Pagina 15 van 27 EersteEerste ... 511121314151617181925 ... LaatsteLaatste
De resultaten 351 tot 375 van 666 worden weergegeven.
  1. #351

    Standaard

    Morgen ook maar eens een mail sturen.
    BD (1243) What i Watch

  2. #352

    Standaard

    Dit heb ik gemaild aan die mevrouw van Warner Bros. Volgens mij best beleefd, toch? Ben benieuwd of ik een reactie krijg. Laten we vooral allemaal van ons laten horen!


    Geachte mevrouw Vanderhaert / Warner Bros.,

    Graag wilde ik het volgende aan u voorleggen.

    Ik ben een groot liefhebber van thuiscinema met goed geluid. Daarom juich ik de huidige ontwikkelingen van het verschijnen van films op steeds betere kwaliteit media toe. Films komen vaak uit op Blu-ray met 7.1 geluid, en tot mijn blijdschap ook tegenwoordig steeds meer met het bijzonder overrompelende Dolby Atmos geluid. Ook de komst van Ultra High Definition vind ik bijzonder interessant. Thuis heb ik een volwaardige Dolby Atmos opstelling inclusief plafond-speakers en het beeld wordt vertoond in 4K.

    Verschillende grote filmmaatschappijen hebben Dolby Atmos inmiddels omarmd.

    Ook Warner Bros. heeft in Amerika (en uiteraard diverse Europese landen) verschillende titels uitgebracht met het hoogwaardige lossless Dolby TrueHD spoor in combinatie met Dolby Atmos. Super!

    Echter, tot mijn niet geringe verbazing en teleurstelling moet ik constateren dat Warner haar films voor de Nederlandse markt regelmatig voorziet van het Franse geluid in het kwalitatief beste geluid (Dolby TrueHD met Atmos) en het originele Engelse geluid vervolgens in een zwaar gecomprimeerde Atmos / Dolby+ versie op de blu-ray zet. Een soort Dolby Atmos light, zeg maar. Het verschil is helaas erg goed te horen en de Dolby+ versie mist duidelijk helderheid en impact, en klinkt simpelweg een stuk ‘dunner’ dan de niet gecomprimeerde TrueHD variant.

    Kunt u mij uitleggen waarom Warner er voor kiest om het originele geluid van de film in een lagere kwaliteit op de schijf te zetten dan de Franse nasynchronisatie….? Ik begrijp dat de Franse markt ongetwijfeld een stuk groter is dan de Nederlandse, maar heeft “het origineel” niet altijd de voorkeur? Warner is eigenlijk de enige producent die dit doet. Bij films van Fox of Sony heeft wél de originele Engelse taal voorrang op de nagesynchroniseerde (Franse) versie.

    Het zou wellicht heel simpel op te lossen zijn door een Nederlands ondertitelingspoor aan één van de andere regio’s toe te voegen waar Warner wél het originele geluidsspoor in de beste kwaliteit op de schijf zet, zoals Engeland of de Scandinavische landen. Dat voorkomt een hoop ergernis bij geluidspuristen (en die zijn er wel degelijk in Nederland – check bijv. de website van www.dvd.nl ) die een film toch graag Nederlands ondertiteld zien in de beste kwaliteit.

    Nu ben ik regelmatig gedwongen om films te importeren uit Engeland of zelfs Amerika, maar dat is dan doorgaans niet NL ondertiteld. En heel graag wil ik de illegale downloadcircuits vermijden….

    Ik hoop dat u de liefhebbers van topkwaliteit beeld en geluid tegemoet wilt komen. De blu-ray / dvd-markt is ongetwijfeld een lastige markt maar er is heus nog steeds vraag naar materiaal in de beste kwaliteit. Ook in de Nederlandse regionen.

    Met zeer hartelijke groet,
    John Tak
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  3. #353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Maareuh, dit is de BD-topic, dus vanaf nu geen DL meer bespreken.
    Hoop een knap antwoord te krijgen van Louise van WB Nederland, hoop dat ze in staat
    is om onze belangen goed te verdedigen en mocht dat resultaat hebben, ja dan strijk
    ik nog wel even mijn hand over mijn hart en schaf me de 3D UK versie aan..... het
    verzamelaars bloed kruipt immers waar het niet gaan kan..... ben er echt benieuwd naar
    Have fun and enjoy your collection

  4. #354

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pascal. Bekijk bericht
    Ik vind dit toch wel een aardige beeldkwaliteit hebben en de atmos track is geweldig en inderdaad geen dl hier meer, bah.
    Zou op deze manier helemaal geen film willen zien verafschuw dit
    De film op zichzelf vond ik ook zeer vermakelijk heb mij 3 uur prima vermaakt.
    Ik wil de film graag zien in de hoogst mogelijke kwaliteit, zowel beeld als geluid,
    helaas heeft Warner Bros zich misdragen, en de Franse uitgever heeft niet het
    fatsoen om zijn mede belang hebbende afnemers met respect te behandelen, immers
    we vragen niet eens om een NL gesproken audio track in ThrueHD ATMOS
    (zum koztzen, moet er niet aan denken) maar gewoon om een bestaande track,
    de originele Engelse track, volwaardig in ThrueHD ATMOS op de schijf te zetten
    en niet te degraderen in een matige Dolby plus.

    Jij hebt natuurlijk ook al een mailtje gestuurd aan:

    louise.vanderhaert@warnerbros.com

    met het verzoek om betere Nederlandse Blu ray uitgaven en dat je angst hebt
    dat de mensen in Nederland massaal over zullen gaan om alle Warner Bros
    uitgaven als DL te gaan kijken en dat je dan over een tijd helemaal geen
    schijfjes meer kan kopen omdat ze in Nederland die shit van WB zat zijn....

    Vond de film vermakelijk, verhaal was als de beelden, bombastisch en
    het geluid was daarbij passend..... een 7 voor de moeite

    Hoop in de toekomst weer Warner Bros met plezier te kunnen aanschaffen.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #355

    Standaard

    Graag in het Warner topic plaatsen dvdpfg, hier graag OT blijven over Batman v Superman. Eén oude-wijven zeiktopic over Warner lijkt me genoeg

  6. #356
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Weer even wat berichten verplaatst uit het BvS-topic
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #357

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lorre Bekijk bericht
    Via facebook heb ik al bericht gehad. Maar veel meer dan dit kwam er niet.

    Wij zijn ons hiervan bewust en hebben dit aangekaart bij ons hoofdkantoor.We hopen dat dit in de toekomst zal veranderen.GrClementine
    Ik heb deze week op de FB pagina van Warner Bros Benelux ook een reactie op mijn laatste klacht ontvangen van deze Clementine waarin ze aangeeft dat de eerdere klachten (via de e-mail) niet zijn ontvangen en dat ze de klacht momenteel in onderzoek hebben...

  8. #358

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJM Bekijk bericht
    Ik heb deze week op de FB pagina van Warner Bros Benelux ook een reactie op mijn laatste klacht ontvangen van deze Clementine waarin ze aangeeft dat de eerdere klachten (via de e-mail) niet zijn ontvangen en dat ze de klacht momenteel in onderzoek hebben...
    Zou graag een soort van email adres hebben van deze Clementine, heb al ene Louise een nette
    brief gestuurd, maar ook zo'n soort antwoord gehad....

    Nog niet op de hoogte gebracht door Louise... wacht het nog een ruime week af.... en
    dan maar weer een berichtje die kant op, dan maar met de vraag erbij of wij misschien
    niet beter ingedeeld kunnen worden op de schijven bedoeld voor de Scandinavische landen
    of de UK.
    Have fun and enjoy your collection

  9. #359

    Standaard

    En dit geeft de burger (lees: de Nederlandse filmliefhebber) weer wat moed! Reactie van Warner Bros van vandaag:

    "Wij nemen de klacht erg serieus en streven ernaar om de beste producten met de beste kwaliteit op de markt te zetten. Wij zijn intern bezig om onze volgende releases met een top kwaliteit audio track uit te brengen. Wij kunnen op dit moment nog niet aangeven wanneer dit precies zal zijn maar zullen dit uiteraard zsm communiceren. Wij hopen dat jullie als trouwe filmliefhebbers ons zullen blijven volgen!"

  10. #360

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJM Bekijk bericht
    Ik heb deze week op de FB pagina van Warner Bros Benelux ook een reactie op mijn laatste klacht ontvangen van deze Clementine waarin ze aangeeft dat de eerdere klachten (via de e-mail) niet zijn ontvangen en dat ze de klacht momenteel in onderzoek hebben...
    Ah, lijkt mij een vreemde zaak. Of het mailadres zou niet meer moeten kloppen. Toch leuk dat er mss iets kan veranderen. We leven op hoop
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  11. #361
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJM Bekijk bericht
    En dit geeft de burger (lees: de Nederlandse filmliefhebber) weer wat moed! Reactie van Warner Bros van vandaag:

    "Wij nemen de klacht erg serieus en streven ernaar om de beste producten met de beste kwaliteit op de markt te zetten. Wij zijn intern bezig om onze volgende releases met een top kwaliteit audio track uit te brengen. Wij kunnen op dit moment nog niet aangeven wanneer dit precies zal zijn maar zullen dit uiteraard zsm communiceren. Wij hopen dat jullie als trouwe filmliefhebbers ons zullen blijven volgen!"
    Zo, maar geloof er nog steeds niks van. Iets zegt me dat ze daar zelf niks over te vertellen hebben. Dan zullen ze toch hun ondertitels op de Scandinavische Disc moeten plaatsen, maar het zou voor de Nederlandse markt wel een goede zaak zijn.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 17-08-2016 om 16:55
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #362

    Standaard

    De Nederlandse (marketing)afdelingen hebben niks te vertellen, het enige wat ze moeten doen is het US beleid uitvoeren wat geldt voor de betreffende regio. Ik heb als klant EA gehad die in Hoofddorp een vestiging had en die had totaal niks te vertellen over de inhoud van de NL releases.

  13. #363

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJM Bekijk bericht
    En dit geeft de burger (lees: de Nederlandse filmliefhebber) weer wat moed! Reactie van Warner Bros van vandaag:

    "Wij nemen de klacht erg serieus en streven ernaar om de beste producten met de beste kwaliteit op de markt te zetten. Wij zijn intern bezig om onze volgende releases met een top kwaliteit audio track uit te brengen. Wij kunnen op dit moment nog niet aangeven wanneer dit precies zal zijn maar zullen dit uiteraard zsm communiceren. Wij hopen dat jullie als trouwe filmliefhebbers ons zullen blijven volgen!"
    Wat/wie is de bron van dat antwoord?

    Een email, social media antwoordje....... ??????

    Zelf van "mijn" Louise nog geen update gehad......
    Have fun and enjoy your collection

  14. #364

    Standaard

    Via de Facebook-site van Warner Bros Benelux, waar ik een berichtje had achtergelaten. Dit na de tip van Lorre dat ze daar (nu) wel op reageren...

  15. #365

    Standaard

    Ook ik ontving vandaag een vriendelijke mail van Warner Bros:

    Geachte Heer Tak,

    Wij nemen jullie klacht erg serieus en streven ernaar om de beste producten met de beste kwaliteit op de markt te zetten. Wij zijn intern bezig om onze volgende releases met een top kwaliteit audio track uit te brengen. Wij kunnen op dit moment nog niet aangeven wanneer dit precies zal zijn maar zullen dit uiteraard zsm communiceren.

    Vriendelijke groeten,

    Het marketing team
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  16. #366

    Standaard

    De volgende? De volgende? Chicken sh*t! Ze zouden met deze release een recall moeten doen!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  17. #367

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    De volgende? De volgende? Chicken sh*t! Ze zouden met deze release een recall moeten doen!
    ++++++++++++

    antwoord zegt niets, want "we zijn bezig" kun je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang als excuus volhouden
    "A man's got to know his limitations", ...

  18. #368

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    ++++++++++++

    antwoord zegt niets, want "we zijn bezig" kun je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang als excuus volhouden
    Waar. Maar nog altijd beter dan "daar gaan we niets aan doen, het blijft zoals het is".
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  19. #369

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    De volgende? De volgende? Chicken sh*t! Ze zouden met deze release een recall moeten doen!
    Je mag het geloven of niet, maar kippenshit is een bestaand recept en lijkt me niet eens onsmakelijk

    Een recall..... tjee, dan mis ik de boot of zou ik als zielige, door WB mishandelde NLér, dan mijn uit nood
    gedwongen aanschaf uit de UK mogen omruilen voor een exemplaar dat wel beschikt over NL subs?

    Natuurlijk dan wel de 3D Ultimate uitgave graag (die heb ik nu ook)

    Ik ken er al een paar die dan direct willen gaan omruilen, denk dat we helaas geen kans maken
    op een recall, hoe aardig ook door je voorgesteld, de kosten van zoiets zijn onvoorstelbaar hoog
    en in mijn verzamelaars periode maar 1x meegemaakt.

    Zo heeft Universal Pictures Benelux Disc 1 van de 2 Disc Special Edition Blu ray uitgave van Gladiator
    ooit een paar jaar geleden omgeruild, nette actie

    Ook wel eens een echt foute disc gekocht, zoals bijvoorbeeld de 3D uitgave van De Kampioentjes
    van Splendid, die bleek geen 3D te zijn, deze werd dan ook Keurig door Splendid opgestuurd

    Ik zal al heel blij zijn als ze ons gaan indelen bij een land(landen) dat/die ook niet wachten op
    nagesynchroniseerde onzin in hun eigen taal. Degene bij WB die ons bij die Fransen heeft ingedeeld
    met alle gevolgen vandien.... ja die heeft toen een moment gehad van totale verstandsverbijsterning,
    nu maar hopen dat er daar bij WB toch nog een paar zijn die bij zinnen zijn en ons goed gezind zijn
    en ons ook een knappe origineel wel goed engelstalige track gunnen.

    Liefst met onmiddellijke ingang, er zijn nu toch wel genoeg mislukte uitgaven in ons taalgebied op
    de markt gekwakt.
    Have fun and enjoy your collection

  20. #370

    Standaard

    Wat een drama allemaal... Ook ik ben teleurgesteld in de release, maar er telkens zoveel woorden aan vuil maken is anders.

    De reactie van WB NL is volstrekt logisch. Er is geen fout gemaakt, het product voldoet slechts niet aan de verwachtingen van een klein deel van de markt. Ze geven aan dat ze die boodschap hebben ontvangen en dat zij daar mogelijk rekening mee zullen zouden bij een volgende release. Een terugroep/omruil-actie is niet nodig, want nogmaals er is geen fout gemaakt en het product voldoet nog steeds aan hetgeen er op de verpakking staat.

    Dat Nederland onder de Franse uitgave valt is ook logisch, want Belgie. Tweetalig en door de Franse release ook te voorzien van NL-ondertiteling kunnen ze die BR in drie landen verkopen en hoeven ze in Belgie niet twee versies uit te brengen. Natuurlijk zou het voor ons beter zijn als we onder de UK zouden vallen, immers wij hebben geen behoefte aan nasynchronisatie (behalve bij tekenfilms), maar dat is geen belang voor WB.

    My 2 cents.
    Laatst aangepast door lockedfor : 19-08-2016 om 10:53 Reden: Spelfout
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  21. #371

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lockedfor Bekijk bericht
    Dat Nederland onder de Franse uitgave valt is ook logisch, want Belgie. Tweetalig en door de Franse release ook te voorzien van NL-ondertiteling kunnen ze die BR in drie landen verkopen en hoeven ze in Belgie niet twee versies uit te brengen. Natuurlijk zou het voor ons beter zijn als we onder de UK zouden vallen, immers wij hebben geen behoefte aan nasynchronisatie (behalve bij tekenfilms), maar dat is geen belang voor WB.
    Eén versie voor het Nederlandstalig gebied die kan aansluiten bij onder meer UK en Scandinavië - landen waar dubbing niet belangrijk is - en één voor het Frans/Spaans/Italiaanse gebied. Hoe moeilijk kan dat zijn? Er zijn andere distributeurs die dat wel doen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  22. #372

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Zo heeft Universal Pictures Benelux Disc 1 van de 2 Disc Special Edition Blu ray uitgave van Gladiator
    ooit een paar jaar geleden omgeruild, nette actie.
    Klopt. Je kan eens een fout maken, maar dan moet je ruiterlijk toegeven dat het fout is en een ruilactie op poten zetten. Bij Back To The Future hebben ze dat ook gedaan omwille van iets nog trivialers als een verkeerd geframede scène, die per slot van rekening maar enkele seconden betrof, in tegenstelling tot het geluidsprobleem van BvS. Universal is wat dat betreft toch wel de betere leerling van de klas.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  23. #373

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Eén versie voor het Nederlandstalig gebied die kan aansluiten bij onder meer UK en Scandinavië - landen waar dubbing niet belangrijk is - en één voor het Frans/Spaans/Italiaanse gebied. Hoe moeilijk kan dat zijn? Er zijn andere distributeurs die dat wel doen.
    Granted! Ik zeg ook niet dat er geen andere opties zijn, maar ik begrijp wel waarom WB tot het model is gekomen dat zij hanteren.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Klopt. Je kan eens een fout maken, maar dan moet je ruiterlijk toegeven dat het fout is en een ruilactie op poten zetten. Bij Back To The Future hebben ze dat ook gedaan omwille van iets nog trivialers als een verkeerd geframede scène, die per slot van rekening maar enkele seconden betrof, in tegenstelling tot het geluidsprobleem van BvS. Universal is wat dat betreft toch wel de betere leerling van de klas.
    Dat is inderdaad goed. Helaas heeft de BBC bijvoorbeeld nimmer een vervanging gedaan van 1 van de DVD's van Chef! ter zake de ontbrekende en zeer belangrijke scene in "The Big Cheese". Maar dat is dan ook echt een fout. Dit met Superman v Batman is gewoon een domme beslissing, maar geen fout.
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  24. #374

    Standaard

    Nederland hoeft toch niet bij andere landen aangesloten te worden, ook al zal het voor mij niet uitmaken. Feit is gewoon dat de beste audio-track nu voor de Frans/Nederlandse markt niet gebruikt wordt, terwijl het wel zeker op de schijf past. Er is nog genoeg schijfruimte over, dus ik vind het echt heel vreemd waarom we dan een mindere track krijgen. Of heeft dat misschien te maken met rechtenkwesties?

    Edit: zie dat het bij de Blu-ray van Batman v. Superman wel meevalt met de vrije ruimte. Maar bij de 3D versies van San Andreas en Mad Max: Fury Road was dit zeker wel het geval en kregen we ook een mindere audiotrack.
    Laatst aangepast door korenjw : 19-08-2016 om 12:21

  25. #375

    Standaard

    Het enige waar ik mij zorgen om maakt is in hoeverre de "Brexit" van invloed is op mijn toekomstige aankopen. Ik heb het wel gehad met de Nederlandse blurays.

Pagina 15 van 27 EersteEerste ... 511121314151617181925 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •