De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Smile externe harde schijf, hoe moet ik die zichtbaar maken?

    Hallo, ik heb de volgende vraag.

    Mijn schoonouders hebben een nieuwe tv gekocht (Samsung UE40D6530). Hier hebben ze een externe harde schijf (Western Digital elements SE 500G) bij gekocht. We hebben de tv aangesloten en de externe harde schijf ook. Nu willen zij graag de vakantiefoto's die op de pc staan op de tv bekijken.

    Leek simpel: externe herde schijf aan pc aansluiten, foto's erop, harde schijf op tv aansluiten en kijken. Helaas. De PC herkent de externe harde schijf niet en de TV wel.

    Hoe kunnen we dit voor elkaar krijgen zodat ze de foto's via die harde schijf kunnen kijken. Of kunnen ze ze beter op een usb-stick zetten en dan op de tv kijken.

    Wie o wie kan mij helpen?

  2. #2

    Standaard

    Bedoel je niet juist dat de TV hem niet herkent en je PC hem wel ziet?

    want dat komt omdat je TV niet meer dan een paar GB ondersteund, zelfde verhaal als dat je bijvoorbeeld in je Smartphone een te grote sd-kaart doet.. heeft iets te maken met de procesor en geheugen (of zoiets?). maar als je een 4GB usb erin doet doet hij het waarschijnlijke wel gewoon..
    en een gemiddelde vakantie kan je prima kwijt op zelfs 2GB

  3. #3

    Standaard

    Maak eens een paar partities op je harde schijf en formateer ze naar fat32/fat. Meestal doet hij het dan wel. NTFS herkent hij meestal niet.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roogiertje Bekijk bericht
    Bedoel je niet juist dat de TV hem niet herkent en je PC hem wel ziet?

    want dat komt omdat je TV niet meer dan een paar GB ondersteund, zelfde verhaal als dat je bijvoorbeeld in je Smartphone een te grote sd-kaart doet.. heeft iets te maken met de procesor en geheugen (of zoiets?). maar als je een 4GB usb erin doet doet hij het waarschijnlijke wel gewoon..
    en een gemiddelde vakantie kan je prima kwijt op zelfs 2GB
    Ik bedoel echt dat de pc hem niet ziet. We hebben hem geformatteerd met behulp van de tv en de pc ziet hem niet meer.

    Inderdaad de foto's heb ik nu op een usb-stick laten zien. Was trouwens erg leuk

  5. #5

    Standaard

    @Lamamamaga: Dat de TV of computer onderling de externe harde schijf niet ziet is omdat de Samsung de schijf formatteert op een manier die PC's niet kunnen lezen of zich aan standaarden van grootte houd. Gewoon om het feit dat samsung niet wil "probeert te voorkomen" dat je illegale films erop gaat zetten via de PC en je ze daarna gaat afspelen op de Samsung. Als dit makkelijk kan is Samsung namelijk strafbaar en daar zijn afspraken over gemaakt.

    Het word gewoon via een usb stick of hang de samsung in het netwerk via een router met een UTP kabel en maak een gedeelde share aan op de PC waar je foto's en dergelijke opzet.
    Laatst aangepast door Alberto : 18-03-2012 om 12:06

  6. #6

    Standaard

    Op de philips site staat precies uitgelegd hoe je de schijf weer opnieuw kunt formateren zodat je computer je harde schijf weer kan lezen: http://www.supportforum.philips.com/...-to-re-format&

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mausie99 Bekijk bericht
    Op de philips site staat precies uitgelegd hoe je de schijf weer opnieuw kunt formateren zodat je computer je harde schijf weer kan lezen: http://www.supportforum.philips.com/...-to-re-format&
    Hi Mausie99,

    Bedankt voor de tip. Ik had ook een niet werkende HDD voor de PC omdat ik hem met een Humax 5200 had geformatteerd.
    Hij doet het nu weer prima ....

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •