Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 31 van 31 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door korenjw Bekijk bericht
    Dankjewel,

    ik heb de knoop doorgehakt en zojuist de VT30 besteld. Ben benieuwd hoeveel mooier het film kijken wordt tov mijn Philips LCD.
    Gefeliciteerd.
    Je moet maar zo denken iedere TV soort heeft een voordeel en nadeel.
    Led is een stuk harder in beeld dan Plasma. Dus als het dicht bij het raam staat is led beeld beter te zien dan plasma.(plasma heeft softer beeld)
    Led kan last hebben van clouding (lichtere vlekken in de hoeken)meestal te zien als je in het donker kijkt. Om dat te beperken de helderheid naar beneden afstellen.
    Plasma heeft wel last van image retention, je blijft een logo of zwartebalken met een film kijken of iets wat langer in het beeld heeft gestaan zien. (is anders dan inbranden)Plasma verbruikt meer, meestal met lichtere scenes van film, of programma. met donkere delen gebruikt het weer iets minder. wil je voor een plasma gaan, dan zou ik ook voor Panasonic kiezen.
    Ik stond ook zo voor de moeilijke keuze. Werd uiteindelijk een samsung UE55D8000 LED en soms denk ik nog wel eens van had ik maar een plasma TV gekocht.
    Maar zoals ik al zei LED en Plasma hebben alle 2 hun voor en nadelen.

  2. #27

    Standaard

    Klopt allemaal wat je zegt. Ik heb de VT30 nu een tijdje in huis en ben nog zeer tevreden over de beeldkwaliteit. De extra verbruikskosten zijn denk rond de 50 a 60 euro per jaar, dus daar kan ik zeker mee leven. Ook heb ik wel last van image retention, maar het lijkt dat dat wat minder is geworden. Komt vast door het aantal branduren. Maar de grote test komt nog deze zomer met het logo van nederland 1. Eerst EK voetbal, dan tour de france en uiteindelijk ook nog de olympische spelen. Ben een beetje bang dat ik daarna het logo wel een flinke tijd in beeld blijf zien. Ook vind ik dat de plasma bij 24p content een beetje soft wordt bij snelle beelden. Dit schijnt wel zo te horen, omdat het maar 24 beeldjes per seconde betreft. Ik kan dit wel een stuk verminderen door de beeldverversing op 48Hz of 96Hz te zetten, maar persoonlijk gebruik ik liever geen "beeldverbeteraars".

    Verder vind ik het nu een stuk minder om een bluray op de slaapkamer te kijken (LCD) nu ik de plasma gewend ben. Maar ik weet niet veel van de huidige generatie LED's, dus het verschil in beeldkwaliteit zal wel een stuk minder zijn. Ik ga ervan uit dat beide types na wat rommelen met de instellingen een mooi beeld kunnen weergeven. Nu hopen dat OLED de verwachtingen waarmaakt en geen onverwachte minpunten heeft, zodat we over een paar jaar een betaalbare OLED hebben zonder de minpunten van LED en plasma.

    Persoonlijk zou ik een plasma aanraden aan de echte liefhebber van HD-content. Mensen die af en toe televisie kijken zou ik weer LED aanraden, door de lagere energiekosten en geen kans op image retention.

  3. #28

    Standaard

    Is dat echt nog steeds aanwezig met dat image retention? Ik dacht echt dat al jaren niet meer zo was...
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJR Bekijk bericht
    Is dat echt nog steeds aanwezig met dat image retention? Ik dacht echt dat al jaren niet meer zo was...
    is inderdaad beetje een vaag verhaal: heb zelf een panasonic 50VT20 en m'n eerste toestel had heel veel last van retentie, en zelfs na een paar maanden bleef het logo van nl1 (heel berucht, echt onzinnig dat ze zo'n fel logo gebruiken) in beeld en ging niet meer weg (alles geprobeerd), opgestuurd en nieuwe gekregen

    nu ruim een half jaar in bezit en hoewel er nog wel retentie is te zien (ondertitels) is het een stuk minder en verdwijnt heel snel: logo blijft soms nog licht achter maar als ik een tijdje een andere zender opzet is ie weg.

    Conclusie: blijkbaar is er verschil tussen verschillende toestellen van hetzelfde type; kan misschien te maken hebben met onderdelen, fabrieksinstellingen die je zelf niet kan veranderen;
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  5. #30

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jack020 Bekijk bericht
    Niet echt verrassende uitkomst, lijkt me.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •