Pagina 20 van 28 EersteEerste ... 10161718192021222324 ... LaatsteLaatste
De resultaten 476 tot 500 van 679 worden weergegeven.
  1. #476

    Standaard

    Ja, altijd op dodax.nl maar dat punt-NL zegt niets, ook wowhd.nl bestaat, maar dat is geen EU winkel. In de voorwaarden van dodax staat nadrukkelijk dat je een overeenkomst sluit met een bedrijf in Zwitserland en dat op de voorwaarden het Zwitsers recht van toepassing is. Nergens staat iets over EU-btw. De term “wettelijke BTW” zegt ook niets, daarmee kunnen ze net zo goed de Zwitserse btw bedoelen. De Nederlandstalige voorwaarden zijn ook letterlijk de vertaling van de voowaarden op dodax.ch

  2. #477

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Bij PostNL betaal je in dat geval hoogstens 4 euro (als je de kosten vooraf via een ontvangen betaalverzoek digitaal overmaakt) of 7 euro (als je het pakket op een PostNL-afhaalpunt ophaalt).
    Toen ik mijn factuur nog eens bekeek zag ik dat je pas vanaf 1 september 7 Euro afhandelingskosten betaald bij het afhaalpunt.
    .Let op:
    Tot 1 september 2021 betaal je online dezelfde afhandelingskosten als bij een PostNL-punt:
    • € 4,- bij een zending met een waarde tot € 150,-
    • € 10,- bij een zending met een waarde vanaf € 150,-
    Na 1 september betaal je bij een PostNL-punt € 3,- meer.




  3. #478

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Workaholic Bekijk bericht
    Er zijn ook kleinere handelaren die dan “gift” aankruisen, met een lage waarde. Ik denk dat ze daar nu niet meer in willen trappen.
    Ik ga mezelf nu al weer tegenspreken cq. corrigeren.
    Ik was in afwachting van een bestelling uit de USA, direct besteld bij de uitgever van de betreffende Blu-ray. PostNL heeft het US postal trackingnummer 1 op 1 overgenomen in hun systeem, dus ik kon het goed volgen. Het verbaasde me dat ik vanmorgen zag dat het pakket vandaag bij mij zou worden afgeleverd. Ik heb het vanmiddag geleverd gekregen. Het ging om een bestelling van $ 45,-. De afzender (die gewoon de bedrijfsnaam gebruikte) had een waarde van $ 25,-, en "Category of item Gift" opgegeven. Ik hoefde dus niets te betalen, en de bestelling was maar 12 dagen onderweg.

  4. #479

    Standaard

    Zavvi heeft ondertussen mijn geld teruggestort, en het pakket waar het om gaat staat altijd nog in de PostNL app op 'Bezorgtijd nog niet bekend'.

  5. #480

    Standaard

    Ik heb vandaag een gelukje gehad. Pakje van een doorverkoper op amazon.co.uk aangekregen die blijkbaar in Australië (!) zat, geen extra taksen op betaald maar het pakje is vandaag gewoon in mijn bus geschoven. Het ging om seizoenen 5 en 6 van The 100 op BR.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #481

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ja, altijd op dodax.nl maar dat punt-NL zegt niets, ook wowhd.nl bestaat, maar dat is geen EU winkel. In de voorwaarden van dodax staat nadrukkelijk dat je een overeenkomst sluit met een bedrijf in Zwitserland en dat op de voorwaarden het Zwitsers recht van toepassing is. Nergens staat iets over EU-btw. De term “wettelijke BTW” zegt ook niets, daarmee kunnen ze net zo goed de Zwitserse btw bedoelen. De Nederlandstalige voorwaarden zijn ook letterlijk de vertaling van de voowaarden op dodax.ch
    Op facebook wel melding van iemand die inklaringskosten moest betalen voor dodax-zending na 1 juli 2021

  7. #482

    Standaard

    Vandaag iets wat ik nog nooit gehad heb met Amazon. Had een aantal films plus een vinyl 12" besteld bij amazon.co.uk besteld. De blurays waren er zaterdag al (inklaring ook zonder problemen, met DHL), de vinylplaat kwam vandaag via PostNL (trackingnummer, inklaring ook probeleemloos). Ik was thuis dus aan het wachten tot de bezorger aanbelt. Dat gebeurde niet maar wel alert in app dat het bezorgd was. Dus ik naar de brievenbus. Het volgende stak eruit...






    Geen enkele kartonnen bescherming of wat dan ook! Meteen geld terug gevraagd, ik ga geen 19 pond plus verzenden betalen voor een nieuwe plaat om een slechter dan tweedehands uitziend item geleverd te krijgen. De platen zelf zijn niet beschadigd gelukkig (maar wellicht ga ik toch nog een mint exemplaar gewoon in de winkel kopen).

    Dat is echt voor het eerst dat ik een plaat zonder zo'n kartonnen hoes krijg van amazon (en voorheen hadden ze nog de worry-free verpakking). Had hier al gelezen over eigen bezorgdienst, dus dacht even dat het dat was, maar nee, het is toch echt via PostNL gekomen. Dat wordt dus geen amazon meer voor vinyl...

    Heb geld teruggekregen via automatische optie, maar heb dit ook nog via de chat toegelicht, had de foto's graag willen sturen maar dat hoefde dan weer niet (kon ook niet in die chat). Ze zouden het 'met de vloer' bespreken, dus hoop maar dat dit eenmalig was.
    Laatst aangepast door Oakey : 30-08-2021 om 13:00

  8. #483

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht

    Dat is echt voor het eerst dat ik een plaat zonder zo'n kartonnen hoes krijg van amazon
    Ik heb dit al een paar keer meegemaakt met speelgoed voor de kinderen; op de kartonnen doos zaten net als bij jou de adresstickers geplakt.
    Doos uiteraard gedeukt, maar de inhoud perfect in orde (en zo'n doos geven ze niks om; die gaat toch direct bij het oud papier, dus niks gemeld bij Amazon)

  9. #484

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Vandaag iets wat ik nog nooit gehad heb met Amazon. Had een aantal films plus een vinyl 12" besteld bij amazon.co.uk besteld. De blurays waren er zaterdag al (inklaring ook zonder problemen, met DHL), de vinylplaat kwam vandaag via PostNL (trackingnummer, inklaring ook probeleemloos). Ik was thuis dus aan het wachten tot de bezorger aanbelt. Dat gebeurde niet maar wel alert in app dat het bezorgd was. Dus ik naar de brievenbus. Het volgende stak eruit...

    Geen enkele kartonnen bescherming of wat dan ook! Meteen geld terug gevraagd, ik ga geen 19 pond plus verzenden betalen voor een nieuwe plaat om een slechter dan tweedehands uitziend item geleverd te krijgen. De platen zelf zijn niet beschadigd gelukkig (maar wellicht ga ik toch nog een mint exemplaar gewoon in de winkel kopen).

    Dat is echt voor het eerst dat ik een plaat zonder zo'n kartonnen hoes krijg van amazon (en voorheen hadden ze nog de worry-free verpakking). Had hier al gelezen over eigen bezorgdienst, dus dacht even dat het dat was, maar nee, het is toch echt via PostNL gekomen. Dat wordt dus geen amazon meer voor vinyl...

    Heb geld teruggekregen via automatische optie, maar heb dit ook nog via de chat toegelicht, had de foto's graag willen sturen maar dat hoefde dan weer niet (kon ook niet in die chat). Ze zouden het 'met de vloer' bespreken, dus hoop maar dat dit eenmalig was.
    Maar hoef je die platen dan niet terug te sturen?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  10. #485

    Standaard

    Er waren twee opties. Retour zenden van het item en dan daarna een full refund (geld terug op creditcard) of het item houden en een refund als Amazontegoed. Heb voor dat laatste gekozen omdat ik wel vaak bij amazon bestel, maar ook omdat het terugsturen met deze "verpakking" (met daarna dus nog meer schade) voor hen toch een volledig onverkoopbaar item oplevert dat meteen de vernietiger ingaat. Dat zal ook hun afweging zijn bij het aanbieden van deze twee opties.

    Ook heb ik geen zin om allerlei douaneformaliteiten te moeten regelen, geen idee hoe dat bij retourzenden naar buiten de EU gaat. Mogelijk was er een retouradres in Nederland, geen idee. De platen mocht ik dus houden (het is een 2x12"). Daarom wilde ik het ook even toelichten aan hen zodat duidelijk is dat ik geen misbruik maak. Ik ben op zich wel een goede klant van amazon dus wil niet op een zwarte lijst ofzo komen. Maar van hun kant dus alle begrip en ze deden niet moeilijk.

  11. #486

    Standaard

    Mooi om te horen dat het zo opgelost is. Amazon vind ik in dat opzicht nog steeds een van de beste webshops. Geen gezeur. Jammer van de beschadiging van de hoes van je platen, maar dat heb ik soms ook bij boeken, waarbij de punt van de kaft wel eens licht ingedeukt is. Ik laat dat dan meestal maar zo.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  12. #487

    Standaard

    Maar heeft Amazon het zo verzonden of heeft wellicht de douane het uit de verpakking gehaald om de inhoud te checken?

  13. #488

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Maar heeft Amazon het zo verzonden of heeft wellicht de douane het uit de verpakking gehaald om de inhoud te checken?
    Nee dat is echt wel zo door Amazon verzonden. Adressticker is die van amazon, gewoon op de plaat geplakt. BTW wordt door amazon ook betaald dus er is weinig te checken door de douane.

  14. #489

    Standaard

    Ik had het laatst bij Bol.com.
    Ik kocht een zwaar boek van The Legend Of Zelda.
    Echt een groot zwaar boek en wat denk je die sturen ze in een papieren zak met DHL.
    Nou zoals je al kan bedenken komt het boek beschadigd aan.
    Ik contact opgenomen met hun en een klacht dat het zo werd verstuurd.
    Een pocket boekje met een slappe kaft sturen ze in een kartonnen doos en dit boek in een papieren zak.
    Ze begrepen mijn frustratie en ook dat het zonde was van zo'n mooi boek.
    Dus terug gestuurd en een nieuwe gekregen.
    Wat denk je die nieuwe komt weer in een papieren zak.
    Ook deze was weer beschadigd.
    Nogmaals terug gestuurd en weer gebeld.
    Ze konden er niet veel aan doen. Heel raar je kan toch dat magazijn bellen?
    Nu zelf maar een mail gestuurd naar dat magazijn en opnieuw besteld.
    Wat denk je weer in een papieren zak en weer de hoeken ingedeukt.
    Toen maar een mail met een klacht naar bol gestuurd.
    En ook dit derde boek terug gestuurd in een papieren zak.
    Nu is dat boek een deel van een serie, dus heb ik het boek ergens anders besteld en zelf opgehaald bij een boeken winkel hier in Schiedam.




    Nu heb ik toch de serie compleet en onbeschadigd.

  15. #490

    Standaard

    En gelijk heb je Driekus. Gewoon terugsturen, anders leren ze het nooit.

  16. #491

    Standaard

    Bol maakt helaas ook veelvuldig gebruik van dingen zo goedkoop mogelijk verzenden.

    Dus of in een flinterdunne, kartonnen A4 envelop, of een schoenendoos zonder opvulling, of zo'n slappe zak zonder bescherming.

    Ik heb een paar jaar geleden een enkele dvd in zo'n schoenendoos zonder opvulling gekregen. Over verspilling gesproken...

  17. #492

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik heb eindelijk kunnen herleiden welke 2 pakjes het zouden moeten zijn waar ik op wacht. Van de oudste (een marktplaats seller op amazon) heb ik ook maar restitutie aangevraagd, denk niet dat het nog goed komt .
    Toch nogmaals met post.nl gebeld en nu wordt verteld dat ik contact met de verzenders moet opnemen, dan kunnen zij een onderzoek opstarten. Volgens post.nl hebben ze slechts een melding ontvangen dat het pakje er aan komt, maar hebben ze het niet ontvangen.

    Het zal wel, ik heb ondertussen voor de ene een nieuwe van Eureka ontvangen en restitutie ontvangen van de andere (marketplace seller op amazon), dus ik ga er geen tijd meer aan besteden.

  18. #493

    Standaard

    Ergens heb ik het idee dat die pakketjes over een paar maanden - als je het al lang bent vergeten - opeens op de mat zouden kunnen liggen.

  19. #494

    Standaard

    Mijn pakje van Zavvi hebben ze als vermist gerekend en ik krijg nu een nieuwe toegestuurd.
    Kreeg gisteren de email dat het weer onderweg is, ben benieuwd hoe dit afloop.
    Afwachten maar.
    Die andere staat nog steeds in mijn Post.nl App bij de inklaring. Sinds 12 juli.

  20. #495

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Ergens heb ik het idee dat die pakketjes over een paar maanden - als je het al lang bent vergeten - opeens op de mat zouden kunnen liggen.
    Er staat nog wel bij dat er 4 euro afgerekend moet worden per pakje. Mag jij raden waar ze die pakjes kunnen steken als ze over een paar maanden komen .

  21. #496

    Standaard

    Ehmmm... ik gok.op een plekje waar de zon niet schijnt!? Dat zal nog een pijnlijke ervaring worden (geen foto's graag)
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  22. #497

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Vandaag iets wat ik nog nooit gehad heb met Amazon.
    Hier vandaag iets soortgelijks.
    Bij Amazon USA een tiki beker (van The Creature of the Black Lagoon) besteld. Die dingen zijn van keramiek en breekbaar. Een eerdere werd zwaar ingetaped in een doos verzonden. Bij deze was het anders; is zo in een grote dikke envelop gedaan en hop. Geen extra bescherming, niks.
    Ik ben nu wel overtuigd dat mirakels bestaan want deze is zonder ook maar enige beschadiging aangekomen.

  23. #498

    Standaard

    Zwaar irritant ja

  24. #499

    Standaard

    Bizar snelle levering van Amazon.co.jp: woensdag verzonden, vandaag gezorgd. Door DHL Express. Echt netjes verpakt ook. Die hebben het goed voor elkaar.

  25. #500

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Bizar snelle levering van Amazon.co.jp: woensdag verzonden, vandaag gezorgd. Door DHL Express. Echt netjes verpakt ook. Die hebben het goed voor elkaar.
    Ja, bij Amazon JP is de verpakking altijd super. Had een keer een cd besteld en die was met plastic aan een kartonnetje in het midden vastgemaakt, heel chic.

Pagina 20 van 28 EersteEerste ... 10161718192021222324 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •