De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Smile vraagje over b&w speakers?

    Hallo

    Ik zal me even voor stellen ik ben patrick en ben nieuw op dit forum

    Ik kijk veel films en series via mijn htpc heb nu sinds een half jaar een 50 inch tv en wou nu mijn speakers maar is vervangen ik luister vooral naar slam fm trance, house en hardstyle.

    Ik wil 2de hands speakers gaan aanschaffen van b&w

    Ik zou graag willen weten of er nu zoon groot verschil zit tussen de s1 en s2 series van de b&w 603, 602, 601 en cc6 speakers?

    Kun je deze goed combineren en voor rear speakers zou ik dan de 602 of de 601 speakers nemen welke gaat het beste met de 603 speakers van b&w en welke serie (s1 of s2)?

    En hoe zit dat met ohm de b&w speakers zijn 8 ohm en las ergens dat je beter het verschil kleiner kunt hebben dan te groot anders kan je receiver niet voldoende stroom leveren aan de speakers?

    Ik ben ook nog opzoek naar een mooie receiver:
    De b&w speakers bevatten een bass reflax ik wil het uiterste eruit halen met lekker veel bas en met een receiver rond de 350 euro welke kan ik hier het beste voor kopen?

    En eventueel wil ik later ook nog een subwoofer toevoegen.

    Als receiver
    Zelf zat ik te denken aan de pioneer vsx 921 vanwege de prijs en apps die ervoor zijn gemaakt en de Onkyo TX-NR509 lijkt me ook wel wat. Het hoeft niet perse een van deze merken te zijn.

    Alleen is de pioneer nu echt wel een goede receiver voor de b&w speakers om een feest mee te bouwen met lekker veel bas voor tijdens films kijken en muziek luisteren.

    Ik hoor het graag?

    Gr. Patrick
    Laatst aangepast door patrickk006 : 10-05-2012 om 14:02

  2. #2

    Standaard

    Technisch gezien zijn de verschillen tussen de s1 en s2 modellen van B&W niet zo groot. Het grootste verschil is dus dat de s2's ontworpen zijn met wat meer kennis en daarmee op een aantal punten verbeterd zijn ten opzichte van de s1.
    Zo heeft de woofer van 603 s2 bvb een grotere dop waardoor deze wat zwaarder belast kan worden dan in de 603 s1.

    Voor de muziek waar jij graag naar luistert, kun je denk ik beter een boekenplank-model als 602 of 601 kiezen. Deze zijn door de lagere belastbaarheid wat makkelijker aanstuurbaar en kunnen vanwege de kleinere kast sneller reageren op het door de receiver aangeboden signaal. Bij hogere geluidssterktes zullen ze de receiver daardoor minder zwaar belasten en zal het geluid daardoor minder gaan vervormen als bij grotere luidsprekers.

    De impedantie (Ohm) zegt niet veel over de belastbaarheid van de luidspreker, maar wel over de aanstuurbaarheid daarvan. Een lagere impedantie betekent dat een luidspreker wat moeilijker aanstuurbaar is en dus een wat hogere stroomsterkte kan vragen voor hetzelfde uitgangsvermogen. Hoe zwaar de receiver werkelijk belast wordt is ook afhankelijk van het formaat van de luidspreker. Als dit bvb een sateliet is met één woofer van 10 cm en een impedantie van 4 Ohm, dan zou dit bwvs net zo zwaar kunnen zijn als een boekenplank-model met één woofer van 13 cm en een impedantie van 8 Ohm.

    Wil je feestjes mee kunnen bouwen, dan kun je dus beter geen grote luidsprekers nemen met een impedantie die lager is dan 6 Ohm.

    Welke receiver voor jou het beste is voor het aansturen van de luidsprekers, kun je het beste zelf beoordelen door te gaan luisteren.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    De JBL es serie spreekt mij ook wel aan en klipsch speakers zijn ook erg mooie speakers maar is niet veel aanbod van op maktplaats en om een heel nieuw set hiervan aan te schaffen dat kost me te veel. De Magnat speakers zijn volgens mij ook wel leuke speakers voor mijn muziek soort.

    Met welke van deze 3 heb jij het meeste ervaring en welke serie hiervan denk je dat het beste past bij mijn muziek soort?

    Of andere suggesties voor speakers en eventueel receiver

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Technisch gezien zijn de verschillen tussen de s1 en s2 modellen van B&W niet zo groot. Het grootste verschil is dus dat de s2's ontworpen zijn met wat meer kennis en daarmee op een aantal punten verbeterd zijn ten opzichte van de s1.
    Zo heeft de woofer van 603 s2 bvb een grotere dop waardoor deze wat zwaarder belast kan worden dan in de 603 s1.

    Voor de muziek waar jij graag naar luistert, kun je denk ik beter een boekenplank-model als 602 of 601 kiezen. Deze zijn door de lagere belastbaarheid wat makkelijker aanstuurbaar en kunnen vanwege de kleinere kast sneller reageren op het door de receiver aangeboden signaal. Bij hogere geluidssterktes zullen ze de receiver daardoor minder zwaar belasten en zal het geluid daardoor minder gaan vervormen als bij grotere luidsprekers.

    De impedantie (Ohm) zegt niet veel over de belastbaarheid van de luidspreker, maar wel over de aanstuurbaarheid daarvan. Een lagere impedantie betekent dat een luidspreker wat moeilijker aanstuurbaar is en dus een wat hogere stroomsterkte kan vragen voor hetzelfde uitgangsvermogen. Hoe zwaar de receiver werkelijk belast wordt is ook afhankelijk van het formaat van de luidspreker. Als dit bvb een sateliet is met één woofer van 10 cm en een impedantie van 4 Ohm, dan zou dit bwvs net zo zwaar kunnen zijn als een boekenplank-model met één woofer van 13 cm en een impedantie van 8 Ohm.

    Wil je feestjes mee kunnen bouwen, dan kun je dus beter geen grote luidsprekers nemen met een impedantie die lager is dan 6 Ohm.

    Welke receiver voor jou het beste is voor het aansturen van de luidsprekers, kun je het beste zelf beoordelen door te gaan luisteren.

  4. #4

    Standaard

    Voor dat soort muziek en hoge geluidssterktes zou ik zelf geen luidsprekers nemen die muziek gedetailleerd kunnen weergeven zoals die van Klipsch. Ik zou daarom zelf denk ik voor Jamo, Magnat, Wharfedale, JBL of Heco kiezen uit een lage prijsklasse kiezen en bij voorkeur tweedehands, omdat die vaak al ingespeeld zijn en wat minder kosten.

    De receiver zou dan een model als de 1312 van Denon kunnen zijn. Deze heeft budgettair gezien kwa vermogen en reserves behoorlijk wat te bieden, terwijl vergelijkbare modellen van andere merken meer mogelijkheden of een hogere prijs hebben.

    Tot slot gaat er op sommige feestjes ook wel eens iets stuk gaat en dan is het fijn om te weten, dat je geld over hebt om dit te herstellen of te vervangen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •