De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Bedienen apparatuur in gesloten kast

    Goedenavond,

    Ik ga mijn apparatuur plaatsen in een kast op ongeveer 7 meter afstand van mijn tv.

    Heeft er iemand een tip voor een afstandbediening/infrarood-ontvanger of iets dergelijks, zodat ik alle apparatuur kan bedienen zonder de kast te hoeven openen. Het hoeft dus niet perse een universele afstandbediening te zijn, mijn ervaring hiermee is dat er altijd vertraging mee gemoeid gaat.

    Hierbij is het van belang dat de afstand dus 7 meter is tussen de tv en de kast, dit ivm eventuele kabels voor een infrarood ontvanger.

    Een goede optie zou bijvoorbeeld een infrarood extender zijn. Iemand ervaring met een IR-ontvanger met een kabel van minimaal 7 meter?

    Alvast bedankt!
    Laatst aangepast door Wazige : 05-03-2012 om 18:42

  2. #2

    Standaard

    Een IR-ontvanger moet je meestal in de buurt van de set plaatsen. Iedere zender die je op de toestel moet plakken heeft nl. een eigen kabel.

    Hoe goed het werkt is vaak afhankelijk van de afstandsbediening die je gebruikt. Ik weet dat een Harmony een sterke IR-zender heeft die 7 meter wel kan overbruggen. Dat zal daarmee dus geen probleem zijn.

    Het beste en makkelijkste is nog steeds om de apparatuur in de buurt van de TV te plaatsen, zodat je de afstandsbediening alleen naar de TV en de apparatuur of extender hoeft te richten.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Beetje laat misschien, maar wellicht kan je hier inspiratie op doen: http://www.hometheatershack.com/foru...tallation.html

    Kost je wel wat werk, maar door het gebruik van standaard kabels is de lengte naar de ontvanger wel makkelijk te vergroten zodat je de ontvanger bij de tv kan plaatsen, ookal staat de aparatuur elders.
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  4. #4

    Standaard

    @lockedfor : Inmiddels heb ik een infraroodverlenger gekocht gelijk aan het systeem welke jij post. Ik heb de professionele set moeten nemen, omdat ik anders "het oogje" niet kon verlengen, nu kan ik dat via een cat5 kabel wel.

    De kast is er nog niet, maar ga proberen het al eerder aan te sluiten.

    Bedankt voor de reacties!

  5. #5

    Standaard

    Ik heb zelf ook lang lopen zoeken voor zoiets, wel verschil dat ik geen 7 meter hoefde te overbruggen omdat de TV gewoon boven het kastje (lowboard) hangt.
    Heb deze nu een half jaar ongeveer, werkt prima en is goedkoop: http://www.consolepro.nl/infrarood-i...dig-p-752.html

    De set uit de link van lockedfor hierboven ziet er wel erg "technisch" uit overigens, zal idd wel prijzig zijn zoiets.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •