Pagina 16 van 28 EersteEerste ... 612131415161718192026 ... LaatsteLaatste
De resultaten 376 tot 400 van 679 worden weergegeven.
  1. #376

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Ben benieuwd. Net een bestelling bij amazon us gedaan met een giftcard. Aankoop bedrag is 0 euro. Er is btw berekend. Nu eens kijken wat er gebeurd .
    Heb ik onlangs gedaan met een retour. Ik moest een waarde invullen op een douaneformulier van het item. Ik heb 0 opgegeven. Had ik er een waarde opgezet dan had de verkoper zeer zeker importheffingen mogen betalen.
    Laatst aangepast door jurgen42u : 06-07-2021 om 19:54

  2. #377

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Ben benieuwd. Net een bestelling bij amazon us gedaan met een giftcard. Aankoop bedrag is 0 euro. Er is btw berekend. Nu eens kijken wat er gebeurd .
    Als het goed is niks, want Amazon zal gewoon BTW afdragen van dat giftcard tegoed.

  3. #378

    Standaard

    Ik krijg net een sms van DPD dat ik invoer rechten moet betalen op de film
    Willy Wonka & The Chocolate Factory Zavvi Exclusive Ultimate Collector's Edition - 4K Ultra HD

    Die ik bij zavvi heb gekocht/gepreordered in in mei voor 43.99 euro en moet nu 18.01 euro bij betalen...

    Dat is echt veel dit word de duurste enkele film die ik in bezit heb.

  4. #379

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Driekus Bekijk bericht
    Ik krijg net een sms van DPD dat ik invoer rechten moet betalen op de film
    Willy Wonka & The Chocolate Factory Zavvi Exclusive Ultimate Collector's Edition - 4K Ultra HD

    Die ik bij zavvi heb gekocht/gepreordered in in mei voor 43.99 euro en moet nu 18.01 euro bij betalen...

    Dat is echt veel dit word de duurste enkele film die ik in bezit heb.
    Ik vrees dat dit voor alle Zavvi-bestellingen gaat gelden. Zij innen kennelijk niet zelf de BTW en zijn dus zo te zien (nog) geen IOSS-webshop. Balen, man! Hoewel: de set kost nu 50,99 (+ 2,99 euro verzendkosten). Daar zal geen BTW nog in verwerkt zijn.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  5. #380

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Driekus Bekijk bericht
    Ik krijg net een sms van DPD dat ik invoer rechten moet betalen op de film
    Willy Wonka & The Chocolate Factory Zavvi Exclusive Ultimate Collector's Edition - 4K Ultra HD

    Die ik bij zavvi heb gekocht/gepreordered in in mei voor 43.99 euro en moet nu 18.01 euro bij betalen...

    Dat is echt veel dit word de duurste enkele film die ik in bezit heb.
    https://www.zavvi.nl/articles/terms-conditions.list

    Als uw afleveradres zich binnen het Verenigd Koninkrijk of Guernsey bevindt, worden geen extra belastingen aan u doorberekend. Als uw afleveradres zich buiten het Verenigd Koninkrijk of Guernsey bevindt, kan het zijn dat u onderworpen wordt aan invoerrechten en heffingen (inclusief BTW), die worden geheven nadat een levering het land van bestemming bereikt. Dergelijke extra kosten dienen door u gedragen te worden (als uw leveringsadres binnen de Europese Unie ('EU') ligt, zie 'Inklaringsverantwoordelijkheden voor EU-leveringsadressen'). U dient er rekening mee te houden dat het douanebeleid sterk per land kan verschillen. Wij raden u aan contact op te nemen met uw lokale douanekantoor voor verdere informatie.

  6. #381

    Standaard

    Ja dank jullie wel..
    Nou ik accepteer het maar he maar in de toekomst ga ik eerst goed nadenken om duurdere spullen te kopen bij Zavvi.

    Het is natuurlijk wel een super film met leuke extras zo..
    Echt een jeugd sentiment want het is de eerste echte speelfilm die ik als kind in de bioscoop zag.
    Met mijn ouders.

  7. #382

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Driekus Bekijk bericht
    Ja dank jullie wel..
    Nou ik accepteer het maar he maar in de toekomst ga ik eerst goed nadenken om duurdere spullen te kopen bij Zavvi.

    Het is natuurlijk wel een super film met leuke extras zo..
    Echt een jeugd sentiment want het is de eerste echte speelfilm die ik als kind in de bioscoop zag.
    Met mijn ouders.
    Ik denk dat je even contact op moet nemen met Zavvi:

    https://www.zavvi.nl/articles/intern...-delivery.list

    Ik heb al meerdere keren gelezen dat je dan het geld terug krijgt.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #383

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Driekus Bekijk bericht
    Ik krijg net een sms van DPD dat ik invoer rechten moet betalen op de film
    Willy Wonka & The Chocolate Factory Zavvi Exclusive Ultimate Collector's Edition - 4K Ultra HD

    Die ik bij zavvi heb gekocht/gepreordered in in mei voor 43.99 euro en moet nu 18.01 euro bij betalen...

    Dat is echt veel dit word de duurste enkele film die ik in bezit heb.
    dat is slecht nieuws.. apart dat het via DPD gaat; wat staat er trouwens op het etiket als "land of origin" is dat GB ?
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  9. #384

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    dat is slecht nieuws.. apart dat het via DPD gaat; wat staat er trouwens op het etiket als "land of origin" is dat GB ?
    ja Sender country GB
    Kosten zijn
    NL Import VAT 10.81 €
    Administration fee 7.20 €

  10. #385

    Standaard

    Ik heb ook een mail gestuurd naar hun om het geld terug te krijgen.
    dus ben benieuwd

  11. #386

    Standaard

    Lijkt me wel stug dat Zavvi dit zal blijven doen. Mooi voor de klantendbinding dat wel.
    Zelf heb ik het al voorgehad dat ik een product bij hen bestelde en de extra kosten die erbij kwamen was bijna evenveel als het product zelf. Ik kreeg de kosten van Zavvi terugbetaald, maar je vraagt je wel af hoe Zavvi dit financieel zal blijven doen als bv een product 45 kost en je extra kosten nog eens 35, houden ze zelf 10 over. Ik ben benieuwd naar de Daijmajin box binnen 2 weken.

  12. #387

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Driekus Bekijk bericht
    ja Sender country GB
    Kosten zijn
    NL Import VAT 10.81 €
    Administration fee 7.20 €
    dat verklaard de extra kosten, blijkbaar kwam dit niet uit een van hun EU hubs
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  13. #388

    Standaard

    Het zou toch ook kunnen dat bij bepaalde webshops van buiten de EU al de BTW van dat land in de prijs is opgenomen en dat je via postnl of een andere inklaarder ook nog eens de NL btw betaalt, dus dubbel?

  14. #389

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Thorndyke Bekijk bericht
    Het zou toch ook kunnen dat bij bepaalde webshops van buiten de EU al de BTW van dat land in de prijs is opgenomen en dat je via postnl of een andere inklaarder ook nog eens de NL btw betaalt, dus dubbel?
    Dan kun je altijd btw terugvragen, het is een eindbelasting die niet twee keer geind mag worden. Maar vaak staat er in de UK prijs niets over vat, dan dragen ze het wel af voor uk buyers maar niet voor eu-kopers en houden ze de winst zelf. Dat is niet verboden, 2X btw heffen wel.

  15. #390

    Standaard

    zie vandaag in mijn postNL app dat ik voor 3 orders inklaringskosten moet betalen; voor 1 order moet ik €5.70 betalen echter wat ik vreemd vind is dat ik bij 2 orders een bedrag van €4 moet betalen dus geen BTW; waarom heeft postNL die pakketten ingeklaard als er geen BTW verschuldigd is ? wat ik ook vreemd vind is dat alle orders direct naar een afhaal locatie worden gestuurd i.p.v. naar mijn woonadres, lijkt me ook niet echt klantvriendelijk....

    Ben benieuwd wat die 4 euro orders zijn (heb nog meerdere orders uitstaan, app geeft geen afzender)
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  16. #391

    Standaard

    Mijn vriendin heeft vandaag een brief van bpost ontvangen om net iets meer dan 21 euro te moeten betalen voor een zending vanuit de UK. Het gaat om handtekeningen met een waarde van rond of boven de 500 pond. Dan valt het uiteindelijk wel mee wat je extra moet betalen.

  17. #392

    Standaard

    Ik kreeg gisteren dit bericht van een UK artist store (Bright Light Bright Light, had daar een limited vinyl besteld)

    We have received notification from the carrier service that the parcel was held at customs. This is due to processing issues caused by the recent importing changes from UK into Europe.

    We have been advised that the parcel is being returned to us. Please rest assured that we will resend the parcel as soon as the carrier is able to guarantee safe passage. We expect this to be later this week or very early next week. We will email you with the new tracking number as soon as it is available.

    We sincerely apologise for the delay and thank you so much for your patience.
    Niet eens langs de douane gekomen omdat ze hun paperwork niet in orde hadden denk ik. Ik had bewust gewacht met bestellen tot na 1 juli (was meer dan €22). Ben benieuwd.

  18. #393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    zie vandaag in mijn postNL app dat ik voor 3 orders inklaringskosten moet betalen; voor 1 order moet ik €5.70 betalen echter wat ik vreemd vind is dat ik bij 2 orders een bedrag van €4 moet betalen dus geen BTW; waarom heeft postNL die pakketten ingeklaard als er geen BTW verschuldigd is ? wat ik ook vreemd vind is dat alle orders direct naar een afhaal locatie worden gestuurd i.p.v. naar mijn woonadres, lijkt me ook niet echt klantvriendelijk....

    Ben benieuwd wat die 4 euro orders zijn (heb nog meerdere orders uitstaan, app geeft geen afzender)
    update over mijn eigen post: ziet er naar uit dat het orders zijn van Zavvi; ik kan een factuur inzien van IMTEC (die de inklaring doet) voor de €5.70 kosten: betreft een ARROW titel uit de 1+1 gratis actie, prijs is €18.99; BTW die gerekend wordt is 9% wat ik niet begrijp, moet toch 21 % zijn ?

    Wat ik denk is dat die facturen voor €4 (dus alleen inklaringskosten, geen BTW) komt omdat Zavvi een prijs van €0 op het pakket heeft gezet (immers 1 + 1 gratis)

    Ga wel kosten verhalen op Zavvi en heb ook al mijn uitstaande orders bij Zavvi gacanceld, heb geen zin in al dat gedoe; hoop dat Zavvi z'n policy gaat aanpassen, liefst zoals Amazon het doet
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  19. #394

    Standaard

    Ik zit om deze reden dus nog steeds te twijfelen of ik de Dune deluxe set in pre-order laat staan bij Zavvi. Die set is alleen daar te koop, dat is de ellende
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  20. #395

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Ik zit om deze reden dus nog steeds te twijfelen of ik de Dune deluxe set in pre-order laat staan bij Zavvi. Die set is alleen daar te koop, dat is de ellende
    Ik ga nu ook twijfelen...de regiliere editie is nog steeds niet te bestellen bij amazon, dus voorlopig is er geen keus. Is dat extra boek wel alle moeite waard?

  21. #396

    Standaard

    Tja, dat extra boek...dat weet je pas als je het ziet. Het is voor mij tot nu toe wel dé reden dat ik hem nog niet geannuleerd heb. De prijs van deze set is inmiddels ook nog 7,- euro omhoog gegaan!
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  22. #397

    Standaard

    Ik bestel voorlopig niet meer bij zavvi. Hopelijk passen ze snel aan dat er terug zonder extra kosten kan besteld worden

  23. #398

    Standaard

    tja, verwacht 3 orders die via inklaring zijn binnen gekomen: 2 stonden afgelopen 3 dagen op levering vandaag en 1 op onbekend, nu veranderd naar 2 op levertijd onbekend en 1 mag ik (waarschijnlijk) pas dinsdag ophalen.. lekker dit, moet extra betalen voor veel latere levering

    ook apart, in de app kan ik bij 1 bestelling vooraf de inklaringskosten betalen maar als ik daar op klik krijg ik de melding "Helaas ! de periode om online de inklaringskosten te betalen is voorbij " terwijl ik toch echt op het moment dat de bestelling in de app stond op deze link heb geklikt.. Bij de 2 orders in de app met onbekende levertijd is de "betaal inklaringskosten" tegel niet aanwezig.

    Het is duidelijk dat post.nl z'n zaakjes op dit gebied niet op orde heeft, maar dat was eigenlijk wel te verwachten
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  24. #399

    Standaard

    Mijn pakketjes van Zavvi liggen ook bij de douane denk ik. Duurt allemaal langer dan gebruikelijk...

  25. #400

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Tja, dat extra boek...dat weet je pas als je het ziet. Het is voor mij tot nu toe wel dé reden dat ik hem nog niet geannuleerd heb. De prijs van deze set is inmiddels ook nog 7,- euro omhoog gegaan!
    M.i. kan dat boek (gezien het gebrek aan dikte) onmogelijk beter zijn dan The Making of Dune (Ed Naha, 1984). Als je die niet hebt zou ik van hetgeen je bespaart op die luxere set aan dat boek besteden.

Pagina 16 van 28 EersteEerste ... 612131415161718192026 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •