Pagina 26 van 28 EersteEerste ... 1622232425262728 LaatsteLaatste
De resultaten 626 tot 650 van 679 worden weergegeven.
  1. #626

    Standaard

    Dat is ook de reden dat ik zoveel mogelijk brievenbuspakketjes bij een PostNL-punt laat bezorgen. Je hebt niet de garantie dat het dan wél atijd goed gaat, maar je bent naar mijn idee minder afhankelijk van de beschikbaarheid van de postbezorger. Ik merk ook dat er niet iedere dag een bezorger langs komt (of soms zelfs pas in de avonduren). Kennelijk heeft PostNL, net als veel andere bedrijven, moeite met het vinden van personeel. Wat ook niet helpt is dat postbezorgers zelf hun dag en tijd kunnen indelen. Als het ze op een dag niet uitkomt (bijv. regenachtig weer) dan bezorgen ze doodleuk een dag later, zo lijkt het.

    Verder moet je niet teveel vertrouwen op de PostNL-app. Ik kreeg afgelopen dinsdag pas een tijdschrift in de bus die de dinsdag een week eerder al bezorgd had moeten worden. Verder mogen postbezorgers geen scan-apparaat voor brievenbuspakketjes met Track & Trace-code meer bij zich dragen (geen idee waarom niet), wat ertoe leidt dat in het sorteercentrum een pakje al als zijnde 'bezorgd' wordt gemarkeerd, terwijl de postbezorger nog aan zijn/haar ronde moet beginnen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  2. #627

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht

    Verder moet je niet teveel vertrouwen op de PostNL-app. Ik kreeg afgelopen dinsdag pas een tijdschrift in de bus die de dinsdag een week eerder al bezorgd had moeten worden. Verder mogen postbezorgers geen scan-apparaat voor brievenbuspakketjes met Track & Trace-code meer bij zich dragen (geen idee waarom niet), wat ertoe leidt dat in het sorteercentrum een pakje al als zijnde 'bezorgd' wordt gemarkeerd, terwijl de postbezorger nog aan zijn/haar ronde moet beginnen.

    Ik, en veel medebewoners in de wijk, merken dit elke keer als er een brievenbuspakketje bezorgd moet worden. Gemarkeerd als bezorgd, maar dat moet nog gebeuren. En dat gebeurt dan vaak niet eens dezelfde dag, maar een dag later, of zelfs de week erop (dinsdag als het pakketje de zaterdag ervoor bezorgd zou moeten worden). Heel irritant en het feit dat ze dit dus moeten scannen voor bezorging maakt voor mij dat hele aspect van brievenbuspakketje met pakket code overbodig.

    Hier trouwens de link naar het genoemde artikel: https://www.ad.nl/binnenland/brieven...2024~a918550f/

    Trouwens nog een gekkere ervaring: op zondag 5 maart is ons zoontje jarig en mijn ouders (opa en oma dus) hadden al op tijd een kaart op de bus gedaan die de donderdag ervoor al bezorgd zou moeten worden volgens de scan en de PostNL app. Je begrijpt het al: Donderdag geen kaart, vrijdag geen kaart en zaterdag ook niet. Dinsdag kwam uiteindelijk pas de kaart. Beetje jammer natuurlijk. Mar nu komt het: dit heb ik per Facebook messenger aangegeven bij PostNL. Wat doen ze dan: ze beloven een kleinigheidje op te sturen voor mn zoontje omdat hij de kaart van opa en oma niet op zn verjaardag heeft gekregen. Niet nodig natuurlijk, maar wel leuk. Alleen....moet het wel komen natuurlijk! 22 maart maar weer gestuurd dat het niet is gekomen. Antwoord: wat vervelend, we sturen er nog 1. 19 april: nog niks ontvangen, weer gemeld! Antwoord: mijn collega heeft het niet juist doorgezet, nu alsnog. En wat denk je: 7 mei nog steeds niks ontvangen. Ik heb nu gestuurd dat ze het mogen laten zitten maar dat het wel een beetje bizar is dat een postbedrijf tot drie keer toe niets kan versturen dat ze zelf hebben geregeld. Drama.....
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 24-05-2023 om 13:56

  3. #628

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Hier trouwens de link naar het genoemde artikel: https://www.ad.nl/binnenland/brieven...2024~a918550f/
    ... zit achter een betaalmuur.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #629

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    ... zit achter een betaalmuur.
    PB
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #630

    Standaard

    Volgens het artikel in het Algemeen Dagblad (AD) doet het probleem zich vooral voor in de provincie Noord-Brabant, maar dat is pertinent onjuist. Ook hier in Noord-Holland zijn er fikse problemen met de bezorging van brievenbuspakjes. Eigenlijk zouden deze pakjes gewoon met de pakketdienst mee moeten en niet met de gewone postbezorging.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  6. #631

    Standaard

    Het ergste, en dat is een bedje waarin Bpost ook ziek is, is dat ze élke vorm van verantwoordelijkheid van zich afschuiven en de klant dwingen om contact op te nemen bij de verkoper, die natuurlijk ook geen schuld treft en dubbel verlies lijdt. Dat paradigma zou eens moeten omgekeerd worden: het is de schuld van de postdiensten, tenzij die anders kunnen bewijzen!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  7. #632

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Volgens het artikel in het Algemeen Dagblad (AD) doet het probleem zich vooral voor in de provincie Noord-Brabant, maar dat is pertinent onjuist. Ook hier in Noord-Holland zijn er fikse problemen met de bezorging van brievenbuspakjes. Eigenlijk zouden deze pakjes gewoon met de pakketdienst mee moeten en niet met de gewone postbezorging.
    En in Zuid-Holland ook kan ik je vertellen. Vooral die melding in de app dat het bezorgd is maar dus niet, komt mij heel bekend voor.

  8. #633

    Standaard

    Ik had een game besteld bij Limited Run Games (een Amerikaanse uitgever, die in gelimiteerde opgave fysiek games uitgeeft, die anders alleen digitaal uitkomen). Op 1 juni werd deze verzonden en op 9 juni was deze volgens de tracking in Parijs. Ik verwachtte dus dat deze binnen afzienbare tijd bezorgd zou zijn. Pakje ging vervolgens naar Duitsland en toen opeens naar Denemarken. Daar mislukte een bezorgpoging vanwege verkeerde adressering, maar vervolgens was er een dag later wel een succesvolle bezorging in Denemarken.

    Heel bizar allemaal. Ik heb al contact opgenomen met de klantenservice, maar nog geen reactie. Heel benieuwd hoe ze gaan reageren, maar zoiets aparts had ik nog nooit meegemaakt.

  9. #634

    Exclamation

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Ik had een game besteld bij Limited Run Games (een Amerikaanse uitgever, die in gelimiteerde opgave fysiek games uitgeeft, die anders alleen digitaal uitkomen). Op 1 juni werd deze verzonden en op 9 juni was deze volgens de tracking in Parijs. Ik verwachtte dus dat deze binnen afzienbare tijd bezorgd zou zijn. Pakje ging vervolgens naar Duitsland en toen opeens naar Denemarken. Daar mislukte een bezorgpoging vanwege verkeerde adressering, maar vervolgens was er een dag later wel een succesvolle bezorging in Denemarken.

    Heel bizar allemaal. Ik heb al contact opgenomen met de klantenservice, maar nog geen reactie. Heel benieuwd hoe ze gaan reageren, maar zoiets aparts had ik nog nooit meegemaakt.
    Amerikanen (maar ook Britten) hebben een hele andere manier van addresseren. Ik heb 20 jaar geleden nog eens post verstuurd naar een adres in de UK waar geen enkel (!) nummer in voorkwam. Verzenden naar het verkeerde land kan komen omdat men in het buitenland de letters van de Nederlandse postcode aanziet voor een landcode, postcode 1234 DK gaat dan naar Denemarken bijvoorbeeld. Of ze laten delen van het adres überhaupt weg (maar "dwingen" je dan wel een State in te vullen). Dat hoeft niet altijd aan het postbedrijf te liggen dus. In Duitsland werkt men ook nog met de naam van de geadresseerde, laatst het verhaal van een Duitse vriendin dat na het overlijden van echtgenoot post teruggestuurd werd, omdat het naambordje op de deur niet meer klopte met de geadresseerde. Heb zelf kort in Duitsland gewoond in een enorm appartementencomplex dat als geheel het huisnr. 10 had, de postbode keek vervolgens naar de namen op de poststukken en de brievenbussen, heel bijzonder. Er werd dus niet met appartementnrs gewerkt. Een foutje is dus zo gemaakt met internationale postverzending.

    Wat ik op dit moment vooral vervelend vind, is dat de tracking van PostNL niet werkt. Er staat tot op de dag van levering dat het pakket met track en trace nr xxx nog niet aangemeld is bij PostNL, terwijl ik in mijn amazon account zie dat het wel al onderweg is en nu in België is ofzo. En dan pas op de dag van levering (als ik op mijn werk zit) komt de mededeling dat ze tussen 14 en 16u voor de deur staan...
    Laatst aangepast door Oakey : 20-06-2023 om 08:30
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  10. #635

    Standaard

    Bij PostNL kun je instellen waar je pakketten bezorgd moeten worden als je niet thuis bent, bijv. bij een ophaalpunt. Dan hoef je daar niet thuis voor te blijven. Of dit in de praktijk ook goed werkt, durf ik niet te zeggen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  11. #636

    Standaard

    Maar dat kan niet als het pakket al onderweg is voor bezorging en dan zie ik het pas in mijn app.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  12. #637

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Maar dat kan niet als het pakket al onderweg is voor bezorging en dan zie ik het pas in mijn app.
    Je kan dat instellen in je Account -> optie Mijn Bezorgvoorkeuren en zo geldt het voor alle pakketten.

  13. #638

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Je kan dat instellen in je Account -> optie Mijn Bezorgvoorkeuren en zo geldt het voor alle pakketten.
    En werkt dat goed? Ik doe het soms als ik zie dat iets in de app staat en ik weet dat ik dan niet thuis ben, maar ik bepaal dat liever als ik een bezorgdag weet, want voor hetzelfde geld ben ik wel thuis. Sommige bestellingen zijn ook grote dozen, die wil ik dan niet zelf gaan ophalen.

    Overigens heb ik lang niet zo'n vervelende ervaringen met PostNL als velen hier; 99% van de tijd gaat het goed. DHL is iets minder, maar ook dat gaat meestal goed. DPD en UPS zijn echt minder, met onhandige afhaalpunten in winkels op gekke locaties, die vroeg sluiten en ook op zondag dicht zijn.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  14. #639

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Ik had een game besteld bij Limited Run Games (een Amerikaanse uitgever, die in gelimiteerde opgave fysiek games uitgeeft, die anders alleen digitaal uitkomen). Op 1 juni werd deze verzonden en op 9 juni was deze volgens de tracking in Parijs. Ik verwachtte dus dat deze binnen afzienbare tijd bezorgd zou zijn. Pakje ging vervolgens naar Duitsland en toen opeens naar Denemarken. Daar mislukte een bezorgpoging vanwege verkeerde adressering, maar vervolgens was er een dag later wel een succesvolle bezorging in Denemarken.

    Heel bizar allemaal. Ik heb al contact opgenomen met de klantenservice, maar nog geen reactie. Heel benieuwd hoe ze gaan reageren, maar zoiets aparts had ik nog nooit meegemaakt.

    Hopen dat het bij mij goed gaat, heb 2 collector's editions in bestelling staan bij Limited Run. Een eerdere levering is gelukkig wel goed gegaan. Maar wat betreft jouw verhaal onlangs heeft iemand mij een pakketje gestuurd alleen was degene vergeten de toevoeging toe te voegen aan het adres. Nu is het pakketje terug gegaan naar het distributie centrum om vervolgens in Luxemburg afgeleverd te worden (wist niet dat daar ook een Enschede lag). Helaas doet postnl daar niks mee en is het dus vette pech voor de verzender en ontvanger.
    - In the end the love you take, is equal to the love you make - The Beatles

  15. #640

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WitteGijt? Bekijk bericht
    Hopen dat het bij mij goed gaat, heb 2 collector's editions in bestelling staan bij Limited Run. Een eerdere levering is gelukkig wel goed gegaan. Maar wat betreft jouw verhaal onlangs heeft iemand mij een pakketje gestuurd alleen was degene vergeten de toevoeging toe te voegen aan het adres. Nu is het pakketje terug gegaan naar het distributie centrum om vervolgens in Luxemburg afgeleverd te worden (wist niet dat daar ook een Enschede lag). Helaas doet postnl daar niks mee en is het dus vette pech voor de verzender en ontvanger.
    Ik maak daarom altijd een foto van een pakket als ik zelf iets verstuur, dan krijg je geen discussie met de ontvanger later dat het verkeerd geadresseerd is als het niet aankomt. Ik schrijf ook nooit het adres, print het altijd om leesfouten te voorkomen.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  16. #641

    Standaard

    Wie contact wil opnemen met de klantenservice van DHL kan dat het beste doen met de chatservice op hun supportpagina. Je krijgt weliswaar eerst een paar obligatoire vragen van een chatrobot, maar als het al even te ingewikkeld wordt verbindt deze je door naar een medewerker. En dat gaat vrij snel, veel sneller dan wanneer je telefonisch contact opneemt.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  17. #642

    Standaard

    Ik verwachtte vandaag via DHL twee pakjes van Amazon UK, met daarin elk 1 Blu-ray. In de app stond aangegeven dat ze door de brievenbus pasten. Ze zouden aanvankelijk gisteravond bezorgd worden, maar ik heb dat in de app gewijzigd naar vanochtend. Ik doe dat wel vaker met DHL-zendingen. Door omstandigheden was ik op het moment van bezorging vanochtend echter niet thuis, maar omdat het om brievenbuspakjes ging leek me dat geen probleem. Bij thuiskomst trof ik echter geen pakjes op de deurmat aan en zag in de DHL-app dat ze mij 'gemist' hadden en dat de pakjes retour gaan naar de afzender (Amazon). Ik was compleet verbaasd. Waarom zou ik thuis moeten zijn voor de ontvangst van een brievenbuspakje? En waarom anders niet bij de buren of bij een DHL-ophaallocatie afgeleverd?

    Vanmiddag contact opgenomen met de DHL klantenservice. Die vertelden mij het onwerkelijke verhaal dat Amazon UK bepaald zou hebben dat er maximaal twee afleverpogingen gedaan zouden mogen worden. Wat heeft Amazon hierover te zeggen? Zij geven de bezorging in handen van DHL en die is verantwoordelijk voor het verzend- en bezorgproces, niet Amazon. De eerste afleverpoging zou dan die van gisteravond geweest zijn, maar die had ik 's ochtends in de app al gewijzigd naar vanochtend, terwijl het pakje nog niet eens in het bezorgproces zat. Die gewijzigde afspraak zien zij (Amazon dan wel DHL) dan als een tweede poging. Men kon mij bij de klantenservice niet uitleggen waarom het brievenbuspakje niet gewoon door de bezorger in de brievenbus is gedaan, en evenmin waarom het niet bij de buren is afgeleverd of bij de dichtstbijzijnde pickup locatie.

    Beide pakjes staan momenteel in de DHL-app op status "Klaar voor versturen naar het sorteercentrum". Ik wacht even af wat er vervolgens gebeurt, voordat ik met Amazon contact opneem.

    Tot nu toe was ik altijd zeer te spreken over DHL en hun flexibiliteit, maar kennelijk is dat momenteel sterk aan verandering onderhevig en is jouw belang als klant ondergeschikt geworden aan 'het proces'. Om over onnodige verspilling van tijd, kosten en milieuaspecten nog maar te zwijgen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  18. #643

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik verwachtte vandaag via DHL twee pakjes van Amazon UK, met daarin elk 1 Blu-ray. In de app stond aangegeven dat ze door de brievenbus pasten. Ze zouden aanvankelijk gisteravond bezorgd worden, maar ik heb dat in de app gewijzigd naar vanochtend. Ik doe dat wel vaker met DHL-zendingen. Door omstandigheden was ik op het moment van bezorging vanochtend echter niet thuis, maar omdat het om brievenbuspakjes ging leek me dat geen probleem. Bij thuiskomst trof ik echter geen pakjes op de deurmat aan en zag in de DHL-app dat ze mij 'gemist' hadden en dat de pakjes retour gaan naar de afzender (Amazon). Ik was compleet verbaasd. Waarom zou ik thuis moeten zijn voor de ontvangst van een brievenbuspakje? En waarom anders niet bij de buren of bij een DHL-ophaallocatie afgeleverd?

    Vanmiddag contact opgenomen met de DHL klantenservice. Die vertelden mij het onwerkelijke verhaal dat Amazon UK bepaald zou hebben dat er maximaal twee afleverpogingen gedaan zouden mogen worden. Wat heeft Amazon hierover te zeggen? Zij geven de bezorging in handen van DHL en die is verantwoordelijk voor het verzend- en bezorgproces, niet Amazon. De eerste afleverpoging zou dan die van gisteravond geweest zijn, maar die had ik 's ochtends in de app al gewijzigd naar vanochtend, terwijl het pakje nog niet eens in het bezorgproces zat. Die gewijzigde afspraak zien zij (Amazon dan wel DHL) dan als een tweede poging. Men kon mij bij de klantenservice niet uitleggen waarom het brievenbuspakje niet gewoon door de bezorger in de brievenbus is gedaan, en evenmin waarom het niet bij de buren is afgeleverd of bij de dichtstbijzijnde pickup locatie.

    Beide pakjes staan momenteel in de DHL-app op status "Klaar voor versturen naar het sorteercentrum". Ik wacht even af wat er vervolgens gebeurt, voordat ik met Amazon contact opneem.

    Tot nu toe was ik altijd zeer te spreken over DHL en hun flexibiliteit, maar kennelijk is dat momenteel sterk aan verandering onderhevig en is jouw belang als klant ondergeschikt geworden aan 'het proces'. Om over onnodige verspilling van tijd, kosten en milieuaspecten nog maar te zwijgen.
    Zekerweten dat ze écht in de bus pasten?

    Hier is laatst een een boek bezorgd met de dikte van (ik overdrijf niet) een baksteen. In de DHL app stond dat het door de bus paste. De bezorger heeft gewoon moeten aanbellen.
    Als het retour gaat duurt het 10 werkdagen. (ik had laatst iets verzonden via DHL naar een afhaalpunt waar de ontvanger het niet heeft afgehaald. Pakket is retour naar mij gezonden. Dit duurt volgens DHL 10 werkdagen (laatste update is ook dat het in het sorteercentrum zit.... al dagen lang)

  19. #644

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Zekerweten dat ze écht in de bus pasten?
    100% zeker weten. Het ging om twee pakjes met elk 1 Blu-ray en die verpakt Amazon UK altijd in een stevige kartonnen envelop die amper groter is dan het product zelf. Ik heb wel vaker dat soort pakjes van Amazon UK gehad. In de Track & Trace info staat wel iets vreemds. Op de dag van bezorging heb ik om 8.35 uur aangegeven dat ik het pakje niet 's avonds maar de volgende dag bezorgd wou hebben (tussen 11.00 en 15.00 uur): "Customer has rescheduled the delivery of the shipment with the carrier (lees: DHL). Parcel will now be delivered on the agreed date."

    Vervolgens is het pakje om 14.58 aangekomen bij de DHL-locatie vanwaaruit de bezorging plaatsvindt. Tot mijn verbazing staat er vervolgens: "5.31 PM: Parcel left the carrier facility", gevolgd door: "5:32 PM: Out for delivery". Dit was dus NIET de afspraak. DHL gaat hier dus duidelijk in de fout, en dat constateren ze twee uur later dan ook: "7.57 PM: Your parcel is being held by the carrier. If the business was closed, delivery will be attempted on the next delivery day. If a keepsafe was requested the parcel will be delivered when you get back". DHL noemt deze actie van 19.57 uur een "intervention" omdat tijdens de bezorgroute de afleverdatum (of tijdstip) is gewijzigd. Maar dat heb IK niet gedaan, maar is ontstaan door een overduidelijke fout van DHL zelf. Als zij vervolgens de volgende dag, op het afgesproken tijdstip, niet alleen te laat zijn, maar bovendien kennelijk willen dat ik de pakjes persoonlijk aanneem i.p.v. ze in de brievenbus te doen of bij de buren dan wel een ophaalpunt af te geven, sorry, maar dan treft mij geen enkele blaam, maar zit ik nu wel met de 'gebakken peren', om het maar eens zo overdreven te stellen. Geef je eigen fout toe en bezorg de pakjes alsnog. Hoe moeilijk is dat? Maar kennelijk is 'het proces' daar niet op ingericht. Zelfs medewerkers van de klantenservice van DHL kunnen daar vreemd genoeg niet op ingrijpen.
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 23-06-2023 om 12:30
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  20. #645

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Beide pakjes staan momenteel in de DHL-app op status "Klaar voor versturen naar het sorteercentrum". Ik wacht even af wat er vervolgens gebeurt, voordat ik met Amazon contact opneem.
    Precies hetzelfde euvel als bij mij een maand terug. Als er in de app staat dat ze retour afzender gaan, dan kun je daar op rekenen. 'Klaar voor versturen naar het sorteercentrum' wil in deze zeggen dat ze weer richting de UK gaan.

  21. #646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Precies hetzelfde euvel als bij mij een maand terug. Als er in de app staat dat ze retour afzender gaan, dan kun je daar op rekenen. 'Klaar voor versturen naar het sorteercentrum' wil in deze zeggen dat ze weer richting de UK gaan.
    Vervolgens gebeurt er verder niets. Geen updates. Hoe simpel zou het zijn om een pakje gewoon weer opnieuw aan te bieden aan de ontvanger? Waarom helemaal terugsturen naar de verzender, die daar ook niet op zit te wachten? Ik heb nets fouts gedaan, DHL is overduidelijk zelf de fout ingegaan, maar kennelijk is hun 'proces' zo star georganiseerd dat er geen ruimte is voor flexibiliteit. Ze kunnen van mij zeker een klacht hierover ontvangen. Alleen, zoals wel meer bij grote organisaties het geval is: nergens op hun website is ook maar iets over een klachtenprocedure te vinden.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  22. #647

    Standaard

    Indirect is het natuurlijk Amazon wel aan te rekenen, aangezien zij met de prutsers van DHL in zee zijn gegaan. Een klacht indienen loopt tegenwoordig ook via de klantenservice, maar je kunt uiteraard ook een klacht neerleggen bij Amazon.

  23. #648

    Standaard

    In 99% van de gevallen ging het tot nu toe bij mij met DHL (en Amazon UK) juist prima. Dit is echt de eerste keer dat ik hiermee geconfronteerd wordt en dat door DHL een fout bij de bezorging is gemaakt die zij niet wensen te herstellen vanwege hun starheid met betrekking tot de uitvoering van 'het proces'. Juist van een (internationaal opererend) bezorgbedrijf verwacht ik op dit gebied enige flexibliteit. Amazon treft hierin voor mij tot nu toe geen blaam. Dat zij DHL als één van hun 'carriers' gebruiken kan ik me heel goed voorstellen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  24. #649

    Standaard

    Nou, bij mij ook weer kommer en kwel hoor, maar niet met PostNL of DHL, anders dat PostNl nog steeds stelselmatig brievenbuspakketjes als Bezorgd markeert maar deze vaak pas de dag erna daadwerkelijk bezorgt. Nu is het met twee andere carriers: Modial Relay en UPS. Ik koop soms wel eens wat film merchandise via Marktplaats en ook via Vinted. Bij de laatstgenoemde komt het vaak uit Frankrijk en Italië en die gebruiken veel Mondial Relay en UPS, maar dat kan dan wel alleen naar een afhaalpunt gestuurd worden. Op zich geen probleem, ik heb er een aantal in de buurt. Nu ging het mis bij het eerste pakketje dat het door UPS werd gemarkeerd als afgegeven bij het afhaalpunt. Alleen die heeft dus niks, geen pakketje, niks. Ze verschuiven de schuld naar de bezorger die het scant als bezorgd en daarna kwijt maakt oid. Ik heb andere afhaalpunten in de buurt gebeld maar die hebben ook niks. Pakketje dus foetsie lijkt het. Bij Mondial Relay was het nog erger. Dat pakketje is bijna een maand onderweg geweest. Ik kreeg een paar weken geleden ineens de melding dat het afhaalpunt ermee was gestopt, en ik moest maar een andere selecteren. En dat lukte niet, foutmelding op de website. Als je niks zou laten weten zou Mondial Relay zelf een afhaalpunt kiezen. Gelukkig kozen ze voor dezelfde die ik al wilde, dus zover prima. Maar toen stopte het heel lang met de updates. Bericht gestuurd naar de klantenservice maar uiteraard geen reactie. Totdat ik ineens een melding kreeg dat het pakketje was afgeleverd. Maar je raadt het al, het afhaalpunt heeft niks. En ik was niet de enige klant. En sterker nog, ze hebben het pakketje zelfs gemarkeerd als afgehaald door de klant. Pure oplichting dus. Gelukkig heeft Vinted kopersbescherming en kan je aangeven voordat het geld naar de verkoper wordt overgemaakt dat er een probleem is, maar het is nu nog maar afwachten wat er gebeurt. De bedragen zijn niet al te hoog, maar het is allemaal wel vervelend. En voorlopig geen aankopen meer voor mij bij Vinted en bezorging via deze twee.

  25. #650

    Standaard

    Had je die pakketjes met je credit card betaald? Want dan kun je het betaalde bedrag gewoon terugvragen, zo heb ik altijd begrepen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Pagina 26 van 28 EersteEerste ... 1622232425262728 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •