Pagina 22 van 28 EersteEerste ... 12181920212223242526 ... LaatsteLaatste
De resultaten 526 tot 550 van 679 worden weergegeven.
  1. #526

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik heb ook dubbel betaald, via een webshop op Ebay en via PostNL hier. Ik heb bezwaar gemaakt via de website van PostNL (dat kan erg makkelijk) en daarbij alle benodigde documentatie geupload. Gaat om krap 20 euro, en ik ben benieuwd naar de uitkomst. Ik ben in ieder geval blij dat mn pakketje redelijk snel en ongeschonden bezorgd is.
    Ook gedaan maar die lamzakken van bpost blijven bij hun standpunt. Het is niet mijn fout dat ze onbekwaam zijn om hun administratie te beheren, er IS vat betaald en ik kan dat bewijzen met IOSSnummer en al, maar ze weigeren dit te erkennen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  2. #527

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ook gedaan maar die lamzakken van bpost blijven bij hun standpunt. Het is niet mijn fout dat ze onbekwaam zijn om hun administratie te beheren, er IS vat betaald en ik kan dat bewijzen met IOSSnummer en al, maar ze weigeren dit te erkennen.
    Maar het probleem zit toch bij de webwinkel die de zaak niet op orde heeft?

    Dit staat bijv op de website van de NL belastingdienst:
    1. What happens if the iOSS number I use is not in the validation database?
    The import declaration will be rejected because the import exemption cannot be invoked.
    Dat lijkt hier (maar ook bij al die zavviklagers) toch ook aan de hand? De webshop registreert dat IOSS nummer niet goed of te laat (als het pakje al bij NL douane ligt) ofzo. Alleen dat nummer zegt niks. Ik kan ook wel een IOSS nummer op een pakje zetten natuurlijk. En dat er een VAT-bedrag geïnd is door de partij in bijv het VK wil niet zeggen dat die ook goed is afgedragen aan de NL/Belgische staat.

    Ook dit gebeurt niet zelden getuige de uitleg op diverse sites:
    If the IOSS declaration made by a company is incorrect, then the fault and responsibility lie with the company. When something is sold in the EU, the company should collect, declare and pay the total amount owed. Should the company fail in their duties for sellers then it can result in bans from the IOSS scheme for up to two years.
    Laatst aangepast door Oakey : 07-01-2022 om 17:30

  3. #528

    Standaard

    Ik had een tijdje geleden bezwaar gemaakt bij Postnl tegen het betalen van inklaringskosten, maar die claims zijn afgewezen, omdat de andere partij niet de juiste informatie zou hebben aangeleverd. Nu kreeg ik ineens toch het volledige bedrag teruggestort van Postnl, voor beide pakjes! Zonder daar overigens een melding van te kregen. Ik snap er niets van, maar prima. Inmiddels had ik ook van de andere partij het bedrag ontvangen, na veel gecommuniceer...

  4. #529

  5. #530

    Standaard

    Nou, ik heb weer wat moeten betalen, een onlinefactuur van zo'n €15. Het leuke is: ik weet niet voor wat. Ik kan niet uit de factuur halen welke winkel het is (staat alleen GB, is vast Great Britain) en ik zie dat de track-en-trace ook van de UK is. Ik heb mijn bestellingen nagekeken, maar volgens mij verwacht ik alleen nog diverse boeken van amazon zelf (en dus niet van marketplace sellers).
    Echt slecht dat de winkel er niet op staat. Het zou 4-6 dagen duren, dan zou ik het pakje krijgen, maar die zijn natuurlijk al voorbij....

  6. #531

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Nou, ik heb weer wat moeten betalen, een onlinefactuur van zo'n €15. Het leuke is: ik weet niet voor wat. Ik kan niet uit de factuur halen welke winkel het is (staat alleen GB, is vast Great Britain) en ik zie dat de track-en-trace ook van de UK is. Ik heb mijn bestellingen nagekeken, maar volgens mij verwacht ik alleen nog diverse boeken van amazon zelf (en dus niet van marketplace sellers).
    Echt slecht dat de winkel er niet op staat. Het zou 4-6 dagen duren, dan zou ik het pakje krijgen, maar die zijn natuurlijk al voorbij....
    Ja, die truc ken ik, en dan zeggen ze achteraf doodleuk dat je het niet meer kan aanvechten want je hebt al betaald.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  7. #532

    Standaard

    Er ligt al weken een pakketje voor mij uit Australië om onduidelijke redenen in "Den Haag" bij de "customs". Dwz: dat geeft de track and trace bij Aftership aan. Er staat geen Nederlandse partij bij maar ik vermoed dat het Post NL is. Weet iemand hoe je daar zekerheid over krijgt en wie/wat je moet aanspreken om meer informatie te krijgen? Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.

  8. #533

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Er ligt al weken een pakketje voor mij uit Australië om onduidelijke redenen in "Den Haag" bij de "customs". Dwz: dat geeft de track and trace bij Aftership aan. Er staat geen Nederlandse partij bij maar ik vermoed dat het Post NL is. Weet iemand hoe je daar zekerheid over krijgt en wie/wat je moet aanspreken om meer informatie te krijgen? Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.
    De verkopende partij, daar doe je zaken mee. Als ontvanger kun je niets met de vervoerder, daar heb je geen overeenkomst mee. En dat het (zeer) lang kan duren met importeren van buiten de EU is inmiddels toch wel bekend, zeker als de verkoper de papierwinkel niet op orde heeft (geen groen CN23 douaneformulier, geen factuur in de verpakking etc).

    "De douane" is niet een magazijn waar een receptionist achter een telefoon zit, die even in het juiste vak gaat kijken waar je pakje ligt als je belt.

    Gewoon niet buiten de EU bestellen als je haast hebt, sinds juli 2021 is dit bewust onaantrekkelijk gemaakt en de covid-vertragingen wereldwijd helpen ook niet natuurlijk.

  9. #534

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Er ligt al weken een pakketje voor mij uit Australië om onduidelijke redenen in "Den Haag" bij de "customs". Dwz: dat geeft de track and trace bij Aftership aan. Er staat geen Nederlandse partij bij maar ik vermoed dat het Post NL is. Weet iemand hoe je daar zekerheid over krijgt en wie/wat je moet aanspreken om meer informatie te krijgen? Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.
    Je kunt het Australische trackingnummer bij Postnl.nl invoeren, en zien wat het resultaat is.

  10. #535

    Standaard

    Ja maar meestal krijg je dan zo'n cryptische omschrijving van een koerier waar je nog nooit van gehoord hebt. Als je dan zoals ik heel veel bestellingen tegelijk hebt lopen, dan schiet het niet lekker op...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  11. #536

    Standaard

    Momenteel in Belgie, de CEO PostNL Belgie en zijn nummer twee in de cel, wegens leiding geven aan een criminele organisatie.

    bron :
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/03/30/reactie-postnl/

  12. #537

    Standaard

    Het is niet dat dit uit de lucht is komen vallen. Het gerecht was er al eerder eens binnengevallen maar ze doen niets aan de cowboypraktijken die er schering en inslag zijn. En PostNL is nog maar de eerste domino die valt, mark my words.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #538

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik las ook dat bijvoorbeeld postnl geen briefjes meer achterlaat. Als je weet dat de berzorgers iets van 50 cent voor elk afgeleverd pakket ontvangen, begrijp ik dat wel een beetje. Kunnen ze een pakket niet afleveren, dan krijgen ze letterlijk niks, ook al rijden voor je deur en bellen ze aan. Ze bieden inderdaad veelal de optie om een afwijkende tijd af te spreken waarneer je wel thuis bent, dus kan begrijpen dat als ze voor niks ook nog een briefje moeten schrijven om aan te geven dat het bij de buren of afhaalpunt ligt, dat een beetje omslachtig is en ze daarmee stoppen.

    Het is natuurlijk een stukje service wat ze opheffen, maar het is natuurlijk wel een hectische (verzend)wereld geworden, waar het versturen vaak ook nog gratis is (uiteraard niet bij Amazon) en dus onder de kostprijs geregeld moet worden.
    Ben ik het niet mee eens. Je betaalt verzendkosten aan PostNL, en dan hoort PostNL zich aan de afspraak te houden.Het briefje in de brievenbus bewijst in ieder geval dat de bezorger bij je langs is geweest, en ook daadwerkelijk een afleverpoging heeft gedaan. Nu kan de bezorger bij adressen die wat uit de buurt liggen, of wat moeite kosten zoals een flat 10 hoog, gewoon voorbijrijden, registreren dat je niet thuis was, en het bij een ophaalpunt dumpen. Dit komt nu al sporadisch voor, zal alleen maar erger worden.

  14. #539

    Standaard

    Dit is ook de reden dat ik - indien mogelijk - bestellingen, ook die welke eventueel door de brievenbus passen, altijd bij een afhaalpunt van PostNL of DHL laat afleveren. Dat gaat tot nu toe altijd goed en dan kan ik zelf bepalen wanneer ik het pakketje kom ophalen. Ik wil niet steeds bij de buren hoeven aankloppen of wachten wanneer de bezorger nu weer eens langs komt.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  15. #540

    Standaard

    Veel negatieve geluiden altijd over PostNL, maar ik heb er nooit problemen mee, net zomin als met DHL. UPS en DPD vind ik minder vanwege het beperkte aantal afhaalpunten (en vooral de openingstijden daarvan). Voor de PostNL-pakjes krijgen we bijna altijd dezelfde vriendelijke bezorger aan de deur. De ene keer dat ik met douanekosten te maken kreeg, verliep de afhandeling ook makkelijk via de app.

    Sowieso heeft het gebruiksgemak van de apps (en de verbeteringen daarin de laatste jaren) bezorging van spullen veel prettiger gemaakt. Zelfs gewone brieven en kleine pakjes zonder track en trace kun je in de PostNL app volgen nu. Vroeger was het maar raden waar iets uithing. En je kunt nu vaak wanneer iets al onderweg is, er toch nog voor kiezen om het op een andere tijd of plaats te laten bezorgen, ook erg handig. Ik heb liever een goed werkende app dan een briefje in de bus. Ik ben dan immers niet thuis als dat in de brievenbus gedaan wordt.

    Het enige waar je je zorgen om kan maken, zijn de arbeidsomstandigheden van de mensen die er werken. Niet zozeer de bezorgers (die ook wel), maar vooral de mensen in magazijnen en sorteercentra. Maar meer betalen voor verzenden en producten of langer wachten op onze spullen willen we meestal ook weer niet.
    Laatst aangepast door Oakey : 12-04-2022 om 08:23
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  16. #541

    Standaard

    Ik heb een UHD vanuit de webshop van Arrow besteld en die is verzonden vanuit de UK met Royal Mail. Nu geeft de track en trace van hun aan dat dit pakketje al sinds 23 april bij de Nederlandse douane ligt ter controle. Dat is dus nu bijna 2 weken geleden. Andere internationale pakketjes gaan er sneller doorheen en heb ik al ontvangen. Herkent iemand dit? Dit is de eerste keer dat ik iets via Royal Mail krijg verstuurd.

  17. #542

    Standaard

    Is de webshop van Arrow IOSS-gecertificeerd? Want dat zou mogelijk een verklaring van de vertraging kunnen zijn als zij dat niet zijn. En het zou zo maar kunnen zijn dat men bij de douane met een onderbezetting aan personeel zit. Of misschien zit de onverwachte extreme drukte van de meivakantie de afhandeling van jouw pakket dwars.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  18. #543

    Standaard

    Heeft het er niet mee te maken dat Arrow nu onder The Hut Group valt (net zoals Zavvi)? Dat zou het één en ander verklaren.

  19. #544

    Standaard

    Nou, het toeval wil dat ik toevallig gisteren middag een melding kreeg in de PostNL app voor betaling van inklaringskosten voor deze zending. Direct betaald natuurlijk, en nu ben ik benieuwd hoe lang de vervolg afhandeling nu weer gaat duren. Maar er zit in ieder schot in de zaak, maar de vertragingen op Schiphol hebben dus ook zeker hun uitwerking op deze Douane-gerelateerde werkzaamheden.

  20. #545

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Nou, het toeval wil dat ik toevallig gisteren middag een melding kreeg in de PostNL app voor betaling van inklaringskosten voor deze zending.
    Met andere woorden: The Hut Group (Arrow, Zavvi) is dus nog steeds niet IOSS-gecertificeerd. Onbegrijpelijk voor een bedrijf dat internationaal opereert. Het is bijna een jaar geleden dat deze nieuwe regeling is ingegaan en nog hebben ze hun administratieve afhandeling niet op orde. Hoe serieus neem je je (buitenlandse) klanten dan?

    Hoeveel inklaringskosten ben je nu verschuldigd (en over welk bedrag) als ik vragen mag?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  21. #546

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Met andere woorden: The Hut Group (Arrow, Zavvi) is dus nog steeds niet IOSS-gecertificeerd. Onbegrijpelijk voor een bedrijf dat internationaal opereert. Het is bijna een jaar geleden dat deze nieuwe regeling is ingegaan en nog hebben ze hun administratieve afhandeling niet op orde. Hoe serieus neem je je (buitenlandse) klanten dan?

    Hoeveel inklaringskosten ben je nu verschuldigd (en over welk bedrag) als ik vragen mag?
    Ik heb €9.57 moeten betalen over een totaalbedrag van 27 pond voor 12 Monkeys 4K. Ik heb geen inklaringskosten betaald bij de afhandeling via Arrow dus dan is het toch terecht dat er in NL nu deze kosten berekend worden? Want de bestelling komt buiten de EU, dus dan moet je altijd douane kosten betalen.

  22. #547

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik heb €9.57 moeten betalen over een totaalbedrag van 27 pond voor 12 Monkeys 4K. Ik heb geen inklaringskosten betaald bij de afhandeling via Arrow dus dan is het toch terecht dat er in NL nu deze kosten berekend worden? Want de bestelling komt buiten de EU, dus dan moet je altijd douane kosten betalen.
    Klopt, tenzij Arrow ook VAT heeft ingehouden; dan klopt het niet want dan heb je dat dubbel betaaald. En daar gaat het gedoe juist over toch? Ze houden VAT in maar je krijgt in NL dan toch nog te maken met een btw-naheffing en (dus) inklaringskosten.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  23. #548

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Klopt, tenzij Arrow ook VAT heeft ingehouden; dan klopt het niet want dan heb je dat dubbel betaaald. En daar gaat het gedoe juist over toch? Ze houden VAT in maar je krijgt in NL dan toch nog te maken met een btw-naheffing en (dus) inklaringskosten.
    Ik zie geen VAT op mijn order staan, alleen "delivery" costs van 5 pond.

  24. #549

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik heb €9.57 moeten betalen over een totaalbedrag van 27 pond voor 12 Monkeys 4K. Ik heb geen inklaringskosten betaald bij de afhandeling via Arrow dus dan is het toch terecht dat er in NL nu deze kosten berekend worden? Want de bestelling komt buiten de EU, dus dan moet je altijd douane kosten betalen.
    Het probleem is dat Arrow de Nederlandse BTW moet inhouden (en afdragen) en dat dus kennelijk niet doet, dit in tegenstelling tot bijv. Amazon UK. Als ik wat bestel bij Amazon UK dan wordt daar meteen ook het verschuldigde (Nederlandse) BTW-percentage in rekening gebracht, zoals het hoort en zoals de internationale afspraken ook zijn. Als jij dus geen BTW over jouw bestelling bij Arrow hebt betaald, dan ben je inderdaad nog BTW + inklaringskosten verschuldigd. Dan is € 9,57 nog best een schappelijk bedrag, lijkt me. Maar klantvriendelijk is het niet.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  25. #550

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Het probleem is dat Arrow de Nederlandse BTW moet inhouden (en afdragen) en dat dus kennelijk niet doet, dit in tegenstelling tot bijv. Amazon UK. Als ik wat bestel bij Amazon UK dan wordt daar meteen ook het verschuldigde (Nederlandse) BTW-percentage in rekening gebracht, zoals het hoort en zoals de internationale afspraken ook zijn. Als jij dus geen BTW over jouw bestelling bij Arrow hebt betaald, dan ben je inderdaad nog BTW + inklaringskosten verschuldigd. Dan is € 9,57 nog best een schappelijk bedrag, lijkt me. Maar klantvriendelijk is het niet.
    Klopt maar dat is niet verboden. Maar bij zavvi was het probleem dat btw wel werd ingehouden maar niet afgedragen. Bij Arrow houden ze dus blijkbaar geen btw in. Dan krijg je inklaringskosten.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

Pagina 22 van 28 EersteEerste ... 12181920212223242526 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •