Pagina 23 van 27 EersteEerste ... 13192021222324252627 LaatsteLaatste
De resultaten 551 tot 575 van 666 worden weergegeven.
  1. #551

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Wat ik van de recensent begrepen heb is dat hij wel bij Warner heeft verzocht om de BD's te voorzien van een Dolby Atmos in de originele taal, maar schijnbaar zijn het Belgen uit het zuidelijke deel, dus zal heel lang duren voor dat zij dat begrepen hebben.
    Het is veeleer geen kwestie van niet kunnen maar van niet willen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  2. #552

    Standaard

    Ben ik even blij dat ik alles importeer de laatste jaren. De prijzen in NL zijn ten eerste belachelijk hoog en het meeste komt hier niet eens meer uit en al helemaal niet op 4K UHD. Het is ook belachelijk dat tegenwoordig de originele soundtrack er niet eens meer opstaat in het beste geluid mogelijk (Atmos). Dat is de reden dat ik ben overgestapt op UK en US releases. En dan krijg ik ook niet meer die Franse titel op mijn hoes (bij sommige titels zelfs de voorkeur boven de originele titel zoals de 4K release van Unforgiven). Ik koop niks meer in NL.

  3. #553

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lee van Cleef Bekijk bericht
    Ben ik even blij dat ik alles importeer de laatste jaren. De prijzen in NL zijn ten eerste belachelijk hoog en het meeste komt hier niet eens meer uit en al helemaal niet op 4K UHD. Het is ook belachelijk dat tegenwoordig de originele soundtrack er niet eens meer opstaat in het beste geluid mogelijk (Atmos). Dat is de reden dat ik ben overgestapt op UK en US releases. En dan krijg ik ook niet meer die Franse titel op mijn hoes (bij sommige titels zelfs de voorkeur boven de originele titel zoals de 4K release van Unforgiven). Ik koop niks meer in NL.
    En in andere landen kunnen ze dan wel films/series op blu ray uitbrengen
    met nederlandse ondertiteling die hier niet uitgebracht worden of meestal alleen op dvd.

    Ik heb heel het net afgeschuimd voor een blu ray van Annabelle Comes Home,
    waar zowel de Dolby Atmos TrueHD in het engels en de nederlandse ondertiteling opstaat, tevergeefs.
    Enkel een versie met Atmos DD+ in het engels. De Dolby Atmos True HD versie staat hier enkel in het frans erop.

    In alle andere landen staat de engelse Dolby Atmos TrueHD erop.
    Hier moet Warner weeral tegendraads doen !!

    Maar in andere landen kunnen ze dan wel de meest uiteenlopende ondertiteling erop zetten.
    Zoals bv.: Hebreeuws

  4. #554

    Standaard

    Iemand een reactie mogen ontvangen?
    Ik niet


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    Hier een email adres gevonden: https://allesoverfilm.nl/forum/showt...t=warner+email

    Zelf net gemaild.
    Oorspronkelijk gepost door korenjw
    Even wat anders dan de audiotrack. Ik heb laatst de film Godzilla: King of the monsters aangeschaft. Dit betreft de versie met een 4K en 3D-disc (EAN 5051888249550). Nu wilde ik na het zien van de film graag de extra's gaan bekijken die duidelijk achter op de hoes gedrukt staan. Helaas zijn deze niet te vinden op één van de discs. Het lijkt me dus dat dit extra's zijn die alleen op de reguliere blu-ray beschikbaar zijn, en die is dus weer niet meegeleverd. Is er misschien een mogelijkheid om dit aan te kaarten bij Warner? Via de website vind ik geen mail-adres of iets dergelijks en die Twitter/Facebook/Instagram-troep begin ik niet aan.

  5. #555

  6. #556

    Standaard

    UK uitgave Birds of Prey heeft geen NL subs, uiteraard wel Atmos TrueHD Engels, belooft weinig goeds voor de NL uitgave. Heb gelukkig zelf de UK uitgave al besteld.

  7. #557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door korenjw Bekijk bericht
    Even wat anders dan de audiotrack. Ik heb laatst de film Godzilla: King of the monsters aangeschaft. Dit betreft de versie met een 4K en 3D-disc (EAN 5051888249550). Nu wilde ik na het zien van de film graag de extra's gaan bekijken die duidelijk achter op de hoes gedrukt staan. Helaas zijn deze niet te vinden op één van de discs. Het lijkt me dus dat dit extra's zijn die alleen op de reguliere blu-ray beschikbaar zijn, en die is dus weer niet meegeleverd. Is er misschien een mogelijkheid om dit aan te kaarten bij Warner? Via de website vind ik geen mail-adres of iets dergelijks en die Twitter/Facebook/Instagram-troep begin ik niet aan.
    Vandaag eindelijk de Blu-ray met extra's ontvangen van Warner uit Frankrijk.

  8. #558

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    Vandaag eindelijk de Blu-ray met extra's ontvangen van Warner uit Frankrijk.
    Goed om te horen. Wel gewoon via het mailadres hier boven? Ik heb namelijk nooit een reactie op m'n mail mogen ontvangen...

  9. #559

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door korenjw Bekijk bericht
    Goed om te horen. Wel gewoon via het mailadres hier boven? Ik heb namelijk nooit een reactie op m'n mail mogen ontvangen...
    Ja, maar zoals aangegeven in dit topic https://allesoverfilm.nl/forum/showt...-Ook-2D-bluray wel 7x gemaild.

  10. #560

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    UK uitgave Birds of Prey heeft geen NL subs, uiteraard wel Atmos TrueHD Engels, belooft weinig goeds voor de NL uitgave. Heb gelukkig zelf de UK uitgave al besteld.
    In Nederland is de film nu ook uit en hier
    is te lezen dat het ze weer gelukt is om een de kwaliteit van een product om zeep te helpen door er weer een originele Atmos op te zetten met de verkeerde drager (Dolby Digital+). Ook hebben ze de UHD weer een boven gemiddelde prijs gegeven (€35 i.p.v. €30), wat de overstap naar 4k moeilijker maakt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  11. #561

    Standaard

    Tot 2-tal jaar terug was meer dan 90% van de verkoop in benelux en frankrijk nog steeds dvd. Zelfs als de dvd duurder geprijsd staat.

    Veel winkels die een hoop miserie hebben met mensen die blu-ray kochten en dachten dat het dvd was.

    Meerderheid heeft nooit van het bestaan geweten.

    Naar het schijnt zelfs mensen die verschil tussen LP en cd niet kennen, en beseffen dat de vinylplaat in hun cd-speler niet past?? Geen grap.

    Zijn de mensen dan echt zo dom geworden? Wat zit er in het drinkwater?

    Ook op het werk, vroeger had ik enkele collega's zonder diploma. En deze presteerden vele malen beter, dan de meerderheid van de huidige generaties die allemaal universitair of hogeschool diploma hebben...

    What's wrong with the world?
    Laatst aangepast door .:Quadran:. : 14-07-2020 om 19:11

  12. #562

    Standaard

    Wat moet je met blu-ray als je Netflix en Disney+ hebt?

  13. #563

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Wat moet je met blu-ray als je Netflix en Disney+ hebt?
    Wat moet je met Netflix en Disney+ als ze straks weer de inhoud gaan censureren en/of failliet gaan?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  14. #564

    Standaard

    Idd censuur, en vaak tijdelijke licenties.

    Als er geen fysieke content meer is, ga je als filmliefhebber op vele platformen moeten geabboneerd zijn als je geen release wil missen.

    En alle films over cowboys & indianen, kolonialisme en domme blondjes in de ban

    Het is ook vooral de mainstream die er goed zal bij varen... kwalitatieve of obscure b-films zal niet de hoofdprioriteit van Disney zijn.

  15. #565
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik denk (hoop) wel dat de fysieke media nog wel blijft bestaan. Het is simpelweg niet voor iedereen, maar er zijn nog zat liefhebbers. Hier op ons forum zou je dat niet direct zeggen, maar in specifieke social media-groepen is het best heel druk. Oké, wereldwijd weliswaar, maar de wereld wordt steeds kleiner. Nou ja, voor de liefhebbers, wat je van ver haalt is lekker...

    Ik zwicht ook wel steeds meer voor streaming, zeker nu er wel erg veel aanbod in Dolby Vision met Dolby Atmos (DD+) is. Zelfs YouTube in HDR is heel erg mooi. Compressie zal straks een probleem van gisteren zijn. De kwaliteit kan alleen maar beter worden en de diskcapaciteit schaarser... Toch, wil ik echt het maximaal haalbare dan blijft dat fysieke media vooralsnog het beste. In mijn geval UHD, ;-
    Voordeel is dat ik voor UHD meestal niet op een uitgever te letten. Wel op de prijs... Wat je van ver haalt smaakt dan extra lekker...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #566

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Wat moet je met Netflix en Disney+ als ze straks weer de inhoud gaan censureren en/of failliet gaan?
    De gewone man/vrouw die af en toe een filmpje kijkt op Netflix/Disney+ interesseert zich daar helemaal niet voor.

    Fysieke media is echt een verzamelding voor nerds geworden.

  17. #567

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door .:Quadran:. Bekijk bericht
    Idd censuur, en vaak tijdelijke licenties.

    Als er geen fysieke content meer is, ga je als filmliefhebber op vele platformen moeten geabboneerd zijn als je geen release wil missen.

    En alle films over cowboys & indianen, kolonialisme en domme blondjes in de ban

    Het is ook vooral de mainstream die er goed zal bij varen... kwalitatieve of obscure b-films zal niet de hoofdprioriteit van Disney zijn.
    Dat laatste geldt evengoed voor UHD fysieke dragers. Dat is ook 99% een blockbustermarkt. Terwijl op de publieke streamingsdiensten (NPO in Nederland) juist wel dit soort films staan, vaak gratis te bekijken. Ook netflix heeft daar best wat aanbod in. En veel oudere arthousefilms hebben ook nooit een blurayrelease gehaald en zijn blijven 'steken' in de DVD-fase. Ondanks het nu grote aanbod van blurays zijn er nog veel meer titels die nooit op bluray verschenen zijn en ook niet meer zulen verschijnen.

    Ik koop ook nog fysieke dragers, maar echt heel veel minder dan vroeger (ik denk dat ik de 10-20 per jaar net haal). Ook om ze echt te bezitten en niet van diensten afhankelijk te zijn. Maar het zal echt een kwestie van niet al te lange tijd zijn dat de beste kwaliteit niet meer de UHD release is als disc maar een stream die bijv een 8K kwaliteit heeft of een nieuw geluidsspoor. En voor de meeste films die ik kijk is een tijdelijke licentie absoluut geen probleem. Net als bij velen hier staat het gros van mijn (grote) blurayverzameling voornamelijk stof te vangen.
    Laatst aangepast door Oakey : 15-07-2020 om 07:29

  18. #568

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Wat moet je met blu-ray als je Netflix en Disney+ hebt?
    Op Netflix en Disney+ staat nog geen 1% van de films die ik bekijk. En zie aan je opmerking dat je beeld en geluid ook niet belangrijk vind. Ongelofelijk

  19. #569

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lee van Cleef Bekijk bericht
    Op Netflix en Disney+ staat nog geen 1% van de films die ik bekijk. En zie aan je opmerking dat je beeld en geluid ook niet belangrijk vind. Ongelofelijk
    Nerd!

  20. #570

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Fysieke media is echt een verzamelding voor nerds geworden.
    Joh, spreek voor jezelf Ik ben een nerd en ik verzamel juist digitaal, mede omdat de fysieke uitgaves toch nergens meer over gaan, hear hear!

    xD

  21. #571

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Samba-boy Bekijk bericht
    Joh, spreek voor jezelf Ik ben een nerd en ik verzamel juist digitaal, mede omdat de fysieke uitgaves toch nergens meer over gaan, hear hear!

    xD
    Dan kocht je duidelijk de verkeerde uitgaves. In Nederland vind je ze in ieder geval nog nauwelijks, maar in buitenland des te meer.

    Anyway, ik reageerde in eerste instantie op Quadran's bericht en het ging er over dat de gewone mens die af en toe een filmpje wil kijken niet meer naar een fysiek format grijpt, maar digitaal zoals Netflix en Disney+. Fysieke media is een ding voor verzamelaars geworden.

    Maar sommige filmnerds zoals jij en Lee van Cleef voelen zich kennelijk persoonlijk aangesproken wanneer het over hun hobby gaat.
    Laatst aangepast door Pastichio Rocker : 16-07-2020 om 01:19

  22. #572

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Dan kocht je duidelijk de verkeerde uitgaves. In Nederland vind je ze in ieder geval nog nauwelijks, maar in buitenland des te meer.

    Anyway, ik reageerde in eerste instantie op Quadran's bericht en het ging er over dat de gewone mens die af en toe een filmpje wil kijken niet meer naar een fysiek format grijpt, maar digitaal zoals Netflix en Disney+. Fysieke media is een ding voor verzamelaars geworden.

    Maar sommige filmnerds zoals jij en Lee van Cleef voelen zich kennelijk persoonlijk aangesproken wanneer het over hun hobby gaat.
    Eerst noem je mij een nerd. Dan een filmnerd die zich aangesproken voelt. Dat denigrerende toontje van jou staat mij niet aan. Je hebt geen flauw idee waar je het over hebt met je Netflix en Disney+. En het is geen verzamelding voor nerds geworden. De meeste films staan niet op de stream services. En dan heb ik het nog niet eens over het beeld en geluid. Dus waar heb je het over?! De enige manier om bepaalde films te kijken als filmliefhebber is door ze te kopen. Maar een discussie voeren met een onwetend persoon online heeft geen zin.

  23. #573

    Standaard

    Het kan me niet anders voorstellen dat de opmerking over Netflix en Disney+ van Pastichio Rocker alleen maar ironisch/sarcastisch was bedoeld en dat hij juist het tegenovergestelde bedoelt, net als zijn benoeming "Nerd" want als ik het goed inschat is hijdat zelf ook met een giga collectie van films. Ik denk dat hij hier wat mensen op stang wilde jagen en op de kast wilde hebben. Nou, dat is gelukt Ik denk dat je het allemaal met een korrel zout moet nemen en het is ook een beetje "wie de schoen past" enz. Dus relaxed iedereen, het is (bijna) vakantie

  24. #574

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Het kan me niet anders voorstellen dat de opmerking over Netflix en Disney+ van Pastichio Rocker alleen maar ironisch/sarcastisch was bedoeld en dat hij juist het tegenovergestelde bedoelt, net als zijn benoeming "Nerd" want als ik het goed inschat is hijdat zelf ook met een giga collectie van films. Ik denk dat hij hier wat mensen op stang wilde jagen en op de kast wilde hebben. Nou, dat is gelukt Ik denk dat je het allemaal met een korrel zout moet nemen en het is ook een beetje "wie de schoen past" enz. Dus relaxed iedereen, het is (bijna) vakantie
    Idem,

    wel zag ik laatst een you tube filmpje voorbij komen over de kwaliteit in de USA van streaming vs optische disc. Op het vlak van dvd en blu-ray is de kwaliteit van streaming beter of gelijk aan optische disc kort door de bocht. Voor UHD is optisch beter. Aldus het filmpje. Denk zelf daar iets genuanceerder over.

    Mijn eigen ervaring is:

    - op punt van beeld is streaming beter dan dvd, op vlak van geluid soms niet;
    - op punt van blu-ray kan beeld streaming beter zijn, denk dan concreet aan 1080p (blu-ray) versus 4k (streaming). Geluid soms beter, soms niet.
    - op punt UHD is streaming altijd minder goed, op vlak beeld en geluid.

    Andere ervaring, heleboel (oudere) dvds in ons taalgebied hebben inmiddels een beter (HD) alternatief via streaming. Ik heb dus de afgelopen tijd zo'n 200 oudere dvds vervangen door itunes versies. En die HD titels kun je dus downloaden en lokaal opslaan als back-up.

    Het voordeel van streaming zit m.i. wel vooral op het vlak van series en oudere films (op dvd).

    Het filmpje:
    https://www.youtube.com/watch?v=VD0D...ature=youtu.be
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 16-07-2020 om 15:22
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  25. #575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Het kan me niet anders voorstellen dat de opmerking over Netflix en Disney+ van Pastichio Rocker alleen maar ironisch/sarcastisch was bedoeld en dat hij juist het tegenovergestelde bedoelt, net als zijn benoeming "Nerd" want als ik het goed inschat is hijdat zelf ook met een giga collectie van films. Ik denk dat hij hier wat mensen op stang wilde jagen en op de kast wilde hebben. Nou, dat is gelukt Ik denk dat je het allemaal met een korrel zout moet nemen en het is ook een beetje "wie de schoen past" enz. Dus relaxed iedereen, het is (bijna) vakantie
    Dat doet Pastichio Rocker inderdaad wel vaker. Alleen is bij hem niet helemaal duidelijk dat het ironisch/sarcastisch bedoeld is, dus ik kan mij voorstellen dat je als redelijke nieuwkomer zoals Lee van Cleef dat ook niet zo opvat. Gewoon laten gaan Lee van Cleef, en laat je er niet door wegjagen .

Pagina 23 van 27 EersteEerste ... 13192021222324252627 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •