De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Question Blu-ray slecht beeld en ruis?!?!

    Ik heb een Samsung LED 5 serie tv en Samsung HT-C6200 blu-ray speler.
    Nu het volgende...

    Ik heb laatst Black Swan en nu Abduction gekocht en vind de kwaliteit gewoon slecht...echt niet wat ik had verwacht..
    Nu weet ik dus niet of het aan mn speler,bekabeling of discs ligt.
    Het is soms net alsof het niet scherp is en een soort ruis heeft echt lelijk...

    Wie weet wat ik hier aan kan doen en wat het nou is?

  2. #2

    Standaard

    Black Swan op Blu-ray is alleszins een getrouwe weergave van de film. Deze film werd op 16mm gefilmd, wat voor een grovere korrel zorgt en iets zachter beeld. Dat is geen defect aan je film, of aan je apparatuur. Dit is een artistieke (en deels ook economische keuze) door regisseur Aronofsky. Een "ideale" Blu-ray geeft de bron zo getrouw mogelijk weer (zoals "in de cinema") volgens de artistieke intenties. Dat hoeft niet te betekenen dat alles haarscherp is, en alle kleuren van de regenboog heeft. Je moet dat goed voor ogen houden.

    Praktisch kan het wel betekenen dat je televisietoestel op "verscherping" staat, waardoor de korrel onnodig benadrukt wordt. Ook is het belangrijk dat het contrast goed afgesteld staat. Je kan eens kijken op fora waar over je toestel gepraat wordt, vaak hebben ze het dan ook over "ideale instellingen". Dat zet je vaak al goed op weg.
    Laatst aangepast door MatrixTom : 08-03-2012 om 20:02

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ploerd27 Bekijk bericht
    Ik heb een Samsung LED 5 serie tv en Samsung HT-C6200 blu-ray speler.
    Nu het volgende...

    Ik heb laatst Black Swan en nu Abduction gekocht en vind de kwaliteit gewoon slecht...echt niet wat ik had verwacht..
    Nu weet ik dus niet of het aan mn speler,bekabeling of discs ligt.
    Het is soms net alsof het niet scherp is en een soort ruis heeft echt lelijk...

    Wie weet wat ik hier aan kan doen en wat het nou is?
    ligt waarschijnlijk aan hoe de film is opgenomen: speel eens een animatiefilm af en kijk of je het dan ook ziet
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •