Pagina 18 van 28 EersteEerste ... 8141516171819202122 ... LaatsteLaatste
De resultaten 426 tot 450 van 679 worden weergegeven.
  1. #426

    Standaard

    Kan er iemand verklaren waarom mijn vriendin amper 21.5 euro moest betalen op een bedrag van meer dan 500 euro?

  2. #427

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Volgens mij kan je nog steeds alleen inklaringskosten hebben als de webshop de BTW al heeft geïnd.
    Nee.Je betaald volgens mij altijd inklairingskosten boven de € 150 als je nog invoerrechten moet betalen. Is de BTW onder de € 150 euro al door de webshop in rekening gebracht betaal je geen inklaringskosten (éénloketsysteem).

  3. #428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Kan er iemand verklaren waarom mijn vriendin amper 21.5 euro moest betalen op een bedrag van meer dan 500 euro?
    Dan zal de btw wellicht al verrekend zijn, maar de invoerrechten (verschuldigd boven de €150) niet? Die zijn heel laag nl. Btw is 21% maar invoerrechten soms maar 0-2%. Ligt aan het product ook. En de vervoerder want die bepaalt de inklaringskosten.

    Invoerrechten kunnen vokgens mij nooit door de webstore zelf afgehandeld worden.
    Laatst aangepast door Oakey : 23-07-2021 om 09:36

  4. #429

    Standaard

    Ik zie vandaag dit in mijn PostNL app.
    Eindelijk kan ik er een vandaag ophalen.
    Denk dat dit de Blu ray box is van de Airport films.

    er is een link dat ik nu kan betalen, is dat slim of zal ik gewoon op het PostNL punt betalen?
    Screenshot_20210723-111855_PostNL.jpg

  5. #430

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Driekus Bekijk bericht
    Ik zie vandaag dit in mijn PostNL app.
    Eindelijk kan ik er een vandaag ophalen.
    Denk dat dit de Blu ray box is van de Airport films.

    er is een link dat ik nu kan betalen, is dat slim of zal ik gewoon op het PostNL punt betalen?
    Screenshot_20210723-111855_PostNL.jpg
    Als je ter plekke betaald, dan betaal je 7 euro ipv 4 euro. Dus dat lijkt me wel verstandig.

  6. #431

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Als je ter plekke betaald, dan betaal je 7 euro ipv 4 euro. Dus dat lijkt me wel verstandig.
    Het is €6.83 wat ik moet betalen niet 4 euro.

  7. #432

    Standaard

    €4 zijn de feitelijke inklaringskosten, de rest zou btw moeten zijn

  8. #433

    Standaard

    Om alle onduidelijkheden te voorkomen, dit is copy paste van de douane website

    Zijn er extra kosten als ik een pakket bestel buiten de EU?

    Ja, hou altijd rekening met bijkomende kosten als u online iets bestelt buiten de EU. Btw bijvoorbeeld en verzendkosten.
    Vanaf 1 juli betaalt u ook btw bij aankopen ónder de € 22. U moet mogelijk 'inklaringskosten' betalen bij uw bezorger en misschien zelfs invoerrechten. Hou daar rekening mee, zo komt u niet voor verrassingen te staan. De nieuwe regels gelden ook als u iets vóór 1 juli hebt besteld, maar uw pakket komt pas op 1 juli of later in Nederland aan.
    Bestelt u iets online buiten de EU, bijvoorbeeld in de VS, China of het Verenigd Koninkrijk?

    Dan kunt u te maken krijgen met extra kosten. Sommige kosten zijn vooraf al duidelijk, verzend- en verzekeringskosten bijvoorbeeld. Maar soms zijn kosten bij uw aankoop nog onzichtbaar - en moet u ze alsnog afrekenen als uw pakket bezorgd wordt. Want niet iedere webwinkel vermeldt alle bijkomende kosten op de site. Let daar goed op.

    Hou rekening met:

    • btw
      Die moet u altijd betalen, vanaf 1 juli is er geen btw-vrijstelling meer voor pakketjes tot
      € 22. Reken op 21% btw, voor een aantal producten geldt een verlaagd tarief van 9%. Voor boeken bijvoorbeeld.
    • invoerrechten
      Is uw aankoopbedrag € 150 of meer? Dan betaalt u ook invoerrechten. Reken op 0 tot 12% invoerrechten. Bekijk de invoerrechten en btw voor veel gekochte producten.
    • inklaringskosten
      Dit zijn kosten die uw pakketbezorger maakt om aangifte te doen bij de Douane voor de invoeraangifte. Dit zijn vaste bedragen die verschillen per bezorger - die kan u er meer over vertellen.

    Hoe betaal ik de extra kosten?

    Soms betaalt u bijkomende kosten al bij uw webwinkel. Maar kosten die u nog niet hebt afgerekend, betaalt u aan uw bezorger. 'Inklaringskosten' bijvoorbeeld of invoerrechten. Uw bezorger stuurt daarvoor meestal een betaalverzoek, en soms rekent u af aan de voordeur.

  9. #434

    Standaard

    zit nu al meer dan 10 dagen te wachten op 2 pakketten die bij de inklaring blijven hangen; vind dit niet kunnen, eigenlijk zouden na een bepaalde wachttijd die inklaringskosten kwijt gescholden moeten worden
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  10. #435

    Standaard

    Ik zie even door het bos de bomen niet meer, hopelijk kan iemand even verduidelijken. Ik woon in België trouwens, ik snap dat de regels anders zijn dan Nederland.

    Als ik bij amazon.co.uk bestel, betaal ik dan invoerrechten of niet? Ik hoor twee verschillende versies. 1. Nee, die kosten worden door Amazon geregeld, 2. Ik kan enkel bestellen bij amazon.de, .nl, .fr, .es, ... zonder kosten, als ik bestel bij co.uk, betaal ik sowieso invoerrechten.

    Heeft iemand een idee wat het nu is?

  11. #436

    Standaard

    Invoerrechten betaal je pas vanaf €150
    Daaronder ben je enkel BTW verschuldigd, dat gebeurt bij verkopers uit EU landen automatisch maar sinds 2 juli ook bij sommige niet-EU verkopers, waaronder amazon. De verschuldigde btw wordt dus door amazon.co.uk vooraf geind (je ziet het op je factuur), zodat je geen inklaringskosten hoeft te betalen (dit zijn de kosten die de vervoerder maakt om achteraf de verschuldigde btw en/of invoerrechten te innen bij de ontvanger)

    Hierboven ook al tig keer uitgelegd. Bijv in de post van Edgar. Wat is daar zo ingewikkeld aan?

  12. #437

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Koen Verheyden Bekijk bericht
    Ik zie even door het bos de bomen niet meer, hopelijk kan iemand even verduidelijken. Ik woon in België trouwens, ik snap dat de regels anders zijn dan Nederland.

    Als ik bij amazon.co.uk bestel, betaal ik dan invoerrechten of niet? Ik hoor twee verschillende versies. 1. Nee, die kosten worden door Amazon geregeld, 2. Ik kan enkel bestellen bij amazon.de, .nl, .fr, .es, ... zonder kosten, als ik bestel bij co.uk, betaal ik sowieso invoerrechten.

    Heeft iemand een idee wat het nu is?

    Ik ben zelf ook van België en ik ben er zeker van dat een Nederlander niet een juist antwoord zal kunnen geven op je vraag, aangezien idd zoals je zelf hierboven al aangeeft, alles anders is in Nederland dan in België.

    Nog een verschil is zo dat ik hier lees dat men in Nederland sneller pakjes krijgt van amazon, wat bij ons niet het geval is. Ik heb een pakket dat op 23 juli verzonden is en pas zal toekomen op 3 of 4 augustus volgens de track & trace. Het is mijn eerste UK bestelling via Amazon sinds de 1 juli regeling.

    Ik kan je dus pas antwoord op je vraag geven nadat ik het heb onvangen.

  13. #438

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Ik ben zelf ook van België en ik ben er zeker van dat een Nederlander niet een juist antwoord zal kunnen geven op je vraag, aangezien idd zoals je zelf hierboven al aangeeft, alles anders is in Nederland dan in België.

    Nog een verschil is zo dat ik hier lees dat men in Nederland sneller pakjes krijgt van amazon, wat bij ons niet het geval is. Ik heb een pakket dat op 23 juli verzonden is en pas zal toekomen op 3 of 4 augustus volgens de track & trace. Het is mijn eerste UK bestelling via Amazon sinds de 1 juli regeling.

    Ik kan je dus pas antwoord op je vraag geven nadat ik het heb onvangen.
    Bijzonder dat het bij jullie in België trager gaat, want onze pakjes gaan vaak vanuit de UK naar Moeskroen en dan via Frankrijk om in Nederland uit te komen.

  14. #439

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Bijzonder dat het bij jullie in België trager gaat, want onze pakjes gaan vaak vanuit de UK naar Moeskroen en dan via Frankrijk om in Nederland uit te komen.
    Zo bijzonder is dat niet. Dat is bij alles gewoon zo in belgie.

  15. #440

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Invoerrechten betaal je pas vanaf €150
    Daaronder ben je enkel BTW verschuldigd, dat gebeurt bij verkopers uit EU landen automatisch maar sinds 2 juli ook bij sommige niet-EU verkopers, waaronder amazon. De verschuldigde btw wordt dus door amazon.co.uk vooraf geind (je ziet het op je factuur), zodat je geen inklaringskosten hoeft te betalen (dit zijn de kosten die de vervoerder maakt om achteraf de verschuldigde btw en/of invoerrechten te innen bij de ontvanger)

    Hierboven ook al tig keer uitgelegd. Bijv in de post van Edgar. Wat is daar zo ingewikkeld aan?
    Waar jij het over hebt is de situatie in Nederland, in België is deze heel anders. Invoerrechten betaal je in België wel, tenzij deze vooraf betaald worden door amazon.

    Dus ja, voor Belgische klanten is het wel ingewikkelder dan wat jij beschrijft.

    edit: Blijkbaar heet het geen invoerrechten, maar betaal je wel 24 euro douaneformaliteiten per pakje
    Laatst aangepast door Koen Verheyden : 25-07-2021 om 20:36

  16. #441

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Koen Verheyden Bekijk bericht
    Waar jij het over hebt is de situatie in Nederland, in België is deze heel anders. Invoerrechten betaal je in België wel, tenzij deze vooraf betaald worden door amazon.

    Dus ja, voor Belgische klanten is het wel ingewikkelder dan wat jij beschrijft.

    edit: Blijkbaar heet het geen invoerrechten, maar betaal je wel 24 euro douaneformaliteiten per pakje
    Wat is er ingewikkelder dan? Dit is nl precies zoals het in Nederland (en de rest van de EU) is, alleen verschillen de inklaringstarieven die vervoerders hanteren (maar ik noem daar dus ook geen bedragen voor want ook in NL verschillen die per vervoerder)

    Zie hier de uitleg voor Belgie die overeenkomt met wat in deze thread al tig keer uitgelegd is: https://financien.belgium.be/nl/doua...-e-commerce#q2
    Laatst aangepast door Oakey : 26-07-2021 om 09:17

  17. #442

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Wat is er ingewikkelder dan? Dit is nl precies zoals het in Nederland (en de rest van de EU) is, alleen verschillen de inklaringstarieven die vervoerders hanteren (maar ik noem daar dus ook geen bedragen voor want ook in NL verschillen die per vervoerder)

    Zie hier de uitleg voor Belgie die overeenkomt met wat in deze thread al tig keer uitgelegd is: https://financien.belgium.be/nl/doua...-e-commerce#q2
    Sorry, maar ik denk dat ik niet duidelijk ben met mijn vraag. Het gaat mij niet over de btw, dat is duidelijk, het gaat over de douaneformaliteiten. Betaal je die, ook als is de BTW betaald? En daar heb ik nergens in deze thread een antwoord op gevonden.

    Als ik bijv. op zavvi.nl koop, koop ik in de EU, als zij verzenden vanuit UK, moet het de douane passeren en betaal ik 24 euro, ongeacht of ik al eerder BTW heb betaald, en daar wou ik verduidelijking over.

  18. #443

    Standaard

    Zavvi heeft zijn zaakjes niet op orde dus dat blijft een beetje onduidelijk.

    Maar paketten onder de €150 waarover wel op een correcte manier btw is ingehouden en afgedragen (zoals amazon.co.uk dat doet) hoeven niet meer te worden ingeklaard, daar heb je dan ook geen extra kosten van

    Zie ook de uitleg op jullie Belgische website:
    U moet zelf niets doen voor goederen met een waarde tot 150 euro die u online buiten de EU koopt, als de verkoper geregistreerd is in het nieuwe btw-systeem en het één-loketsysteem voor invoer (IOSS) gebruikt.

    Is uw leverancier niet in het één-loketsysteem (IOSS) geregistreerd, dan moet u als consument de btw en mogelijk de inklaringskosten betalen die door de vervoerder van de goederen in rekening worden gebracht voor goederen die in de EU worden ingevoerd
    Laatst aangepast door Oakey : 26-07-2021 om 10:13

  19. #444

    Standaard

    Die 24 euro inklaringskosten die BPost (?) kennelijk rekent voor de douaneafhandeling van pakjes met een waarde van minder dan 150 euro en waarover nog geen BTW is ingehouden, is pure afzetterij. Bij PostNL betaal je in dat geval hoogstens 4 euro (als je de kosten vooraf via een ontvangen betaalverzoek digitaal overmaakt) of 7 euro (als je het pakket op een PostNL-afhaalpunt ophaalt).
    Als je iets in Engeland bestelt, doe dat dan bij Amazon UK. Blijf (voorlopig) weg van Zavvi (.nl, .co.uk), Zoom en soortgelijke UK-aanbieders zolang zij hun zaken (nog) niet op orde hebben.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  20. #445
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Die 24€ klopt niet meer dat was voor de situatie van voor 1 juli, zie deze BPost pagina, tot 150€ zijn de inklaringskosten/douaneformaliteiten 15€. Als de waarde boven de 150€ zit blijft het gijzelingsactiebedrag 32€
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  21. #446

    Standaard

    het is wat mij persoonlijk betreft een bende; 4 pakketten van Zavvi, 2 liggen al meer dan 10 dagen bij de inklaring, 1 is na een week bij inklaring geleverd en 1 is spoorloos verdwenen (estimated delivery date 12/7)....
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  22. #447

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Die 24€ klopt niet meer dat was voor de situatie van voor 1 juli, zie deze BPost pagina, tot 150€ zijn de inklaringskosten/douaneformaliteiten 15€. Als de waarde boven de 150€ zit blijft het gijzelingsactiebedrag 32€
    Wat wel gek is dat ik op diverse officiele Belgische sites de informatie van voor 1 juli zie staan (met de €22 grens), en dan daaronder: let op, vanaf 1 juli gelden nieuwe regels.

    Dat maakt de zaak wel verwarrend. Of is men daar al een maand met vakantie?

  23. #448

    Standaard

    Mijn pakketje van amazon UK is veilig en wel aangekomen zonder extra kosten.

  24. #449

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Mijn pakketje van amazon UK is veilig en wel aangekomen zonder extra kosten.
    Dat verbaast me niets. Amazon UK heeft zijn zaken wel op orde. Ik heb nooit extra moeten bijbetaling op zendingen van Amazon UK. Wil je momenteel iets in de UK bestellen, kies dan voor Amazon, en laat Zavvi, Zoom e.d. links liggen. Voor sommige uitgaven misschien jammer, maar de wereld vergaat niet. Tenzij je bepaalde Zavvi-items per sé wilt hebben, maar dan zul je in de meeste gevallen extra moeten betalen en lang moeten wachten.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  25. #450

    Standaard

    gaat lekker, 2 pakketten liggen nu 3 weken bij inklaring en kan al 24 uur niet inloggen in de app met als reden "Sorry, het is erg druk ! probeer het over een paar minuten nog een keer"
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

Pagina 18 van 28 EersteEerste ... 8141516171819202122 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •