De resultaten 1 tot 24 van 24 worden weergegeven.

Discussie: Jack Ryan

  1. #1

    Standaard Jack Ryan

    Paramount probeert al een paar jaar een nieuwe film van de grond te krijgen rondom Tom Clancy‘s personage Jack Ryan, hiervoor te zien in films als The Hunt For Red October (Alec Baldwin) en Patriot Games (Harrison Ford). Voor de nieuwe Jack Ryan film wordt Chris Pine (Star Trek, This Means War) al een tijdje genoemd voor de hoofdrol. Er bogen zich al heel wat schrijvers over het project, terwijl Jack Bender zich zou gaan storten op de regie. Toch kwam het nooit echt van de grond.

    Regisseur Bender is inmiddels vertrokken, maar Paramount lijkt alweer een vervanger op het oog te hebben, namelijk Kenneth Branagh. Hiervoor maakte hij voor Paramount de blockbuster Thor met Chris Hemsworth. Branagh is nu dus in onderhandeling om de Jack Ryan reboot te gaan regisseren.

    De film zal naar alle waarschijnlijkheid Jack Ryan gaan heten. De makers lijken genoegen te nemen met het huidige scenario van David Koepp. Het betreft enerzijds een prequel waarin we opnieuw kennis maken met Ryan. Hier staat tegenover dat het zich wel zal afspelen in het heden.
    The Hunt for Red October was mijn favoriete Ryan film..als het tot zulk niveau gebracht kan worden..top!

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  2. #2
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Je vergeet Clear and Present Danger en The Sum of All Fears beide zijn ooh Jack Ryan vehikels.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  3. #3

    Standaard

    Ik vond zelfs The Sum Of All Fears de beste van de vier.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #4
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Kan 'k bijtreden. Staat ook op mijn BD verlanglijstje maar momenteel blijkbaar alleen een US en Canadese versie van deze.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  5. #5

    Standaard

    Kenneth Branagh is niet alleen de beoogde regisseur, maar zou volgens onder andere Variety ook in bespreking zijn voor de rol van de (Russische) schurk.

    Het artikel bevat ook een korte beschrijving van het plot van de film:

    Pine's Jack Ryan is an ex-Marine who works as a successful financial analyst in Moscow. He discovers a plot by his employer to finance a terrorist attack designed to collapse the U.S. economy, and must race against time to save America and his wife.


    Branagh is making a deal to play the Russian villain, who with the help of the local government, masterminds a plot to destroy America's economy by making the dollar worthless.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  6. #6

    Standaard

    Oh nee, alweer een reboot.

    En Chris Pine, 'k weet 't niet. Ik vond 'em goed in Star Trek omdat ik dat eigenwijze van Kirk bij hem vond passen. Ook in Unstoppable zat dat eigenwijze erin maar als integere, kwetsbare Jack Ryan (zoals ik het personage zie), ik weet 't niet ??

    Nuja, ik geef em wel een kans als ie der is.

    Ik heb zo'n "donker" vermoeden dat dit ook weer een 'zwaardere' zij het duistere reboot zal worden.

    Ofwel ben ik echt oud(er) aan 't worden .

    Mvg
    "Names are for friends, So I don't need one" (47)

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Man with no name Bekijk bericht
    Ik heb zo'n "donker" vermoeden dat dit ook weer een 'zwaardere' zij het duistere reboot zal worden.
    De vorige 4 films waren niet bepaald lichte kost. Ik denk niet dat ze het nog grimmiger gaan maken.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    De vorige 4 films waren niet bepaald lichte kost. Ik denk niet dat ze het nog grimmiger gaan maken.
    Heb je misschien ook wel een punt. En net daarom is het dan in zekere zin ook weer 'zinloos' een reboot op te starten. Zo was Nolan's Batman-trilogie een, voor mij dan, "realistische" of minder cartooneske tegenpool van de vroegere Burton-films.
    De nieuwe 'Amazing Spiderman' zou een donkerder sfeer krijgen dan de, imo, nogal kinderachtige Toby McGuire-versies.
    Maar als deze Jack Ryan gewoon in dezelfde sfeer gaat werken, vraag ik mij af waarom dan een reboot/prequel. Overigens zag ik, hoewel dat ondertussen al een tijdje geleden is, 'Sum of all Fears' al als een soort prequel omdat hij in die film zijn latere vrouw pas leerde kennen en het verhaal zich chronologisch ook eerder afspeelde, als ik mij niet vergis.

    Mvg
    "Names are for friends, So I don't need one" (47)

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Man with no name Bekijk bericht
    Heb je misschien ook wel een punt. En net daarom is het dan in zekere zin ook weer 'zinloos' een reboot op te starten. Zo was Nolan's Batman-trilogie een, voor mij dan, "realistische" of minder cartooneske tegenpool van de vroegere Burton-films.
    De nieuwe 'Amazing Spiderman' zou een donkerder sfeer krijgen dan de, imo, nogal kinderachtige Toby McGuire-versies.
    Maar als deze Jack Ryan gewoon in dezelfde sfeer gaat werken, vraag ik mij af waarom dan een reboot/prequel. Overigens zag ik, hoewel dat ondertussen al een tijdje geleden is, 'Sum of all Fears' al als een soort prequel omdat hij in die film zijn latere vrouw pas leerde kennen en het verhaal zich chronologisch ook eerder afspeelde, als ik mij niet vergis.

    Mvg
    Ik weet ook niet in hoeverre de term 'reboot' hier toepasselijk is. Er is niet echt sprake van een doorlopende serie. En Pine is al de vierde acteur in vijf films die deze rol voor z'n rekening neemt. Strikt genomen zou je het als een vierde reboot kunnen zijn, maar omdat er tot dusverre niet echt sprake was van erg veel continuïteit tussen de afzonderlijke films beschouw ik het voorlopig als 'gewoon' een 5e Jack Ryan-film. Het is wel eens eerder voorgekomen dat er meerdere films rondom een personage zijn gemaakt zonder dat er sprake is van een doorlopende serie. Bij Tom Ripley was dat bijvoorbeeld ook het geval; 5 losse films over een periode van meer dan 40 jaar, met ook 5 verschillende acteurs in de hoofdrol.

    Dat de filmstudio's waarschijnlijk hopen op een nieuwe franchise is natuurlijk een andere zaak.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  10. #10
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    En jij vergeet ook Patriot Games
    Nope helemaal niet want stond reeds in de openingspost van RobinB vermeld
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Nope helemaal niet want stond reeds in de openingspost van RobinB vermeld
    klopt sorry, ik neem mijn woorden terug.

    Heb er compleet overheen gekeken

  12. #12

    Standaard

    Is toch al een hele lange gerucht dat Chris Pine in aanmerking voor de rol zou komen..jammer dat er al zoveel gezichten de Jack Ryan franchise zich als hoofdpersonage hebben neergezet, het zou tof zijn als Ford nog in dit deel betrokken zou zijn geweest.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Kenneth Branagh is niet alleen de beoogde regisseur, maar zou volgens onder andere Variety ook in bespreking zijn voor de rol van de (Russische) schurk.

    Het artikel bevat ook een korte beschrijving van het plot van de film:

    Pine's Jack Ryan is an ex-Marine who works as a successful financial analyst in Moscow. He discovers a plot by his employer to finance a terrorist attack designed to collapse the U.S. economy, and must race against time to save America and his wife.


    Branagh is making a deal to play the Russian villain, who with the help of the local government, masterminds a plot to destroy America's economy by making the dollar worthless.
    mmm, welk boek zou dit zijn, lijkt volgens mij op Debt of Honor maar hier is Japan de tegenstander
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  14. #14

    Standaard

    Kevin Costner heeft een rol aangeboden gekregen. Het zou om een mentor-achtige rol gaan, die ook verantwoordelijk is voor het benaderen en in dienst nemen van Ryan.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  15. #15

    Standaard

    En nu schijnt Keira Knightley in bespreking te zijn voor de vrouwelijke hoofdrol.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  16. #16

    Standaard

    Kevin Costner heeft de rol geaccepteerd. Z'n contract houdt ook in dat hij dezelfde rol gaat spelen in de John Clark-film Without Remorse die ook in ontwikkeling is. Daarnaast bevat de overeenkomst een optie op een derde film waarin Costner's personage de hoofdrol zou moeten spelen.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  17. #17

    Standaard

    Een paar kleine 'nieuwtjes':

    - Hoewel er nog geen precieze datum geprikt is, is het de bedoeling dat de film in het laatste kwartaal van volgend jaar gaat draaien.

    - Dat Paramount hoopt er een franchise van te maken was al bekend. Nu blijkt dat ze hun zinnen (in eerste instantie) hebben gezet op een trilogie. Dat zou dus alleen de films met Jack Ryan in de hoofdrol betreffen. De spin offs rondom John Clark en het personage dat Kevin Costner gaat spelen komen daar nog eens bij.

    - Het is geen verfilming van een bestaande roman. Het verhaal is specifiek voor de film geschreven -hoewel er wellicht in meer of mindere mate uit bestaande verhalen overgenomen wordt.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  18. #18

    Standaard

    De opnames zijn begonnen, dus er beginnen foto's online op te duiken:





    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  19. #19

    Standaard

    Nieuwe foto's:




    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  20. #20

    Standaard

    Wat een babyface..... Wordt er niet echt enthousiast van....

  21. #21

    Standaard

    Wat TylerDurden zegt.
    Waarom laten ze Kevin Costner dan niet 'gewoon' de rol van Harrison Ford overnemen.

    Ik begrijp dus ook dat het script de boeken niet meer volgen (wat misschien ook wel goed is want na de eerste 5 vond ik het al een stuk minder worden).

  22. #22

    Standaard

    Hmm weet niet hoor, denk dat ik liever mijn favoriet Clear And Present Danger nog een keer opzet.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  23. #23

    Standaard

    Titel is geworden: Jack Ryan: Shadow Recruit en hieronder een poster (klik voor groter):

    jack-ryan-shadow-recruit-poster-550x911.jpg

    Bron en meer info: http://www.slashfilm.com/jack-ryan-s...ecruit-poster/

  24. #24

    Standaard

    Meteen ook maar de trailer.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  25. #25

    Standaard

    WTF?!!

    Lekkere trailer zeg!

    Wordt wel al wat verklapt dus voor degenen die daar een hekel aan hebben, (deze trailer) niet kijken dus!
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •