Pagina 19 van 28 EersteEerste ... 9151617181920212223 ... LaatsteLaatste
De resultaten 451 tot 475 van 679 worden weergegeven.
  1. #451

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    gaat lekker, 2 pakketten liggen nu 3 weken bij inklaring en kan al 24 uur niet inloggen in de app met als reden "Sorry, het is erg druk ! probeer het over een paar minuten nog een keer"
    Ik zit in dezelfde situatie dat pakketjes al 3 of 4 weken gewoon bij de douane liggen. Gebeld met post.nl en krijg dan te horen dat het maximaal nog een week kan duren. Tuurlijk geloven we dat......

    Daarmaast is een pakket van amazon US 1x aangeboden (was niet thuis) en daarna is het geretourneerd naar amazon. Waarom? Geen idee, aamzon gaat het onderzoeken.

    Het wordt allemaal niet makkelijker met de hobby, je moet redelijk veel geduld hebben....

  2. #452

    Standaard

    heb weer een nieuw hoofdstuk voor de postnl soap: staat opeens in de app een pakket waar ik voor de inklaring gegevens over het pakket moet opgeven; het enige wat ze geven over het pakket is een barcode XXXGB dus in ieder geval uit GB, verder niks; is 14 juli bij de douane aangekomen volgens de app; verwacht meerdere pakketten, heb geen idee wat dit kan zijn want ze geven geen afzender; verwacht dat het van Zavvi is maar verwacht meerdere pakketten van hun.

    Je moet dus gegevens invullen via app: wat erin zit, hoeveel stuks en de prijs maar ook een copy van de factuur ! maar dat wordt lastig als je niet weet wat de inhoud van het pakket is....

    Gaat helemaal nergens over dit, ik verwacht dat het van Zavvi is en daar staat toch alle info op voor inklaring; verder bestel ik alleen bij Amazon
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  3. #453

    Standaard

    Ze lijken het ook maar niet te begrijpen bij Zavvi.Ze praten er gewoon overheen. Je vraagt wat en je krijgt een ander antwoord. Zo blijf je maar mailen. Dan krijg je weer een Engels antwoord, dan weer in het Nederlands. En de mails die op elkaar volgen snappen ze ook al niet.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  4. #454

    Standaard

    problemen met inklaring postnl heeft nu ook het nieuws gehaald.

    Volgens postnl is de achterstand waarschijnlijk volgende week weggewerkt
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  5. #455

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    problemen met inklaring postnl heeft nu ook het nieuws gehaald.

    Volgens postnl is de achterstand waarschijnlijk volgende week weggewerkt
    Dit wist ik niet:

    Voor de inklaring brengt PostNL 4 tot 7 euro per pakje in rekening bij de ontvanger. Wanneer het online na een betaalverzoek afgerekend wordt, kost het 4 euro. Bij een afhaalpunt kost het 7 euro.
    Was dat altijd al zo?

  6. #456

    Standaard

    Word tijd dat Zavvi de BTW zelf betaald dan komt het weer fatsoenlijk in je brievenbus. Voorlopig bestel ik niks en wacht wacht wacht wacht maar dat alles hopelijk goed binnenkomt een keer. Wat vooral heel vervelend is dat je niet kunt zien wat er in het pakketje zit anders kun je het daar laten.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  7. #457

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Dit wist ik niet:
    Was dat altijd al zo?
    Ja, tenminste dat stond in de voorwaarden van PostNL m.b.t. de gewijzigde douaneregels per 1 juli 2021.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  8. #458

    Standaard

    en het gaat maar door, de totale chaos bij postnl; pakket bij inklaring, vroegen om extra gegevens, deze doorgegeven en goed aangekomen; kreeg melding dat postnl pakket hadden ontvangen en levertijd stond op vandaag; zie nu echter tot mijn verbazing dat de bezorgtijd op nog niet bekend staat ....

    2 andere bestellingen liggen nog steeds bij inklaring, week 4 inmiddels
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  9. #459

    Standaard

    en net weer een pakket in de app voor betalen inklaringskosten en weer problemen (was 12 juli al bij inklaring maar staat nu pas in app, termijn betalen inklaringskosten natuurlijk verlopen ) hoef volgens de app gelukkig geen inkalringskosten te betalen (in werkelijkheid factuur van €6.52 en weer BTW tarief van 9 %)

    Screenshot_20210806-151421_Samsung Internet.jpg
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  10. #460

    Standaard

    Dit gaat echt niet volgende week opgelost zijn hoor. PostNL kennende hebben ze hier maanden voor nodig.

    Ik heb contact met PostNL gezocht via feestboek, maar het werd me al snel duidelijk dat ze daar niet overweg kunnen met het feit dat Zavvi meerdere pakjes stuurt met hetzelfde ordernummer, en de klantenservice is ook te beperkt om er worst van te maken.

    In de app staat mijn pakket iig nog steeds op 'Bezorgtijd nog niet bekend'.

  11. #461

    Standaard

    Weer iets vreemds.....ik ga mijn pakje ophalen waarvoor ik inklaringskosten heb betaald. Ik krijg bij het post.nl punt een pakje mee, maar buiten denk ik: dat kan 'm eigenlijk niet zijn (te klein). Het T&T nummer klopte ook niet.
    Ga ik weer naar binnen, ligt er inderdaad nog een pakje voor mij (de juiste waarvoor ik betaald heb). Van het eerste pakje (dat ook van mij is) heb ik dus nooit een melding in de app gekregen dat het pakje onderweg was en zeker niet dat ik 'm kon ophalen. Puur toeval dus dat ik deze krijg omdat de medewerker deze eerst vond. Weer een hele slechte beurt van post.nl.

  12. #462

    Standaard

    Heel raar: Vandaag was ik gewoon thuis & heb geen postnl gezien. Maar net kwam een medebewoner uir het appartementencomplex bij me aan de deur met een pakketje. Dat waren 2 soundtrack cd's uit Amerika. Ik zie op de envelop een oranje sticker zitten, met daarop een zwarte driehoek met daarin de tekst = AD, kosten verschuldigd. Onder de driehoek staat postnl.nl/bekijkinklaring. Daarnaast een wit vlak met daarin een soort vierkantje met iets erin, en daarbij de tekst: Naar Postnl punt. Via de app van Postnl zag ik dat het afgeleverd was om 18:51 Uur, en ook zag ik een handtekening welke niet de mijne was.

    Dus ik vind het raar dat als er geld geïnd moet worden, dat ze het dan wel bezorgen. En dan ook nog eens bij een ander en mijn handtekening vervalsen.

    Nou in ieder geval ga ik niet naar het Postnl punt met dit pakketje want tenslotte heb ik van de bezorger niks ontvangen.

    Maar heb al 8 x eerder meegemaakt dat Postnl dingen onbeheerd achterlaat hier, zowel op de grond of aan de deur. Dus echt een slechte service, en dat ze dingen ergens anders bezorgen, terwijl mijn adres er goed en duidelijk op staat, moet ook niet kunnen.

    Maar is dat niet raar dan? Dat ze geld willen, maar het wel ergens afgeven?
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 10-08-2021 om 20:16

  13. #463

    Standaard

    Bij mij heeft Postnl ook eens aan de deur gestaan en gevraagd of ik een aangetekend pakket van de buurvrouw wilde tekenen en in ontvangst wilde nemen Ik heb dat natuurlijk geweigerd. Schokkend dat het gebeurt.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  14. #464

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Bij mij heeft Postnl ook eens aan de deur gestaan en gevraagd of ik een aangetekend pakket van de buurvrouw wilde tekenen en in ontvangst wilde nemen Ik heb dat natuurlijk geweigerd. Schokkend dat het gebeurt.
    Mocht Postnl mij gaan contacten om te komen betalen, dan ga ik dat uiteraard niet doen. Ik heb het pakket tenslotte niet ontvangen van Postnl & mijn handtekening hebben ze ook niet. Dus ik heb het pakket ''niet'' gekregen.

  15. #465

    Standaard

    En ondertussen zit ik nog steeds te wachten op een pakje dat al 23 juni in Nederland is aangekomen. Bijna 2 maanden, en de status is nog 'Bezorgtijd is nog onbekend'. Ongelooflijk.

  16. #466

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    En ondertussen zit ik nog steeds te wachten op een pakje dat al 23 juni in Nederland is aangekomen. Bijna 2 maanden, en de status is nog 'Bezorgtijd is nog onbekend'. Ongelooflijk.
    Same here. 1,5 maand al op dezelfde status in hun app. PostNL zelf weet verder ook niks.

    Ik heb mijn geld maar teruggevraagd bij Zavvi, want dat moet je ook binnen een max aantal dagen doen.

  17. #467

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Same here. 1,5 maand al op dezelfde status in hun app. PostNL zelf weet verder ook niks.

    Ik heb mijn geld maar teruggevraagd bij Zavvi, want dat moet je ook binnen een max aantal dagen doen.
    Ik heb eindelijk kunnen herleiden welke 2 pakjes het zouden moeten zijn waar ik op wacht. Van de oudste (een marktplaats seller op amazon) heb ik ook maar restitutie aangevraagd, denk niet dat het nog goed komt .

  18. #468

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik heb eindelijk kunnen herleiden welke 2 pakjes het zouden moeten zijn waar ik op wacht. Van de oudste (een marktplaats seller op amazon) heb ik ook maar restitutie aangevraagd, denk niet dat het nog goed komt .

    Nog even geduld zou ik zeggen. Ik heb onlangs ook een item van een amazon marketplace seller gekocht, op 16 juni, ging op 16 juli geleverd worden, maar is uiteindelijk pas begin augustus geleverd. Ik wist sowieso dat deze seller enorm traag is in verzending, dus dat anticipeerde ik wel nog even, maar ja, corona komt erbij en douane komt er nog eens bij. Uiteindelijk ook 1,5 maand moeten wachten. Het item was een UK product, maar de seller was uit de US.

  19. #469

    Standaard

    Het is ook mijn ervaring dat de pakketjes nog steeds 2 tot 3 weken bij de douane blijven hangen. Vervolgens wordt er 3 dagen gewacht op je online betaling. Daarna duurt het weer 3 of 4 dagen voor het naar het PostNL-punt is gebracht.


    Bij het betaalverzoek staat alleen maar een trackingnummer als referentie. In de meeste gevallen is dat een nieuw trackingnummer dat door PostNL zelf is aangemaakt omdat de oorspronkelijke trackingcode niet werkt in het systeem van PostNL, of omdat het zonder tracking is verzonden, wat bijvoorbeeld bij een CDtje van 10 Euro niet ongebruikelijk is. Je hebt hier dus inderdaad niet veel aan. Als de afzender zijn administratie goed op orde heeft, en zoals het hoort op het pakket heeft vermeld dat het bijvoorbeeld een DVD betreft, met de juiste aannemelijke waarde, wordt er geen navraag gedaan over de inhoud van een pakketje. Er zijn ook kleinere handelaren die dan “gift” aankruisen, met een lage waarde. Ik denk dat ze daar nu niet meer in willen trappen.


    Op het moment dat het pakketje na het verstrijken van die 3 dagen naar het PostNL-punt gaat, krijg je daar ook nog per post bericht over. Mijn ervaring is dat dit briefje erg laat of te laat in je brievenbus ligt, als het al komt.

    Er zit niks anders op dan veel geduld te hebben.

  20. #470

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Mijn pakketje van amazon UK is veilig en wel aangekomen zonder extra kosten.
    Zijn er buiten Jurgen nog Belgische forumleden die sinds 1 juli pakjes van Amazon.co.uk ontvangen hebben zonder kosten. Of blijft het een loterij, bij de ene wel kosten en bij de andere niet.

  21. #471

    Standaard

    en weer gedoe met postnl ; 13 augustus in app pakket met inklaringskosten, gelijk betaald en pakket zou volgende dag geleverd worden (stond zelfs tijdsindicatie bij); echter op de dag van levering veranderd opeens de status naar "bezorgtijd nog niet bekend".

    pakket ligt nu dus al weer ruim een week ergens stof te vangen....
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  22. #472

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door smooth Ron Bekijk bericht
    Zijn er buiten Jurgen nog Belgische forumleden die sinds 1 juli pakjes van Amazon.co.uk ontvangen hebben zonder kosten. Of blijft het een loterij, bij de ene wel kosten en bij de andere niet.
    Hier nog nooit extra kosten gehad via amazon.co.uk. Ongeveer 10 bestellingen via amazon.co.uk sinds 1 juli. Via tracking zie je het pakketje altijd mooi ingeklaard worden bij de douane Moeskroen, maw alles loopt heel vlot. Meestal binnen 5 dagen geleverd na bestelling.

    Wel enkel via amazon.co.uk rechtstreeks, geen ervaring met andere sellers op amazon.co.uk.

  23. #473

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kurtg Bekijk bericht
    Hier nog nooit extra kosten gehad via amazon.co.uk. Ongeveer 10 bestellingen via amazon.co.uk sinds 1 juli. Via tracking zie je het pakketje altijd mooi ingeklaard worden bij de douane Moeskroen, maw alles loopt heel vlot. Meestal binnen 5 dagen geleverd na bestelling.

    Wel enkel via amazon.co.uk rechtstreeks, geen ervaring met andere sellers op amazon.co.uk.

    Sellers zeker vermijden als ze niet erbij vermelden dat ze de formaliteiten van na 1 juli naleven. Heb daarop al mogen betalen. dan kan je beter via ebay kopen vind ik.

  24. #474

    Standaard

    Is er hier al iemand die bij Dodax besteld heeft sinds 1 juli? Ik bestelde er regelmatig maar ook zij vallen als Zwitsers bedrijf onder deze niet-EU-regels qua BTW en inklaring, maar kan nergens recente ervaringen vinden.

  25. #475

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Is er hier al iemand die bij Dodax besteld heeft sinds 1 juli? Ik bestelde er regelmatig maar ook zij vallen als Zwitsers bedrijf onder deze niet-EU-regels qua BTW en inklaring, maar kan nergens recente ervaringen vinden.
    Bestel je dan via Dodax.nl? Zij vermelden op hun site: Alle vermelde prijzen zijn inclusief de wettelijke btw

Pagina 19 van 28 EersteEerste ... 9151617181920212223 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •