Pagina 2 van 27 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 666 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Ben ik dan denk ik de eerste. Ik heb Game of Thrones gedownload. Niet gekeken, maar gedeleted en vervolgens blu-ray in Nederland besteld.
    Nee, je bent niet de eerste van hier op het forum, maar iemand die dit doet ben ik in levende lijve nog nooit tegengekomen zoals ik al aangaf...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Matt D Bekijk bericht
    warner slechte transfers? haha
    Nou ik vind soms om te janken. Kwaliteits controle hebben ze daar nog nooit van gehoord.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    SDH is inderdaad wat minder leuk om te kijken maar dat werkt voor mij het excuus voor het niet kopen van een blu-ray niet in de hand. Na een paar keer de film te hebben gezien heb je geen OT's meer nodig, buiten voor een film als Memento (vooral het nogal snelle telefoongesprek is moeilijk te volgen).
    Het weerhoud mij ook niet het belangrijkste is de goede beeld/geluids kwaliteit.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik ken geen downloaders die het product gaan kopen of huren als ze het gedownload hebben.
    Ik hoor het echt alleen maar van mensen hier op het forum, maar in het echt ben ik ze nooit tegengekomen...
    Ik download ook maar bewaar niks. Als ik de film goed vind koop ik hem gewoon. De mensen in mijn omgeving verklaren mij dan voor gek.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door homernt Bekijk bericht


    Ik download ook maar bewaar niks. Als ik de film goed vind koop ik hem gewoon. De mensen in mijn omgeving verklaren mij dan voor gek.
    Ik download ook, maar bewaar wel. Ik heb geloof ik iets van 5 tb aan films staan. Tegenwoordig wil ik elke film 1 keer gezien hebben voordat ze koop, want films zonder herkijkwaarde wil ik niet in mijn collectie hebben.

    Ook zijn van vele films zijn (nog) geen goede release van geweest, dus tot die tijd bewaar ik het digitale bestand. Dit bestand bewaar ik tot er een juiste release is met een goede audio/video, alle of meer extras dan de dvd heeft en de prijs juist is.

    De mensen die je voor gek verklaren zijn gewoon geen film liefhebbers. De gemiddelde nederlander snap de herkijkwaarde van films niet, dus waarom zouden ze een disc kopen als ze hem toch maar 1 keer bekijken. ik begrijp dit soorten mensen wel.

    Wat ik niet snap zijn vele aankopen van mensen op dit forum. Gewoon rond de 20 euro lappen voor een film zonder enige vorm van (her)kijkwaard. echt zonde van het geld.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Ben ik dan denk ik de eerste. Ik heb Game of Thrones gedownload. Niet gekeken, maar gedeleted en vervolgens blu-ray in Nederland besteld.
    En zo hoort het ook. Ik kan er niet tegen dat mensen zo zitten te zeuren over dat dvd en br zo duur zijn en dat als excuus gaan gebruiken om te downloaden en niet te betalen. Je kunt nl. ook kiezen om NIET te kopen en niet te downloaden.
    Ook downloaden en dan kopen als het naar je smaak is slaat als een tang op een varken. Lijkt netjes maar ondertussen heb je de films die je niet goed genoeg vond om voor te betalen gewoon gestolen.
    En dan kunnen mensen er heel mooie verhalen omheen vertellen van bijv. je mag in NLd downloaden, maar in feit is het nog steeds broodroof van degenen die het origineel gemaakt hebben. Dan mag het van de wet wel maar dan nog vind ik het niet fatsoenlijk om te downloaden.

    Let wel: ik ben ook niet roomser dan de paus, want ik download ook weleens iets. Maar dan gaat mn geweten toch spreken en meestal delete ik het dan of koop het origineel toch, niet afhankelijk van wat ik er van vond. Sowieso koop ik meestal alleen BR's of dvd's van films die ik al in de bios gezien heb.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wieba Bekijk bericht
    Ik download ook, maar bewaar wel. Ik heb geloof ik iets van 5 tb aan films staan. Tegenwoordig wil ik elke film 1 keer gezien hebben voordat ze koop, want films zonder herkijkwaarde wil ik niet in mijn collectie hebben.

    Wat ik niet snap zijn vele aankopen van mensen op dit forum. Gewoon rond de 20 euro lappen voor een film zonder enige vorm van (her)kijkwaard. echt zonde van het geld.
    Dat laatste vind ik een beetje een jammerlijke opmerking, omdat je hierop de smaak van de persoon in kwestie aanvalt/betwist.
    De films die voor jou een herkijkwaarde hebben, hebben dit niet per se bij andere mensen en omgekeerd.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Let wel: ik ben ook niet roomser dan de paus, want ik download ook weleens iets. Maar dan gaat mn geweten toch spreken en meestal delete ik het dan of koop het origineel toch, niet afhankelijk van wat ik er van vond.
    Jammer dat je WIW een iets ander beeld geeft. Je download behoorlijk veel tv series en hiervoor verliest je zijn kracht. Begrijpelijk dat je dit doet, maar hierdoor ben je net als de rest van de downloaders volgens je eigen verhaal een ordinaire dief.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Dat laatste vind ik een beetje een jammerlijke opmerking, omdat je hierop de smaak van de persoon in kwestie aanvalt/betwist.
    De films die voor jou een herkijkwaarde hebben, hebben dit niet per se bij andere mensen en omgekeerd.
    begrijpelijk reactie en logische reactie. Smaken verschillen zeker, maar dan snap ik nog steeds de aankopen van sommige mensen niet. omgekeerd zal dit ook wel zijn.

  7. #32

    Standaard

    Als deze downloaders er niet waren werd er heel wat minder verkocht.
    Dus dan denk ik, maar goed dat er dan downloaders zijn, op deze manier hebben de mensen zangers en artiesten ondekt. En zoals je in mijn links kan lezen, houd downloaden de economie draaiende. zangers en artiesten zijn dan ook tegen een download verbod. Ik ga geen nieuwe film blu-ray kopen van €20 als ik niet weet of het naar mijn smaak is. Voor programma's heb je ook een trail, je kan hem dan enkele dagen gebruiken, en bevalt het je dan kun je hem kopen.

    Artiestenbonden hebben samen met de Consumentenbond en FNV Kiem een petitie tegen het downloadverbod overhandigd aan de Tweede Kamer. Buma/Stemra, waarvan de bonden deel uitmaken, is juist voor een downloadverbod.

    Zo werdt het voorgestelde auteursrechtenbeleid van staatssecretaris Teeven van Veiligheid en Justitie in de Tweede Kamer behandeld. Onderdeel daarvan was een verbod op het downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal en het afschaffen van de thuiskopieheffingen. In aanloop naar de behandeling roeren de diverse kampen zich.
    Zo overhandigden FNV Kiem, de Nationale Toonkunstenaarsbond en de Consumentenbond een petitie aan de Tweede Kamer, die is ondertekend door tal van bonden van auteurs en artiesten, zoals de beroepsvereniging voor acteurs ACT, de FreeLancers Associatie, het Genootschap Nederlandse Componisten, de Nederlandse Vereniging van Journalisten en de Vereniging van Letterkundigen.
    "Het is tijd fundamenteel anders te gaan denken en te streven naar een auteursrecht dat niet uitgaat van verbieden en beperken, maar van licenties en vergoedingen", meent Erwin Angad-Gaur, directeur van de Nationale Toonkunstenaarsbond. De directeur van de Consumentenbond valt hem bij: "Een downloadverbod criminaliseert consumenten en is een inbreuk op hun privacy. We moeten de vrijheden van consumenten op het net beschermen, maar ook de rechten van artiesten respecteren."
    Het is opvallend dat zo veel artiestenbonden tegen het downloadverbod zijn, terwijl de belangenbehartiger van de entertainmentsector, de NVPI, en auteursrechtenvereniging Buma/Stemra juist fel voorstander zijn van de verbodsregeling.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wieba Bekijk bericht
    Jammer dat je WIW een iets ander beeld geeft. Je download behoorlijk veel tv series en hiervoor verliest je zijn kracht. Begrijpelijk dat je dit doet, maar hierdoor ben je net als de rest van de downloaders volgens je eigen verhaal een ordinaire dief.


    nou, nou, of je nu de serie opneemt van tv via een dvdrecorder, of je download het, wat is het verschil?
    Laatst aangepast door De_Hollander : 09-03-2012 om 15:59

  8. #33

    Standaard

    Ik moet De_Hollander daar deels in bijtreden.
    De markt is over de jaren heen zich ook gaan aanpassen.
    Er zijn enkel legale downloadsites waar je films, series en muziek kan downloaden. Ook grote distributeurs bieden tegenwoordig zaken aan op internet, soms zelfs gratis.
    Hier in België en Nederland zijn veel artiesten, die door de nogal lage en dure CD-verkoop, geneigd zijn hun muziek soms zelfs gratis aan te bieden op het net.
    En ik moet zeggen, dat een bepaald percentage van mijn aankopen toch ook gebaseerd zijn op eerst-downloaden-dan-aankopen-methode.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht

    nou, nou, of je nu de serie opneemt van tv via een dvdrecorder, of je download het, wat is het verschil?
    Voor eigen gebruik is er voor de wet geen verschil tussen opnemen of downloaden. Indirect betaal je hier ook gewoon voor via de "thuiskopieheffing".

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Sowieso koop ik meestal alleen BR's of dvd's van films die ik al in de bios gezien heb.
    En daarmee betaal je dus in feite twee keer voor de zelfde film . Ik ken ook wel genoeg mensen die veel downloaden maar de meeste van hen komen ook regelmatig in de bioscoop, ze gaan met minimaal 2 personen en dat ongeveer 2 keer per maand.
    Al bij al stroomt er via hun bijna evenveel geld naar de entertainment industrie als iemand die nooit in de bioscoop komt maar wel veel DVD's en/of BD's koopt zoals ik.


    De gouden tijden voor de entertainment industrie zijn voorbij waarbij ze naast de bioscoopopbrengsten van een film een half jaar later weer flink konden incasseren via verhuur en later ook verkoop van homevideo's.
    Helaas zijn ze wat verwend geraakt, en roepen ze van de daken wat voor inkomsten ze verliesen door downloads.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  11. #36

    Standaard

    Als je er eens bij stil gaat staan dan is t toch eigenlijk maar een vreemde omgekeerde wereld die entertainmentindustrie.... Er wordt van de consument maar verwacht dat hij ongezien of ongehoord een x-bedrag neertelt voor het aangebodene om er daarna pas achter te komen of het hem/haar wel bevalt. Wat als dat nu niet het geval is? Dan kan je fluiten naar je geld.

    De mens wil toch juist eerst horen/zien/voelen/proefen voordat hij tot een aankoop overgaat?
    In die optiek is dat hele downloaden gewoon te vergelijken met een middagje shoppen en zou t volkomen legaal moeten zijn en blijven.

    Daarnaast zou je film en muziek toch juist moeten zien als een kunstvorm? Een manier voor de artiest om expressief bezig te zijn.
    Voor alle andere vormen van kunst geldt toch ook dat pas als je t mooi vindt je tot eventuele aanschaf overgaat?
    Maar dan moet je t dus wel eerst hebben gezien en laat dat nou juist zijn wat een kunstenaar wil: gezien worden!
    Laatst aangepast door rvvnr1 : 09-03-2012 om 17:11

  12. #37

    Standaard

    Ik koop zelden films die ik niet gezien heb. ik wil alleen maar goede films in mijn collectie. Vaak heb ik ze in de bios gezien en anders op een andere manier.. als het internet er niet was, had ik een stuk minder films gekocht.

    Daarnaast moet dat gezeur over Nederlandse ondertiteling eens klaar zijn. Je wordt er mee doodgegooid. Zit er NL sub op de blu-ray? waarom komt die BD niet uit in Nederland? etc etc.

    Aangezien het ontbreken van NL subs een groter wordend probleem is door de kleine markt in NL, is het misschien goed er zelf wat aan te doen. Engelse les volgen bijv? ipv te verwachten dat maatschappijen dit probleem voor je gaan oplossen als daar geen financieel gewin voor hen aanzit.

    Er is gewoon een kleine markt in Nederland voor blu-rays en dat heeft consequenties. misschien kan je beter geen BD's meer kopen en gewoon teruggaan naar de dvd, als je perse nederlandse ondertiteling wil.

    In ieder geval stoppen met die klaagzang op dit forum telkens, dat levert namelijk niets op.

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wieba Bekijk bericht
    Jammer dat je WIW een iets ander beeld geeft. Je download behoorlijk veel tv series en hiervoor verliest je zijn kracht. Begrijpelijk dat je dit doet, maar hierdoor ben je net als de rest van de downloaders volgens je eigen verhaal een ordinaire dief.



    begrijpelijk reactie en logische reactie. Smaken verschillen zeker, maar dan snap ik nog steeds de aankopen van sommige mensen niet. omgekeerd zal dit ook wel zijn.
    Wat is een WIW? ik download eigenlijk bijna helemaal niets. Vroeger weleens wat, maar nu echt niet meer. Ik echt dat je de verkeerde voor hebt. Of dat je iets hebt van een paar jaar geleden ofzo? Heb idd weleens wat series gedownload, maar die staan nu ook allemaal in de kast. DUs niet te snel oordelen.

    Maar daar gaat het ook niet om: het gaat om mijn punt dat ik wel weet dat het niet goed is. En dat ik daarnaar handel. Als ik iets gedownload heb en niet later gekocht ofzo dan heb ik dat idd gestolen. Maar iedereen is weleens zwak (dat maakt je een mens). Dan is het aan mij om daar iets aan te doen en dus gewoon die dingen te kopen of te verwijderen voor ik het gekeken heb. Feit is dat ik nu NIETS in huis heb waarvoor ik niet heb betaald. En dan zal ik nog wel eens zwak zijn en een film binnenhalen ofzo, maar ik heb de keus gemaakt om die dan alsnog te kopen en daar houd ik me aan.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Nogmaals, ik/wij zijn van mening dat de maatschappijen met het huidige beleid hun eigen markt kapot maken.
    maar die markt is gewoon erg klein

    het gaat niet om fijnproevers, maar om het gros

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Wat is een WIW? ik download eigenlijk bijna helemaal niets. Vroeger weleens wat, maar nu echt niet meer. Ik echt dat je de verkeerde voor hebt. Of dat je iets hebt van een paar jaar geleden ofzo? Heb idd weleens wat series gedownload, maar die staan nu ook allemaal in de kast. DUs niet te snel oordelen.
    sorry ik zag je aan voor Pieter Kleine. WIW is whatiwatch.net een website waar je je gekeken films kun bijhouden en beoordelen.

    Helemaal niets downloaden heb ik echt respect voor. Voor mij is downloaden een behoorlijk onderdeel van mijn leven geworden. Ik zal echt moeilijk nog zonder kunnen. Ook al koop ik vrij regelmatig vinyl, dvd of blu-ray.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Maar daar gaat het ook niet om: het gaat om mijn punt dat ik wel weet dat het niet goed is. En dat ik daarnaar handel. Als ik iets gedownload heb en niet later gekocht ofzo dan heb ik dat idd gestolen. Maar iedereen is weleens zwak (dat maakt je een mens). Dan is het aan mij om daar iets aan te doen en dus gewoon die dingen te kopen of te verwijderen voor ik het gekeken heb. Feit is dat ik nu NIETS in huis heb waarvoor ik niet heb betaald. En dan zal ik nog wel eens zwak zijn en een film binnenhalen ofzo, maar ik heb de keus gemaakt om die dan alsnog te kopen en daar houd ik me aan.
    Ik weet niet zoveel of het slecht is voor de handel. Natuurlijk verliezen ze inkomsten, maar downloaden bereiken ze wel een doelgroep die anders nooit in contact was gekomen met hun producten. Ook denk ik dat door downloaden de winkels hun productprijzen lager houden om toch wat te verkopen. Dit is natuurlijk leuk voor de kopers.

    Niets in huis hebben waarvoor niet betaald heb is echt goed van je. Ik weet dat mijn oom zijn 3 kinderen ook op die manier groot brengt, maar hij heeft daar een behoorlijk zware taak aan. In feite sluit je gewoon kinderen af van dingen die anderen die wel mogen downloaden wel kunnen spelen, luisteren of kijken. Het probleem is dat downloaden gewoon zo diep verankerd is in onze maatschappij. Alles kopen wat ze nu downloaden is ook voor veel mensen gewoon niet te doen.

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Dus dan denk ik, maar goed dat er dan downloaders zijn, op deze manier hebben de mensen zangers en artiesten ondekt. En zoals je in mijn links kan lezen, houd downloaden de economie draaiende. zangers en artiesten zijn dan ook tegen een download verbod.
    Da's wel een beetje kort door de bocht. Dat artiesten tegen de plannen voor download-verboden in de huidige, foute vorm zijn wil niet automatisch zeggen dat ze als groep in totaal het wel in orde vinden dat je hun cd's download zonder ervoor te betalen. De spectaculaire verkoopcijfers van albums uit de jaren '60/'70/'80 en een groot deel van de jaren '90 zijn tegenwoordig niet meer realistisch.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wieba Bekijk bericht
    sorry ik zag je aan voor Pieter Kleine. WIW is whatiwatch.net een website waar je je gekeken films kun bijhouden en beoordelen.

    Helemaal niets downloaden heb ik echt respect voor. Voor mij is downloaden een behoorlijk onderdeel van mijn leven geworden. Ik zal echt moeilijk nog zonder kunnen. Ook al koop ik vrij regelmatig vinyl, dvd of blu-ray.



    Ik weet niet zoveel of het slecht is voor de handel. Natuurlijk verliezen ze inkomsten, maar downloaden bereiken ze wel een doelgroep die anders nooit in contact was gekomen met hun producten. Ook denk ik dat door downloaden de winkels hun productprijzen lager houden om toch wat te verkopen. Dit is natuurlijk leuk voor de kopers.

    Niets in huis hebben waarvoor niet betaald heb is echt goed van je. Ik weet dat mijn oom zijn 3 kinderen ook op die manier groot brengt, maar hij heeft daar een behoorlijk zware taak aan. In feite sluit je gewoon kinderen af van dingen die anderen die wel mogen downloaden wel kunnen spelen, luisteren of kijken. Het probleem is dat downloaden gewoon zo diep verankerd is in onze maatschappij. Alles kopen wat ze nu downloaden is ook voor veel mensen gewoon niet te doen.
    Dacht al dat je mij voor hem aanzag . Maar wat het dl en betreft: vroeger wel veel gedaan. Maar op een gegeven moment toch gedacht van: als ik het zou maken zou ik ook niet blij zijn als er gedownload werd. Maar om eerlijk te zijn: ik gebruik qua financien de truuk om nooit dvds of BR te kopen als ze net nieuw uitgebracht zijn. Ik wacht gerust 4 a 5 maanden ofzo (heb ook een periode gehad van pakweg een jaar) waarin ik niets koop. Dan dalen de prijzen bij amazon en koop ik vaak dvd of BRs voor minder dan de helft van wat ze eerst kostten. Plus dat ik dan weet of ie de moeite waard is qua uitgave omdat er dan al zoveel mensen een review hebben gegeven..
    Dus ik heb ook nooit het argument dat dvd/s en BR's te duur zijn. Gewoon geduld hebben, dan komt t wel goed. (Het "helpt" ook wel dat ik niet zo'n grote portemonnee heb op t moment)

  18. #43

    Standaard

    En wat vinden we ervan dat Warner ons Nederlanders in de steek laat ?

  19. #44

    Standaard

    ik vind het niet erg. dezelfde titels zijn ook in andere landen te bestellen en vaak nog goedkoper ook.

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    En wat vinden we ervan dat Warner ons Nederlanders in de steek laat ?
    Dit. Die hele download discussie is denk ik nu al voor de 2000ste keer voorbij gekomen.

  21. #46

    Standaard

    Warner is al een paar jaar op z'n retour. En niet alleen in Nederland maar ook in de rest van de wereld. Dat dit zo is is natuurlijk verder geen excuus om maar te gaan downloaden.

  22. #47
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Dit. Die hele download discussie is denk ik nu al voor de 2000ste keer voorbij gekomen.
    Blij dat jij de tel hebt bijgehouden Jordy want 'k was die zelf al kwijt
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  23. #48

    Standaard

    Ik blijf het een mes vinden dat aan twee kanten snijdt. Okee, het is een feit dat landen waar de omzet voor grote bonzen zoals WB, Fox, Universal, etc... niet zo sterk is vaak minderwaardige releases krijgen. Ik ben er zelf vaak niet over te spreken en ga er zeker mee akkoord dat ze het downloaden onbewust in de hand werken door het bewust achterhouden van releases enzovoort. Allemaal goed en wel, maar dat sommige mensen dit dan gaan gebruiken als excuus voor het downloaden van films die wél succesvol op DVD/Blu-Ray verschenen zijn vind ik dan weer een stap te ver. Als je niet 100% zeker bent van een film, dan huur je die toch gewoon eerst - zij het online, zij het in de videotheek. Je betaalt dan inderdaad twee keer voor dezelfde film maar je hebt de wet niet met de voeten getreden en je helpt er nog je lokale videotheek/mediazaak mee.

    Ik vind het trouwens wel een beetje naïef dat er geklaagd wordt over buitenlandse uitgaves zonder NL subs... Wat verwacht je dan, als je in een ander land dan NL of BE gaat shoppen? We zijn gewoon door sommige maatschappijen teveel verwend geweest als het hierop aankomt: velen gebruiken namelijk een universele disc maar je kan nu eenmaal niet verwachten dat ze het allemaal zo doen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    En JA, ik weet dat er veel stoere personen zijn die (denken) geen Nederlandse ondertitels nodig te hebben, en dan bedoel ik niet die ca. 1 miljoen met e.e.a. audiovisuele handicap. Praktij is echter anders.
    Dat is een reactie die nergens op slaat, sorry. Ik heb een gezonde interesse in de Engelse taal en ben er door de jaren heen érg vertrouwd mee geraakt. Ik kan dus gerust een Engelstalige film kijken zonder de subs aan te zetten. Dat hangt toch echt af van persoon tot persoon? 't Staat ook volledig los van mijn ego trouwens. Tuurlijk zijn Nederlandse subs altijd wel handig, maar als ik ga importeren dan neem ik genoegen met Engelse subs, zoals het hoort.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter D Bekijk bericht
    Ik vind het trouwens wel een beetje naïef dat er geklaagd wordt over buitenlandse uitgaves zonder NL subs... Wat verwacht je dan, als je in een ander land dan NL of BE gaat shoppen? We zijn gewoon door sommige maatschappijen teveel verwend geweest als het hierop aankomt: velen gebruiken namelijk een universele disc maar je kan nu eenmaal niet verwachten dat ze het allemaal zo doen.
    Helemaal mee eens. Je moet er gewoon vanuit gaan dat buitenlandse releases geen Nederlandse ondertitels hebben, maar dat het mooi meegenomen is als dit wel zo is.

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Als je er eens bij stil gaat staan dan is t toch eigenlijk maar een vreemde omgekeerde wereld die entertainmentindustrie.... Er wordt van de consument maar verwacht dat hij ongezien of ongehoord een x-bedrag neertelt voor het aangebodene om er daarna pas achter te komen of het hem/haar wel bevalt. Wat als dat nu niet het geval is? Dan kan je fluiten naar je geld.

    De mens wil toch juist eerst horen/zien/voelen/proefen voordat hij tot een aankoop overgaat?
    In die optiek is dat hele downloaden gewoon te vergelijken met een middagje shoppen en zou t volkomen legaal moeten zijn en blijven.
    Oneens, volledig. Dit lijkt me, met alle respect, te krom om me erin te kunnen vinden. Je kan een film toch ook niet voor z'n bioscooprelease bekijken alvorens een ticket aan te kopen? Je legt een (niet klein) bedrag neer met het risico dat het tegenvalt. Je kan toch ook geen gloednieuw boek of stripalbum downloaden alvorens het bedrag neer te leggen?

    Ook de vergelijking met het shoppen gaat niet op. Om pakweg een nieuw soort chips uit te proberen, moet je toch ook eerst een zakje kopen?

    Een full-album koop je normaal gezien toch ook nav. van enkele samples of een eerste singel. En als we het hebben over kunstvorm ... theater, toneel, stand-up, musical, expositie ... En akkoord, je kan samples horen bij de release van een CD, je kan in beperkte winkels een nieuw boek doorbladeren om een impressie te hebben, ed. Maar er bestaan ook trailers en clips die je eveneens een impressie geven van de film.

    nav. eerdere reacties.

    Van buitenlandse releases kan je inderdaad niet verwachten dat er NL subs op te vinden zijn, anderzijds lijkt het me niet onredelijk, noch oneerlijk om een release in eigen land te verwachten. En natuurlijk werkt WB alternatieve manieren (import, download etc.) niet rechtstreeks in de hand, maar het is wel een feit dat de cirkel op deze manier onvermijdelijk versterkt werd. Een cirkel zonder einde. Het ene werkt het andere in de hand en omgekeerd, een fenomeen dat -eens op gang- moeilijk te stoppen is.
    Laatst aangepast door Esteban : 09-03-2012 om 22:33

Pagina 2 van 27 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •