De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1
    Junior Member
    Registratie datum
    Apr 2012
    Woonplaats
    Capelle aan den ijssel

    Standaard Ervaringen 3d beamer?

    Hey mensen....

    Is hier toevallig iemand die ervaringen heeft met een 3d beamer?
    Momenteel heb ik een 42inch plasma tv staan.

    Aangezien ik deze voor films, te klein vind worden, was ik aan het kijken voor een grotere tv.
    Hierbij, moest natuurlijk een 3d functie komen, aangezien we er dalijk niet meer aan kunnen ontkomen.
    En het geeft natuurlijk een mooiere beleving aan bepaalde films.
    Nu zag ik een 80inch led tv staan, maar aangezien deze €4900 kost, ging ik verder kijken.

    Nu kwam ik bij een 3d beamer uit.
    Deze kost een fractie van een 80inch tv, en is natuurlijk een stuk leuker voor het echte bioscoop gevoel.

    Wat ik me nu dus afvraag, is hoe dit zit met 3d beelden.
    Is dit net zo mooi als bij een tv, of is het verwaarloosbaar?

    Helaas heb ik nog geen winkel gezien die een showmodel heeft staan, die je kan zien draaien.

    Wel moest(volgens die verkoper) de beamer, altijd voor je geplaatst worden, ivm het infrarood voor de brillen.
    Volgens die verkoper was een 3d beamer altijd actief en heeft dus shutter glasses brillen nodig.

    Ook zouden passieve brillen hier nooit op werken(wat eigenlijk een pre was, ivm kleine kinderen, en het wilde gedoe van ze).
    Een brilletje kost toch al snel 100 euro, wat erg zonde zou zijn als die per ongeluk gesloopt worden omdat ze erop zouden gaan zitten.

    Mijn muur is licht beige.
    Maar ik neig naar een wit scherm, die ik aan het plafond hang, en die vlak voor mijn tv naar beneden komt te hangen.

    Ik hoop, dat iemand me kan vertellen, of het een goede keuze is om voor een 3d beamer te gaan ipv een tv.

    Grootste pluspunten aan de beamer vind ik:
    -Groter scherm dan tv
    -Echt bioscoop gevoel
    -Stukken goedkoper dan een 80" tv

    Nadelen:
    -beamer moet voor je staan(volgens die verkoper)
    -Altijd Shutter brillen moeten kopen, dus duur(volgens de verkoper)
    -Lamp gaat maar een x-aantal uur mee, maar je kijkt geen hele dagen op de beamer, dus is acceptabel

    Als er eventueel iemand in de buurt van Capelle of Rotterdam woont, die zo aardig is, om mij de beelden van een 3d beamer te showen, zou het helemaal geweldig zijn.
    Aangezien ik bang ben, dat het 3d effect niet optimaal is.

    Wie o Wie kan mij helpen met mijn keuze.
    greetz

  2. #2

    Standaard

    niet doen, gewoon een goeie 2d tv kopen

    je mist veel waarde mits je budget enorm hoog ligt

  3. #3
    Junior Member
    Registratie datum
    Apr 2012
    Woonplaats
    Capelle aan den ijssel

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    niet doen, gewoon een goeie 2d tv kopen

    je mist veel waarde mits je budget enorm hoog ligt
    Een goede 2d tv heb ik al, dus daar doe ik het niet voor...
    Ik wilde voor films groter dan 42" gaan en dan kom je met een beamer toch al snel het voordeeligst uit.

  4. #4

    Standaard

    Vergeet niet dat je bij projecteren moet verduisteren om optimaal beeld te krijgen, wat dan nog bijkomende kosten kunnen zijn.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #5

    Smile

    Ik zou even kijken op het htforum.nl van Frank Doorhof. De Epson projectoren bijvoorbeeld krijgen qua prijs/kwaliteit vaak goede beoordelingen. (Heb zelf ook een Epson.. ) De Epson TW9000 is een 3D projector van rond de € 2700. Ik weet natuurlijk niet wat je budget is..
    HT opstelling: Philips 42PFL6007H; Epson TW1000; Onkyo TX-NR808; Onkyo Dv-BD507; AC Ryan Playon HD 2; Humax 5050C; TMA Twister 8000; TMA compact 10

  6. #6
    Junior Member
    Registratie datum
    Apr 2012
    Woonplaats
    Capelle aan den ijssel

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martino Bekijk bericht
    Ik zou even kijken op het htforum.nl van Frank Doorhof. De Epson projectoren bijvoorbeeld krijgen qua prijs/kwaliteit vaak goede beoordelingen. (Heb zelf ook een Epson.. ) De Epson TW9000 is een 3D projector van rond de € 2700. Ik weet natuurlijk niet wat je budget is..
    Voor een goede 3d tv vind ik 2700 een mooit budget, maar gezien ik nog geen ervaring heb met beamers, wilde ik gaan voor de Acer.
    Deze is 600 euro, en dat vind ik eigenlijk wel een mooie prijs als kennismaking in de beamer wereld.

    Ik ben namelijk bang, dat ik een beamer zeer weinig gebruik, en dan vind ik 2700 euro een flink pak geld...
    Voor 600 kunnen we het nog eens testen...

  7. #7

    Standaard

    Volgens mij heb je je keuze al gemaakt, maar ik denk dat je lage verwachtingen moet hebben bij een Acer van 600 euro. Ik heb het vermoeden dat die beamer niet eens Full HD is...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #8
    Junior Member
    Registratie datum
    Apr 2012
    Woonplaats
    Capelle aan den ijssel

    Standaard

    Hier staan de spec's:
    http://www.beamercenter.nl/product/1...specifications

    Ik heb er verder geen verstand van, leek mij een leuk ding voor normaal thuisgebruik....

    Had ook nog een BenQ 511 ofzo gezien, maar die is 3d ready, waardoor je volgens mij nog iets moet aanschaffen om 3d te kunnen bekijken.

  9. #9

    Standaard

    die is hd ready, dus geen 1080 hd

    opzich zul je het nooit zo scherp op een doek kunnen krijgen, maar toch

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •