Pagina 24 van 27 EersteEerste ... 142021222324252627 LaatsteLaatste
De resultaten 576 tot 600 van 666 worden weergegeven.
  1. #576

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht

    Ik heb dus de afgelopen tijd zo'n 200 oudere dvds vervangen door itunes versies. En die HD titels kun je dus downloaden en lokaal opslaan als back-up.
    Vraag: Als je van iTunes films downloadt en opslaat, kun je die dan altijd blijven kijken, ook al stop je met je iTunes-abonnement? Van Apple Music kun je ook muziek 'gratis' downloaden en locaal opslaan, maar zodra je je abonnement beëindigt, kun je die muziek niet meer afspelen omdat daar een beveiliging in opgenomen is.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  2. #577

    Standaard

    In de itunes films zit ook een beveiliging, maar voorzover ik weet kun je de films blijvend afspelen zolang het maar via de apple software gaat. Het verschil met jouw muziek downloads is dat je bij itunes de rechten om de film onbeperkt te zien koopt. Bij apple kun je ook de muziek 'kopen' en onbeperkt afspelen. Die muziek download van apple music waar jij op doelt is echter gelijk aan het downloaden van muziek onder spotify en andere online muziekdiensten.

    NB Ik heb momenteel een apple tv plus abonnnement (gratis). Ik heb geen itunes abonnement, als dat nog bestaat. Ik koop de films wel via itunes.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  3. #578

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    In de itunes films zit ook een beveiliging, maar voorzover ik weet kun je de films blijvend afspelen zolang het maar via de apple software gaat
    Daarom alleen al zal ik NOOIT digitale downloads kopen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #579

    Standaard

    Nou ja, Lee van Cleef spreekt zichzelf tegen. Eerst zegt hij dat fysieke media geen verzamelding voor nerds is geworden (wrong!) en daarna zegt ie dat de enige manier om bepaalde films te kijken als filmliefhebber is door ze te kopen. Wat het dus een verzamelding voor filmnerds maakt...

    Het is gewoon zo dat de casual filmkijker zich helemaal niet druk maakt over censuur, Nederlandse ondertiteling, DNR, EE, 1080p, 2K en 4K, zoals sommige mensen op dit forum dat wel doen. Die plukt gewoon een filmpje van een online streamingdienst en gaat echt geen moeite doen om ergens nog de dvd of blu-ray aan te schaffen. Die wil gelijk bediend worden zonder daar al te veel moeite voor te doen.

    Ik kan het ook niet helpen dat mijn reacties verkeerd worden geïnterpreteerd door een filmnerd die niet doorheeft dat fysieke media zoals cd's en blu-ray een niche is geworden en niet meer worden gekocht door casual muziekluisteraars of filmkijkers. Die gebruiken Spotify of Netflix.
    Laatst aangepast door Pastichio Rocker : 16-07-2020 om 17:55

  5. #580

    Standaard

    Tja, ik kan me er persoonlijk niet zo druk over maken wanneer Warner Bros voor de uitgaven in de Benelux een kwalitatief iets minder goed (Atmos)geluidsspoor op de Blu-rays en UHD's zet. Ik hoor het verschil toch niet want ik heb, zoals de meesten waarschijnlijk, geen Atmos-opstelling in mijn thuisbioscoop. Maar voor de audiopuristen die het verschil wel (menen te) horen, kan ik me voorstellen dat dat een tegenvaller is. Vind je dat wel een probleem, dan kun je bijv. altijd de Engelse uitgave kopen, maar dan vaak zonder Nederlandse ondertitels. Het is maar net wat je belangrijker vindt.

    Zijn we nu weer terug bij de discussie?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  6. #581

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Tja, ik kan me er persoonlijk niet zo druk over maken wanneer Warner Bros voor de uitgaven in de Benelux een kwalitatief iets minder goed (Atmos)geluidsspoor op de Blu-rays en UHD's zet. Ik hoor het verschil toch niet want ik heb, zoals de meesten waarschijnlijk, geen Atmos-opstelling in mijn thuisbioscoop. Maar voor de audiopuristen die het verschil wel (menen te) horen, kan ik me voorstellen dat dat een tegenvaller is. Vind je dat wel een probleem, dan kun je bijv. altijd de Engelse uitgave kopen, maar dan vaak zonder Nederlandse ondertitels. Het is maar net wat je belangrijker vindt.

    Zijn we nu weer terug bij de discussie?
    Inderdaad on topic. DD+ geluid is minder dynamisch dan TrueHD. Dat staat verder los van of je een Atmos opstelling hebt, want ook bij een 7.1 of 5.1 opstelling wordt gewoon de core gebruikt en Benelux krijgt een DD+ core, terwijl bijvoorbeeld de UK uitgave een TrueHD core heeft.

  7. #582

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Nou ja, Lee van Cleef spreekt zichzelf tegen. Eerst zegt hij dat fysieke media geen verzamelding voor nerds is geworden (wrong!) en daarna zegt ie dat de enige manier om bepaalde films te kijken als filmliefhebber is door ze te kopen. Wat het dus een verzamelding voor filmnerds maakt...

    Het is gewoon zo dat de casual filmkijker zich helemaal niet druk maakt over censuur, Nederlandse ondertiteling, DNR, EE, 1080p, 2K en 4K, zoals sommige mensen op dit forum dat wel doen. Die plukt gewoon een filmpje van een online streamingdienst en gaat echt geen moeite doen om ergens nog de dvd of blu-ray aan te schaffen. Die wil gelijk bediend worden zonder daar al te veel moeite voor te doen.

    Ik kan het ook niet helpen dat mijn reacties verkeerd worden geïnterpreteerd door een filmnerd die niet doorheeft dat fysieke media zoals cd's en blu-ray een niche is geworden en niet meer worden gekocht door casual muziekluisteraars of filmkijkers. Die gebruiken Spotify of Netflix.
    Ten eerste spreek ik mezelf niet tegen. Ik zei dat de enige manier om bepaalde films te kijken is door ze te kopen. Ze worden nergens aangeboden op de streaming services. Wie zegt dat ik ze verzamel en niet verkoop na het bekijken? Niet dat ik dat doe maar alles wat je zegt zijn pure aannames.

    Je hebt helemaal gelijk dat de casual kijker het allemaal niks boeit en gewoon simpel een film wilt kijken en zo makkelijk en goedkoop mogelijk.

    Ik interpreteer niks verkeerd. En nu doe je weer aannames door te zeggen dat ik niks door heb. Dat ik niet weet dat fysieke media een niche markt is geworden. Lijkt me allemaal logisch. Dat is het al jaren.

    Ik denk dat je mijn reactie niet helemaal snapt. Ik zei alleen dat je niks aan Netflix en Disney+ hebt als filmliefhebber. Er staan alleen de commerciële films op. Waar ik dus niks aan heb. En tuurlijk snap ik dat 99% van de mensen de films niet kijkt die ik wel kijk. Het ging er mij alleen om dat sommige mensen niks aan Netflix en Disney+ hebben terwijl jij eerder zei: Wat moet je nou met fysieke media als je Netflix en Disney+ hebt? Alleen als casual filmkijker is het misschien leuk om alleen streamingdiensten te hebben.

  8. #583

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Daarom alleen al zal ik NOOIT digitale downloads kopen.
    Ik koop meestal 4K UHD discs, maar niet altijd. Soms koop ik 4K films met dolby vision en atmos via itunes voor een prikkie (3,99)
    Sommige zijn niet eens op fysieke media te krijgen (oa. 2012 en CRAWL). Huren kost meer, en nu kan ik ze nog eens een keertje kijken.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  9. #584

    Standaard

    Wonder Woman 1984 is weer zo'n kl*tedisk met alleen maar Dolby TrueHD Atmos in het Frans en DD+ in het Engels! U weze gewaarschuwd!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  10. #585

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Wonder Woman 1984 is weer zo'n kl*tedisk met alleen maar Dolby TrueHD Atmos in het Frans en DD+ in het Engels! U weze gewaarschuwd!
    Het komt niet eens meer in me op om de NL uitgave te kopen. Sinds vorige week de UK versie in huis.

  11. #586

    Standaard

    Mee eens, als het om Warner gaat koop ik de US of UK release.
    Godzilla 4k is naar mij onderweg vanuit de States samen met Soul 4k
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  12. #587

    Standaard

    Wie kijkt er nou nog blu-ray, voor next gen beeld en audio pak je toch gewoon de 4K, die is vast wel in orde

  13. #588
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Denk dat de standard Blu-ray van Zack Snyder's Justice League wel eens Dolby Digital Plus 7.1 krijgt.

  14. #589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Denk dat de standard Blu-ray van Zack Snyder's Justice League wel eens Dolby Digital Plus 7.1 krijgt.
    Daar heb je gelijk in. Cover geeft Engels DD+ en Frans DD TrueHD aan.

  15. #590

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Daar heb je gelijk in. Cover geeft Engels DD+ en Frans DD TrueHD aan.
    Voor wie geen NL subs nodig heeft, UK heeft uiteraard wel gewoon TrueHD voor het Engels.

  16. #591

    Standaard

    Mortal Kombat (2021) heeft een over veel landen verspreid Bluray release gekregen met Nederlandse ondertitels en Engelse Atmos (en Franse DD 5.1). Bron: Dvdcompare. Helaas laat Warner ons nog steeds in de steek, want bv Amerikaanse en Uk uitgaven zijn voorzien van een slipcover (Bron: Unboxings op Youtube)


    Ook nieuwe 4K release van Space Jam heeft geen slipcover en niet in Nederland eerder verschenen audiocommentaar overgenomen van Regio 1 SE dvd. Onbekend of deze Nl subs heeft (Bron van deze extra is persbericht en bron van geen slipcover is bol.com). Er is geen Bluray met Nl subs en daarom niet toegevoegd. Startprijzen van 27,00 - 30.00 erg duur. Met name de docoJammin' with Bugs Bunny and Michael Jordan (22:32) hadden ze ook wel mogen toevoegen. Wil je die wel en die 3 music video's en de trailer dan zal je de 2 disc dvd moeten aanschaffen/behouden.

  17. #592

    Standaard

    Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie de meerwaarde niet van een slipcover met hetzelfde plaatje als op de blu-ray cover.

  18. #593

    Standaard

    Vanaf september is er op Radio 2 (BE) opnieuw het consumentenprogramma De Inspecteur.

    Ik stel voor om daar de gekende problemen aan te kaarten...

    Een druk beluisterd radioprogramma heeft meer invloed dan enkele mails, die hoogstwaarschijnlijk in de prullenbak belanden.

    Vb.

    - het weglaten van hoogwaardig origineel Engels audiospoor ten voordele van een nagesynchroniseerd spoor in de niet originele taal van de film
    - de vele titels die geen release krijgen bij ons, gewoon omdat nl ondertitels ontbreken
    - disney die het vertikt nl ondertitels op 4k schijven toe te voegen
    - disney classics die niet langer met nl ondertitels op blu-ray verschenen

    + vele verwarringen op sites zoals bol maar ook amazon die hierdoor ontstaan.

    Waar je vaak reacties leest van mensen die zich niet van bewust waren dat ze exemplaar kochten zonder nl ondertitels! Ze hebben er een boeltje van gemaakt en stoten laatste trouwe consumenten af.

    Laat ons tot gemeenschappelijk plan komen, spreekbuis zoeken voor tijdens uitzending (1 belg + 1 nederlander) die goed op de hoogte zijn van distributie blu-ray.

    En laten we dan een lijstje opstellen met gemeenschappelijke klachten, desnoods ook andere film- en serieblogs betrekken (dvdinfo, screendependent, serietotaal, filmtotaal, scriptgirl, netflixinbelgië).

    Laten we ook vermelden dat er geen legaal alternatief is, qua diwnloads en streaming.

    Ook qua streaming-aanbod bij netflix en amazon prime kijgen we een stiefmoederlijke behandeling qua aanbieding!
    Laatst aangepast door .:Quadran:. : 20-07-2021 om 13:31

  19. #594

    Standaard

    Ik verwacht dat je hiervoor weinig medestanders gaat vinden en dit een zinloze queeste is, maar ik wens je er veel succes mee en ik ben benieuwd naar de resultaten

  20. #595

    Standaard

    Het ontbreken van ondertitelde content is klacht nr. 1 zowel wat fysieke dragers als streaming-aanbod betreft.

    Het is vooral beeld- en geluidskwaliteit waar men minder wakker van ligt.

    Er is zeker nog een publiek 40+ te vinden voor fysieke dragers. En bij 50+ & 60+ zeker de Britse en Scandinavische crimiseries.

    Het is ook daar dat het geld zit

    Bij de jeugd liggen de prioriteiten tegenwoordig elders.

    Maar die hebben dan wel weer vaker een VPN om het beperkte lokale aanbod te omzeilen en / of downloaden de series dan via omwegen van Netflix, Amazon & Disney.

    Ik denk dat het zeker zinnig is om die 'ignorance' aan te kaarten via een druk beluisterd consumentenprogramma.

    Als een mondig iemand met de nodige achtergronkennis zich hiertoe aangesproken voelt

    PS: ik zag onlangs op Amazon ook heel wat kwade reviews in alle talen ... omdat bepaalde serie vanaf seizoen 2 zelfs geen Engelse ondertitels meer had + de verontwaardiging van ontbreken andere ondertitels.

    Het is niet enkel een probleem voor NL-taligen.

    Desnoods moet men maar aan een alternatief werken. Bv. via website maatschappij de ondertitels als download aanbieden.
    Laatst aangepast door .:Quadran:. : 20-07-2021 om 16:54

  21. #596

    Lightbulb

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik verwacht dat je hiervoor weinig medestanders gaat vinden en dit een zinloze queeste is, maar ik wens je er veel succes mee en ik ben benieuwd naar de resultaten
    Dat lijkt me ook. Echte nicheproblemen die niet interessant zijn voor zo'n breed consumentenprogramma. De fysieke beelddragers zijn amper nog ergens te koop in Nederland (ik zou niet weten waar in ieder geval, behalve MM die bij mij niet echt in de buurt zit), wellicht is dat in België anders?

    Ik denk ook dat binnen enkele jaren de streamingkwaliteit hoger zal zijn dan wat er dan op fysieke dragers verschijnt. Ik kreeg vorige week bericht dat zelfs in mijn - best afgelegen en dunbevolkte - wijk glasvezel wordt aangelegd, dan kan de streamingkwaliteit nog een stuk hoger worden dan nu (en ik vind het nu al meer dan prima via de bekende streaming services).
    Laatst aangepast door Oakey : 20-07-2021 om 19:14

  22. #597

    Standaard

    Heeft Warner Home Entertainment nog wel een eigen vestiging in de Benelux? Zoveel studio's hebben hun lokale afdeling hier al wegbezuinigd.

  23. #598

    Standaard

    Op gebied van streaming is ons aanbod ook enorm beperkt t.o.v. andere landen.

    De dichtsbijzijnde Fnac en Mediamarkt zijn hier ook op min. 35 km. Maar iedereen koopt nu toch online.

    Ik denk wel dat het de moeite is om onze stem te laten horen. Haalt het niets uit op gebied van fysieke dragers, dan misschien wel op streaming-gebied.

  24. #599

    Standaard

    Wat is er mis met het streaming aanbod?

  25. #600

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Wat is er mis met het streaming aanbod?
    Ik krijg het iig allemaal niet meer weggekeken op Netflix, Disney+, Amazon Prime, Cinemember en NPO

    Heb overigens nog nooit gehad dat er op 1 van die diensten titels zonder NL ondertitels waren.

Pagina 24 van 27 EersteEerste ... 142021222324252627 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •