Pagina 25 van 27 EersteEerste ... 1521222324252627 LaatsteLaatste
De resultaten 601 tot 625 van 666 worden weergegeven.
  1. #601

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ik krijg het iig allemaal niet meer weggekeken op Netflix, Disney+, Amazon Prime, Cinemember en NPO

    Heb overigens nog nooit gehad dat er op 1 van die diensten titels zonder NL ondertitels waren.
    Nou dit dus, en dan hebben wij ook nog Videoland, maar daar heb je in ieder geval geen probleem met NL spraak of ondertiteling

  2. #602

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Wat is er mis met het streaming aanbod?
    Echt, Rogier, geloof me, het streaming-aanbod is hopeloos, tenminste voor mij. Ik ben momenteel mijn volledige filmcollectie opnieuw aan het inventariseren en vastleggen. Daarbij gebruik ik ook informatie van moviemeter.nl. Daar vermelden zij bij iedere film of TV-serie via welke streamingdiensten deze te zien is. Ik moet zeggen: dat is zó ontnuchterend, in die zin van: voor 90-95% van mijn films bijna nergens! Ben ik blij dat ik al deze films en TV-series op fysieke dragers heb!
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  3. #603

    Standaard

    Dat klopt wel voor oudere films en series ja, maar die zijn vaak ook niet zomaar op bluray te krijgen

  4. #604

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Echt, Rogier, geloof me, het streaming-aanbod is hopeloos, tenminste voor mij. Ik ben momenteel mijn volledige filmcollectie opnieuw aan het inventariseren en vastleggen. Daarbij gebruik ik ook informatie van moviemeter.nl. Daar vermelden zij bij iedere film of TV-serie via welke streamingdiensten deze te zien is. Ik moet zeggen: dat is zó ontnuchterend, in die zin van: voor 90-95% van mijn films bijna nergens! Ben ik blij dat ik al deze films en TV-series op fysieke dragers heb!
    Het is inderdaad niet voor ieder wat wils. Het is ook geen bibliotheek waar je al je films of series kunt vinden die jij leuk vindt. Het is een commercieel kanaal waar alleen films en series op gezet worden waar geld aan verdiend kan worden. Ik denk ook niet dat je het moet zien als een vervanging van je collectie films die je altijd wilt kunnen zien. Het is een aanvulling waar je ze kunt bekijken maar nooit zeker weet of ze blijven bestaan. Dat is nu eenmaal het business model, dus daar moet je het maar mee doen. Maar je kan zo’n dienst nooit verwijten dat het niet de films of series bevat die jij persé leuk vindt. Dan is/zijn die diensten gewoon niet aan jou besteed en moet je een andere oplossing vinden om je favorieten te kunnen bekijken, zoals je hebt gedaan. Maar het aanbod is niet bedroevend, het voldoet gewoon niet aan jouw wensen. En dat kan, dat mag. Maar daarvoor hoef je geen consumenten programma te benaderen, dat slaat echt nergens op.

  5. #605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Echt, Rogier, geloof me, het streaming-aanbod is hopeloos, tenminste voor mij. Ik ben momenteel mijn volledige filmcollectie opnieuw aan het inventariseren en vastleggen. Daarbij gebruik ik ook informatie van moviemeter.nl. Daar vermelden zij bij iedere film of TV-serie via welke streamingdiensten deze te zien is. Ik moet zeggen: dat is zó ontnuchterend, in die zin van: voor 90-95% van mijn films bijna nergens! Ben ik blij dat ik al deze films en TV-series op fysieke dragers heb!
    Sinds de overname anderhalf jaar geleden is Moviemeter.nl een zooitje, dus de info die daar op staat klopt vaak niet.

  6. #606

    Standaard

    Er wordt hier vaak enkel gesproken over aanbod en het ontbreken van NL ondertiteling, maar ik stoor me het meeste aan het feit dat NL en BE films weinig of niet te verkrijgen zijn op BD en dat men gedwongen wordt tot importeren vanuit Duitsland of de USA. Dat mag zeker aangekaart worden.

  7. #607

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    (...) Maar daarvoor hoef je geen consumenten programma te benaderen, dat slaat echt nergens op.
    Die laatste opmerking van jou kan ik niet helemaal plaatsen? Wat bedoel je daarmee? Ik heb geen enkel consumentenprogramma (Radar, Consumentenbond, etc.) hierover benaderd.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  8. #608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Die laatste opmerking van jou kan ik niet helemaal plaatsen? Wat bedoel je daarmee? Ik heb geen enkel consumentenprogramma (Radar, Consumentenbond, etc.) hierover benaderd.
    Rogier verwarde kennelijk de reactie van Marcel met die van Quadran.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  9. #609

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Rogier verwarde kennelijk de reactie van Marcel met die van Quadran.

    Nee hoor, maar het was wel een opmerking bedoeld daar de mogelijke actie van Quardan.

  10. #610

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Er wordt hier vaak enkel gesproken over aanbod en het ontbreken van NL ondertiteling, maar ik stoor me het meeste aan het feit dat NL en BE films weinig of niet te verkrijgen zijn op BD en dat men gedwongen wordt tot importeren vanuit Duitsland of de USA. Dat mag zeker aangekaart worden.
    En dan? Je hebt geen recht op die uitgaven he. En je wordt nergens toe gedwongen, het is allemaal vrije keuze. Commerciële bedrijven mogen beslissen wat ze willen. Het is niet dat je als consument recht hebt op bepaalde uitgaves. Dus daar gaat een consumentenprogramma echt geen werk van maken hoor. Die maken werk als een geleverde dienst of product niet goed is of dat men belabberde service heeft geleverd of nalatig is geweest. Maar niet omdat een klein groepje niche-liefhebbers ontevreden is met een bepaalde commerciële strategie van een bedrijf.

  11. #611

    Standaard

    Op termijn denk ik dat de meeste bedrijven Vlaanderen/Nederland meer en meer gaan negeren wegens te weinig omzet. Misschien dat paar lokale bedrijven zoals DFW nog uitgaves gaan doen (bvb Indiana Jones Box), en dan ligt de risico bij die lokale bedrijven als ze niet genoeg verkopen.
    Alternatief zou zijn is een Europese uitgever die via pre-orders films distribueert met de officiële talen uit EU. Dan kan er nog voldoende omzet zijn/weinig risico.

  12. #612

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kurtg Bekijk bericht
    Op termijn denk ik dat de meeste bedrijven Vlaanderen/Nederland meer en meer gaan negeren wegens te weinig omzet. Misschien dat paar lokale bedrijven zoals DFW nog uitgaves gaan doen (bvb Indiana Jones Box), en dan ligt de risico bij die lokale bedrijven als ze niet genoeg verkopen.
    Alternatief zou zijn is een Europese uitgever die via pre-orders films distribueert met de officiële talen uit EU. Dan kan er nog voldoende omzet zijn/weinig risico.
    Je ziet nu al dat veel internationale releases van de grotere maatschappijen al NLK ondertiteling bevatten om de kosten te drukken. Verder heeft DFW natuurlijk iet voor iets een distributiedeal gemaakt met Paramount. verder zal het inderdaad alleen maar minder worden, helaas. Dus waardeer wat je WEL krijgt, zeg ik dan altijd maar.

  13. #613

    Standaard

    Ik vind het wel stug dat er een markt is in de US voor NL en BE films en niet in de thuislanden? Ik vind dat vrij raar.

  14. #614

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Ik vind het wel stug dat er een markt is in de US voor NL en BE films en niet in de thuislanden? Ik vind dat vrij raar.
    Niet raar, potentieel afzetgebied is veel kleiner. In de US is de vraag naar filmhuisfilms en boutique labels veel groter, waarom denk je dat een label als. Criterion nog bestaat.

  15. #615

    Standaard

    Bij Warner Home Video is de kans dat je ook op een buitenlandse uitgave toch Nederlandse ondertitels hebt, best wel groot, zo is mijn ervaring, net als bij uitgaven van Universal Pictures en Sony Home Entertainment. Hoe kleiner het (buitenlandse) label, des te geringer de kans op Nederlandse ondertiteling.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  16. #616

    Standaard

    Net "super 8" steelbook uit italie binnen, uitgave koch media. Paramount met nederlandse subs op de 4k en bluray disc.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  17. #617

    Standaard

    Waarom zou men via de media Disney en Warner er niet mogen op wijzen dat ze de Vlaamse en Nederlandse fans in de kou laten staan.

    Waarom zouden we het vanzelfsprekend moeten vinden dat Engelstalige Dolby Atmos track wordt weggelaten ten voordele van een nasynchronisatie?

    Hoe is dit trouwens zo gekomen? Omdat men in Frankrijk en Duitsland massaal heeft klacht ingediend omdat de Frans / Duits gedubte versie maar in Dolby Digital was!
    Maar in Vlaanderen en Nederland krijg je nog een hoop verwijten naar je hoofd als je voorstelt om een lossless audio track te eisen. De originele track dan nog wel!

    Waarom het vertikken nl-ondertitels te plaatsen op uhd-schijven van Disney. Films zijn er om met het ganse gezin te bekijken, en daar horen nl-ondertitels bij want niet iedereen wil of kan Engelse of Franse ondertitels volgen.

    In andere landen hebben ze een gedubd geluidsspoor nodig, omdat ze zelfs ondertitels in hun eigen taal niet willen lezen.

    Waarom zouden wij dan geen nl ondertitels mogen eisen?

    Het streamingaanbod is door dat gebrek aan ondertitels ook beperkter dan in andere landen. Binnen enkele jaren kan je dan naar veel series en films fluiten, want zijn niet verkrijgbaar via streaming, niet op schijf, niet op google - youtube films of itunes.

    Bij meer en meer Engelse, Italiaanse en Scandi series is dit al het geval. Dus je hebt gewoon geen keuze meer, ook geen import.

    Dit zijn de series die mij interesseren, aan 70% van de commerciële amerikaanse eenheidsworst heb ik geen behoefte meer.
    Laatst aangepast door .:Quadran:. : 21-07-2021 om 22:07

  18. #618

    Standaard

    Waarom? Omdat verder dan een kleine groep niche liefhebbers het verder niemand interesseert. Daarom. En het streaming aanbod is dusdanig overweldigend dat echt bijna niemand het beperkt vindt. Echt. Bijna. Niemand. Want die vinden de 70% van wat jij niet leuk vindt, wel leuk. En daar scoren de streaming diensten dik mee. En ook met heel veel Scandinavische series. Dus gaan ze dat echt niet aanpassen. En dat hoeven ze ook niet. Dus gaat een consumenten programma echt niet naar je luisteren.

  19. #619

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Waarom? Omdat verder dan een kleine groep niche liefhebbers het verder niemand interesseert. Daarom. En het streaming aanbod is dusdanig overweldigend dat echt bijna niemand het beperkt vindt. Echt. Bijna. Niemand. Want die vinden de 70% van wat jij niet leuk vindt, wel leuk. En daar scoren de streaming diensten dik mee. En ook met heel veel Scandinavische series. Dus gaan ze dat echt niet aanpassen. En dat hoeven ze ook niet. Dus gaat een consumenten programma echt niet naar je luisteren.
    Het staat iedereen vrij om te doen wat hij wil, maar eens hiermee.

    Het is als klagen dat niemand meer brieven verstuurt maar alleen nog maar whatsapps en emails, en dat er daardoor geen mooie postzegels meer verschijnen en geen postzegelverzamelwinkels meer bestaat. Terwijl een handgeschreven brief zoveel mooier is. Dat klopt, maar is wel erg als Don Quixote.

    Klagen dat iets er niet is is sowieso moeilijk. Het is geen ondeugdelijk product, en je weet het antwoord al: commercieel geen interessante markt.
    Laatst aangepast door Oakey : 22-07-2021 om 08:45

  20. #620

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht

    Het is als klagen dat niemand meer brieven verstuurt maar alleen nog maar whatsapps en emails, en dat er daardoor geen mooie postzegels meer verschijnen en geen postzegelverzamelwinkels meer bestaat. Terwijl een handgeschreven brief zoveel mooier is.
    Mooie vergelijking.

  21. #621

    Standaard

    Om het weer positief te houden: zowel Space Jam 2 als The Suicide Squad hebben op Bluray een Atmos track met TrueHD basis. Om het even zuiver te houden heb ik de topictitel dan ook even aangepast.

  22. #622

    Standaard

    Dat geeft goede hoop voor Dune.

  23. #623

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Om het weer positief te houden: zowel Space Jam 2 als The Suicide Squad hebben op Bluray een Atmos track met TrueHD basis. Om het even zuiver te houden heb ik de topictitel dan ook even aangepast.
    Topic Titel was:

    Warner laat ons Nederlanders weer in de steek!

    Topic Titel aangepast in:

    Het algemene Warner Topic

    Omdat een oude titel zoals Suicide Squad 5 jaar geleden al eens een keertje een Dolby TrueHD track had? Snap de actie van het het veranderen van de topic titel dan ook in zijn geheel niet. Warner was en is een rat die al vele streken heeft uitgehaald, denk aan de vele titels met een minderwaardige Dolby+ track in het Engels ipv TrueHD en ook de streken die zij hebben uitgehaald met HD DVD en hun kwalitatieve zeer slechte HD DVD schijfjes die na een tijd niet meer te lezen waren staan nog steeds onuitwisbaar in mijn geheugen.

    Om het zuiver te houden?

    Sorry hoor, kon nog net een kots oprisping binnenhouden, leek me meer een actie van een arrogante dictator die met zijn actie wel even het onrecht onder de mat veegt. Wat heeft Warner gedaan om het vertrouwen terug te krijgen dat zij ons NIET in de steek hebben gelaten?

    Je wordt er met de verandering/aanpassing van de topictitel niet geloofwaardiger door, jammer.
    Have fun and enjoy your collection

  24. #624

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Sorry hoor, kon nog net een kots oprisping binnenhouden, leek me meer een actie van een arrogante dictator die met zijn actie wel even het onrecht onder de mat veegt. Wat heeft Warner gedaan om het vertrouwen terug te krijgen dat zij ons NIET in de steek hebben gelaten?
    Opgelucht nu.....?

  25. #625

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Topic Titel was:

    Warner laat ons Nederlanders weer in de steek!

    Topic Titel aangepast in:

    Het algemene Warner Topic

    Omdat een oude titel zoals Suicide Squad 5 jaar geleden al eens een keertje een Dolby TrueHD track had? Snap de actie van het het veranderen van de topic titel dan ook in zijn geheel niet. Warner was en is een rat die al vele streken heeft uitgehaald, denk aan de vele titels met een minderwaardige Dolby+ track in het Engels ipv TrueHD en ook de streken die zij hebben uitgehaald met HD DVD en hun kwalitatieve zeer slechte HD DVD schijfjes die na een tijd niet meer te lezen waren staan nog steeds onuitwisbaar in mijn geheugen.

    Om het zuiver te houden?

    Sorry hoor, kon nog net een kots oprisping binnenhouden, leek me meer een actie van een arrogante dictator die met zijn actie wel even het onrecht onder de mat veegt. Wat heeft Warner gedaan om het vertrouwen terug te krijgen dat zij ons NIET in de steek hebben gelaten?

    Je wordt er met de verandering/aanpassing van de topictitel niet geloofwaardiger door, jammer.
    Dit gaat om de nieuwe film, The Suicide Squad, zoals genoemd, niet Suicide Squad. Vwb je persoonlijke aanval en bewoordingen heb je persoonlijk bericht.

Pagina 25 van 27 EersteEerste ... 1521222324252627 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •