De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Center speaker of niet?

    Mijn opstelling is nu zo dat de HDMI via de blu-ray speler naar de tv gaat en dan met coax naar de reciever. Niet ideal maar anders krijg ik het beeld en geluid niet synchroon. Ik heb nu alleen twee front speakers.

    Het geluid wordt gedownsampled naar DTS als ik wel heb waardoor er toch wat verloren gaat. Opzich merk ik daar weinig van behalve dat soms ik volgens de ondertiteling toch gesproken woord moet horen maar dat niet doe. Verder is het gesproken woord wel eens aan de zachte kant.

    De vraag is als ik een center plaats heb ik dan minder of geen last van dit fenomeen?

    Volgens mij wordt de downsample naar DTS gedaan door mij blu-ray speler een Panasonic DMP-BD35.

  2. #2

    Standaard

    Wanneer je niet de dialogen kunt horen, staat bij de receiver de luidspreker voor de 'centre' ingesteld als 'small' of 'large' i.p.v. 'none'.

    Het plaatsen van een 'centre' is dan niet meer nodig, omdat alle dialogen dan via de 'fronts' worden weergegeven. Wil je de dialogen zo weergeven dat het lijkt alsof ze uit het scherm komen, dan kun je beter wel een 'centre' gebruiken en de instelling op 'small' zetten.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Het is niet dat ik de dialogen helemaal niet kan horen maar even goed ik heb gekeken en center staat al op none. De subwoofer op no en surround ook op none. Volgens de handleiding is fronts alleen beschikbaar als subwoofer op yes staat. Dus mij lijkt het allemaal correct. Zoals al aangaaf gebeurt het soms ik kan er wel mee leven.

  4. #4

    Standaard

    Een decoder voert meestal nog bepaalde bewerkingen uit zodat het meer lijkt op 'surround' voor dat deze het naar de luidsprekers stuurt. Deze bewerkingen zouden er voor kunnen zorgen dat de dialogen op bepaalde momenten minder luid te horen zijn. Misschien is het dan verstandiger om de receiver in de stand voor 2-kanaals stereo te zetten i.p.v. de decoder te gebruiken.

    Aan de andere kant zijn dialogen over het algemeen minder luid om het geluid wat meer spektakel te laten geven. Als luisteraar heb je dan meer het gevoel midden in de film te zitten of bij een concert aanwezig te zijn.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •