Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 64 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Persoonlijk vind ik dus ook Hell freezes over van de Eagles tot de referentieDVD's horen.

    Maar Metalica's Cunning Stunts is ook errug goed.

  2. #27

    Standaard

    Persoonlijk vind ik Cunning Stunts van Metallica een super dvd.
    Een goed geluid, een behoorlijk beeld en veel interessante extra`s zoals interviews, behind stage, camera angle en bijna duizend foto`s van hun concerten.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Dan ben ik benieuwd hoe jij de kwaliteit van 'Calle 54' beoordeelt. Ik vind mezelf ook best kritisch en ik vind zelf deze DVD toch met kop en schouders boven de rest uitsteken. resultaat.
    Dan raad ik je aan om Roger Waters - In the flesh live aan te schaffen. Dit concert is wat mij (en ik sta niet alleen) betreft referentie materiaal als het om live-opnames gaat
    Beide muziek-dvd's heb ik nog niet gezien en kan er dus ook geen oordeel over vellen. Ik geloof best dat beide dvd's een goede kwaliteit hebben (beter als de meeste welke verkrijgbaar zijn) en dat ook de surroundmix goed gedaan is (voor de geintresseerde neem eens een kijkje op www.chesky.com Deze man is een van de pioneers wat betreft multi-channel muziek). Zal zeker eens een van beiden gaan aanschaffen (die van Roger Waters stond zowiezo al in de planning). Ik vind het alleen jammer dat zoveel andere muziek-dvd's eerder getuigen van wansmaak in de surroundmix dan van goede smaak.

    Verder (en jullie hebben dit ook niet gequote dus waarschijnlijk ook geen opmerking over) vind ik zowel DD als DTS geen serieuze audio-formaten en luister ik (wanneer ik puur van muziek wil genieten) liever naar een ongecomprimeerde stereo-track zoals die op cd staat.

    Wil ik echter genieten van beeld en geluid (in muziekvorm) dan verschijnen er ook bij mij gerust muziek-dvd's in de player (het gaat dan meer om de kwaliteit van de muziek als van de opname)

    Mvrgr

    Patrick

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vdB

    Verder (en jullie hebben dit ook niet gequote dus waarschijnlijk ook geen opmerking over) vind ik zowel DD als DTS geen serieuze audio-formaten en luister ik (wanneer ik puur van muziek wil genieten) liever naar een ongecomprimeerde stereo-track zoals die op cd staat.
    Dan zal ik zeker die Roger Waters aanschaffen want daar staat ook een geweldige ongecomprimeerde PCM stereo track met een bitrate van 1920 op!
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin van Tuijl
    Dan zal ik zeker die Roger Waters aanschaffen want daar staat ook een geweldige ongecomprimeerde PCM stereo track met een bitrate van 1920 op!
    Dat stond inderdaad ook vermeldt in die review. Heb ik dus nog altijd de keuze tussen het meerkanaals en de gewone stereo-versie op volle bitrate

    Bedankt in ieder geval voor de tip.

    mvrgr

    Patrick

  6. #31

    Standaard

    De beste muziek DVD is Eagles heel freezes over, maar verdere referenti kwaliteit is bijvoorbeeld Queen We will rock you, deze is zoals eagles full rate DTS en is THX gecertificeerd, het geluid bij deze live concert registratie is (vind ik) perfect gemixt, hoewel de muziek zelf (veel) minder is als die van de eagles is hij geluids/ beeld technisch even goed of zelfs beter, wat mij opvalt is dat weinig mensen deze DVD kennen.
    Don't f*ck with the Jedi Master (Jay and silent Bob strike back)

  7. #32

    Standaard

    Bedankt allemaal!

    Ik heb weer een heleboel goede ideeen opgedaan hiermee.
    Nu alleen flink nog wat extra eurocentjes sparen.
    Calle 54 en The Corrs unplugged hebben mij namelijk heel nieuwsgierig gemaakt.

    Goede muziek dvd vindt ik mijn laatst gekochte trouwens ook: Ricky Martin - la Historia Een onverwacht puike dvd van Sony, zowel beeld als geluid zijn haarscherp / hoogste bitrate. Een heel stuk beter dan the European tour dvd. Je wordt helemaal vrolijk van deze latin swingende dvd!



    Nog een algemene oproep: mijn wens is dat er veel meer dvd recencies van muziek dvd's op deze site komen. Het aanbod is wel heel erg veel speelfilms!

    Deal ?!

  8. #33

    Standaard

    hmmm...deze draad was mij nog niet opgevallen.
    Technisch gezien is wellicht de muziek DVD van David Gilmour het best hoewel die van Roger Waters ook zeker niet verkeerd is (hehe)


  9. #34

    Standaard mijn keuze

    goedemorgen

    mijn keuze is.

    1:roger waters in the flesh
    2:david gilmour in concert
    3:roy orbisson one black night(dts)
    4:the eagels hell freezes over(dts)
    5:marco borsato in de kuip (dts)
    6:within temptaion live(dts)


    met vriendelijk groet
    Verdraagzaamheid is de sleutel van de mensheid en van onze samenleving.

  10. #35

    Standaard

    Mijn keuze zou vallen op Roger Waters' In The Flesh. Zowel de surround als de stereotrack is subliem! Daarnaast is de muziek indrukwekkend goed. Sfeer is goed. Perfecte DVD.

  11. #36

    Standaard

    Queen: greatest hits, vol. 1

    Geen idee of Freddie het zo bedoeld heeft maar het klinkt waanzinnig. Alle kanalen worden benut in deze 'remix-extravaganza'....
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  12. #37

    Standaard

    Ik ben vooral enthousiast over Stereo Tracks op DVD. Ik beluister de laatste maanden steeds meer op stereo en laat het surround een beetje voor wat deze is.

  13. #38

    Standaard

    Motörhead - Stage Fright.



    Geschoten in HD. Mooi geluid, band heeft er zin in. En een indrukwekkend licht, speciaal voor de dvd.
    Ik ben trouwens benieuwd of deze dvd hier nog gereviewed zal worden?

  14. #39

    Standaard

    Kane - February

    Queen - Greatest Video Hits 2 (vanwege de DTS 96/24 track)
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  15. #40

    Standaard

    Phil Collins: Final Farewell Tour DTS vind ik heel goed klinken.
    Maar ook Robbie Williams Live at the Albert vind ik superklinken ondanks dat er geen DTStrack op te vinden is.

    Mijn favoriet is echter nog steeds Bryan Adams Live in Lisbon DTS.
    Vrij agressieve muziek maar klinkt werkelijk als een klok.
    Het feit dat die ouwe rotten een staaltje muziek maken zoals je het tegen woordig zelden meer hoort helpt ook zeker mee!

  16. #41

    Standaard

    Al vaak genoemd hier, maar ik kan het niet genoeg benadrukken: Roger Waters - In the Flesh... Super. Kippe(n)vel!

  17. #42

    Standaard

    Ik moet zeggen dat ik de DTS track op Live 8 box ook erg goed vind.
    Verder:

    Scorpions - Acoustica
    Marco Borsato - Onderweg
    Bon Jovi - This left feels right
    Rene Froger - Live in the ArenA
    Tom Jones - Live at Cardiff Castle
    Roy Orbison - Black and White night
    Billy Idol - Storytellers
    Frank Boeijen - Live at Antwerpen
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  18. #43

    Standaard

    Die van Borsato is idd ook kicken. De rest uit jouw lijstje ken ik niet zo...

  19. #44

    Standaard

    Ik gaat voor Phil Collins - Final Farewell Tour (Live in Paris). Klinkt supergoed op de Harman Kardon set (stond marketing technisch erg goed opgesteld, dus heb de set erbij genomen........ :-S) haha
    See the ChickenSpikey, Feel the Shine!

  20. #45

    Standaard

    Die van Phil Collins is inderdaad erg goed, maar als je alleen voor geluid zou gaan, zou ik Jean Michel Jarre met "Aero" kiezen, er zit wel mooi scherp beeld bij, tis alleen wat saai
    While we live according to race, colour or creed.
    While we rule by blind madness and pure greed
    Our lives dictated by tradition, superstition, false religion.


    Innuendo - Queen

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel van Zandvliet
    Die van Phil Collins is inderdaad erg goed, maar als je alleen voor geluid zou gaan, zou ik Jean Michel Jarre met "Aero" kiezen, er zit wel mooi scherp beeld bij, tis alleen wat saai
    Jarre is inderdaad goed, maar je moet er wel voor in de mood zijn.
    See the ChickenSpikey, Feel the Shine!

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel van Zandvliet
    Die van Phil Collins is inderdaad erg goed, maar als je alleen voor geluid zou gaan, zou ik Jean Michel Jarre met "Aero" kiezen, er zit wel mooi scherp beeld bij, tis alleen wat saai
    Die heb ik (toevallig) op mijn PC staan... Maar voor het beeld moet je het niet doen hoor... Deze DVD aanschaffen...

  23. #48

    Standaard

    Aleen wat geluid betreft.
    Queen - A Night At The Opera (beeld natuurlijk niet).

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tossie
    Je moet er van houden maar Black and White van Roy Orbison is ook heel erg goed!
    Ben geen Orbison fan, maar dit is echt een toppertje! 8)

  25. #50

    Standaard

    Kraftwerk - Minimum Maximum

    De beeld kwaliteit is erggoed, dit concert van ruim 2 uur is dan ook over 2 DVD's gespreid om een hoge bitrate van zowel geluid als beeld mogelijk te maken. Een erg goeie DTS en PCm soundtrack.
    De DTS gebruikt alle kanalen ook actief voor de muziek en geen standaard publiek track. Vaak ben ik hier geen grote voorstander van (vooral bij rock muziek e.d.), maar bij deze electronische muziek komt dit erg goed tot zijn recht.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •