De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Teufel : Columa 100 - 5.1 Set (info)



    Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van het bovenstaande surround-systeem, gewonnen. Het gaat om de TEUFEL Columa 100 5.1 set. Het ziet er lang niet slecht uit en vooral de subwoofer is een knap ding, naar mijn gevoel.

    'n Geluidsinstallatie is zowat de enige HT-verwante waarvan ik net iets minder kaas gegeten heb. Mijn zoektocht naar een bespreking die niet al te veel op verdoken reclame lijkt heeft tot nu geen resultaat opgebracht. Waardoor ik nog steeds geen idee heb of dit daadwerkelijk een deftige set betreft.

    Groot was mijn verbazing toen bleek dat hier niets van kabels en dergelijke inbegrepen was. Het gaat louter om de losstaande componenten. Logisch, niet ongewoon, zo leerde ik achteraf. Maar toen ging plots ook m'n lampje branden. Ik moet alle kabels nog aanschaffen en heb ook nood aan een versterker. Hoewel een bevriend iemand bij hoog en laag beweerde dat ik me zonder enig verlies aan kwaliteit kan behelpen met de typische zwart/rood-snoeren en m'n stereo perfect kan dienen als versterker.

    In ieder geval, het zijn kosten die ik niet voorzien had. Dat was ook de reden waarom ik geen surround-set had. Ik heb ook nog steeds geen idee of dit eigenlijk wel wat is. En zou graag wat meningen en of visies bekomen waardoor ik niet in alle onwetendheid een beslissing neem. Het is namelijk mogelijk dat ik deze in de verkoop gooi en alsnog spaar voor een complete 7.1 set.

    Alvast bedankt.
    Laatst aangepast door Esteban : 18-03-2012 om 13:06

  2. #2

    Standaard

    review:

    http://www.techradar.com/reviews/aud...-951054/review

    http://www.testberichte.de/p/teufel-...stbericht.html

    meest uitgebreide en betrouwbare review:

    http://www.areadvd.de/hardware/2011/...oluma100.shtml


    Het is een instap set van teufel, goed geluid voor het geld maar kan niet op tegen de hogere klassen van teufel of andere merken.

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor de links. Van de Duitse reviews begrijp ik jammer genoeg geen snars. Dat de set niet het niveau zal halen van sets die duidelijk in een andere prijscategorie liggen, lijkt me voor de hand liggend. Maar ik meen tijdens het zoeken vooral gelezen te hebben dat deze Teufel (-waar blijkbaar ook onterecht op neergekeken werd tot voor kort, het zou een merk zijn die zich moeiteloos kan meten met de groten-) set opvallend goede prestaties levert in vergelijking met concurrerende sets uit deze prijscategorie.

  4. #4

    Standaard

    Dat knappe van de subwoofer valt volgens mij tegen. De woofer van de sub zit op een onhandige plek die er wel voor zorgt dat deze weinig ruimte in neemt, maar niet voor een gelijkmatige verspreiding van de lage tonen. De meeste knappe subs hebben daarom de woofers aan de voorkant of aan de onderkant.

    Die bevriende iemand heeft deels gelijk. De kleur van de kabel maakt voor de weergave niet zo veel uit, maar dat geldt niet voor de dikte (oppervlakte) van de aders. Voor een set als die je nu hebt, kun je het beste 2x 0,75mm2 gebruiken, omdat bij dit soort sets de woofertje van de satelietjes kunnen gaan klapperen als je zgn. dropveters gebruikt die vaak niet dikker zijn dan 2x 0,14mm2. Neem je dikker dan 2x 0,75mm2, dan zal het vanwege het beperkte dynamisch bereik van satelieten niet voor veel verbetering zorgen.

    Het belangrijkste is dus de dikte (en de samenstelling) van de kabel en dus niet de kwaliteit.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 25-03-2012 om 12:56
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Dat is nog eens nuttige informatie betr. de kabels, Gerco, waarvoor dank.

    Terzijde : Ik heb zelf een woofer van Yamaha, voorkant. Ik heb met beide verscheidene (dezelfde) zaken zitten beluisteren, maar kan tot nu toe geen verschil opmerken.

  6. #6

    Standaard

    Dat kan goed kloppen omdat lage tonen(bas weergave) vaak niet directioneel zijn. Dit wil zeggen dat je van alle kanten hetzelfde hoort. Hierdoor hoef je je sub ook niet zo heel erg nauwkeurig te plaatsen. Een speaker daarentegen is wel directioneel en twee verschillende typen of merk speakers zul je direct kunnen horen. Ook als je buiten de straal van de speaker komt, wordt de detaillering al snel minder.
    Hier heb je bij een sub niet zo snel last van.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Dat is nog eens nuttige informatie betr. de kabels, Gerco, waarvoor dank.

    Terzijde : Ik heb zelf een woofer van Yamaha, voorkant. Ik heb met beide verscheidene (dezelfde) zaken zitten beluisteren, maar kan tot nu toe geen verschil opmerken.

  7. #7

    Standaard

    Dat klinkt zeer aannemelijk want logisch. Eigenlijk mag ik dan stellen dat het aansluiten van de digitale radio (bron : decoder digitale TV) eigenlijk minder aan te raden is op zo'n set? Gezien het feit dat ik naar muziek over het gehele huis beluister en dus niet op die centrale plaats blijf zitten.

  8. #8

    Standaard

    je moet natuurlijk zelf weten of je het behoud of niet,
    teufel staat bekend om hun goede speaker sets zeker in hun duurdere segment hebben ze al meerdere prijzen in ontvangst mogen nemen.
    lijkt mij geen foute keuze om het te behouden.

  9. #9

    Standaard

    Oja, vergeten mee te delen. Ik heb besloten hem te houden, vooral om het feit dat ik mij geen duurdere set kan veroorloven en de komende jaren heel andere prioriteiten zal hebben op financieel vlak. This will do.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Oja, vergeten mee te delen. Ik heb besloten hem te houden, vooral om het feit dat ik mij geen duurdere set kan veroorloven en de komende jaren heel andere prioriteiten zal hebben op financieel vlak. This will do.


    Teufel is waar voor zijn geld, nu nog een receiver en een paar kabeltjes, heb je al wat op het oog of wil je hier wat leuke prijsgunstige tips van ons?
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Dat klinkt zeer aannemelijk want logisch. Eigenlijk mag ik dan stellen dat het aansluiten van de digitale radio (bron : decoder digitale TV) eigenlijk minder aan te raden is op zo'n set? Gezien het feit dat ik naar muziek over het gehele huis beluister en dus niet op die centrale plaats blijf zitten.
    Je kunt beter het omgekeerde stellen: In een ideale opstelling zouden lage tonen overal even luid moeten klinken en helemaal als je vaak met meer personen kijkt. Anders heeft het plaatsen van die extra luidsprekers ook niet veel nut.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •