De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.

Discussie: Advies HT

  1. #1

    Question Advies HT

    Na lang wikken en wegen ben ik me toch maar weer eens gaan verdiepen in het HT gebeuren. Ben aan vervanging toe van m'n huidige JVC alles in één setje en zit te denken aan het volgende:
    Onkyo TX-NR609 7.2-Channel Network A/V Receiver
    Onkyo BD-SP309 Blu-ray Disc Player
    Harman / Kardon HKTS 30WQ luidsprekers (kan beter, maar m'n vrouw wil klein en wit )
    en nog een setje stereo speakers voor in de keuken
    Ik heb voor de Onkyo gekozen omdat er multi zone op zit, ik wil goede surround sound in de woonkamer bij de TV en stereo in de keuken.
    Verder heb ik een Sony Bravia 32" TV, een Humax iHDR-5050c en een AC Ryan PlayOn! HD mini 2 achter een Synology NAS.
    Graag jullie (opbouwende) kritiek

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum vriesmans.

    Om gebruik te kunnen maken van 'multi-room' is Onkyo niet het enige merk met deze mogelijkheid. Veel modellen van andere fabrikanten hebben deze mogelijkheid ook. Wel kan het zijn dat deze een andere naam heeft zoals 'multi-zone' of eenvoudiger: 'zone 2'. Houdt er in ieder geval wel rekening mee dat je 2 van de 7 eindtrappen moet gebruiken voor zone 2 of dat je daarvoor externe eindversterking nodig hebt.

    Wat denk ik veel belangrijker is, is de combinatie van luidsprekers en receiver in de hoofd-zone waar de apparatuur komt te staan. Heb je een combinatie waarbij de klankeigenschappen en/of specificaties van de luidsprekers niet passen bij die van de receiver, dan zal het geluid niet zo mooi en goed klinken als je verwacht.

    Dit is de reden waarom we adviseren om eerst zelf te gaan vergelijken door te gaan kijken en vooral te gaan luisteren naar wat er allemaal (nog meer) mogelijk is met het budget wat je hebt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •