De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.

Discussie: Full LED TV's

  1. #1

    Standaard Full LED TV's

    De meeste LCD TV's met LED-techniek van tegenwoordig maken gebruik van Edge Lit LED's. Ik zie echter nergens LCD TV's met Full LED techniek. Zijn die er niet en waarom niet?

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    De meeste LCD TV's met LED-techniek van tegenwoordig maken gebruik van Edge Lit LED's. Ik zie echter nergens LCD TV's met Full LED techniek. Zijn die er niet en waarom niet?
    Ja hoor die zijn er zeker. Kijk maar een bij o.a. Sharp, Samsung en LG.
    Je moet alleen dan iets verder kijken dan bij die doos schuiver winkels

    De reden waarom je full led minder ziet is dat de techniek nog duurder is, en full led met local dimming is zelfs nog kostbaarder....

    Aangezien de meesten geen geld over hebben voor kwaliteit zal je full led in de schermen met kleine afmetingen ook (nog) niet tegen komen. Daar is vooral belangrijk dat een schem goedkoop is.

  3. #3

    Standaard

    Ik vroeg me namelijk af of Full LED-TV's met local dimming een concurrent zouden kunnen zijn voor plasma. Gewone LED-TV's met Edge Lit zijn dat in mijn ogen namelijk (nog) niet. Als ze echter zo zeldzaam zijn dat je ze niet eens in een winkel kunt bekijken, dan wordt het lastig. Of misschien moet ik dan bij zaken als RAF en c.s. gaan kijken? Ben gewoon benieuwd hoe dat er uit ziet en of het werkelijk beter is dan Edge Lit.

  4. #4

    Standaard

    Ik kan je uit ervaring vertellen dat Full LED met local dimming een enorme verbetering is tov edge lit en ook echt een serieuze concurrent voor plasma kan zijn.

    Heb zelf twee Sony LED TVs waarvan eentje een 2010 Edge Lit model is (NX810) en de ander een 2011 Full LED met local dimming model (HX920) en die laatste zet een verbluffende prestatie neer.

    Heb alle twee TVs laten kalibreren en die gast die dat gedaan heeft stond echt versteld van de beeldkwaliteit en de zwartwaarden van de HX920.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  5. #5

    Standaard

    Wat heb je voor die Full LED-versie betaald en over welk beeldformaat spreken we dan?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Wat heb je voor die Full LED-versie betaald en over welk beeldformaat spreken we dan?
    5000 voor de 65".
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJR Bekijk bericht
    5000 voor de 65".
    Slik. Dat is wel extreem duur voor een TV met een beeldkwaliteit die in de buurt komt van een gewone plasma. In het formaat 46-inch zou ik er maximaal 2000 euro voor over hebben.

    [EDIT] Ik zie dat de 46-inch versie van Sony ook al 2500 euro kost. Pffff. Overigens: Sony heeft het over "Intelligent Peak LED". Is dat dan hetzelfde dan als Full LED met local dimming-techniek?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Slik. Dat is wel extreem duur voor een TV met een beeldkwaliteit die in de buurt komt van een gewone plasma. In het formaat 46-inch zou ik er maximaal 2000 euro voor over hebben.

    [EDIT] Ik zie dat de 46-inch versie van Sony ook al 2500 euro kost. Pffff. Overigens: Sony heeft het over "Intelligent Peak LED". Is dat dan hetzelfde dan als Full LED met local dimming-techniek?
    Een van de redenen dat ie aan de prijzig kant is is de local dimming techniek waarvan de licentie aardig wat kost.
    Maar dan heb je ook wat, beeldkwaliteit is echt uitmuntend ook 3D komt er zeer, zeer goed uit met nog steeds uitstekende zwartwaarden ondanks dat de backlight helemaal open staat.
    Ook het halo en clouding effect zijn te verwaarlozen en vallen maar een klein beetje op. En dan ook alleen als je in een compleet donkere kamer naar een zwart scherm kijkt met daarop een klein wit logo of iets dergelijks.

    De man die hem gekalibreerd had zei dat ie nog nooit zo'n goed beeld bij een LCD had gezien, ook vond ie hem beter dan de VT serie van Panasonic die volgens hem toch net wat te weinig lichtopbrengst hebben en dan heb je met LCD weer een voordeel.

    Het komt er eigenlijk op neer dat als je met LCD echt goede kwaliteit wil dan toch voor de vlaggenschip modellen moet gaan, de wat "lagere" series vallen (vooral als je wat veeleisender bent dan de gemiddelde consument) bij bepaalde punten door de mand net zoals mijn Sony 55NX810.

    Intelligent Peak LED is idd de term die Sony hanteert om Full LED met local dimming aan te duiden.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •