Pagina 21 van 28 EersteEerste ... 11171819202122232425 ... LaatsteLaatste
De resultaten 501 tot 525 van 679 worden weergegeven.
  1. #501

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Ja, bij Amazon JP is de verpakking altijd super. Had een keer een cd besteld en die was met plastic aan een kartonnetje in het midden vastgemaakt, heel chic.
    Ja, precies dit dus bij mij ook. Ik had een UHD en BD besteld en die zaten in folie geseald met een kartonnen A4 erin. En die was geplakt in een brede A4 envelop. Erg netjes.

  2. #502

    Standaard

    Gisteren een bestelling van rarewaves ontvangen (besteld via amazon) en hier zat ook een IOSS labeltje ook. Zegt niet alles, zoals zavvi bestellingen bewijzen, maar toch.

  3. #503

    Standaard

    Ik zie via de Bpost app dat mijn bestelling voor net iets meer dan 100 euro zonder problemen voorbij de douane is geraakt. Er zijn geen extra kosten

  4. #504

    Standaard

    Net mijn pakket ontvangen via fedex; ik zat ver boven de € 150 mara gelukkig geen extra kosten! Toch een meevaller.

  5. #505

    Standaard

    Op 13 Oktober een email ontvangen van PostNL met het verzoek douanekosten te betalen voor een pakket uit het Verenigd Koninkrijk; ik heb de kosten meteen betaald.

    Daarna is het pakket in een soort van limbo terecht gekomen; tussen 14 en 11 oktober zou het pakket telkens "de volgende dag" bezorgd worden, maar daar is het dus nooit van gekomen.

    Sinds 21 oktober is er geen update of scan meer geweest. De huidige status is:
    Zending is gesorteerd

    Bezorgtijd nog onbekend

    Contact opgenomen met PostNL, maar niets wijzer van geworden "je pakket heeft vertraging"... no shit.

    Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Is het pakket uiteindelijk wel bezorgd?
    --

  6. #506

    Standaard

    Niet met een betaald pakket, maar wel met 2 paketten die nog steeds ergens in de Twilight zone zitten. Post.nl bood geen hulp, die verwezen naar de douane maar daar had ik natuurlijk ook niets aan. Misschien is het in jouw geval anders omdat je pakket gesorteerd is. Het enige wat je kunt doet is ze blijven bellen (of chatten), maar echt behulpzaam zijn ze niet. En als ze een onderzoek moeten starten wortd het pas echt leuk, dan kunnen ze daar maximaal 4 maanden over doen. Belachelijk, maar waar.

  7. #507

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Niet met een betaald pakket, maar wel met 2 paketten die nog steeds ergens in de Twilight zone zitten. Post.nl bood geen hulp, die verwezen naar de douane maar daar had ik natuurlijk ook niets aan. Misschien is het in jouw geval anders omdat je pakket gesorteerd is. Het enige wat je kunt doet is ze blijven bellen (of chatten), maar echt behulpzaam zijn ze niet. En als ze een onderzoek moeten starten wortd het pas echt leuk, dan kunnen ze daar maximaal 4 maanden over doen. Belachelijk, maar waar.
    Ik heb ze vandaag weer gebeld. Ze zijn een onderzoek gestart en gaven aan binnen vier werkdagen met een update te komen. Ik hoop dat het goed komt.
    --

  8. #508

    Standaard

    Helaas te vroeg gejuicht; ik krijg helaas alsnig een factuur binnen. Voorschotkosten van maar liefst €15! Wat een inhalen....het andere bedrag klopt wel (20% van de waarde).

    Ga wel een berekening maken voor de volgende keer wat goedkoper is, misschien kan ik beter dan de order splitsen en wel verzendkosten betalen en onder de €150 blijven.

  9. #509

    Standaard

    Mijn bestelling van juli is ook nog steeds in limbo. De status is wel veranderd in de app; Ik krijg nu helemaal niks meer te zien bij de t&t. Ik verwacht niks meer. Geld is al lang teruggestort door de website. Bizar dat de prutsers van PostNL na 4 maanden de boel nog steeds niet op orde hebben.

  10. #510

    Standaard

    Dat PostNL de verwerking nog niet op orde heeft, is wel duidelijk (en verbazingwekkend voor zo'n groot bedrijf). Maar de schuld ligt toch voornamelijk bij het bedrijf dat de goederen verzendt. Ik bestel sinds 1 juli 2021 nooit meer iets bij een webshop uit een niet-EU land als zij de verschuldigde (Nederlandse) BTW niet van tevoren in rekening brengen (en afdragen). Zo simpel is dat. Dan heb je dit soort problemen ook niet, toch? Twee weken terug heb ik nog een canvasdoek bij een Britse webshop besteld die duidelijk aangaf dat er voor mij geen bijkomende kosten zouden zijn en dat alle verschuldigde heffingen in de prijs inbegrepen waren. En ik heb die bestelling zonder problemen ontvangen. Dus zo kan het ook.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  11. #511

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Ik heb ze vandaag weer gebeld. Ze zijn een onderzoek gestart en gaven aan binnen vier werkdagen met een update te komen. Ik hoop dat het goed komt.
    En heb je al een reactie?

  12. #512

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    En heb je al een reactie?
    Ze zijn onderzoek gestart. Ik denk niet dat er veel van gaat komen.
    --

  13. #513

    Lightbulb

    Deze week mijn eerste ervaring met douanekosten via PostNL. Ik vond het proces juist uitermate gemakkelijk en duidelijk, prima op orde, hooguit kun je wat vinden van de snelheid, aangezien het na 'vrijgeven' van de bestelling nog een paar dagen geduurd heeft voordat deze daadwerkelijk binnen NL verzonden was (het had nog sneller gekund dus).

    - vrijdag 19-11 verzonden uit Japan
    - maandagavond laat 22-11 aangekomen bij douane Schiphol, factuur per mail gestuurd van €12,50 btw en inklaringskosten
    - dinsdag 23-11 factuur betaald via de app, daarna status 'vrijgegeven door douane' wat een paar dagen zo bleef
    - vrijdag 26-11 verzonden binnen NL en onderweg in de app
    - zaterdag 27-11 bezorgd

    Al met al een dikke week voor verzending vanuit Japan (cdjapan was de webwinkel trouwens), met gewone registered airmail van ¥1440 (€11,23), dus geen spoed ofzo. En de specificatie op de PostNL factuur was precies wat ik zelf al ingecalculeerd had. Voor juli kocht ik daar ook wel af en toe en bleef dan net onder de €22, maar toen duurde het net zo lang.

    Stukken goedkoper dan amazon.co.jp in ieder geval waar alle kosten al in zitten maar waar de verzendkosten €35 geweest zou zijn.
    Laatst aangepast door Oakey : 28-11-2021 om 14:01

  14. #514

    Standaard

    Laatste ervaring met Post.nl en CDJPN was positief: factuur via internet betaald en pakket was binnen een week bezorgd. De voorlaatste keer slecht: ik kreeg brief die te laat verzonden was over inklaringskosten waardoor ik moest wachten tot het pakket bij het postkantoor was afgeleverd. Dame bij Post.nl kantoor beweerde in eerste instantie dat pakket er niet was maar na adekwaat optreden van een medewerker van een andere Post.nl vestiging werd het pakket toch gevonden. Die extra 3 euro opslag heb ik (nog) niet betaald.

  15. #515

    Standaard

    PostNL stuurt gisteren bericht dat een zending is afgeleverd om 21:06 hr.
    We hebben echter niets ontvangen, terwijl we thuis waren en geen deurbel gegaan is.
    Ook geen briefje dat het bij de buren afgeleverd zou zijn.
    Lekker dan dit

  16. #516

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    PostNL stuurt gisteren bericht dat een zending is afgeleverd om 21:06 hr.
    We hebben echter niets ontvangen, terwijl we thuis waren en geen deurbel gegaan is.
    Ook geen briefje dat het bij de buren afgeleverd zou zijn.
    Lekker dan dit
    Kan zijn dat t één dezer dagen alsnog wordt geleverd, omdat de bezorger geen tijd/zin had.

    Dit soort 'grappen' zie je altijd tijdens de feestdagen. Zo geeft DHL doodleuk in hun app aan dat ik vanavond heb verzocht of het pakket dat vandaag bezorgd zou worden naar een ServicePoint kan worden gebracht... Ik weet van niks, dus overwerkte/luie bezorger.

  17. #517

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Kan zijn dat t één dezer dagen alsnog wordt geleverd, omdat de bezorger geen tijd/zin had.

    Dit soort 'grappen' zie je altijd tijdens de feestdagen. Zo geeft DHL doodleuk in hun app aan dat ik vanavond heb verzocht of het pakket dat vandaag bezorgd zou worden naar een ServicePoint kan worden gebracht... Ik weet van niks, dus overwerkte/luie bezorger.
    Bij mij was het van de week andersom; ik had bij DHL aangegeven om het bij een servicepoint te bezorgen, kon ik het vervolgens bij de buren ophalen.

  18. #518

    Standaard

    Kan het nog slechter dan bpost en postnl? Waarschijnlijk wel. Klap op de vuurpijl vandaag was GLS.
    Pakketje besteld op 9 november in UK, vandaag gearriveerd. De status is op de track & trace 37 keer veranderd, waaronder een twintigtal keer "pakje aangekomen in depot" over "adres niet gekend" (wat niet nodig was want het moest in een leverpunt geleverd worden) en nu een status dat het geleverd IS in het leverpunt, terwijl het in werkelijkheid hier aan de deur is afgeleverd. Hun track and trace trekt werkelijk op NIKS.
    Enfin, uiteindelijk toch blij want het was een uitverkocht item (de UK versie van de 4K van King Kong van Peter Jackson)

    Oh ja, en het doosje is beschadigd.
    Laatst aangepast door Werner : 15-12-2021 om 18:03
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  19. #519

    Standaard

    Heb het weer zitten door die kl**tz*kken van bpost
    Blu-ray besteld 17,99 bij amazon.nl, VAT en verzending inbegrepen. Verkoper is een doorverkoper (rarewaves)
    Bpost laat me hier 20,01 euro overheen vorken, alhoewel VAT betaald is. Bij vraag om herberekening wordt het plots 21,93 euro! VAT is nochtans betaald met IOSS-nummer en al maar die eikels willen het pak niet vrijgeven!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  20. #520

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Heb het weer zitten door die kl**tz*kken van bpost
    Blu-ray besteld 17,99 bij amazon.nl, VAT en verzending inbegrepen. Verkoper is een doorverkoper (rarewaves)
    Bpost laat me hier 20,01 euro overheen vorken, alhoewel VAT betaald is. Bij vraag om herberekening wordt het plots 21,93 euro! VAT is nochtans betaald met IOSS-nummer en al maar die eikels willen het pak niet vrijgeven!
    Ik dacht dat externe verkopers alleen de VAT betaalden van het amazon land waar je gekocht hebt en niet de VAT van het land waarin jij woont? Kan mij vergissen hoor.

  21. #521

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik dacht dat externe verkopers alleen de VAT betaalden van het amazon land waar je gekocht hebt en niet de VAT van het land waarin jij woont? Kan mij vergissen hoor.
    Normaal trekken ze de VAT van eigen land af en tellen de VAT van het land van bestemming bij.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  22. #522

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Normaal trekken ze de VAT van eigen land af en tellen de VAT van het land van bestemming bij.
    Amazon doet dat inderdaad, maar al die - soms vreemde - derde partijen? Ik waag het te betwijfelen. Ik denk dat Rogue gelijk heeft.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  23. #523

    Standaard

    Lijkt me inderdaad gevalletje van wel VAT innen maar niet afdragen, daar kunnen de Posterijen ook niks aan doen natuurlijk. Maar de vat/btw percentages zijn bekend dus je kunt het zelf narekenen of het het juiste bedrag is.

    Ik bestel zelf alleen nog bij amazon zelf in de UK, niet bij andere verkopers op amazon vanwege deze reden. Kleine spelers die de regels niet kennen en er ook te weinig belang bij hebben.

  24. #524

    Standaard

    Ik heb ook dubbel betaald, via een webshop op Ebay en via PostNL hier. Ik heb bezwaar gemaakt via de website van PostNL (dat kan erg makkelijk) en daarbij alle benodigde documentatie geupload. Gaat om krap 20 euro, en ik ben benieuwd naar de uitkomst. Ik ben in ieder geval blij dat mn pakketje redelijk snel en ongeschonden bezorgd is.

  25. #525

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Amazon doet dat inderdaad, maar al die - soms vreemde - derde partijen? Ik waag het te betwijfelen. Ik denk dat Rogue gelijk heeft.
    Is nochtans een reputabele doorverkoper, Rarewaves
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Pagina 21 van 28 EersteEerste ... 11171819202122232425 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •