De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Advies home cinema set uitzoeken

    Hallo iedereen,

    Ik heb me aangemeld omdat ik in meerdere topic's zag dat jullie hier nogal wat verstand van hebben. Ik ga binnenkort verhuizen en ik vind dat ik dan een nieuwe home cinemaset heb verdiend!

    Nu zou ik graag een beetje hulp willen van jullie, qua keuze van home cinema set. Dit zijn mijn eisen:
    - Liefst geen speakerzuilen (vind mijn vriendin niet mooi.........)
    - 5.1 set (of een hele goede 2.1)
    - Budget rond de 500 euro

    Ik wil de set voornamelijk gaan gebruiken om muziek te luisteren, en natuurlijk zo nu en dan een film.

    Alvast bedankt iedereen!

    Groeten Mario

  2. #2

    Standaard

    Wil je met Blu-Ray moet je jezelf afvragen, en zoek een die hetzelfde merk is als je TV (werkt meestal wel beter).

    Groetjes

  3. #3

    Standaard

    Hallo,

    Nee blu-ray is niet nodig, hecht ik niet zo veel waarde aan! CD speler/dvd speler is ook niet echt een pré, omdat ik toch altijd met een AC ryan werk.

    Ik heb een samsung tv, hoeft niet persé het zelfde merk te zijn denk ik?

    Groeten

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    Welkom op dit forum Zwetje.

    Voor €500 kun je een leuke set kopen met luidsprekers erbij zoals die met de RX-V371 en de HD Theatre 300 van Klipsch die jij gebruikt als voorbeeld. Of dit de set is die je wilt hebben, kun je het beste zelf beoordelen door te gaan luisteren.

    De receivers van dit soort sets zijn meestal instap-modellen en het kan zijn dat deze daarom niet beschikken over de (aansluit-)mogelijkheden die jij wilt hebben zoals bvb het omzetten van analoge video-bronnen naar HDMI. In ieder geval zou ik je daarom aan willen aanraden om te kijken welke aansluitingen je nodig hebt of wilt gaan gebruiken. Wil je bvb een MP3 speler er op aan kunnen sluiten, dan kun je misschien beter een 471 of 571 nemen. Deze hebben een USB-aansluiting aan de voorkant die je daarvoor kunt gebruiken.

    Wat ook niet onbelangrijk is, is het uitgangsvermogen. Veel gebruikers willen na enige tijd de satelieten van de 'fronts' vervangen door wat grotere luidsprekers. Met de weergave-kwaliteiten van de HD Theatre 300 zal dit voorlopig nodig zijn, omdat de afwerking van deze daarvoor goed genoeg is.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Standaard

    Hallo!

    Bedankt voor je duidelijke reactie. Het word inderdaad mijn eerste beetje serieuze set die ik wil gaan aanschaffen. Ik zal inderdaad eerst gaan luisteren voordat ik de set aanschaf, dat lijkt me wel het slimst.

    Eisen heb ik niet zo veel, ik heb alleen HDMI nodig om de AC Ryan aan te sluiten, daar kan gewoon USB op, dus deze hoeft niet persé in de receiver te zitten.

    Zijn er nog dingen waar ik specifiek op moet letten als ik deze set wil aanschaffen?

    Ook zie ik HDMI kabels langskomen in prijzen van een 10tje tot 100 euro. Wat raden jullie aan? En qua speaker kabels?

    Groeten Mario

  7. #7

    Standaard

    Over HDMI Kabels zijn vele discussie's, en het internet staat er vol mee... Eerlijk gezegd zal ik niet precies weten wat de beste is.. zelf let ik er op dat de contacten verguld zijn, dat hij goed past in je apparaten en dat de kabel een beetje degelijk aanvoelt.

    Bijv. Als je een keer je tv eventjes naar voren schuift om bijv. de XBOX een middagje beneden te gebruiken, hij niet direct "knakt". Dat overkwam mij van de week, gelukkig dat ik er nog een had..

    Ik ben eigenlijk wel heel benieuwt wat andere mensen op dit forum hierover kunnen zeggen.

  8. #8

    Standaard

    Bovenstaand ben ik inderdaad ook benieuwd naar!

    Na een tijdje op internet lezen kom ik regelmatig negatieve reacties tegen over het merk Pioneer. Hoe denken jullie hier over?

  9. #9

    Standaard

    Zwetje,

    Ik zie dat je de set voornamelijk voor muziek wilt gebruiken. Dan moet je zo'n setje met van die satellietspeakertjes zeker NIET hebben. Het hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf hoe kritische luisteraar je bent.

    Zelf heb ik in het verleden meerdere receivers (Onkyo en Denon) gehad en steeds een upgrade gedaan, omdat de muzikaliteit van receivers naar mijn mening te wensen overlaat. Uiteindelijk toch maar voor een dedicated stereo set gekozen.

    Qua frontspeakers zou ik minimaal gaan voor een bookshelf model of toch een zuilspeaker. Je hebt hele mooie slanke zuilspeakers die je vriendin vast wel mooi vindt. Als receiver zou ik geen instapmodel nemen. Die ruil je geheid over een half jaar weer in, omdat deze qua upgrade- en aansluitmogelijkheden wel erg beperkt zijn. Daarnaast zijn muzikale receivers in de regel wat prijziger, althans dat heb ik zelf ervaren.

    Probeer eerst eens voor jezelf duidelijk te krijgen of je wilt gaan voor een stereo-opstelling (al dan niet met een subwoofer) of een surround opstelling. Als het een surroundopstelling gaat worden, adviseer ik je om de set langzaam op te bouwen.

    Begin met een receiver en 2 frontspeakers en bouw dit later uit.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  10. #10

    Standaard

    Hallo,

    Ik ga jullie advies opvolgen en zelf een set samenstellen. Na nog een hoop research op internet schijnt het niet ideaal te zijn om zo'n home cinema setje aan te schaffen inderdaad..

    Donderdag staat mijn eerste afspraak om bij een subwoofer te kijken. Namelijk een KEF psw2000 (De bekende kwaal is al voorkomen/verholpen). Wat vinden jullie van deze subwoofer?

    Verder heb ik al een zooi kabels besteld een heb ik gekozen voor de Yamaha RX-V371 receiver om mijn set mee te beginnen. Mocht ik later beter willen of wat dan ook dan kan ik deze altijd vervangen.

    Nu nog de jacht op (in eerste instantie) 2 boekenplankspeakers.

    Groeten Mario

  11. #11

    Standaard

    De setup is geworden:

    Yamaha RX-V371 5.1 receiver
    KEF PSW2000 sub
    4x Wharfedale Diamond 10.1 speakers

    Ik ben heel erg benieuwd hoe het in de juiste opstelling gaat klinken. Ondertussen is alles binnen, alleen de sleutel van het nieuwe huis nog niet helaas....

  12. #12

    Standaard

    Gefeliciteerd met je aankoop! Als de opstelling (en het nieuwe huis) een feit is horen we graag wat je ervaringen zijn. En...een fotootje erbij is natuurlijk altijd leuk
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  13. #13

    Standaard

    Dankje wel. Ik zal zeker mijn ervaringen hier plaatsen en een mooie foto er bij plaatsen!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •