Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 82 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Maar heeft 'gerestaureerd' nu ook betrekking op het beeld en geluid, of alleen maar op die paar weggesneden scenes die nu weer zijn toegevoegd. Dat wordt niet echt duidelijk.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Maar heeft 'gerestaureerd' nu ook betrekking op het beeld en geluid, of alleen maar op die paar weggesneden scenes die nu weer zijn toegevoegd. Dat wordt niet echt duidelijk.
    Beiden. Het lijkt me vanzelfsprekend dat ze direct ook het beeld en geluid opknappen als ze de moeite doen om scenes terug te plaatsen en vervolgens er een complete campagne omheen bouwen met een landelijke bioscoop en home video release. Ik geloof niet dat Verhoeven bij een screening aanwezig is als ze een oude print uit de jaren '80 vertonen.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  3. #28

    Standaard

    476. Spetters (Paul Verhoeven, 1980) :: 9.5

    Ben gisteren bij de première van de gerestaureerde versie van Spetters geweest in het nieuwe Eye Filmmuseum, met vele mensen van cast en crew aanwezig, waaronder Paul Verhoeven, Gerard Soeteman en Renee Soutendijk - Joop van den Ende zat letterlijk twee stoelen voor me. Het was de eerste keer dat ik in Eye was en ik moet zeggen dat het scherm in de grote zaal wat kleiner was dan ik verwacht had. Het is duidelijk groter dan in het oude gebouw, maar het is duidelijk geen Pathe scherm of zo - in het filmmuseum van Berlijn is dat bijvoorbeeld wel anders. Het geluid was werkelijk het slechtste wat ik ooit in een bioscoop gehoord had: het kwam enkel uit twee boxen naast het scherm en moest daardoor zo hard gezet worden om in de gehele zaal hoorbaar te zijn dat het aan alle kanten begon te vervormen. Gelukkig was Verhoeven wel zo direct om daarna afloop nog een opmerking over te maken toen er naar complimentjes gevist werd over de restauratie: 'de kleuren zagen er inderdaad erg goed uit, maar het geluid - daar zou ik nog wel eens naar willen kijken'. Kwam de officiële verklaring dat het geluidssysteem blijkbaar 'state of the art' was, maar niet berekend op een mono soundtrack. Ik kan zulke dingen dus echt niet geloven; wordt er zo'n enorme smak met geld tegenaan gegooid en dat is ook te zien in de aankleding, maar vergeet men om datgene waar het uiteindelijk toch allemaal om draait ook in orde te maken - alsof je een flatgebouw zonder fundament bouwt. Bij een Pathe zou ik me nog kunnen voorstellen dat ze niet berekend zijn om mono soundtracks, maar een instituut als het Filmmuseum gaat toch volledig op zijn bek met zoiets. Echt onacceptabel.

    Maar goed, afgezien van dat probleem (wat vrij aanzienlijk was omdat 'Spetters' nou niet bepaald een rustige soundtrack heeft, dat geluid van die motoren ging door merg en been) is de restauratie van het beeld duidelijk een groot succes. Ik ken de film enkel van de Amerikaanse MGM DVD en je hoeft geen expert te zijn om te zien dat die voor verbetering vatbaar was, maar dat 'Spetters' er zou goed uit zou kunnen zien had ik niet verwacht. Het was altijd een nogal groezelige film die niet direct visueel aantrekkelijk was, maar dat is nu wel anders. Vooral de nacht sequenties zijn een genot, zoals de seksscène in het begin in het verlaten flatgebouw - dat heeft een helderheid en transparantie waar op de DVD totaal geen sprake van was. 'Spetters' blijkt ineens altijd een visuele imposante film geweest te zijn. Van de teruggezette scenes heb ik totaal niets gemerkt, ik heb niets gezien dat ik nooit eerder heb gezien en vermoed dat het meer een marketing truc is dan iets anders. Of misschien dat de print voor de MGM DVD altijd al volledig uncut geweest is.

    Weet dus niet hoe de blu-ray er uit ziet, maar het geluidsprobleem zal daar geen rol spelen en als men er met de digitale klauwen vanaf gebleven is, zal het een fenomenale blu-ray zijn. Het bronmateriaal is er voor in ieder geval. Nu de rest van de Verhoeven films nog!

    Ha, sta zelfs nog op een foto blijkbaar!
    Laatst aangepast door Brakhage : 09-05-2012 om 17:26
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  4. #29

    Standaard

    Ik heb de Blu ray vandaag binnen gekregen, en zit hem nu te kijken.

    Beeld is veel beter dan de DVD, al is er wel veel ruis te zien in de scene's.

    Geluid is DTS - HD Master 1.0, maar is wel te horen dat het om een oudere film gaat.

    Maar kwa beeld wel een flinke vooruitgang, alleen geluid is minder.

    Maar blijft een leuke film.

    Zat wel te denken toen die ene jongen aan z'n gelovige vader vertelde dat ie homo was, en toen in elkaar getrapt werd door hem, en diverse verwensingen naar zijn hoofd kreeg, dat het wel raar was.

    In het echte leven is die vader (Hans Veerkamp) zelf homo, dus gezien die wetenschap beetje lachwekkend wat die allemaal riep tegen zijn zoon.

    Het is natuurlijk een rol, maar toch.

    Maar de film vind ik een van de betere nederlandse films ooit.

  5. #30
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Ha, sta zelfs nog op een foto blijkbaar!
    Wie je persoonlijk kent zal je wel herkennen, tussen al dat volk. Je bent toch nooit degene rechtsboven die blijkbaar wegkijkt van het scherm ... als dat zo is dan is die 9,5 wel een héél hoge score als je dingen gemist hebt

    Was daar in ieder geval druk zo te zien.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Wie je persoonlijk kent zal je wel herkennen, tussen al dat volk. Je bent toch nooit degene rechtsboven die blijkbaar wegkijkt van het scherm ... als dat zo is dan is die 9,5 wel een héél hoge score als je dingen gemist hebt

    Was daar in ieder geval druk zo te zien.
    Ik ben exact die figuur die wegkijkt Was tijdens de introducties, dat soort dingen vervelen me altijd ietwat
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  7. #32
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Ha dus toch, leuk is eens wat anders dan een kleine forum avatar

    Je hebt er volgens je score wel van genoten, hoewel de zaal niet ideaal was, nou ja het geluid dan in ieder geval.

    De BD is hier vandaag ook in de bus gevallen. Kan me de film nog levendig herinneren hoewel het een tijdje geleden is dat 'k deze nog gezien heb, is er wel eentje die in de hersenpan blijft plakken dus.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  8. #33

    Standaard

    Wat voor sterrren geven jullie deze film voor beeld en geluid?
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  9. #34

    Standaard

    Leuk dat je er bij was!! had ik ook wel gewild. Wat ziet Renette er nog goed uit zeg!!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    476. Spetters (Paul Verhoeven, 1980) :: 9.5

    Ben gisteren bij de première van de gerestaureerde versie van Spetters geweest in het nieuwe Eye Filmmuseum, met vele mensen van cast en crew aanwezig, waaronder Paul Verhoeven, Gerard Soeteman en Renee Soutendijk - Joop van den Ende zat letterlijk twee stoelen voor me. Het was de eerste keer dat ik in Eye was en ik moet zeggen dat het scherm in de grote zaal wat kleiner was dan ik verwacht had. Het is duidelijk groter dan in het oude gebouw, maar het is duidelijk geen Pathe scherm of zo - in het filmmuseum van Berlijn is dat bijvoorbeeld wel anders. Het geluid was werkelijk het slechtste wat ik ooit in een bioscoop gehoord had: het kwam enkel uit twee boxen naast het scherm en moest daardoor zo hard gezet worden om in de gehele zaal hoorbaar te zijn dat het aan alle kanten begon te vervormen. Gelukkig was Verhoeven wel zo direct om daarna afloop nog een opmerking over te maken toen er naar complimentjes gevist werd over de restauratie: 'de kleuren zagen er inderdaad erg goed uit, maar het geluid - daar zou ik nog wel eens naar willen kijken'. Kwam de officiële verklaring dat het geluidssysteem blijkbaar 'state of the art' was, maar niet berekend op een mono soundtrack. Ik kan zulke dingen dus echt niet geloven; wordt er zo'n enorme smak met geld tegenaan gegooid en dat is ook te zien in de aankleding, maar vergeet men om datgene waar het uiteindelijk toch allemaal om draait ook in orde te maken - alsof je een flatgebouw zonder fundament bouwt. Bij een Pathe zou ik me nog kunnen voorstellen dat ze niet berekend zijn om mono soundtracks, maar een instituut als het Filmmuseum gaat toch volledig op zijn bek met zoiets. Echt onacceptabel.

    Maar goed, afgezien van dat probleem (wat vrij aanzienlijk was omdat 'Spetters' nou niet bepaald een rustige soundtrack heeft, dat geluid van die motoren ging door merg en been) is de restauratie van het beeld duidelijk een groot succes. Ik ken de film enkel van de Amerikaanse MGM DVD en je hoeft geen expert te zijn om te zien dat die voor verbetering vatbaar was, maar dat 'Spetters' er zou goed uit zou kunnen zien had ik niet verwacht. Het was altijd een nogal groezelige film die niet direct visueel aantrekkelijk was, maar dat is nu wel anders. Vooral de nacht sequenties zijn een genot, zoals de seksscène in het begin in het verlaten flatgebouw - dat heeft een helderheid en transparantie waar op de DVD totaal geen sprake van was. 'Spetters' blijkt ineens altijd een visuele imposante film geweest te zijn. Van de teruggezette scenes heb ik totaal niets gemerkt, ik heb niets gezien dat ik nooit eerder heb gezien en vermoed dat het meer een marketing truc is dan iets anders. Of misschien dat de print voor de MGM DVD altijd al volledig uncut geweest is.

    Weet dus niet hoe de blu-ray er uit ziet, maar het geluidsprobleem zal daar geen rol spelen en als men er met de digitale klauwen vanaf gebleven is, zal het een fenomenale blu-ray zijn. Het bronmateriaal is er voor in ieder geval. Nu de rest van de Verhoeven films nog!

    Ha, sta zelfs nog op een foto blijkbaar!
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  10. #35

    Standaard

    [QUOTE=DVD Watcher;1867995]Ik heb de Blu ray vandaag binnen gekregen, en zit hem nu te kijken.

    Beeld is veel beter dan de DVD, al is er wel veel ruis te zien in de scene's.
    - Er is geen ruis aanwezig, maar filmgrain. Dat is HEEL iet anders.
    Filmgrain is er vrijwel continu van minimaal tot zeer grof.


    Geluid is DTS - HD Master 1.0, maar is wel te horen dat het om een oudere film gaat.
    - het geluid is niet 1.0, maar 2.0. Dus dubbel mono.
    Qua niveau fluctueerd deze behoorlijk, maar is verder stabiel zonder beschadigingen.

    Heel positief is dat de BD ook Nederlandse ondertitels heeft, waardoor deze ook voor een hele grote groep Nederlanders met beperingen geschikt is.


    De anders films van Paul V zijn geproduceerd door R H, en die heeft gezorgt dat Nederland als laatste, de slechtste uitgave heeft. Dus of die ook z'n mooie behandeling krijgen als deze is maar zeer de vraag....

  11. #36

    Standaard

    Van Eye kreeg ik te horen dat Soldaat van Oranje en Turks fruit niet in hun handen is. Maar goed de dvd van Spetters heb ik nooit gezien, dus het zal zeker een vooruitgang zijn. En ja filmgrain is natuurlijk anders dan ruis. Maar wat lees ik nu 2.0 dubbel mono? Toch gewoon DTS-HD Master Audio
    Dolby Surround
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  12. #37

    Standaard

    Ik ben zeer te spreken over het beeld, zeker voor een NL film uit 1980 het is vuil en krasvrij. Er is idd altijd wel wat grain in het beeld en bij sommige nachtscenes erg veel, maar daardoor heb ik het idee dat er iig geen (overvloedige) DNR is toegepast. Soms dacht ik wel wat Edge Enhancement waar te nemen en af en toe net iets te felle kleuren, vooral het rood van het shirt van Rutger Hauer in de cross-scene met Maarten Spanjer. Het gele pak van Spanjer had dat dan weer niet. Artefacten die ik kan waarnemen heb ik niet gezien, misschien dat er wel banding/posterisatie in zit want de film van 2 uur staat op een BD25 en de file is rond de 20gig groot inclusief audio.
    Audio is wel eens wisselend wat betreft het volume en daardoor is niet alle dialoog even goed te verstaan als het niet zo luid staat.

    Ik moet wel zeggen dat ik dit een veel betere film vind dan ik had gedacht, er zitten toch wel een paar mooie thema's in die voor humor zorgen, maar toch ook zeker serieus zijn. Ook de manier hoe NL in die tijd er uit zag is goed, maar ook heel leuk om te zien.
    Laatst aangepast door peptalk : 10-05-2012 om 14:48
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  13. #38

    Standaard

    [QUOTE=Hombre;1868148]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Ik heb de Blu ray vandaag binnen gekregen, en zit hem nu te kijken.

    Beeld is veel beter dan de DVD, al is er wel veel ruis te zien in de scene's.
    - Er is geen ruis aanwezig, maar filmgrain. Dat is HEEL iet anders.
    Filmgrain is er vrijwel continu van minimaal tot zeer grof.


    Geluid is DTS - HD Master 1.0, maar is wel te horen dat het om een oudere film gaat.
    - het geluid is niet 1.0, maar 2.0. Dus dubbel mono.
    Qua niveau fluctueerd deze behoorlijk, maar is verder stabiel zonder beschadigingen.

    Heel positief is dat de BD ook Nederlandse ondertitels heeft, waardoor deze ook voor een hele grote groep Nederlanders met beperingen geschikt is.


    De anders films van Paul V zijn geproduceerd door R H, en die heeft gezorgt dat Nederland als laatste, de slechtste uitgave heeft. Dus of die ook z'n mooie behandeling krijgen als deze is maar zeer de vraag....
    Bij mij op de hoes staat DTS - HD Master 1.0

    Beeld is goed, alleen wel veel grain, maar beeld is stukken beter dan DVD, niet helemaal top.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht

    Bij mij op de hoes staat DTS - HD Master 1.0

    Beeld is goed, alleen wel veel grain, maar beeld is stukken beter dan DVD, niet helemaal top.
    Dan klopt de hoes niet want het is DTS HD 2.0(mono).
    Laatst aangepast door peptalk : 10-05-2012 om 15:33
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  15. #40

    Standaard

    [QUOTE=peptalk;1868181]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Dan klopt de hoes niet want het is DTS HD 2.0(mono).
    Dat zou kunnen, maar er staat toch echt 1.0.

    jammer van de magere extra's, maar leuk dat dat filmpje nu ook op BD is

  16. #41

    Standaard

    lol, er gaat iets fout met quoten
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    lol, er gaat iets fout met quoten
    Vandeweek deze halen. Ben benieuwd. Ken de film vooral van een oude VHS opname van mijn ouders (past uitstekend bij het enigszins groezelige van de film) en een enkele uitzending op MGM Movie Channel. Heeft Lumiere er nog extra's bij gedaan of is het alleen de film (wat ik denk)?

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door gompier Bekijk bericht
    Vandeweek deze halen. Ben benieuwd. Ken de film vooral van een oude VHS opname van mijn ouders (past uitstekend bij het enigszins groezelige van de film) en een enkele uitzending op MGM Movie Channel. Heeft Lumiere er nog extra's bij gedaan of is het alleen de film (wat ik denk)?
    Het quoten lijkt weer goed te gaan.
    Alleen een trailer v/d film en van 3 andere films.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik ben zeer te spreken over het beeld, zeker voor een NL film uit 1980 het is vuil en krasvrij. Er is idd altijd wel wat grain in het beeld en bij sommige nachtscenes erg veel, maar daardoor heb ik het idee dat er iig geen (overvloedige) DNR is toegepast. Soms dacht ik wel wat Edge Enhancement waar te nemen en af en toe net iets te felle kleuren, vooral het rood van het shirt van Rutger Hauer in de cross-scene met Maarten Spanjer. Het gele pak van Spanjer had dat dan weer niet. Artefacten die ik kan waarnemen heb ik niet gezien, misschien dat er wel banding/posterisatie in zit want de film van 2 uur staat op een BD25 en de file is rond de 20gig groot inclusief audio.
    Wat krijgen we nou, Pepijn? Ga jij je opeens druk maken over edge enhancement, DNR, posterisatie, file size? Besmet met het DeHollander-virus?

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Wat krijgen we nou, Pepijn? Ga jij je opeens druk maken over edge enhancement, DNR, posterisatie, file size? Besmet met het DeHollander-virus?
    Nou druk maak ik me er zeker niet om, maar ik kijk wel of er grain aanwezig is, want dat vind ik essentieel en zo zie ik sommige dingen wel en andere dingen niet. Misschien dat ik toch een klein beetje van het virus te pakken heb wat betreft file size, vooral omdat een BD50 niet veel meer kost en een hogere bitrate voor beter beeld kan zorgen. Ook wil ik graag de info aan anderen geven zodat zij hun eigen beslissing over de aanschaf van een BD kunnen nemen. Moet wel zeggen dat ik ook redelijk wat pre-order als de prijs mooi is en deze heb ik in de 2 voor 20 bij bol.com gekocht dus dat vind ik een prima prijs
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  21. #46

    Standaard

    Zijn er ondertitels? Ook voor je eigen taal vind ik dat standaard.

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MatrixTom Bekijk bericht
    Zijn er ondertitels? Ook voor je eigen taal vind ik dat standaard.
    Je antwoord stond er al

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht

    Heel positief is dat de BD ook Nederlandse ondertitels heeft, waardoor deze ook voor een hele grote groep Nederlanders met beperingen geschikt is.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  23. #48

    Standaard

    We mogen uberhaupt al blij zijn dat een klein bedrijf deze film opgehaald heeft voor op Blu te zetten, en hoop dat ze de trend doorzetten en meer BE/NL films gaan uitbrengen.
    Heb deze zelf ook liggen, ga hem dit weekend bekijken.
    De hoes vermeld idd HD-MA 1.0.

  24. #49

    Standaard

    Mijn complimenten voor het stuk van Brakhage!! Dikke pluim.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  25. #50

    Standaard

    Wat op de inlays van Nederlandse uitgaven staat geloof ik al sinds 1998 niet meer.

    De audio track is 2.0 dubbel mono. Dit is ongeacht het formaat DD, PCM of DTS, want dat heeft er helemaal niets mee te maken.
    Als je een nette 5.1 track wil moet je de BD van Psycho + een zak met geld naar Vehoeve sturen (dan hij kijken naar de featurette over het geluid en contact met dat bedrijf opnemen).

    Ik heb de Brigde DVD uit gave en daarop staat een transfer afkomstig van een oude versleten VHS-tape, dus je kan wel nagaan wat een grote verbetering deze uitgave is

    En al eerder gemeld, de voor andere Verhoeven films zijn de rechten bij een zekere RH.

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •