Pagina 25 van 28 EersteEerste ... 152122232425262728 LaatsteLaatste
De resultaten 601 tot 625 van 679 worden weergegeven.
  1. #601

    Standaard

    Post NL heeft de afhandelingskosten voor pakket van buiten de EU verhoogd van 4 naar 6 euro voor pakketten met een waarde tot 150 euro.

  2. #602

    Standaard

    Is dat alles? Bij bpost is het verhoogd van 15 euro naar 17,50!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #603

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Is dat alles? Bij bpost is het verhoogd van 15 euro naar 17,50!
    Nou Nou, das € 0,50 meer dan het hier omhoog gegaan is pffff.

  4. #604

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Is dat alles? Bij bpost is het verhoogd van 15 euro naar 17,50!
    Alles is relatief, maar is toch een verhoging van 50%.

  5. #605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Post NL heeft de afhandelingskosten voor pakket van buiten de EU verhoogd van 4 naar 6 euro voor pakketten met een waarde tot 150 euro.
    Dat heb ik vandaag helaas al kunnen ondervinden...

  6. #606

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dat heb ik vandaag helaas al kunnen ondervinden...
    Ik kwam er gisteren ook achter door een pakketje dat bij de douane was aangekomen.

  7. #607

    Standaard

    Ik wil iets bij Arrow video kopen. Ik kijk bij de belastingdienst, en daar staat dat voor cd en dvd's 0% invoerrechten worden berekend. Dus uitsluitend BTW moet worden betaald.
    De box van Bruce Lee 4k HDR kost 120 pond. Dus 136 euro excl BTW van 28,56. Dus 164,56. Komen er dan nog kosten bij van postnl?
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  8. #608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Ik wil iets bij Arrow video kopen. Ik kijk bij de belastingdienst, en daar staat dat voor cd en dvd's 0% invoerrechten worden berekend. Dus uitsluitend BTW moet worden betaald.
    De box van Bruce Lee 4k HDR kost 120 pond. Dus 136 euro excl BTW van 28,56. Dus 164,56. Komen er dan nog kosten bij van postnl?
    Hier leggen ze alles uit:

    https://www.postnl.nl/ontvangen/pakk...et-buitenland/

  9. #609

    Standaard

    Vandaag de klos met het betalen van BTW en inklaringskosten. Het gaat hierbij om een pakket van Arrow. Op zich geen punt om BTW te moeten betalen, maar in dit geval vind ik het toch een beetje ondoorzichtig. Zo was ik in de veronderstelling dat er al VAT is betaald door Arrow, althans zo wordt wel door Arrow verondersteld voor het bestellen. Maar blijkbaar toch niet! Want ik moet bij aankomst in Nederland dus toch bijbetalen. Arrow mag wel iets transparanter zijn op dit vlak vind ik. Op de factuur wordt namelijk niks gespecificeerd. Er wordt enkel een bedrag vermeld. En dit vermelde bedrag is hoger dan het bedrag dat werd vermeld met aftrek van VAT. Het heeft er dus de schijn van dat ze, net zoals Zavvi in het verleden, VAT berekenen maar dat niet bij de douane aangeven. Lijkt erop dat ik nu dus twee keer belasting betaal, of zie ik dit niet goed? Wat zijn jullie ervaringen met Arrow op dit gebied tot dusver?

    fictief voorbeeld:

    Total before Tax
    £28.92
    TAX*
    £6.08

    *Tax displayed at checkout is an estimate, final tax is generated on order dispatch.
    Total to pay£35.00

    Dit krijg je te zien voor het bestellen. Op de factuur die je per mail krijgt zie ik niets gespecificeerd en zie je enkel het uiteindelijke bedrag per item. Over dat bedrag betaal ik vervolgens BTW en inklaringskosten. Lijkt me niet te kloppen, wel?
    Ik zie niet hoe ik dan bij Postnl kan aantonen dat er al belasting is geheven als het niet op hun factuur staat. Hoe maak je dan bezwaar?
    Laatst aangepast door BigLebowski : 05-05-2023 om 16:33
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  10. #610

    Standaard

    Denk dat je je tot Arrow zult moeten wenden. Ikzelf heb alleen ervaring met de UK webshop van All the Anime en daar wordt heel duidelijk de BTW eraf gehaald en dan betaalde ik over de bestelling en verzendkosten BTW aan Post NL.

  11. #611

    Standaard

    Ik heb 2 flinke pakketten binnen van Arrow (allebei tegen de 120 pond) en die kwamen vlekkeloos binnen. Uit mijn hoofd zat er ook een IOSS sticker op. Zat die er bij jou niet op?

  12. #612

    Standaard

    Dat weet ik nog niet. Ik moet hem nog thuis ontvangen.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  13. #613

  14. #614

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Denk dat je je tot Arrow zult moeten wenden. Ikzelf heb alleen ervaring met de UK webshop van All the Anime en daar wordt heel duidelijk de BTW eraf gehaald en dan betaalde ik over de bestelling en verzendkosten BTW aan Post NL.
    Ik heb er inderdaad maar een mailtje naar Arrow aan gewaagd. Kijken wat ze ermee doen.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  15. #615

    Standaard

    Pakketje van Amazon UK zou gisteren worden bezorgd door DHL aka Duurt Heel Lang. Gisteravond bericht 'We hebben elkaar gemist'. Vreemd, pakketje kan gewoon in de brievenbus. Vandaag weer hetzelfde liedje 'We hebben elkaar gemist. Pakket gaat retour afzender'.

    Ik zag de DHL bus notabene in de straat staan! Wat zijn hun bezorgers toch een stelletje luie honden! Het is bij Amazon altijd maar de vraag of ze van hun eigen bezorgdienst gebruik maken of van DHL. Wat heb ik toch een enorme hekel aan deze waardeloze 'bezorg'dienst.
    Laatst aangepast door Pastichio Rocker : 06-05-2023 om 17:38

  16. #616

    Standaard

    Toch bijzonder dat de ervaringen met DHL zo kunnen verschillen. Ik heb juist uitstekende ervaringen met DHL. Je krijgt op dag van bezorging (of soms zelfs de dag ervoor) te horen wanneer ze langs zullen komen (in een tijdvak van maximaal twee uur, bijv. tussen 11.30 en 13.30) en vaak is dat dan precies halverwege. Je kunt dan ook nog kiezen voor een andere dag of bezorging op een DHL-servicepunt. Ik ben nog nooit een pakje van DHL misgelopen, of ze het nu bij mij of de buren bezorgen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  17. #617

    Standaard

    ik ben weer slachtoffer van de postnl onkunde: bestelling bij Arrow gedaan, verwachte levertijd 9-11/5/2023 volgens hun site, GB trackingcode aanwezig: vandaag niks binnen dus ga even kijken op de site, blijkt dat er al op 2/5 een poging was gedaan voor levering door de lokale bezorger: geen idee wie dit was; na invullen GB trackingcode op universele tracking site blijkt dit postnl te zijn: geen bericht in de app gehad en natuurlijk ook geen briefje meer in de bus: het pakket heeft blijkbaar geen 3S code gekregen van postnl waardoor ik geen bericht heb gekregen in de postnl app (denk ik): als ik de GB trackingcode invul op de postnl site dan komt de zending wel in beeld en staat dan ook in de app.... je moet dus eerst zelf de code invullen om bericht te krijgen maar ik wist natuurlijk niet dat postnl het pakket van Arrow had overgenomen.

    pakket wordt morgen terug gestuurd....
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  18. #618

    Standaard

    Lullig voor je, maar is dat een fout van Post NL? Als zij je mailadres niet doorkrijgen, dan kunnen ze de zending niet aan je app koppelen.

    Ik had vandaag ook een zending uit de UK, die niet door de brievenbus paste en naar een afhaalpunt gaat, maar die had ik inderdaad zelf via de UK tracking code in de app gezet, zodat ik deze kon volgen. In eerste instantie kon de app deze nog niet vinden, maar zodra het pakje in NL kwam wel.

  19. #619

    Standaard

    Je moet er echt bovenop zitten met buitenlandse zendingen, anders ben je echt de Sjaak. Meerdere keren per week de tracking volgen en ook dan maar de track en trace nummers invullen bij PostNL, zeker bij non-DHL of UPS postbedrijven. Degenen die alleen landelijk opereren en niet internationaal worden inderdaad vaak door de landelijke van dat land overgenomen.
    PostNL kan er inderdaad niks aan doen, maar het stoppen met de briefjes bij geen gehoor werkt niet altijd, dat zie je maar. Ik zou morgen direct bij openen naar het pakket punt gaan, want dan is vaak de bezorger er nog niet geweest die de zendingen op komt halen. Ik duim dat je je pakket nog mee kan nemen.

  20. #620

    Standaard

    ik ga inderdaad langs als het servicepunt open gaat, misschien heb ik geluk: vervelende is dat ik niet wist dat het pakket via postnl ging, blijkbaar is adres alleen niet genoeg om een pakket te koppelen aan de app, dat is dan een zwak punt in het systeem omdat volgens mij niet elk bedrijf een email adres op een pakket vermeld:
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  21. #621

    Standaard

    Ik had laatst ook iets dergelijks. Een pakket uit Engeland (Second Sight) kon ik niet meer volgen dmv een track en trace nadat het Engeland had verlaten. Omdat de aankomst nogal op zich liet wachten, ben ik eens gaan kijken waar het pakket bleef. Ik las toen op de website van Royal Mail dat het pakket zogenaamd al zou zijn afgeleverd bij mij. Maar ik had geen postbezorger aan de deur gehad noch een mail ontvangen noch een briefje tussen mijn post. Vervolgens al mijn buren langsgelopen (ik woon in een appartementencomplex, dus dat zijn er nogal een paar). Maar van alle buren die thuis waren had niemand iets in ontvangst genomen. Op een later tijdstip nog wat deuren langs gegaan en warempel, daar bleek het pakket te liggen! Het bleek afgeleverd te zijn door PostNL, maar dan toch ernstig dat er nergens bericht van wordt gedaan. Geen mail, geen briefje, niks! Zoek het dus maar lekker zelf uit. Een aanfluiting.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  22. #622

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    ik ga inderdaad langs als het servicepunt open gaat, misschien heb ik geluk: vervelende is dat ik niet wist dat het pakket via postnl ging, blijkbaar is adres alleen niet genoeg om een pakket te koppelen aan de app, dat is dan een zwak punt in het systeem omdat volgens mij niet elk bedrijf een email adres op een pakket vermeld:
    Was je nog op tijd?

  23. #623

    Standaard

    gelukkig lag het pakketje er nog dus is goed gekomen: voortaan dus mijn bestellingen (en dat zijn er eigenlijk veel te veel ) nog beter in de gaten houden, net weer een amazon pakje uit USA, gelukkig nu wel bericht, deze keer van UPS
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  24. #624

  25. #625

    Standaard

    Er zijn blijkbaar problemen bij PostNL met het bezorgen van brievenbuspakketjes. Ik heb het zelf ook ervaren. Mijn bestelling die ik via Bol.com bij DVD Outlet geplaatst had zou op 13 mei geleverd worden, maar dat gebeurde niet. Ook op 16 en 19 mei kreeg ik via de PostNL-app een melding dat het pakketje onderweg was, maar ook toen lag er niets in de brievenbus. Gisteren werd het pakketje pas geleverd.

    Vandaag een artikel in verschillende dagbladen over problemen met het bezorgen van brievenbuspakketjes bij PostNL. Er staat niet bij wat de reden van de problemen is, wel dat PostNL de problemen erkent en beterschap belooft. Mijn pakketje had geen track & trace, maar in het artikel staan verhalen van mensen die wel een track & trace hadden en van mensen die zelfs de melding hadden gekregen dat het pakketje bezorgd was, maar niets hebben ontvangen. Hopelijk zijn de problemen snel opgelost.

Pagina 25 van 28 EersteEerste ... 152122232425262728 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •