De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Draadloze 5.1 Dolby hoofdtelefoon

    Hoi,

    Ik ben in het bezit van PIONEER VSX-LX51 versterker. Vooraan op deze versterker kan ik een hoofdtelefoon aansluiten.

    Graag zou ik hier een draadloze 5.1 Dolby hoofdtelefoon willen aansluiten. Heeft iemand hier al ervaringen mee en welke zijn goed? En volstaat het om gewoon zoals bij een gewone hoofdtelefoon deze met één kabeltje aan te sluiten?

    Alvast bedankt.

    Mvg

    Davidnyh

  2. #2

    Standaard

    Ik ben bang dat je een dergelijke hoofdtelefoon niet daarop aan kan sluiten. Deze zijn volgens mij bedoeld om aangeloten te worden op de geluidskaart van een PC.

    De aansluiting aan de voorkant van de receiver is nl. stereo en dus niet meer-kanaals. Het kan wel zijn dat de DSP van de receiver een virtueel meer-kanaals geluidsbeeld kan maken. Wil je zelf ongestoord van meer-kanaals geluid genieten zonder anderen te storen, dan kun je het beste de geluidssterkte wat lager zetten, er voor zorgen dat anderen mee willen kijken of genoegen nemen met stereo.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Das echt toevallig ik wou daar net een topic over aanmaken!

    Ook ik zat te denken aan een 5.1 hoofdtelefoon voor gebruik in de slaapkamer in de late uurtjes. Mag absoluut geen volwaardig 5.1 surround set in de slaapkamer en een soundbar lijkt me maar niks dus vandaar deze gedachte.

    Hoe zit dat dan met die draadloze 5.1 hoofdtelefoons is dat ook voornamelijk voor PC's? Heb wat zitten Googlen maar er valt niet echt veel nuttigs over te vinden...
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJR Bekijk bericht
    Ook ik zat te denken aan een 5.1 hoofdtelefoon voor gebruik in de slaapkamer in de late uurtjes. Mag absoluut geen volwaardig 5.1 surround set in de slaapkamer en een soundbar lijkt me maar niks dus vandaar deze gedachte.

    Hoe zit dat dan met die draadloze 5.1 hoofdtelefoons is dat ook voornamelijk voor PC's? Heb wat zitten Googlen maar er valt niet echt veel nuttigs over te vinden...
    Wat is volgens jou een volwaardige 5.1 set? Een set met 5 sateliet luidsprekers of een set met 5 boekenplank luidsprekers? In het eerste geval (satelieten) zijn er niet veel alternatieven, tenzij je het meer-kanaals via 2 luidsprekers en evt. een sub wilt horen. In dat geval zou je misschien kunnen kijken voor een mini Hifi set of een Home Cinema set met 2 luidsprekers en een subwoofer.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Er zijn volgens mij wel 5.1 koptelefoons te vinden. Beetje Googelen. Meestal moeten deze koptelefoons via de optische of coaxiale uitgang van een speler worden aangesloten of bijvoorbeeld via de usb poort (diegenen met ingebouwde 'geluidskaart' bv Logitech)

    Een voorbeeld van een 5.1 koptelefoon die echt 5.1 weergeeft via een optische kabel is de Tritton AX Pro. Een draadloos model (toegespitst op gaming) is bijvoorbeeld de Razer Chimaera 5.1.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  6. #6

    Standaard

    Kijk ook eens op headsetshop. Die hebben diverse modellen. http://www.headsetshop.nl/
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •