waarschijnlijk een vergelijkbare print voor je kiezen en de blu-ray is tenminste nog relatief vrij van krassen en beschadigingen.

    Maar dat is nog niet alles want toen ik het hoesje openklapte, lachten Kim Novak en Dean Martin me toe omdat ze blijkbaar wat in mijn ogen Wilder’s ultieme meesterwerk is, ‘Kiss me, Stupid’ hebben toegevoegd als bonusfilm. Mijn hart sloeg een paar keer over, want hoewel het slechts een DVD is, hoopte ik op een mooie nieuwe transfer, maar volgens mij is het exact dezelfde transfer als die spuuglelijke MGM DVD. Wat natuurlijke helemaal jammerlijk is omdat dit hoogstwaarschijnlijk betekent dat we van de Fransen in ieder geval geen blu-ray release van de film kunnen verwachten… en elders zie ik hem ook niet zo snel verschijnen.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  17. #42

    Standaard

    654. Sabrina (Billy Wilder, 1954) :: 9.0

    Deze viel me 100% mee gelukkig! Het valt in vergelijking met 'The Man Who Shot Liberty Valance' vooral op hoe veel 'Sabrina' er wel uitziet als film in een meer dan uitstekende transfer waarbij er nog genoeg grain overblijft en het contrast imponeert. Enig probleem is de in mijn ogen onnodige edge enhancement, hoewel het gelukkig nog met mate gebruikt wordt, maar alles is te veel natuurlijk.

    655. Funny Face (Stanley Donen, 1957) :: 9.0

    Durfde deze release aanvankelijk niet te kopen wegens geruchten van een extreem gebruik van DNR, maar begrijp eerlijk gezegd niet waar die geruchten vandaan komen. Het lijkt me toch de hele essentie van het 'high fidelity' van Vista Vision dat er ontzettend fijne grain ontstaat en die is hier van voor tot achter duidelijk zichtbaar. Ik heb me altijd vreselijk gestoord aan de ondermaatse kwaliteit van de DVD die ik had (er scheen later een betere DVD uitgebracht te zijn) en de BD is dan een verademing omdat de kleuren nu eindelijk wel stralen en de op de DVD problematische scenes met mist of soft focus filters nu eindelijk een genot om naar te kijken zijn. Wat iets minder prettig is, is net als bij 'Sabrina' ook hier edge enhancement. Bij 'Sabrina' was het nog acceptabel, hier vormt het soms echt grote problemen, wellicht omdat je het in kleurenfilms altijd beter ziet of omdat ze het gewoon meer hebben toegepast. Vreemd genoeg beperkt zich dit grotendeels tot de eerste helft van de film want zo ongeveer vanaf het moment dat men naar Parijs gaat verdwijnt het bijna als sneeuw voor de zon en bereikt het acceptabele niveau's. Al met al verre van een perfecte transfer, maar absoluut de moeite waard en het geeft je weer hoop voor 'Sunset Boulevard'.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    maar bij Double Indemnity vond ik die contrastfluctuering waar je het over hebt idd. nogal irritant. Verder vond ik het beeld wel goed maar nooit van buitengewone klasse zoals andere blu-ray`s uit die periode die we al hebben zien verschijnen.
    dacht al dat ik de enige was. Las nog eens de recensies op bluray.com en dvdbeaver en begrijp echt niet hoe ze zo lovend kunnen zijn over deze transfer.

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    654. Sabrina (Billy Wilder, 1954) :: 9.0

    Deze viel me 100% mee gelukkig! Het valt in vergelijking met 'The Man Who Shot Liberty Valance' vooral op hoe veel 'Sabrina' er wel uitziet als film in een meer dan uitstekende transfer waarbij er nog genoeg grain overblijft en het contrast imponeert. Enig probleem is de in mijn ogen onnodige edge enhancement, hoewel het gelukkig nog met mate gebruikt wordt, maar alles is te veel natuurlijk.

    655. Funny Face (Stanley Donen, 1957) :: 9.0

    Durfde deze release aanvankelijk niet te kopen wegens geruchten van een extreem gebruik van DNR, maar begrijp eerlijk gezegd niet waar die geruchten vandaan komen. Het lijkt me toch de hele essentie van het 'high fidelity' van Vista Vision dat er ontzettend fijne grain ontstaat en die is hier van voor tot achter duidelijk zichtbaar. Ik heb me altijd vreselijk gestoord aan de ondermaatse kwaliteit van de DVD die ik had (er scheen later een betere DVD uitgebracht te zijn) en de BD is dan een verademing omdat de kleuren nu eindelijk wel stralen en de op de DVD problematische scenes met mist of soft focus filters nu eindelijk een genot om naar te kijken zijn. Wat iets minder prettig is, is net als bij 'Sabrina' ook hier edge enhancement. Bij 'Sabrina' was het nog acceptabel, hier vormt het soms echt grote problemen, wellicht omdat je het in kleurenfilms altijd beter ziet of omdat ze het gewoon meer hebben toegepast. Vreemd genoeg beperkt zich dit grotendeels tot de eerste helft van de film want zo ongeveer vanaf het moment dat men naar Parijs gaat verdwijnt het bijna als sneeuw voor de zon en bereikt het acceptabele niveau's. Al met al verre van een perfecte transfer, maar absoluut de moeite waard en het geeft je weer hoop voor 'Sunset Boulevard'.
    Mooi om te horen, zeker wat Sabrina betreft (voor mij, aangezien ik voorlopig niet Funny Face ga herbekijken). Komt erin!

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Ben ik nou de enige die niet bepaald onder de indruk is van de transfer van 'The Lost Weekend'? 'Double Indemnity' was ik grotendeels zeer blij mee, hoewel de contrastfluctuering tijdens de climax vrij vervelend was. 'The Lost Weekend' daarentegen was vrijwel de gehele tijd ietwat vervelend. Het is zeer prijzenswaardig dat MoC altijd trouw aan de bron is, maar als het bronmateriaal duidelijk aan de mindere kant is, dan is het resultaat ook niet bepaald verbluffend. Van voor tot eind is er namelijk naast de natuurlijke filmkorrel ook een onnatuurlijke dosis ruis te zien - ik heb volgens mij niet meer zoveel ruis op een blu-ray gezien sinds 'Nine and Half Weeks'. Het beeld vond ik vooral ontzettend log aanvoelen, zonder ergens de helderheid of directheid van een blu-ray te hebben. Bewijzen kan ik het natuurlijk nooit, maar ik weet vrijwel zeker dat de recensies allemaal een stuk minder lovend waren geweest als dit uitgebracht zou zijn door een maatschappij met een iets minder goede reputatie. Zelf zou ik het beeld echt niet meer dan 3 sterren geven.
    Om hier nog even op terug te komen: heb de blu-ray vandaag gezien en dit schreef ik zojuist in `t "gezien" topic:

    Afgelopen februari keek ik de film voor het eerst, toen via de oude regio 1 dvd. Nu is daar de Masters of Cinema blu-ray en was dus benieuwd hoe goed het beeld nu zou zijn en hoe groot het verschil met die oude dvd was.
    Tot mijn spijt moet ik toegeven dat de blu-ray erg tegenvalt. Tuurlijk zijn er verbetering ten opzichte van die dvd maar ze zijn absoluut niet zo groot als ik had verwacht. Het (bijna) constant flickerende beeld zorgt voor een grote afleiding van de film. Ook zijn er nog een heleboel (voor een nieuwe restauratie tenminste) beschadigingen te zien. Slechts in enkele scenes kreeg ik die "echte blu-ray feel" die ik wel had bij bijvoorbeeld Casablanca, Metropolis en City Girl waarbij ik echt met open mond zat te kijken naar de beeldkwaliteit.
    Dat is hier dus absoluut niet `t geval en dat vond ik erg jammer. Het blijft een geweldige film in een verder sterke uitgave maar qua beeldkwaliteit had hier veel meer mee gedaan kunnen en moeten worden.
    Inderdaad de minste uitgave mbt de transfer die ik tot nu toe van MoC heb gezien. Een teleurstelling...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door howitzer Bekijk bericht
    dacht al dat ik de enige was. Las nog eens de recensies op bluray.com en dvdbeaver en begrijp echt niet hoe ze zo lovend kunnen zijn over deze transfer.
    Nee dat snap ik idd. ook niet. Waarschijnlijk hebben ze óf niet goed gekeken óf (en dat ik denk eerder) dat ze, zoals Brakhage al zegt, gewoon schrijven dat t goed is terwijl dat niet zo is. Puur omdat t een MoC uitgave is.
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  21. #46

    Standaard

    Hoera! Uit een interview met de kerel van Olive Films:

    Any other studios in the pipeline?

    Yes. We've already done a deal with Bavaria, which includes titles like Billy Wilder's Fedora and The Stationmaster's Wife.
    Fedora!!!!!! Het schijnt nog niet helemaal duidelijk te zijn of er een HD master voor bestaat en of het dus blu-ray of 'slechts' SD wordt, maar alles is beter dan die praktisch onkijkbare VHS rip die nu de enige manier is om dit fascinerende vervolg op 'Sunset Boulevard' te zien.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  22. #47

  23. #48

    Standaard

    Oei wat een lelijke hoes...
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Oei wat een lelijke hoes...
    Wat vreemd zo zijn, aangezien een van deze twee de nieuwe hoes had moeten gaan worden. Zou goed kunnen dat die ene tijdelijk artwork is.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Wat vreemd zo zijn, aangezien een van deze twee de nieuwe hoes had moeten gaan worden. Zou goed kunnen dat die ene tijdelijk artwork is.
    Wow, die zijn allebei super mooi. zou dan,denk ik, voor de eerste gaan.
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •