Pagina 1 van 28 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 679 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard postnl +postpakketten +DHL + douane

    in dit topic kun je alles kwijt over postbezorging in NL, dus briefpost en pakketpost

    ik heb de laatste tijd last van dvd's/BR, verstuurd via briefpost, niet aankomen. Oorzaak hoeft natuurlijk niet hier te liggen maar heb nu dus 4x Zavvi, 1x TheHUT, 1x Amazon.com en nu ook 1x cdwow bestellingen die niet zijn aangekomen

    Heb dus vervanging aangevraagd, Amazon normaal binnen, 4xZavvi zijn er 3 binnen maar 1 dus weer niet;

    post.nl gemaild, standaard verhaal dat ze niks kunnen doen omdat er geen tracking op zit... hoop dat ze klacht wel bewaren want misschien is er een patroon in de vermissing (lokaal distributiecentrum, wijkbezorger)

    2e issue die ik had was de onterechte inklaringskosten die ik moest betalen voor een pakketje van Amazon.com

    Boze brief gestuurd met bewijs dat bedrag onder de €22 is, kreeg ik gisteren belletje dat ze fout hadden gemaakt en het volledige bedrag (dus incl inklaringskosten) terug zullen geven

    Ook nog even gevraagd hoe die inklaring nu precies werkt en elk pakketje wordt bekeken maar soms heeft degene die inklaart geen zin in de paperwork en laat ie pakketje erdoor, vandaar dus dat sommige mensen pakketjes van Amazon ver boven de €22 zonder extra kosten binnen krijgen, hangt dus van de dienstdoende persoon af....
    Laatst aangepast door Peter van santbrink : 31-07-2022 om 22:08
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  2. #2

    Standaard

    Het post NL verhaal komt mij bekend voor ik heb het ook aan de hand hier in maassluis. DV'D's in een bubbeltjes envelop van Shoptom en Bol. Com alsmede een dvd deal via Marktplaats zijn nooit aangekomen. Boos de telefoon gepakt en Post Nl klantenservice gebeld maar meer dan het standaard riedeltje krijg je idd niet van ze te horen. Ik vind het belachelijk hoe dit bedrijf er telkens mee wegkomt!

  3. #3
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    Ook nog even gevraagd hoe die inklaring nu precies werkt en elk pakketje wordt bekeken maar soms heeft degene die inklaart geen zin in de paperwork en laat ie pakketje erdoor, vandaar dus dat sommige mensen pakketjes van Amazon ver boven de €22 zonder extra kosten binnen krijgen, hangt dus van de dienstdoende persoon af....
    En zoiets geven ze zonder schroom ook gewoon toe

    Zal bij de Belgische tak niet anders zijn, mijn stelling dat het een russisch roulette spelletje is blijft dus overeind
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    Ook nog even gevraagd hoe die inklaring nu precies werkt en elk pakketje wordt bekeken maar soms heeft degene die inklaart geen zin in de paperwork en laat ie pakketje erdoor, vandaar dus dat sommige mensen pakketjes van Amazon ver boven de €22 zonder extra kosten binnen krijgen, hangt dus van de dienstdoende persoon af....
    Ik heb toch zo mijn twijfels bij dit verhaal. De personen die dit werk doen zullen toch wel steekproefsgewijs gecontroleerd worden want die 12,50 euro die PostNL rekent lijkt me toch meer dan afdoende om alle kosten te dekken en nog een mooie marge over te houden. Hoewel ik dan toch weer ga twijfelen, want anders zou er geen pakketje boven de 22 euro zonder kosten door heen komen. Aan de andere kant heb ik wel eens gelezen dat de douane toch echt zelf deze controles doet, maar dat de pakketjes op de locatie van de vervoerder blijven...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #5

    Standaard

    Stel dat ze mijn pakketje er wel uitvissen, is het normaal gesproken dan ook zo dat je langer op je pakje moet wachten? Normaal gesproken is een bestelling van Amazon.com binnen 10 dagen binnen, nu ben ik al 15 dagen aan het wachten (waarde van rond de $70). Of veranderd er in principe niets aan de zendtijd?
    **** me gently with a chainsaw.

  6. #6

    Standaard

    Mijn laatste 3 pakketjes van amazon.com heb ik niet binnen de 2 weken binnen gehad...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Mijn laatste 3 pakketjes van amazon.com heb ik niet binnen de 2 weken binnen gehad...
    En niets hoeven bij te betalen?

    Dus, er is nog hoop...
    **** me gently with a chainsaw.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Khonnor Bekijk bericht
    En niets hoeven bij te betalen?

    Dus, er is nog hoop...
    Het is wel zo dat de levering een stuk langer op zich laat wachten als deze er uit gepikt is voor inklaring.

    Heb zojuist bericht gehad dat mijn klacht die ik in de Amazon.com thread gemeld had inmiddels goed binnen is gekomen en nu gaan ze kijken of deze gegrond is of niet en als het goed is zou ik binnen 10 dagen hier bericht over krijgen. Ik ben benieuwd.

    Vandaag wel weer een fikse meevaller, aangezien mijn Landmarks of Soviet Film van Flicker Alley met een Amazon waarde van boven de 50 dollar zonder enig problemen op mijn deurmat viel. Maar gisteren kreeg ik ook een mail van Deepdiscount dat van mijn 3 Criterion pre-orders 'Letter Never Sent' inmiddels verzonden is, maar:

    1
    HVD509381
    SAMOJLOVA/URBANSKY/SMOKTUNOVSKY - LETTER NEVER SENT
    $ 17.72


    Merchandise Total:
    $ 55.50
    Tax:
    $ 0.00
    Shipping & Processing:
    $ 9.96
    Total for this Order:
    $ 65.46
    Ze hebben dus het bedrag van mijn totale order op het pakket waar slechts 1 DVD ter waarde van $17.72 in zit gezet. Ik zie de bui al weer hangen
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Khonnor Bekijk bericht
    En niets hoeven bij te betalen?

    Dus, er is nog hoop...
    Ik bestel bij amazon.com bijna nooit over de 22 euro, dus nee wat betreft 2 pakketjes.
    Gisteren wel een pakketje van amazon.com binnen van $34 en ondanks dat het pakket via Duitsland Europa is binnengekomen toch een heffing van 18,39 euro

    Ach is pas de 2e keer na mijn eerste bestelling in de US van 2007 waar ik het ook had
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  10. #10

    Standaard

    Gaat dit over de bestelling met Anatomy of a Murder? Vrees dat ik voor die bestelling ook moet gaan betalen . Denk dat ik maar geen bestelling meer ga doen in US, want onder 22 euro blijven lukt me gewoon weg niet meer

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wieba Bekijk bericht
    Gaat dit over de bestelling met Anatomy of a Murder? Vrees dat ik voor die bestelling ook moet gaan betalen .
    Yep, samen met World on a Wire $16,99 p.s. + verzenden + 18,39 euro. Ik had al een slecht gevoel bij het bestellen en ik krijg het idee dat ze beter aan het opletten zijn met pakketjes boven de $22
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  12. #12

    Standaard

    22 euro bedoel je...

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kristofke Bekijk bericht
    22 euro bedoel je...
    Mmmm, ja
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  14. #14

    Standaard

    Zaterdag pakketje van Amazon.com binnen met waarde $ 33.00 geen heffing.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jack020 Bekijk bericht
    Zaterdag pakketje van Amazon.com binnen met waarde $ 33.00 geen heffing.
    En welke datum is het verzonden?



    Kan iemand trouwens nog eenmaal vermelden hoeveel procent je aan de deur moet bijbetalen (+12,50 TNT kosten)

    Is dat 19%? over de totale waarde (item+verzendkosten)?
    **** me gently with a chainsaw.

  16. #16

    Standaard

    17/2

    Altijd over de hele waarde incl. verzendkosten.

  17. #17

    Standaard

    ben benieuwd of er nog iets gaat veranderen wanneer TNTExpress wordt overgenomen door UPS/Federal Express, ook i.v.m. pakjes uit buitenland
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jack020 Bekijk bericht
    17/2

    Altijd over de hele waarde incl. verzendkosten.

    ja, dat wist ik, maar hoeveel %? 19?
    **** me gently with a chainsaw.

  19. #19

    Standaard

    Ik heb ook wel eens gehad dat ik een pakje verzond, en nooit was aangekomen bij de ontvanger.

  20. #20

    Standaard

    3 replacements aangevraagd, 2 binnen week na verzonden bericht binnen maar 1 dus weer niet (na 2 weken): zijn op dezelfde dag door Zavvi verstuurd....
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Khonnor Bekijk bericht
    ja, dat wist ik, maar hoeveel %? 19?

    BTW dus 19% en als het aan dit kabinet ligt misschien binnenkort 20-21 %
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  22. #22

    Standaard

    In Belgïe is het al lang 21%.

  23. #23

    Standaard

    Maar, zoals ik begrepen heb, hoeven jullie niet 12,50 euro extra bezorgkosten te betalen.

    You win some, you lose some...
    **** me gently with a chainsaw.

  24. #24

    Standaard

    ben benieuwd of er nog iets gaat veranderen wanneer TNTExpress wordt overgenomen door UPS/Federal Express, ook i.v.m. pakjes uit buitenland
    Zal niet lang meer duren aangezien TNT Express falliet is..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Khonnor Bekijk bericht
    Maar, zoals ik begrepen heb, hoeven jullie niet 12,50 euro extra bezorgkosten te betalen.

    You win some, you lose some...
    Het is een vast tarief van 10€.

Pagina 1 van 28 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •