Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 43 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Nieuwe LED 3D Tv, welke ??

    Ik wil in april/mei een nieuwe tv gaan aanschaffen,

    Ik heb al een beetje zitten kijken naar verschillende modellen maar ik kom er niet echt uit. Het moet een tv zijn van 40 of 42inch. het budget is ongeveer 700 euro.

    Tv's die bij mij de revue al zijn gepasseerd zijn de:

    LG 42LW5400
    Samsung UE40D6300/ 40D6320
    KDL-40EX725

    Wat ik mij ook afvraag is wat nu het verschil is tussen 200hz CMR van Samsung en 100hz Trumotion.

    Wie of wie kan mij helpen. Zijn het wel goede tvs en zo ja welke en misschien zijn er nog andere die beter zijn

    mijn dank is groot
    Laatst aangepast door Maver21 : 23-03-2012 om 18:15
    Aantal blu-ray's in bezit: 132

  2. #2

    Standaard

    waarom wil je LED of waarom 3d?

    ik zou je budget optimaal laten besteden zonder gimmicks

  3. #3

    Standaard

    ik persoonlijk zou voor plasma gaan,tenminste als je de beste beeldkwalitiet wilt.

  4. #4

    Standaard

    Ik sta open voor alle mogelijkheden. Zou zeggen, zeg maar een aantal andere ideeen?
    Aantal blu-ray's in bezit: 132

  5. #5

    Standaard

    wat wil je er voornamelijk mee kunnen? welke hardware heb je nog meer te gebruiken? hoe groot is je kamer?

  6. #6

    Standaard

    Apparatuur wat ik allemaal heb en wat nu ook aangesloten zit zijn:

    Onky 608 Receiver + boxen met daarop ook mijn Playstation en Xbox360 erop.

    Mijn kamer is wel groot genoeg hoor, zittend vanaf de bank is het ongeveer 2,5 meter.

    Ik heb nu een LCD tv en wil graag een 3d tv met een LED scherm hebben.
    Aantal blu-ray's in bezit: 132

  7. #7

    Standaard

    Heb je plasma laten afvallen als optie, en zo ja, waarom?

  8. #8

    Standaard

    Ik zou ook sterk plasma willen aanbevelen boven een LED-TV. Met name de Panasonic plasma's scoren erg goed met 3D en zijn bovendien erg vriendelijk geprijsd, zoals de fraaie TX-P42GT30.

  9. #9

    Standaard

    Ik heb het totaal niet op plasma, ook persoonlijke voorkeur. ik hoopte wat meer keuzes van jullie te krijgen in plaats van al die vragen
    Aantal blu-ray's in bezit: 132

  10. #10

    Standaard

    Plasma heeft voor mij het beste beeld (Panasonic). Ik heb nu mijn tweede, mijn eerste was 42" en heb
    nu 50". iedereen die bij mij thuis het beeld ziet vind het mooier als led of lcd.
    Dus ik zou voor plasma gaan. Het enige nadeel is dat het stroomverbruik is iets hoger.
    Laatst aangepast door navarone : 25-03-2012 om 13:45

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maver21 Bekijk bericht
    Ik heb het totaal niet op plasma, ook persoonlijke voorkeur. ik hoopte wat meer keuzes van jullie te krijgen in plaats van al die vragen
    Zonder vragen kunnen er geen goede antwoorden komen .
    Waarom is plasma afgevallen, en waarom wil je perse LED? Zoals je ziet staat plasma hier simpelweg goed bekend, en ik ben wel benieuwd naar de reden(en) waarom je geen plasma wilt.

  12. #12

    Standaard

    Ik weet het wel:
    • plasma is niet hip want 'oude' techniek;
    • plasma is voor oude lullen, en dat ben ik niet
    • bijna de hele wereld kijkt LCD/LED;
    • beeld van de LCD/LED is zo lekker hard en scherp;
    • op een platte TV hoef ik geen diepte te zien;
    • als je er schuin voor zit krijg je andere kleuren, dat is gaaf;
    • bewegingsonscherpte geeft je een gevoel van snelheid;
    • ik hou niet van zwarte vlakken waar detail in zit;
    • donkergrijs is mooier dan zwart;
    • ik vind ze qua uiterlijk gewoon niet mooi en niet strak genoeg;
    • ik moet de gordijnen dicht doen als ik TV wil kijken;
    • plasma's branden altijd nog in;
    • ze verbruiken te veel energie;
    • er zijn maar een paar merken die plasma's maken, dus veel keuze is er niet;
    • ik zou niet weten waar ik ze kan kopen;
    • plasma's zijn te duur
    • LED/LCD vs plasma = Windows vs. MacOS = PC vs. Mac
    • ik wil het gewoon niet; begrijp dat dan!


    Maar eerlijk gezegd: de verschillen tussen de diverse merken die LCD/LED-TV's maken zijn zo miniem en de kwaliteit is tegenwoordig behoorlijk hoog, dus je echt een buil vallen kun je eigenlijk niet meer. Bepaal voor jezelf wat je aan extra functies belangrijk vindt en wat niet. Dat bepaalt in hoge mate de prijs. En ga ook eens in de winkel kijken, al geeft dat vaak een vertekend plaatje omdat de meeste TV's ingesteld staan op een weergaveinstelling ('dynamisch' of 'winkelmodus') die je thuis nooit zult gebruiken. Laat je niet leiden door aanbiedingen, maar kies bewust voor het toestel dat je zelf wilt hebben, ook al betaal je daar misschien dan iets meer voor. En kijk bijv. eens op trustedreviews.com. Die hebben veel reviews van TV's. Of op het TV-forum van tweakers.net met discussies over diverse merken en modellen.
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 25-03-2012 om 14:32

  13. #13

    Standaard

    ik zou zeer zeker voor plasma gaan,
    zelf een led gehad van 5000 euro en gewoon teveel fouten,banding en clouding zijn niet om aan te kijken.
    heeft natuurlijk niet elke last van maar de plasma wie ik nu heb is gewoonweg top.
    volgens what hifi en al dat soort vakbladen schijnt plasma nog steeds de beter beeldkwaliteit te leveren,maar ja je kunt beter voor de looks gaan dan de beeldkwaliteit als je begrijpt wat ik bedoel.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    plasma's branden altijd nog in
    Voor mij toch een reden om nooit meer een plasma te kopen. Als ik bijvoorbeeld 5 minuten in het menu van de PS3 zit te rommelen en daarna een film ga streamen, zie ik in de zwarte balken vrij lang bepaalde zaken ingebrand. Het vervaagt wel na een tijdje, maar voor mij een zeer storende afleiding tijdens het kijken van die film.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Voor mij toch een reden om nooit meer een plasma te kopen. Als ik bijvoorbeeld 5 minuten in het menu van de PS3 zit te rommelen en daarna een film ga streamen, zie ik in de zwarte balken vrij lang bepaalde zaken ingebrand. Het vervaagt wel na een tijdje, maar voor mij een zeer storende afleiding tijdens het kijken van die film.
    Dat is geen inbranden, maar wordt "image retention" genoemd. Ook niet leuk, maar niet blijvend. Ik heb zelf een (Panasonic) plasma (uit 2008), maar nooit iets daarvan gemerkt. Ook nooit extra voorzichtig geweest in het begin, maar meteen 'voluit' in gebruik genomen, zowel voor TV als voor DVD/Blu-ray. Kennelijk zijn de nieuwe generatie schermen toch weer wat gevoeliger hiervoor.
    Overigens was mijn opmerking ironisch bedoeld, in die zin dat dit zo'n veel gehoord, maar inmiddels vrij achterhaald argument is om geen plasma te nemen, net als de opmerking over het energieverbruik.
    Nog altijd vind ik het beeld van een plasma veel prettiger en natuurlijker dan dat van een LCD/LED. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Voor mij toch een reden om nooit meer een plasma te kopen. Als ik bijvoorbeeld 5 minuten in het menu van de PS3 zit te rommelen en daarna een film ga streamen, zie ik in de zwarte balken vrij lang bepaalde zaken ingebrand. Het vervaagt wel na een tijdje, maar voor mij een zeer storende afleiding tijdens het kijken van die film.
    Ikzelf heb dat echt nog nooit gehad; dan ben ik wel benieuwd welke plasma jij hebt dan?

  17. #17

    Standaard

    Nou ja, de term doet er niet echt toe maar storend is het wel! Ik heb een Panasonic G20, niet één van de goedkopere schermen. Moet zeggen dat wisselend is in hoeveelheid, maar soms erg duidelijk aanwezig.

  18. #18

    Standaard

    inbranden pfff.
    bij de laatste schermen is dit al helemaal gen probleem meer.
    je kunt beter led nemen lekker banding en clouding maar och wat mooi om te zien.
    sorry hoor of je gaat voor een beamer of plasma als je het wilt gebruiken voor een ht.
    voor dagelijks gebruik kun je rustig een led nemen heb ik zelf ook in de woonkamer maar zou dit nooit voor een dedicated ht nemen of serieuze filmfan.

  19. #19

    Standaard

    @ Marcel. Het kan zijn dat je het contrast en voornamelijk de helderheid te hoog hebt staat,.. is jouw Plasma gekalibreerd ?
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    @ Marcel. Het kan zijn dat je het contrast en voornamelijk de helderheid te hoog hebt staat,.. is jouw Plasma gekalibreerd ?
    Ik heb hem standaard op de THX-stand staan. Die waardes liggen vrij dicht bij een kalibratie heb ik vernomen uit diverse reviews. De helderheid staat in ieder geval op nul, contrast op 31.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    ik zou zeer zeker voor plasma gaan,
    zelf een led gehad van 5000 euro en gewoon teveel fouten,banding en clouding zijn niet om aan te kijken.
    heeft natuurlijk niet elke last van maar de plasma wie ik nu heb is gewoonweg top.
    volgens what hifi en al dat soort vakbladen schijnt plasma nog steeds de beter beeldkwaliteit te leveren,maar ja je kunt beter voor de looks gaan dan de beeldkwaliteit als je begrijpt wat ik bedoel.
    Als PDP nog echt zo goed is als bepaalde hief hebbers beweren, zou PDP niet op sterven na door zijn. Het gross van de comsument heeft anders bepaald...

    1. PDP wordt nl niet meer geproduceerd voor de professionele markt. Alleen oude voorraden worden nog uitgeleverd.
    2. Er zijn nu nog 3 consumenten producenten over, Samsung, LG en Panasonic.
    3. Samsung en LG hebben al aangegeven dat PDP onderzoek/ontwikkelingen niet kostendekkend zijn. Research wordt is al stilgelegd bij deze firma’s.
    4. Samsung en LG verminderen de productie van PDP, en overwegen ook de productie te staken.
    5. Dan is Panasonic die nog heel veel terug moet verdienen aan de investering in PDP de enige producent.
    6. Verwachting van industrie professional 3-5 geen PDP meer.

  22. #22

    Standaard

    wow, zoveel reacties had ik niet verwacht,

    Rede voor mij om geen plasma te nemen is omdat een maatje van me ook een plasma heeft en ik het beeld echt niet mooi vind. Misschien is het wel iets van mezelf maar ik heb het nooit op plasma gehad.

    Ik ben al een paar dagen winkeltjes aan het kijken, Ik heb mijn budget ook bijgesteld naar jawel naar boven , Ik zag de 40 inch van Samsung, de 40D6530 Smart TV, dat ding ziet me er toch een partij vet uit. Groter dan 40inch hoeft voor mij echt niet.

    Nu zag ik wel in de winkels term met 3D Ready en gewoon 3D, wat is het verschil?
    Aantal blu-ray's in bezit: 132

  23. #23

    Standaard

    hombre.
    sorry hoor maar dit is lulkoek.
    als het grootste gros heeft gekozen voor led is dit omdat ze verder alleen tv kijken en niet met deze hobby bezig zijn zoals wij hier op het forum.
    dat grote gros zoals jij het noemt vind je hier ook niet op het forum.
    op dit moment levert plasma nog steeds de beste beeldkwaliteit tegenover lcd led.
    waar je voor gaat is je eigen keuze,ga je puur voor beeldkwaliteit is plasma nog steeds beter,alleen weet het grote gros dit niet

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maver21 Bekijk bericht
    Rede voor mij om geen plasma te nemen is omdat een maatje van me ook een plasma heeft en ik het beeld echt niet mooi vind. Misschien is het wel iets van mezelf maar ik heb het nooit op plasma gehad.
    ga naar een winkel en laat je adviseren over plasma, je vriend heeft of een goedkope plasma of de instellingen voor geen meter.

    LED is niet op de markt gekomen omdat het beter was. En het is gewoon LCD, dus hoe denk je er nu over?

    Ik ben nog steeds niet te spreken over platte schermen an sich, laat ze maar een dikke crt maken met de fijnste technologieën!!

    google: http://www.3dtvmagazine.nl/wat-is-3d...kent-3d-ready/

  25. #25

    Standaard

    jij slaat de spijker op zijn kop,
    wist je dat plasma kijken vergeleken word met crt,qao kijkhoek en natuurlijke kleuren etc.
    alleen nu heb je wel 3d en full hd

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •