De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Problemen met aansluiten surround set, receiver en tv

    hallo,

    ik ben hier voor de eerste keer dus ik hoop dat ik aan het goede adres bij.
    Ik zit met een dilemma ik krijg de receiver/surround set niet aangesloten op tv en ik hoop dat jullie me op de goede weg kunnen helpen.

    TV: LG LW570 S 55
    Receiver: Onkyo TX SR309
    Surround Set: Klipsch HD theather 500

    Oja en er zit een Ziggo kastje tussen voor digitale tv
    Deze heb ik met elkaar verbonden via HDMI en optische kabel volgens het schema in de bijlage.

    Nu lukt het me op geen enkele manier om de TV en Receiver met elkaar te verbinden en het geluid via de surround set te laten lopen en het beeld via de tv. Nu vermoed ik dat het in de instellingen van de TV en Receiver zit maar met de gebruiksaanwijzing wordt ik niet veel wijzer. hopelijk heeft iemand al ervaring met deze apparaten.
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)

  2. #2

    Standaard

    Bedoel je dat je een zender via je Ziggo decoder kijkt en je dan geen geluid krijgt of dat je alleen de TV en de Onkyo aan hebt en dan geen geluid krijgt?

    Overigens zou ik de PS3 alleen via HDMI aansluiten, dat levert je beter geluid op(Moet je wel de instellingen in de Onkyo en de PS3 veranderen).
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    Ik heb eens gekeken en met jouw TV heb je in principe die Ziggo decoder niet nodig, de TV heeft namelijk CI+, alleen dan kun je geen on-demand gebruiken.

    Om geluid van de TV op je reciever te krijgen kun je gebruik maken van ARC(Audio Return Channel), mits je HDMI kabel dat aankan. Heb even de gebruiksaanwijzingen voor je er bij gezocht en zal je aangeven waar je e.e.a. kunt vinden.

    Onkyo pagina 13 en 35: http://www.nl.onkyo.com/downloads/1/...SR309_NlSv.pdf

    LG TV pagina 104: http://www.lg.com/nl/common/product/...-55LW570S.jsp#
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #4

    Standaard

    Ik heb de decoder ertussen zitten voor on demand inderdaad.
    Ik heb intussen de HDMI kabel van de decoder uit de tv gehaald en in HDMI in 2 van de onkyo gestopt en de tv speakers uit gezet.

    nu heb ik wel beeld maar geen geluid.

    HDMI out van de receiver zit in de HDMI 1 van de TV en deze ondersteund ARC en de HDMI kabel is 1.4 (voor 3D). Dus daar zou het probleem niet kunnen zitten denk ik.

    op de tv staat Digitaal audio out staat op auto
    op de receiver staat HDMI crtl op ON


    Hoe zou ik de PS3 en Onkyo dan in moeten stellen als ik alleen een HDMI kabel wil gebruiken?

  5. #5

    Standaard

    ARC instellingen TV:

    ARC-modus
    (Audio Return
    Channel)
    Als een extern geluidsapparaat met de functie ARC (Audio Return Channel) wordt gebruikt, kan
    SPDIF worden uitgevoerd via alleen een High Speed HDMI-kabel zonder extra optische kabel.
    �� Sommige HDMI-kabels ondersteunen deze modus niet. (Een High Speed HDMI-kabel wordt
    aanbevolen.)
    �� De modus ARC werkt alleen op de HDMI 1-ingang op de TV.
    �� Activeert de SIMPLINK-functie voor gebruik van deze functie.
    OPMERKING
    Optie
    Aan Als het apparaat met de ARC-functie is ingeschakeld, wordt
    de luidspreker van het apparaat automatisch gebruikt wanneer
    SIMPLINK is ingeschakeld.
    Uit Zelfs als het apparaat met de ARC-functie is ingeschakeld en
    SIMPLINK is ingeschakeld,
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvanbeek Bekijk bericht
    Ik heb de decoder ertussen zitten voor on demand inderdaad.
    Ik heb intussen de HDMI kabel van de decoder uit de tv gehaald en in HDMI in 2 van de onkyo gestopt en de tv speakers uit gezet.

    nu heb ik wel beeld maar geen geluid.

    In de Onkyo moet je dan aangeven dat het geluid bij HDMI 2 ook door HDMI 2 binnen moet komen en niet via Optical.

    In principe geldt dat ook voor de PS3 en in de PS3 moet je bij geluidsuitvoer HDMI aangeven.
    Welke PS3 heb je?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #7

    Standaard

    ik heb een ps3 slim 160GB gekocht in augustus 2011
    ik zal eens zoeken of ik HDMI 2 in kan voeren bij geluid, is het niet eenvoudiger de optische kabel eruit te trekken of is dat te simpel gedacht?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvanbeek Bekijk bericht
    ik heb een ps3 slim 160GB gekocht in augustus 2011
    Dan moet je de audio uitvoer ook nog de op bitstream zetten in de PS3.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvanbeek Bekijk bericht
    ik zal eens zoeken of ik HDMI 2 in kan voeren bij geluid, is het niet eenvoudiger de optische kabel eruit te trekken of is dat te simpel gedacht?
    Op de reciever moet je het sowieso ingeven, het kan zijn dat de PS3 het wel zelf door heeft en je de optie geeft het te veranderen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #9

    Standaard

    Nu heb ik in ieder geval al geluid op de center en linksvoor en rechtsvoor speaker. (al is links en rechtsvoor wel erg zacht).

    Het lukt me echter niet om de speakers achter ook te gebruiken.

    Bij de ps3 heb ik wel geluid op alle 5 de speakers maar ook dan is de center vrij hard en de overige boxen erg zacht.

    OF is dat normaal bij een surround set :P

    in ieder geval al enorm bedankt voor de hulp!!!!!!!!

  10. #10

    Standaard

    Het kan zijn dat je reciever iets aan het geluid veranderd afhankelijk van wat er voor soort geluid wordt doorgestuurd door de TV.
    Het kan ook nog zijn dat de instellingen voor de speakers niet juist staan. Heb je dat met het inregelmicrofoontje gedaan? Je kunt zelf ook nopg wel wat veranderen in de set-up van de reciever als het niet naar wens is natuurlijk.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  11. #11

    Standaard

    Wanneer je alle instellingen door de 'auto-setup' hebt laten maken, lijkt het er op dat er een dynamische volumeregelaar aktief is zoals 'Audyssey Dynamic Volume' of 'Dolby Volume'. In de gebruiksaanwijzing hoe je kunt je controleren of deze ingeschakeld zijn en niet te veel ingrijpen bij verschillen in niveaus.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •