Pagina 1 van 27 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 666 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Het algemene Warner topic

    Warner laat ons Nederlanders weer in de steek!

    Zo als bij veel BD uitgaven wordt Nederland weer eens overgeslagen.
    In de landen om ons heen zijn z’n 90+ BD uitgaven beschikbaar, waar er zelfs een 20-25 tal gelukkig wel NL ot bevatten.
    Helaas komt het de laatste tijd steeds minder voor dat die NL ot erop zitten, waardoor loopt Nederland een steeds grotere achterstand op. Terwijl Oost-Europese landen en zelfs het failliete Griekenland wel word bediend. Ook de veel kleinere Scandinavische markt is wel altijd op de discs aanwezig. Grrrrrrrr

    Hier de recentste missers:

    Dark City (Blu-ray Disc)
    Bildformat: 2.35:1
    Tonformat/Sprache:
    Dolby Digital 5.1 – Spanisch
    Dolby Digital 5.1 – Deutsch
    DTS HD-Master Audio 7.1 – Englisch
    Untertitel für Hörgeschädigte: Englisch, Deutsch
    Untertitel: Spanisch, Portugiesisch, Dänisch, Norwegisch, Schwedisch, Finnisch

    Gremlins 1 & 2 (Blu-ray Disc)
    Bildformat: 1,85:1
    Dolby Digital 5.1 – Englisch
    Dolby Digital 5.1 – Spanisch
    Dolby Digital 5.1 – Französisch
    Dolby Digital 5.1 – Deutsch
    Dolby Digital 5.1 – Italienisch
    DTS HD-Master Audio 5.1 – Englisch
    Dolby Digital 1.0 – Portugiesisch
    Dolby Digital 2.0 – Spanisch
    Dolby Digital 2.0 – Französisch
    Dolby Digital 2.0 – Deutsch
    Untertitel für Hörgeschädigte: Englisch, Deutsch
    Untertitel: Spanisch, Französisch, Portugiesisch, Dänisch, Norwegisch, Schwedisch, Finnisch

    Jeremiah Johnson (USA 1972)
    Widescreen (2.40:1)
    Tonformat:
    Dolby Digital 1.0 in Deutsch
    Dolby Digital 1.0 in Französisch
    Dolby Digital 2.0 (Stereo) in Spanisch
    Dolby Digital 2.0 (Stereo) in Portugiesisch
    DTS HD Master Audio 5.1 in Englisch
    Untertitel:
    Deutsch für Hörgeschädigte, Englisch für Hörgeschädigte, Französisch, Spanisch, Dänisch, Norwegisch, Portugiesisch

    Grappig detail is dat Jeremiah Johnson onderdeel was van de aller eerste DVD worp van Warner in Nederland in 1998!

    Maar goed, wat mij betreft verliest Warner door dit bewust gekozen beleid het recht tot klagen over het downloden.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 13-12-2021 om 19:00

  2. #2
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Je hebt zeker een punt, maar persoonlijk kan 'k prima uit de voeten met Engelse ondertiteling.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Je hebt zeker een punt, maar persoonlijk kan 'k prima uit de voeten met Engelse ondertiteling.
    +1. En steeds vaker geef ik zelfs soms de voorkeur aan US/UK of andere uitvoering anders dan de Nederlandse die Engelse ondertiteling hebben, puur vanwege de uitvoering en omdat NL ondertiteling soms de vertaling met uitspraken of spreekwoorden gigantisch misslaat. Geef mij dan maar de origineel gesproken tekst, dan snap ik de context meteen.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Je hebt zeker een punt, maar persoonlijk kan 'k prima uit de voeten met Engelse ondertiteling.
    Ja, maar WB doet dan weer alleen SDH.

    Ze brengen in april dan wel weer Se7en uit. Ik heb de UK uitgave maar bij deze film behoef ik toch ondertiteling nederlands of engels. SDH vind ik gewoon niet fijn.

    Persoonlijk vind ik dat WB bijna altijd de plak mis slaat door slechte transfers. Se7en is dan wel erg goed maar die is dan volgens mij dan weer niet gedaan door WB zelf maar wordt hier alleen door hun uitgeven.

  5. #5

    Standaard

    Zo werkt het downloaden ook in de hand. Als de film niet in NL worden uitgebracht of slechte transfers uitbrengen gaan de mensen in NL de BD maar downloaden. voor sommige is er altijd nog een barrière om te importeren. Dan gaan de mensen maar de UK versie downloaden en muxen er zelf de ondertitels erin.
    Ik heb The Terminator collectie helemaal compleet behalve op de eerste na. Ik wil wel graag alles compleet hebben.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 08-03-2012 om 15:44

  6. #6

    Standaard

    Liggen de distributie rechten voor Nederland voor deze films wel bij Warner?

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door homernt Bekijk bericht
    Ja, maar WB doet dan weer alleen SDH.

    Ze brengen in april dan wel weer Se7en uit. Ik heb de UK uitgave maar bij deze film behoef ik toch ondertiteling nederlands of engels. SDH vind ik gewoon niet fijn.

    Persoonlijk vind ik dat WB bijna altijd de plak mis slaat door slechte transfers. Se7en is dan wel erg goed maar die is dan volgens mij dan weer niet gedaan door WB zelf maar wordt hier alleen door hun uitgeven.
    warner slechte transfers? haha

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul Tilburgs Bekijk bericht
    Liggen de distributie rechten voor Nederland voor deze films wel bij Warner?
    se7ven in benelux op dvd bij universal, blu-ray bij rcv
    terminator 1 mgm / fox
    terminator 2 universal
    terminator 3 en 4 sony

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Je hebt zeker een punt, maar persoonlijk kan 'k prima uit de voeten met Engelse ondertiteling.
    Hij heeft zeker een punt. Ik kan mijzelf behoorlijk helpen zonder ondertiteling maar kies als ik de keuze heb toch nog altijd voor een bd met nl-subs.

    En hoe zit het dan met al die nederlanders of belgen boven een bepaalde leeftijd (ik ben zelf een 50+ ) of opleiding die de engelse taal niet zo goed machtig zijn.

    Moeten zij dan maar een engelse cursus gaan volgen, omdat bepaalde maatschappijen maar beperkte subs (en wel zoals topic-starter al aangaf wel noors, zweeds of weet ik welke taal) op de disc toestaan.
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Seus60

    355 Blu-ray en UHD steelbooks (excl. The Dark Knight Trilogy), en 2 Jumbo Boxset steelbooks (Jurassic Park, Indiana Jones), 2 Metalcases Blu-ray.

    UHD: 17 BD: 698 DVD: 335

  10. #10

    Standaard

    [QUOTE=homernt;1856131]Ja, maar WB doet dan weer alleen SDH.

    Ze brengen in april dan wel weer Se7en uit. Ik heb de UK uitgave maar bij deze film behoef ik toch ondertiteling nederlands of engels. SDH vind ik gewoon niet fijn.

    QUOTE]

    SDH is inderdaad wat minder leuk om te kijken maar dat werkt voor mij het excuus voor het niet kopen van een blu-ray niet in de hand. Na een paar keer de film te hebben gezien heb je geen OT's meer nodig, buiten voor een film als Memento (vooral het nogal snelle telefoongesprek is moeilijk te volgen).

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Matt D Bekijk bericht
    se7ven in benelux op dvd bij universal, blu-ray bij rcv
    terminator 1 mgm / fox
    terminator 2 universal
    terminator 3 en 4 sony
    mgm?

  12. #12

    Standaard

    Gremlins 1 en 2 liggen de rechten wel degelijk bij Warner. Deel 1 heb ik hier naast me liggen. De USA editie met NL ondertiteling.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Matt D Bekijk bericht
    se7ven in benelux op dvd bij universal, blu-ray bij rcv
    Se7en is terug naar Warner door overname New Line. Deze wordt heruitgebracht in april/mei dacht ik.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    mgm?
    Inderdaad, The Terminator is een film van MGM en Fox doet daar de distributie van.

  14. #14

    Standaard

    Ik heb nog nooit van MGM gehoord, maar wel dat korte introflmpje met de leeuwekop gezien
    Laatst aangepast door De_Hollander : 08-03-2012 om 18:07

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Ik heb nog nooit van MGM gehoord
    Da meent ge toch niet? Metro-Goldwyn-Mayer. Deed ook de James Bond Films.

  16. #16

  17. #17

    Standaard

    Nooit op gelet, ik keek altijd aandachtig naar de leeuwekop en keek niet naar de naam

  18. #18

    Standaard

    Gremlins 1 heb ik destijds op blu-ray gehad en die had NL-ondertitels (US Import geloof ik). Is dit een heruitgave?

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    [FONT=Arial]
    Maar goed, wat mij betreft verliest Warner door dit bewust gekozen beleid het recht tot klagen over het downloden.
    Toch even wat achtergrondinformatie. Als gevolg van de toenemende illegale downloads verkeren o.a. Warner Bros (maar ook Disney en Paramount) in zwaar weer en heersen overal reorganisaties. Nederlandse kantoren van met name Warner Bros zijn noodgedwongen gesloten of gaan sluiten, waardoor beleid Nederland uitgestippeld zal worden vanuit het Benelux kantoor.

    Dat diverse titels daardoor niet meer uitgebracht zullen worden in Nederland i.v.m. te lage rendabiliteit is een logisch gevolg. Maar om vervolgens WB, een bedrijf waar vele medewerkers op straat staan als gevolg van illegaal downloaden n het weigeren te betalen voor het kijken van films, te verwijten dat ze downloaden IN DE HAND werken, dat vind ik wat te kort door de bocht.

  20. #20

    Standaard

    Bob ik ben het grotendeels met je eens, maar downloaden is niet illegaal in Nederland. Dat de bron er is gekomen door een illegale upload dat doet wettelijk niet ter zake.
    Blijft er wel het ethische over natuurlijk en zoals je al leest ligt die grens wanneer dat mag voor iedereen anders
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  21. #21

  22. #22

    Standaard

    Ik ken geen downloaders die het product gaan kopen of huren als ze het gedownload hebben.
    Ik hoor het echt alleen maar van mensen hier op het forum, maar in het echt ben ik ze nooit tegengekomen...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BobdH84 Bekijk bericht
    Toch even wat achtergrondinformatie. Als gevolg van de toenemende illegale downloads verkeren o.a. Warner Bros (maar ook Disney en Paramount) in zwaar weer en heersen overal reorganisaties. Nederlandse kantoren van met name Warner Bros zijn noodgedwongen gesloten of gaan sluiten, waardoor beleid Nederland uitgestippeld zal worden vanuit het Benelux kantoor.

    Dat diverse titels daardoor niet meer uitgebracht zullen worden in Nederland i.v.m. te lage rendabiliteit is een logisch gevolg. Maar om vervolgens WB, een bedrijf waar vele medewerkers op straat staan als gevolg van illegaal downloaden n het weigeren te betalen voor het kijken van films, te verwijten dat ze downloaden IN DE HAND werken, dat vind ik wat te kort door de bocht.
    Foute redenatie.

    De Majors, zo worden deze maatschappijen genoemd, worden op Fox/MGM vanuit Frankrijk bestuurd.

    Downloaden wordt wel zeker in de hand gewerkt door het niet in Nederland uitbrengen van uitgaven, en het uitbrengen van uitgaven zonder NL ot.


    En JA, ik weet dat er veel stoere personen zijn die (denken) geen Nederlandse ondertitels nodig te hebben, en dan bedoel ik niet die ca. 1 miljoen met e.e.a. audiovisuele handicap. Praktij is echter anders.

    Daarom zijn er ook een 10-tal sites waar je Nederlandse ondertitels kan downloaden, welke veelal het resultaat zijn van uren huisvlijt. Hiermee krijg je bv ook de mogelijkheid om films die in NL bv geen Engelse audio hebben van Engelse audio met NL ot te voorzien.

    Persoonlijk zou ik graag origineel kopen, maar doordat de maatschappijen weigeren om deze in NL of met NL ot uit te geven, ben ik sinds 1 jaar - tegen mijn zin in - begonnen met downloaden.

    Zo had ik graag bv van Warner Soylent Green op BD gekocht (heb de DVD al, maar wil de film in HD), maar die heb ik dus nu 1080p met NL ot op de ander manier. En geloof me zo zij er velen... Ik heb ook even gekeken en Dark City Directors Cut is in 1080p met NL ot beschikbaar, en zo iets gebeurt niet als er geen potentieel is.

    Nogmaals, ik/wij zijn van mening dat de maatschappijen met het huidige beleid hun eigen markt kapot maken.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik ken geen downloaders die het product gaan kopen of huren als ze het gedownload hebben.
    Ik hoor het echt alleen maar van mensen hier op het forum, maar in het echt ben ik ze nooit tegengekomen...
    Ben ik dan denk ik de eerste. Ik heb Game of Thrones gedownload. Niet gekeken, maar gedeleted en vervolgens blu-ray in Nederland besteld.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  25. #25

    Standaard

    amen ben er helemaal met je eens hombre.
    Ik ken ook veel downloaders die na de film bekeken te hebben de blu-ray origineel kopen.
    ik download ook eerst de film, en als ie goed is dan koop ik hem origineel, want ik ga er anders geen dure blu-ray kopen als ik niet weet of ie goed is.
    Bij de frs winkel heb ik vaak zo tussen neus en lippen gehoord dat mensen de film gedownload hadden en mooi vinden en daarom het ook gingen kopen.
    En ja als de BD niet uitgebracht is in NL dan fikken de mensen het op een leeg schijfje.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 08-03-2012 om 23:52

Pagina 1 van 27 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •