De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.

Discussie: HDMI 1.4 t.v.

  1. #1

    Standaard HDMI 1.4 t.v.

    Ik heb een panasonic TX-L32DT35E
    Kan deze HDMI 1.4 aan?

    Ik denk dat als mijn t.v. de 1.4 niet aan kan maar wel de 1.3 het me scheeld in de aanschaf van de blu ray speler

  2. #2

    Standaard

    Er staat bij dat dit een 3D LED TV is, dus dat vereist zelfs een HDMI 1.4-aansluiting/kabel wil je van de 3D-eigenschappen gebruik kunnen maken. Je moet dan natuurlijk wel een Blu-ray speler hebben die 3D kan weergeven. En als je hem via je AV-receiver aansluit, dan moet de receiver ook HMDI 1.4 ondersteunen. Anders kun je volstaan met een HDMI 1.3-kabel, maar dan kun je geen gebruik maken van de 3D-eigenschappen. 3D Blu-ray spelers zijn er al vanaf 110 - 130 euro. Dus wat let je? Toevallig heb ik zelf vandaag bij de Media Markt de Panasonic Blu-ray speler DMP-BDT110 voor maar 129 euro gekocht, en een kwalitatief goede HDMI 1.4-kabel voor slechts 30 euro.
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 15-03-2012 om 17:10

  3. #3

    Standaard

    @Marcel Hoeve
    Hartelijk dank voor je antw.
    Hoe zie ik ,en wat is het verschil,tussen een HDMI 1.3 en1.4
    is er geen universeele HMDI kabel ? zodat ik me geen zorgen hoef te maken.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin46 Bekijk bericht
    @Marcel Hoeve
    Hartelijk dank voor je antw.
    Hoe zie ik ,en wat is het verschil,tussen een HDMI 1.3 en1.4
    is er geen universeele HMDI kabel ? zodat ik me geen zorgen hoef te maken.
    Aan de buitenkant van de kabel kun je dat meestal niet zo goed zien. Soms staat het op de kabel zelf afgedrukt, in hele kleine letters, maar vaak ook niet.
    Op de verpakking ontbreekt het vaak ook, maar als aangegeven staat dat de kabel geschikt is voor 3D (zoals bij de Panasonic HDMI-kabel die ik van de week bij de Media Markt kocht) dan mag je er zonder meer van uitgaan dat het een HDMI 1.4-kabel is.
    HDMI 1.4 is backwards compatible zoals dat heet, dus werkt ook op apparaten die alleen HDMI 1.3 ondersteunen. Je kunt dus wat dat betreft beter een HDMI 1.4-kabel kopen.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin46 Bekijk bericht
    @Marcel Hoeve
    Hartelijk dank voor je antw.
    Hoe zie ik ,en wat is het verschil,tussen een HDMI 1.3 en1.4
    is er geen universeele HMDI kabel ? zodat ik me geen zorgen hoef te maken.
    Je hoeft je absoluut geen zorgen te maken zolang je geen heel lange kabels koopt(meer dan 10 meter of zo)

    Overigens bestaan er helemaal geen HDMI 1.4 kabels, en dat geld ook voor HDMI 1.3 en HDMI 1.2 , je zult als het goed is dit ook nooit op de kabels aantreffen want dat is verboden volgens de afspraken die er gemaakt zijn.

    Er zijn momenteel enkel HDMI Highspeed kabels en HDMI Highspeed met Ethernet kabels, dit wordt soms met een labeltje aan de kabel zichtbaar gemaakt.

    Heb zelf al weer een tijdje(meer dan 3 jaar) alles met enkel HDMI en ook nog kabels die stammen uit de tijd voordat er HDMI 1.4 bestond...... en ook die doen het perfect met 3D.

    Hooguit een 10 euro voor 1 kabel is heel mooi betaald, de duurdere zullen je echt geen beter beeld brengen, maar ik houd je niet tegen om er een vermogen aan uit te tegeven, je moet hier dan enkel niet komen zwetsen dat ie beter zou zijn dan een kabel van pak 'm beet 5 euro, want die sprookjes geloven we hier allang niet meer

    Dat je maar een mooi kabeltje voor weinig mag vinden
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin46 Bekijk bericht
    Ik heb een panasonic TX-L32DT35E
    Kan deze HDMI 1.4 aan?

    Ik denk dat als mijn t.v. de 1.4 niet aan kan maar wel de 1.3 het me scheeld in de aanschaf van de blu ray speler

    Je kan een goedkope BR speler van 50 euro nemen of een speler van een paar duizend euro, op het gebied van beeldkwaliteit met BR schijfjes afspelen ontlopen ze elkaar niet veel.

    De prijsverschillen ontstaan wel op het gebied van kwaliteit zoals er DVD's worden afgespeeld/geupscaled en natuurlijk ook nog de extra's, al kosten spelers die 3D kunnen afspelen tegenwoordig ook geen drol meer Dan zijn er spelers met USB die redelijk kunnen fuctioneren als multimediaspeler en via Ehternet met DNLA ook via je thuisnetwerk van bijvoorbeeld je PC ook nog bestanden af kunnen spelen, maar een beetje TV kan dat tegenwoordig ook

    Het is wel fijn als je een speler hebt zonder fannetje, dus een lekker stille speler, met de al genoemde zaken kun je voor jezelf dan een lijstje samenstellen met de mogelijkheden die je wil en dan gaan shoppen in je prijsklasse, je zal dan zeker wel een speler treffen die bij past, het aanbod is uitgebreid genoeg
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Je kan een goedkope BR speler van 50 euro nemen of een speler van een paar duizend euro, op het gebied van beeldkwaliteit met BR schijfjes afspelen ontlopen ze elkaar niet veel.
    Nou, dat vind ik wel erg kort door de bocht. Ik denk dat de kwaliteit van de gebruikte hardware- en software toch ook wel invloed op de beeldkwaliteit heeft. Ik zal nooit een Blu-ray speler van 1000 euro kopen, maar een rammelbak van de Blokker van 50 euro komt er bij mij echt niet in. Ik hou het liever bij de bekende merken, al was het maar om de garantie en beschikbareheid van firmware-updates. Met name Panasonic heeft al jaren een hele goede naam op dat gebied, met vooral zeer constante hoge kwaliteit. Bij de andere merken wisselt dat nog al eens. Maar ik ben het met je eens dat in de prijsklasse van 200 tot 400 euro de verschillen gering zijn.
    Overigens: ik weet niet waar jij een HDMI-kabel van 1,5 meter voor 10 euro vandaan haalt, want ik heb ze nog nooit gezien. In de prijsknallerbak van de bouwmarkt misschien?

  8. #8

    Standaard

    Bij de Action zijn ze langer en goedkoper en online is het ook best te doen Marcel.

    Ik raak er toch steeds meer van overtuigd dat een hele goede BD speler en een juist ingestelde TV/beamer net niet die foutjes laat zien die je wel eens terugleest van anderen en dan nog maar te zwijgen over het upscalen van DVD's. Om een DVD te beoordelen zou je hem eigenlijk in zijn native resolutie moeten kijken, zonder upscaling zodat je geen fouten van een DVD noemt die feitelijk door het upscalen komen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Bij de Action zijn ze langer en goedkoper en online is het ook best te doen Marcel.

    Ik raak er toch steeds meer van overtuigd dat een hele goede BD speler en een juist ingestelde TV/beamer net niet die foutjes laat zien die je wel eens terugleest van anderen en dan nog maar te zwijgen over het upscalen van DVD's. Om een DVD te beoordelen zou je hem eigenlijk in zijn native resolutie moeten kijken, zonder upscaling zodat je geen fouten van een DVD noemt die feitelijk door het upscalen komen.
    Helemaal waar Peptalk, bij de Action en online zijn ze makkelijk voor die prijs te vinden en als je de mailtjes van IBood etc etc laat komen, dan zie je regelmatig de mooiste HDMI kabeltjes voor een heel lief prijsje aangeboden worden

    Ook helemaal met je eens dat eens dat de spelers die (veel)meer kosten dan de massa zoals verkocht bij de dozenschijvers en de MM/Saturn markten net even beter om kunnen gaan met DVD's en het upscalen net weer even beter verloopt zodat hele kleine (voor sommige mensen storende) foutjes zoveel mogelijk voorkomen worden. Inderdaad zitten er dan hardwarematig/softwarematig betere onderdelen in de spelers, de prijs is wel vaak niet een klein beetje hoger maar al snel weer veel hoger, de duurdere apparaten worden immers niet massaal verkocht. Zo gebruikt Philips in zijn highend modellen dacht ik dezelfde beeldverwerkingschip als Oppo en de Oppo staat niet slecht bekend, deze spelers zijn inderdaad wel even duurder dan de massa gevallen.

    Op de huidige platte TV's kunnen we een DVD niet meer in zijn native resolutie bekijken, om er weer een CRT voor te gaan plaatsen met al zijn nadelen zou me te gek worden Inderdaad is een goede speler met goede hard/software dan in het voordeel, immers niet alle TV toestellen beschikken over even goede upscalers en als je TV er niet goed in is, dan is goede randapparatuur toch wel een uitkomst.

    @Marcel Hoeve
    Zelf doe ik niet moeilijk over de zogenaamde "rammelbakjes" , zo had het Kruidvat zo'n 2 jaar geleden een spelertje in de aanbieding dat makkelijk tussen de regio's en zone's kon worden geschakeld, ideaal dus voor de paar regio A blu rays. Men mag zeggen wat men wil, maar de beeldkwaliteit van het spelertje met het afspelen van blu rays doet echt niet onder voor hele dure spelers, zoals ik al schreef, voor DVD's is het een ander verhaal. Ook had het spelertje een USB aansluiting en kon zodoende ook nog als simpele multimedia speler ingezet worden, voor het geld(op zijn laatst gingen die dingen weg voor 50 euro) waren het super apparaatjes, heb er zelf nog ergens 1 in de kast liggen voor het geval mijn eigen regio/zone schakelbare speler ermee nokt. Natuurlijk kan het zich hardwarematig niet meten met de duurdere spelers...... alhoewel die plasticrommel van tegenwoordig ook niet veel meer voorsteld, het spelertje van het kruidvat had in mijn ogen wel 1 groot nadeel, hij deed zijn werk niet erg geruisloos, er zat een fan in, en daar wordt je als het stil is niet vrolijk van Toch voor het geld waren de prestaties uit de kunst te noemen, zeker de Pana's uit die tijd konden er nog wat van leren, zeker ook wat betreft de laadtijden van een schijfje, wat waren die krengen toch verschrikkelijk traag........ en als je de diverse tests wel eens las..... helemaal niet super geweldig, niet slecht, maar geweldig, nou nee ook weer niet

    Momenteel doet de massa niet veel voor elkaar onder en zoals gezegd, blu rays spelen ze allemaal wel goed af(laat mij niet een discussie opnieuw beginnen over het meer genieten van de film en wat minder te letten op de onvolkomenheden van de techniek, er zijn zat mensen die niet eens zelf kunnen uitmaken of een bepaalde ruis nu wel of niet bij een film hoort of van de apparatuur afkomt en zich er zo aan schijnen te storen dat ze vergeten op de film te letten), als je er ook je collectie DVD's nog eens op terug wilt kijken en je hebt een beetje knap formaat TV, dan is een beetje knappe speler wel in het voordeel Je kan voor jezelf beslissen of je elk jaar een rammelbakkie wil of om de 2-3 jaar een Pana of wat langer wilt doen met een echt knappe (al moet je met een echt knappe natuurlijk ook mazzel hebben, ook die dingen gaan wel eens voortijds stuk )

    Ach wat is nog te benoemen onder noemer rammelbakkie, paar weken geleden zag ik nog een stapel Pana's voor 66 euro in de MM Cruquius liggen....

    Alle waar naar zijn geld, highend is soms maar een heel klein beetje beter dan de grote massa, de prijzen zijn helaas niet maar een heel klein beetje hoger.......
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Bij Blu-ray spelers zijn er nogal eens firmware-updates nodig om de nieuwste Blu-rays te kunnen afspelen Ik vraag me af of de fabrikanten van die - zoals ik ze noem - 'rammelbakjes' of B-/C-merken - die ook leveren. De lage prijs moet toch ergens vandaan komen.

    Normaal gesproken koop ik zelden AV-apparatuur uit de budgetklasse omdat ik voor mezelf nu eenmaal bepaalde kwaliteitsnormen heb (en niet onbelangrijk: het geld er ook voor (over) heb). Dat hoeven dan niet meteen de duurste apparaten te zijn, maar meestal wel net boven de midrange. En die hebben mij eigenlijk nog nooit teleurgesteld.

    Toen ik echter afgelopen week een Blu-ray speler voor in de slaapkamer zocht, kwam ik bij een budgetmodel van Panasonic uit, de BDT-110, een model van vorig jaar, voor slechts 129 euro bij de Media Markt. Ik merk wel dat de prijzen in vergelijking tot 5 jaar geleden flink gekelderd zijn. Dus voor mij was dit een koopje, aangezien de regiovrije Oppo BDP-83, die ik 3 jaar geleden kocht, mij nog zo'n 500 euro heeft gekost. Het verschil in bouwkwaliteit en bediening tussen deze twee spelers zie je er trouwens wel van af. Dat wint de Oppo dik op punten. Op beeldkwaliteit kan ik dat niet beoordelen, want ik heb geen visueel geheugen en ook niet de juiste apparatuur daarvoor om twee Blu-ray spelers met elkaar te vergelijken. Ik ben wat de Panasonic betreft puur op de vele, uitsluitend zeer lovende reviews afgegaan. Plus het feit dat ik alleen maar goede ervaringen met Panasonic-producten heb als het om AV-producten gaat. Mijn keuze voor de Oppo destijds staat daar los van overigens.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •