De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Sparen voor een nieuwe HT

    Voorlopig ben ik nog wat aan het rondkijken. Heb wel recentelijk een plasma gekocht, maar voor het geluid moet ik nog een beetje doorsparen.
    Dacht eerst van enkel een soundbar te kopen, maar uiteindelijk toch beslist om voor losse componenten te gaan.

    Eerste keus viel op een Onkyo TX-NR609 en de Jamo S 608 HCS 3 (dus zonder subwoofer).
    Maar hoe meer info ik vond over de Onkyo, hoe meer problemen er aan het licht kwamen.

    Na wat verder te zoeken kwam ik dan op de Yamaha RX-V671 icm Yamaha NS 555 (floorstanding), NSC444 (center) en NS333 (bookself).

    Ik heb echter niet veel kaas gegeten van de technische kant van heel het audiogebeuren. Kan de reciever deze combinatie aan? Kan ik hier nog met tijd een subwoofer op aansluiten? Misschien toch gaan voor de Yamaha RX-V1071? Of is dat weer overkill?

    Nog een bijkomend probleem is dat er in de buurt geen winkels zijn waar ik deze combinaties kan beluisteren, dus moet ik voor een groot stuk oordelen op reviews of ervaringen van anderen.

  2. #2
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Van de Casteele Bekijk bericht
    Voorlopig ben ik nog wat aan het rondkijken. Heb wel recentelijk een plasma gekocht, maar voor het geluid moet ik nog een beetje doorsparen.
    Dacht eerst van enkel een soundbar te kopen, maar uiteindelijk toch beslist om voor losse componenten te gaan.
    Goeie beslissing neem je hier. Uit eigen ervaring weet 'k dat een soundbar leuk
    kan zijn omdat je minder kabels hebt, maar verwacht hieruit nooit surround geluid
    te krijgen, kan gewoon niet wat de fabrikanten ook mogen beweren.

    Mijn eerste ervaring was ook met een soundbar, maar dat is ook meteen mijn
    grootste miskoop ooit.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Van de Casteele Bekijk bericht
    Eerste keus viel op een Onkyo TX-NR609 en de Jamo S 608 HCS 3 (dus zonder subwoofer).
    Maar hoe meer info ik vond over de Onkyo, hoe meer problemen er aan het licht kwamen.
    Oei welke problemen dan wel ? Mijn vorige receiver, tot een paar dagen geleden,
    was een 608 de voorloper van de 609 en heb daar nooit enig probleem mee gehad.
    Ben dus wel benieuwd wat je hier allemaal over gelezen of gehoord hebt

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Van de Casteele Bekijk bericht
    Na wat verder te zoeken kwam ik dan op de Yamaha RX-V671 icm Yamaha NS 555 (floorstanding), NSC444 (center) en NS333 (bookself).

    Ik heb echter niet veel kaas gegeten van de technische kant van heel het audiogebeuren. Kan de reciever deze combinatie aan? Kan ik hier nog met tijd een subwoofer op aansluiten? Misschien toch gaan voor de Yamaha RX-V1071? Of is dat weer overkill?

    Nog een bijkomend probleem is dat er in de buurt geen winkels zijn waar ik deze combinaties kan beluisteren, dus moet ik voor een groot stuk oordelen op reviews of ervaringen van anderen.
    Yamaha ken 'k niet zo goed maar speakers en receiver van dezelfde fabrikant
    zou toch goed moeten matchen.

    Vind niet meteen info terug over de RX-V1071 die je hier noemt maar wel over
    de andere en de speakers zelf.

    Lijkt me wel dat dit moet lukken. Een zwaardere receiver zal natuurlijk minder
    moeite hebben om de speakers aan te sturen.


    Wat belangrijk is in hele gegeven is uiteindelijk ook wat je budget is, daarmee
    kunnen we een beter advies geven wat daarin allemaal past.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  3. #3

    Standaard

    Hier op het forum heb ik al enkele berichten gezien van de Onkyo.

    Van de RX-V1071: http://nl.yamaha.com/nl/products/aud..._g/?mode=model

    Budget: rond de 1500 euro.

    De ruimte is ongeveer een 25m².

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Van de Casteele Bekijk bericht
    Na wat verder te zoeken kwam ik dan op de Yamaha RX-V671 icm Yamaha NS 555 (floorstanding), NSC444 (center) en NS333 (bookself).

    Ik heb echter niet veel kaas gegeten van de technische kant van heel het audiogebeuren. Kan de reciever deze combinatie aan? Kan ik hier nog met tijd een subwoofer op aansluiten? Misschien toch gaan voor de Yamaha RX-V1071? Of is dat weer overkill?
    Met de door jouw genoemde luidsprekers is het denk ik verstandiger om de 1071 te nemen. Ik heb zelf de NS-555 als 'front' en de NS-P60 als uitbreiding en dat gaat redelijk. Het geluid van de 'centre' en de surrounds is in mijn geval daarom minder krachtig. Dit komt doordat het uitgangs-vermogen van één kanaal van de 663 (of vergelijkbaar model) m.i. net niet hoog genoeg is voor de NS-C444 die volgens de specs ongeveer dezelfde belastbaarheid heeft als de NS-555. Voor een NS-555 is het dus niet voldoende, vandaar dat ik deze middels 'bi-amping' aangesloten heb en de 663 dus maximaal als 5.1 kan gebruiken.

    Persoonlijk vind ik het een gemiste kans dat in dezelfde serie geen lichtere modellen beschikbaar zijn, zoals een 2- of 3-weg boekenplank-formaat met een woofer van 16cm en niet te vergeten bijpassende aktieve subs van 8" en 10". Het is dan ook makkelijker om set zo samen te stellen dat deze past bij het formaat van de kamer. Iets dat veel luidspreker-fabikanten wel vaker over het hoofd zien, maar dit ter zijde.

    Voor de weergave van de lage tonen en de LFE's is een aktieve sub zeker nodig. Ten eerste om de luidsprekers te ontlasten en ten tweede omdat niet iedere luidspreker de lage tonen goed kan weergeven in iedere situatie. Meestal schrijven we daarom dat deze "de kers op de taart" is.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 08-04-2012 om 13:47
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Na want rondneuzen in verschillende webshops, vrees ik dat de Yamaha-combinatie buiten mijn budget zal vallen (zeker als er nog een subwoofer bijgekocht moet worden). Bij Redcoon zat ik net onder de 2000 euro.

    Van de Onkyo's lees ik vaak dat er hdmi-problemen zijn, tenzij deze in de 2012-serie zou opgelost zijn. Dan kan de Onkyo TX-NR515 in aanmerking komen.

    De Denon AVR-2312 staat ook op de hotlist.

    Zijn er nog andere recievers die in aanmerking komen (onder de 600 euro)?

    Voor de speakers gaat de voorkeur uit naar de Jamo 608 HCS 3.

    Moet/mag ik voor de keuze van de subwoofer bij Jamo blijven?

  6. #6

    Standaard

    In dat geval is het misschien beter om wat kleiner te beginnen, proberen het budget wat op te rekken of staps-gewijs proberen te kopen.

    Over het algemeen heb je een receiver van tussen de €600 en €800 nodig om een stel luidsprekers als de S606 of S608 van Jamo aan kunnen sturen en onder controle te kunnen houden. Ten eerste vanwege het uitgangsvermogen en de bbh reserves en ten tweede vanwege de mogelijkheid voor 'bi-amping'. Of de TX-NR515 van Onkyo i.c.m. de door jou genoemde S608 van Jamo een uitzondering op deze regel is, zal je zelf moeten beoordelen door lang te gaan luisteren. In een gemiddelde winkel zal dit lastig zijn, omdat daar grote luidsprekers daar alleen als 'mono-amping' aangesloten kunnen zijn.

    Wanneer je wat kleiner gaat beginnen door voor boekenplank-formaat 'fronts' te kiezen, kun je wat meer geld uitgeven aan een aktieve sub. De aktieve sub kan er dan voor zorgen dat de luidsprekers mooi aangevuld worden en als en misschien zelfs mooier kunnen klinken dan zuilen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Henk, 'k zie dat je blijkbaar uit de buurt bent van Brugge. Stel voor om eens te
    gaan luisteren bij bijvoorbeeld Deltavox in de Maalsesteenweg.

    Vragen naar Geert, hij heeft de meeste kennis wat luidsprekers en receivers betreft.
    Leg eens je budget voor, en maak ook een schets van je ruimte en waar je luisterplek
    zich daarin precies bevind.

    Heb met Deltavox in ieder geval goeie ervaringen, mijn eerste serieuze Focal-Onkyo
    kwam bij hen vandaag. Toen een goeie setprijs gehad en ben er ook gewoon
    vakkundig geholpen geweest.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  8. #8
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Henk, ben er je al uit wat het gaat worden ?
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  9. #9

    Standaard

    Henk,

    Altijd welkom op ons vlaams forum ook

    http://htff.actieforum.com/

    Daar zitten nog meer mensen van de streek

    Ontopic:
    Deltavox zal moeilijk gaan nu , vermits ze gaan sluiten...
    Misschien wel ideaal om echte koopjes te doen want het is uitverkoop!
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •