De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.

Discussie: blu ray 3D brillen

  1. #1

    Standaard blu ray 3D brillen

    Elke firma heeft wel z'n eigen blu ray 3D bril.
    Bij sony is er zelfs geluid bij
    Bij mij vraag sluit ik sony dan uit.

    Vraag:
    Is het principe van zo'n bril altijd het zelfde?
    Zou je één bril voor alle toestellen kunnen gebruiken of heeft elk merk z'n eigen systeem.
    Ik hoop dat mijn koetenwaals een beetje duidelijk is.

  2. #2

    Standaard

    Hallo Martin46
    Voor zover ik weet kun je de 3D brillen van andere merken,
    Philips /samsung/panasonic /enz niet onderling gebruiken.
    Ikzelf heb een samsung 3D TV+ 3D blu ray, volgens mij kan ik geen 3D blu ray kijken bij iemand die bijvoorbeeld een panasonic 3D tv heeft.

    Als ik 3D blu ray kijk,dan koppel je de bril ook aan het toestel, volgens mij moeten de brillen + toestel van hetzelfde merk zijn.
    Bovendien is er ook nog onderscheid tussen actieve en passieve 3D brillen, vraag me niet wat precies het verschil is, daar kunnen misschien andere forum leden een antwoord op geven
    Hopelijk ben je met dit antwoord geholpen?

  3. #3

    Standaard

    @Xenomorph
    Hartelijk dank voor het geven van deze ervaring ik kan daar zeker mee doen
    Ik heb een panasonic en ik hoef mijn bril niet te koppelen ( ik krijg de indruk met een draadje) aan de t.v. maar in de bril zitten wel batterijen
    de bril kost € 150,00 perstuk

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin46 Bekijk bericht
    @Xenomorph
    Hartelijk dank voor het geven van deze ervaring ik kan daar zeker mee doen
    Ik heb een panasonic en ik hoef mijn bril niet te koppelen ( ik krijg de indruk met een draadje) aan de t.v. maar in de bril zitten wel batterijen
    de bril kost € 150,00 perstuk
    Xenomorph was al correct met zijn antwoord, brillen van de diverse merken zijn niet onderling uitwisselbaar, zo heeft Samsung in zijn eerste series 3D TV's/brillen gebruikt met infrarood, later zijn zij overgegaan op BlueTooth. LG heeft TV's die werken met passieve brillen en actieve brillen, weet niet of zij tegenwoordig nog enkel passief hebben of beiden nog voeren.

    Iets met elkaar koppelen kan zowel met als zonder draad , in weze bedoelen we dan dat de apparaten met elkaar gaan samenwerken/ oftewel gekoppeld zijn.

    Als je meerdere Panasonic brillen wil, liefst natuurlijk voor een wat vriendelijker prijsje dan 150 euro per stuk, dan loont het wel de moeite om wat te gaan Googlen

    Je kan dan bijvoorbeeld de zoekterm: panasonic 3D glasses gebruiken, je kan een zoekresultaat als deze krijgen:

    http://www.beslist.nl/products/elekt...ril+panasonic/
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 15-03-2012 om 10:04 Reden: tikvouten
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    lg heeft nog beide in gebruik actief word nog bij plasma gebruikt.
    er zijn wel actiefe 3d brillen die je voor elke 3d tv kunt gebruiken.
    passief is al helemaal niet merk gebonden.

  6. #6

    Standaard

    Ik wist niet dat een panasonic bril ook met de t.v. verbonden is .( in dit geval met wifi)
    Ik weet het verschil niet tussen actief en passiefe bril.
    Ik zal me maar bij panasonic houden voor de zekerheid.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin46 Bekijk bericht
    Ik wist niet dat een panasonic bril ook met de t.v. verbonden is .( in dit geval met wifi)
    Ik weet het verschil niet tussen actief en passiefe bril.
    Ik zal me maar bij panasonic houden voor de zekerheid.
    Mmmmm, waar heb je dat gelezen?
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Ik lees de mail van @Xenomorph van 14 maart 20.20 uur
    Hij koppelt de bril aan de t.v.
    Om dat de Sony bril met draad verbonden is heb ik de indruk enz.
    in de panasonic bril zitten batterijen ,dus schat ik in dat de bril een wifi ( of andere draadloze) verbinding heeft

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin46 Bekijk bericht
    Ik lees de mail van @Xenomorph van 14 maart 20.20 uur
    Hij koppelt de bril aan de t.v.
    Om dat de Sony bril met draad verbonden is heb ik de indruk enz.
    in de panasonic bril zitten batterijen ,dus schat ik in dat de bril een wifi ( of andere draadloze) verbinding heeft
    Ga niet uit van indrukken en vermoedingen....

    Oke even wat uitleg:

    Een passieve bril heeft GEEN batterijtje, een passieve bril beschikt over 2 verschillend gepolariseerde glazen. Met het ene glas zie je de info als bedoeld voor het rechteroog en met het andere glas zie je de info als bedoeld voor het linkeroog. In de bioscoop wordt ook gebruik gemaakt van deze techniek. LG heeft een vorm van deze techniek ook toegepast in zijn LCD 3D TV's, persoonlijk vind ik het niet eens slecht, al heeft het zijn beperkingen door de lagere resolutie, je moet er niet te dicht bijzitten en door de lagere resolutie geeft dat weer beperkingen op het beeldformaat.

    Een actieve bril heeft wel een batterijtje nodig, in een actieve bril zitten namelijk 2 LCD schermpjes als "glazen". Zie je bij een passieve bril de verschillende info doordat de glazen verschillend gepolariseerd zijn, bij een actieve bril zie je de verschillende info doordat de bril om en om de "glazen" van de bril verduisterd, dit gebeurt met een zodanige snelheid dat wij dat niet opmerken, maar de "glazen" laten zijn lichtdoorlatend op het moment dat het beeld dat bestemd is voor dat "glas" ook getoond wordt, op het moment dat het beeld voor het andere "glas" wordt getoond wordt het "glas" donker. Het "contact" dat de actieve bril moet maken met de TV bestaat vaak uit een IR(infra rood) signaaltje dat uitgezonden wordt door een zendertje dat ingebouwd is in de TV. In de bril zit een sensor die dit signaaltje opvangt, dit signaaltje is nodig om de glazen precies op tijd donker en daarna weer licht te maken, dit wordt synchroniseren genoemd. Het aanzetten van de bril maakt dat de bril zich "koppelt" aan de TV, met het "koppelen" wordt het synchroon lopen van de bril met de TV bedoeld. Aangezien IR een beetje storingsgevoelig is, heeft Samsung het IR signaaltje later vervangen voor BlueTooth, dit heeft wel tot gevolg gehad dat mensen met de eerste generatie 3D TV's van Samsung niet de brillen meer kunnen gebruiken van de latere generatie. De actieve 3D brillen van de diverse TV merken,die werken met IR, verschillen onderling niet eens zo heel veel, het synchroniseren proces wel. Een universele bril herkend de verschillende merken en stelt zich daar automatisch op in.

    Hoop dat je wat aan deze uitleg hebt, BTW, er zijn wel universele 3D brillen die zich automatisch aanpassen aan het merk TV, maar ook hier moet je oppassen, de ontwikkelingen op 3D gebied zijn nog steeds gaande en zodoende kunnen zelfs universele brillen dan later wel eens minder universeel blijken te zijn. Altijd jezelf dus overtuigen of een aan te schaffen bril wel wil samenwerken met je eigen apparatuur.

    Ik heb mijn uitleg enigzins eenvoudig gehouden, wel iets vermeld over lagere resoluties bij passief, maar wil er niet te diep op ingaan, anders krijg je nog een extra verhaal over progressief en interlaced en ik weet niet of je daar ook op zit te wachten
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    wat heb je dit weer mooi uitgelegd,top

  11. #11

    Standaard

    Wauw @DPF
    Wat een uitleg ik kan je wel vertellen je heb het niet voor niets gedaan ik het uitgeprint.
    Ik ga maar eerst een bril kopen die bij de t.v. hoort .
    Al je ze los koopt heeft panasonic verschillende
    Het is ( nog) niet nodig dat ik weet waarom.
    ik ga me eerst verdiepen in het hdmi gebeuren en moet daar een andere topic voor maken denk ik.
    Vr.Groet Martin

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •