Pagina 9 van 28 EersteEerste ... 567891011121319 ... LaatsteLaatste
De resultaten 201 tot 225 van 679 worden weergegeven.
  1. #201

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ik nu ook een probleem met Secondspin via amazon.com. Ze gaven een periode aan van 2 maanden levertijd (wat al raar is, want het gaat normaal veel sneller, ook vanuit de US) en een trackingcode die het niet doet in Nederland. Na meer dan 2 maanden wachten toch maar eens gemaild, melden ze doodleuk dat het pakje retour naar hun warehouse is gestuurd en dat ik een refund krijg van de $5.95 die het item kostte, plus een opmerking dat ik mijn adressen in amazon up to date moest houden om toekomstige leverproblemen te voorkomen. Over de $14.95 die ik nog aan verzendkosten betaalde zwegen ze.

    Daar was ik niet heel blij mee, mijn shipping adres is al 8 jaar hetzelfde en ik heb 100-en pakjes via amazon besteld. Heb ze dat laten weten, en ze gaven aan dat ze ook dat shipping adres hebben gebruikt. Anyway, daarna een claim gedaan via amazon en ook de $14.95 netjes teruggekregen. Kan natuurlijk best dat postNL of selektvracht (het was een USPS-tracking code) het wel hebben geprobeerd af te leveren aan mijn deur maar dat het niet door de brievenbus paste ofzo, en dat ze geen bericht daarvan hebben achtergelaten, waarna het retour afzender ging. Ik verdenk Secondspin echter eerder ervan dat ze het adres niet juist hebben weergegeven, aangezien de (overigens doorgaans positieve) feedback daar af en toe melding van maakt, van foute aflevering door labeling errors.
    heb ik ook 1 een aantal keer meegemaakt (volgens mij was dit bij Deepdiscount); had om uitleg gevraagd en kwam volgens tnt omdat er op label stond " if undelivered please return to" of iets dergelijks; was 1x aangeboden, geen briefje in bus;
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  2. #202

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    een trackingcode die het niet doet in Nederland.
    Heb ik ook ooit gehad.
    Tip: de nederlandse trackingcode kun je (oa via Twitter @postnl) de nederlandse opvragen; stuur ze de buitenlandse T&T code en ze zoeken de NL voor je op.

  3. #203

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    was ik ook verbaasd over: moest formulier invullen en kreeg al snel bericht dat ik een refund kreeg; ging niet om speciale titels dus heb het maar zo gelaten maar zal volgende keer specifiek aangeven dat ik geen refund wil maar dat ze een vervangend exemplaar moeten opsturen

    Dat heb ik tot twee keer toe gehad. 1 keer met een best wel kostbare steelbook. Eerst werd me een refund van 10% aangeboden maar daar heb ik natuurlijk niks aan. Ik wil gewoon een mint exemplaar. En hoewel Zavvi er zelf niks aan kan doen, ze verpakken steels immers prima, kreeg ik toch een vervangend exemplaar opgestuurd.

    Ik vind het alleen merkwaardig dat men de beschadigde niet terug hoeft te hebben.

  4. #204

    Standaard

    heb nu iets wat ik nog niet eerder heb meegemaakt: heb een bestelling van 3 BR titels bij Amazon.de gedaan, verstuurd, zelfs een tracking code: krijg ik een mailtje van Amazon.de dat ze de 3 titels hebben teruggekregen, "unzustellbar"; krijg geld terug voor de 3 titels maar het vreemde is dat volgens de tracking het pakje is afgeleverd en het wordt nog vreemder; heb inderdaad pakje van Amazon.de binnen maar met 1 titel i.p.v. 3; mis dus 2 titels maar volgens Amazon zijn alle 3 de titels teruggestuurd....

    Ik denk dus dat die 2 titels zodanig verpakt waren dat die niet door de brievenbus kon en post.nl heeft het pakje vervolgens maar teruggestuurd; laatste maanden heb ik al een aantal keer een briefje van post.nl in de bus, met de tekst "te kleine brievenbus", in de bus gehad; pakje wordt dan later nog een keer aangeboden maar dat is hier blijkbaar niet gebeurd.

    blijkbaar gaat het bij het sorteren niet goed: items komen bij de postbode terecht die deze niet door de brievenbus kan doen.
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  5. #205

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht

    blijkbaar gaat het bij het sorteren niet goed: items komen bij de postbode terecht die deze niet door de brievenbus kan doen.
    Ik denk dat ze de 3 BD's in één envelop hebben gedaan en dat ze net teveel op elkaar zijn geschoven en daardoor niet door brievenbus konden. Ik heb ook al wel eens gehad dat de postbode aanbelde of een briefje met dezelfde opmerking. Gelukkig weet de vaste bezorger waar ik werk en dan geeft hij het daar af.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #206

    Standaard

    Ik vraag me af of mensen zich in de volgende situatie kunnen vinden:

    Ik heb de laatste 2-3 maanden echt ongelooflijk veel gezeik gehad met de pakket bezorging van PostNL.

    Ik heb 2 a 3 maanden geleden wat films geruild met iemand in Canada. Het pakket van mij was binnen een week bij hem bezorgt, maar mijn pakket duurden 8 weken. Na die 8 weken kreeg ik te horen dat het pakket weer bij de persoon in Canada was beland en terug gestuurd was door PostNL, omdat er blijkbaar niemand het pakket is komen ophalen. Ik heb hier niemand aan de deur gehad, en ook heb ik niks in de bus gehad van dat ik het pakket kon komen ophalen...
    Nu heeft deze persoon 5 a 6 weken geleden dat pakket nog is gestuurd (dit keer op het adres van de buren) en weer is er geen spoor van dit pakket te bekennen. ik ben al langs het postkantoor geweest, maar ook daar hebben ze niks binnen.... Ik verwacht dus dat het pakket binnenkort weer in Canada gaat opduiken... De persoon heeft me foto's van het pakket gestuurd en het adres klopt gewoon....

    Nu verwacht ik ook nog een pakket uit Korea, en ik heb vaker dingen bestelt bij deze winkel en altijd zonder problemen bezorging. Nu zit er bij deze zending een Track & Trace code en ik zag dat ze afgelopen donderdag hier blijkbaar aan een gesloten deur hebben gestaan om het pakket af te leveren. Ik heb ze na deze donderdag niet meer aan de deur gezien, er lag geen kaart in de bus, en ook hebben ze dit pakket niet op het postkantoor......

    Ik heb al contact gehad met de klantenservice van PostNL, maar zo als gewoonlijk nemen ze totaal geen verantwoordelijkheid en laten ze je lekker in de kou staan...

    Heeft iemand misschien tips hoe ik dit kan oplossen? Of heeft iemand de zelfde ervaringen de laatste tijd? Want het pakketten terug sturen zonder iets te laten weten lijkt vooral de laatste 2 a 3 maanden wel erg vaak te gebeuren...

  7. #207

    Standaard

    FNV Bondgenoten gaat PostNL voor de rechter slepen omdat ze de pakketbezorgers oneerlijk behandelen. Ze zijn zzp'er, maar ze moeten hetzelfde werk doen als mensen in vaste dienst, hebben niets te zeggen en krijgen ook nog eens veel minder betaald. Een filmpje hierover is te vinden op de website van RTL Nieuws.

    Ik ben benieuwd wat hieruit komt.
    Laatst aangepast door Frank : 17-06-2014 om 21:35

  8. #208

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire75 Bekijk bericht
    Heeft iemand misschien tips hoe ik dit kan oplossen? Of heeft iemand de zelfde ervaringen de laatste tijd? Want het pakketten terug sturen zonder iets te laten weten lijkt vooral de laatste 2 a 3 maanden wel erg vaak te gebeuren...
    Je zou ook nog een schriftelijke klacht in kunnen dienen via contactformulier. Of het wat uithaalt weet ik niet, maar je kunt het proberen.

  9. #209

    Standaard

    Komt soms ook omdat er op het pakket staat 'Return to sender if undeliverable' oid

  10. #210

    Standaard

    Ik heb in het verleden al verschillende klachten ingediend bij PostNL en nog nooit heb ik een antwoord gehad wat het probleem oplosten...
    Het probleem is denk ik dat onze pakket bezorger hier nooit een kaart in de bus gooit dat hij is langs geweest en dat ik het pakket kan komen afhalen... De volgende keer als ik hem hier voor de deur zie misschien toch maar een keer zelf uitleggen...

  11. #211

    Standaard

    Tsja, de PostNL leverancier in Antwerpen die verwacht dat je in een zetel vlak achter de voordeur zit, want als je niet binnen de 5 seconden open doet dan staat hij al bij de buren te bellen!

    Dat is nu eenmaal het nadeel dus van het uitbuiten van je chauffeurs, die moeten voortmaken en willen zo weinig mogelijk terug retour nemen want dat drukt de omzet voor de dag nadien omdat er dan minder nieuwe pakjes in de auto kunnen.

    Dat is ook de reden waarom in België dat "leveren bij de buren" helemaal niet is ingeburgerd maar enkel afkomstig is van privé bedrijven die elke euro tweemaal omdraaien en ook niet (willen) beschikken over een retailnetwerk van afhaalpunten, of een klantendienst om een nieuwe leveringafspraak te maken (PostNL in België is gewoonweg onbereikbaar, nergens een telefoonnummer te bespeuren).

  12. #212

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kristofke Bekijk bericht
    Tsja, de PostNL leverancier in Antwerpen die verwacht dat je in een zetel vlak achter de voordeur zit, want als je niet binnen de 5 seconden open doet dan staat hij al bij de buren te bellen!
    +1
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #213

    Standaard

    mmm, denk dat ik weer slachtoffer ben van de onkunde bij de douane: bestelling van Amazon.com had een delivery estimate bij Amazon van 30 juni; vorige week contact met Amazon en zoals gebruikelijk perfecte service en krijg replacement. Vandaag briefje in de bus of ik 18.88 wil betalen; net even m'n bestellingen doorgekeken en er is maar 1 bestelling die hiervoor in aanmerking komt en wel die van 30/6; alleen is het bedrag van de items ($26.40) onder de 22 euro limiet maar jawel, met verzendkosten ($11.46) zit ik daar dus boven (als we die 18.88 euro ontleden in 12.50 inklaringskosten en 6.38 euro belasting kan dit kloppen met deze bestelling).

    Ga wel even bij postagentschap langs om te kijken of mijn vermoeden klopt en als dit zo is kunnen ze de pot op en betaal ik niks en mogen ze het pakje terugsturen.

    Een andere bestelling van Amazon.com (afgeleverd op een ander adres, verstuurd op 24/6) ) die 7 juli binnen zou moeten zijn is ook nog gearriveerd: hier is het bedrag van de items $29.98 wat volgens de junikoers onder de 22 euro zit maar volgens de juli koers 10 cent erboven; tja, met mijn geluk zal ik wel de juli koers moeten betalen....

    en dan moeten m'n grote Barnes orders ook nog door de douane heen....
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  14. #214

    Standaard

    Volgens mij is het altijd de waarde inclusief verzendkosten. Als dat boven de 22 euro uitkomt, kan je dus het haasje zijn zoals je eerste geval.

  15. #215

    Standaard

    Neen het is de waarde van de goederen die niet boven de 22 euro mag uitkomen, als dit wel het geval is dan worden de verzendkosten er bij geteld bij de berekening van de importkosten.

    Ik koop niets meer bij Amazon.com zonder de voorafinklaring. Dat systeem werkt perfect. Ik kreeg dit weekend nog een mail van Amazon met een refund van enkele dollars omdat het voorafbetaalde import bedrag hoger lag dan de uiteindelijke echte importkosten, en dan krijg je dat gewoon terug, ze volgen alles dus perfect op, en je bestellingen vliegen door de douane. Weliswaar is deze optie interessanter als je enkele zaken te samen bestelt.

  16. #216

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kristofke Bekijk bericht
    Neen het is de waarde van de goederen die niet boven de 22 euro mag uitkomen, als dit wel het geval is dan worden de verzendkosten er bij geteld bij de berekening van de importkosten.

    Ik koop niets meer bij Amazon.com zonder de voorafinklaring. Dat systeem werkt perfect. Ik kreeg dit weekend nog een mail van Amazon met een refund van enkele dollars omdat het voorafbetaalde import bedrag hoger lag dan de uiteindelijke echte importkosten, en dan krijg je dat gewoon terug, ze volgen alles dus perfect op, en je bestellingen vliegen door de douane. Weliswaar is deze optie interessanter als je enkele zaken te samen bestelt.
    voor de duurdere titels (boxen ed) doe ik dit inderdaad, jammer dat de verzendkosten ook aanzienlijk hoger zijn bij deze optie: "vervelende" bij Amazon is dat ze vaak titels kort in de aanbieding hebben (soms minder dan een dag) dus je moet er snel bij zijn en vaak kom ik dan niet ver over de 22 euro heen.

    Begrijp trouwens niet waarom over de verzendkosten ook belasting betaalt moet worden....
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  17. #217

    Standaard

    en betreft inderdaad bovengenoemde bestelling: was dus 17 juni verstuurd, op 12 juli krijg pas bericht dat ik pakketje kan ophalen... bovendien ronden ze ook nog eens verkeerd af: volgens hun eigen koerslijst is het bedrag inclusief verzenden 27.92 en dat ronden ze maar even af naar 28 euro, belasting is 5.88 en zou 5.87 moeten zijn; is maar 1 cent maar als ze dit het hele jaar zo doen (honderdduizenden zo niet miljoenen inklaringen) loopt de winst behoorlijk op....

    Inklaringskosten zijn inmiddels opgelopen naar 13 euro.... belasting dus 5.88 euro, inklaringskosten 13 euro, buiten proportioneel en ook nog eens onterecht.....
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  18. #218
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Is er iemand die me kan helpen hoe de douane kosten voor België berekend worden, of waar ik dit kan terugvinden ?


    Waarde op de doos was 279,65 $


    En betaling van Bpost International gaat als volgt;


    BTW Import 54,32 € ( klopt eigenlijk niet als ik 21% bereken op omgezet bedrag van US dollars naar Euro )
    Formaliteiten 30,00 € ( zal een vast bedrag wezen denk ik )
    Belgische douanerechten 7,73 €


    Totaal 92,05 €
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  19. #219

    Standaard

    Zitten de verzendkosten al in het bedrag?

  20. #220
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Pakket is nooit opengemaakt, ze hebben zich gewoon gebaseerd op het bedrag op het pakket zijnde 279,65 $

    Ander bedrag op een andere sticker van Barnes and Noble, zijnde 139,93 $ is zonder verzending maar hebben ze natuurlijk niet naar gekeken. Gewoon het hoogste bedrag genomen, tja zuivere praktijken kan ik dit toch niet noemen.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  21. #221

    Standaard

    Je gaat je bijna een crimineel voelen terwijl je als liefhebber gewoon een paar films wilt importeren. Ik snap best dat er regels moeten zijn maar valt hier nou niets op te bedenken? Ik vind het echt abnormaal hoge kosten waar ze je mee opzadelen. Staat toch niet in verhouding met het aankoopbedrag. Je koopt toch geen schadelijke stoffen of iets dergelijks. Echt heel lullig voor je StefaanD!

  22. #222

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Is er iemand die me kan helpen hoe de douane kosten voor België berekend worden, of waar ik dit kan terugvinden ?
    http://thomasvanhoutte.be/bereken-ta...le-verzending/

  23. #223

    Standaard

    Die tool klopt niet volledig daar deze geen rekening houdt met de invoerrechten.

    Deze is dus beter:

    http://www.invoercalculator.be/

  24. #224
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Bedankt Qzyn en Kristof. Opnieuw klacht ingediend bij BPost want zij hebben de inklaring gedaan.

    Tja Melvin, je zou voor minder een mediaspeler kopen en gewoon alles gaan downloaden
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  25. #225

    Standaard

    Nogmaals: ik vind het niet erg om daarvoor te betalen, maar ik vind dat wij als gebruikers mogen eisen dat we OP VOORHAND en TOT OP DE CENT weten wat zoiets mag kosten. Zoals het nu is is het Russische roulette...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Pagina 9 van 28 EersteEerste ... 567891011121319 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •