De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.

Discussie: Scart naar HDMI

  1. #1

    Standaard Scart naar HDMI

    Beste mensen,
    Mijn eerste bezoek hier.
    Ik heb een HDD recorder, analoog, met scart en coax uitgangen. Kan deze naar mijn nieuwe tv met alleen HDMI ingangen?
    Misschien een veelgestelde vraag, maar toch heel graag een tip.
    Alvast bedankt.

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Dank tuinman, ik kan er mee verder!

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wimvk Bekijk bericht
    Beste mensen,
    Mijn eerste bezoek hier.
    Ik heb een HDD recorder, analoog, met scart en coax uitgangen. Kan deze naar mijn nieuwe tv met alleen HDMI ingangen?
    Misschien een veelgestelde vraag, maar toch heel graag een tip.
    Alvast bedankt.
    Ben wel heel erg benieuwd wat voor een vreemde TV je hebt

    Enkel HDMI ingangen........ welk merk en model is dat?
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Enkel HDMI ingangen........ welk merk en model is dat?
    Ik weet dat enkele nieuwe Philips modellen die dit jaar uitkomen ook geen scartaansluiting meer hebben. Wel een mini-scart aansluiting, maar volgens mij wordt hier geen adapter voor bijgeleverd.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    Ik weet dat enkele nieuwe Philips modellen die dit jaar uitkomen ook geen scartaansluiting meer hebben. Wel een mini-scart aansluiting, maar volgens mij wordt hier geen adapter voor bijgeleverd.
    Lijkt me niet slim om er geen adapter bij te leveren, er zijn immers nog zat zuinige hollanders die nog apparaten met een scart aansluiting hebben(VCR's/ HDDrecorders etc etc etc) en die niet zo maar 1 - 2 - 3 bij het vuilnis gaan zetten. In dat geval zou dan Philips in mijn ogen de zuinige hollander zijn, al kan ik de gedachte erachter wel enigzins begrijpen, moet hier zelf ook nog ergens zo'n scartadapterkabel hebben liggen die niet gebruikt wordt.....

    Maar dat houd wel in dat de TV's nog gewoon over een analoge ingang beschikken en is het dan geen "normale" scart, vaak zit er dan ook nog wel composiet en/of component ingang op.

    Zodoende ben ik nog steeds benieuwd naar de TV van wimvk, ik geloof namelijk niet dat er TV's zijn met enkel HDMI ingangen en dan heb ik het niet over PC schermen of monitoren..... die vallen niet onder de noemer TV.

    Vandaar mijn vraag aan wimvk om het merk en model van de TV op te geven, waarschijnlijk ook iemand die het niet nodig vond om zijn gebruiksaanwijzing door te nemen zoals zovelen die we hier op het forum tegenkomen
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    dit is heel goed mogelijk aangezien een vriend van mij ook zei dat hij geen scart op zijn samsung led tv had.

    ik zei toen: heb je al in je doos gegekeken in een van die zakjes. daar zat gewoon de connector met een aansluitsnoertje keurig bijgeleverd. de meeste mensen gooien de doos na het eruit halen van de AB en televisie gewoon weg zonder verder de andere kabels / aansluitsnoeren te bekijken. ik zeg niet dat dit nu ook het geval is maar lijkt me niet dat er totaal geen scartconnector meer bij de televisies zitten tegenwoordig.

    digitenne / gewone upc decoders de niet hd versies dus die moet je allemaal ook nog met scart aansluiten dus erg onwaarschijnlijk
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •