De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Nieuwe 3D Televisie (twijfel)

    Hallo allemaal,

    Ik heb eerder een topic over de aanschaf van een nieuwe 3D televisie geopend. Uiteindelijk geen 3D tv gekocht, maar wil dat nu wel gaan doen. Ik weet alleen niet zo goed wat een juiste 3D televisie is.

    Budget ligt rond de 8 a 900 euro.

    Ik weet dat je aan een kleine 3D televisie weinig hebt. Ik wil dan ook een tv van minstens 107 cm (of is dat ook te klein)? Ik heb een aantal topics doorgelezen en daarin wordt Plasma aangeraden. Maar is een Plasma televisie echt véél beter dan een LED 3D tv? Ik lees namelijk dat er nog veel 'inbranding' voorkomt (weet niet wat dat precies inhoudt), daarnaast is het stroomverbruik van een Plasma tv volgens mij véél hoger dan het stroomverbruik van een LED tv (of valt dat ook wel mee?).

    Laat ik het zo zeggen: welke 3D tv zouden jullie aanschaffen met een budget van 8 a 900 euro? Ben nog een student en wil niet meteen heel veel uitgeven aan het beste. Nu nog niet in ieder geval .

  2. #2

    Standaard

    Hoi,
    Ik heb voor ongeveer dat bedrag een uitstekende Samsung plasma gekocht van 60 inch, 3D en echt prima beeld. Joekel van een tv en voor dat geld...! Actieve bril erbij, dus met batterij of evt. oplaadbaar (die laatste heb ik) en nergens last van overspraak tussen de twee glazen.

    Ga anders een keer kijken bij Mediamarkt, en laat je verrassen. Ze hebben regelmatig leuke aanbiedingen.
    Ikzelf zweer overigens bij plasma, nog steeds
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Hoi,
    Ik heb voor ongeveer dat bedrag een uitstekende Samsung plasma gekocht van 60 inch, 3D en echt prima beeld. Joekel van een tv en voor dat geld...! Actieve bril erbij, dus met batterij of evt. oplaadbaar (die laatste heb ik) en nergens last van overspraak tussen de twee glazen.

    Ga anders een keer kijken bij Mediamarkt, en laat je verrassen. Ze hebben regelmatig leuke aanbiedingen.
    Ikzelf zweer overigens bij plasma, nog steeds
    Hallo,

    Bedankt voor je bericht. Ik vind 60 inch wel erg groot, vind 117 cm al genoeg, zit namelijk niet zo heel ver van het scherm vandaan . Ik lees ook veel over Panasonic 3D Plasma tv's (positief). Een Panasonic Plasma beter dan een Samsung Plasma of LG LED?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Maar is een Plasma televisie echt véél beter dan een LED 3D tv?
    jazeker

    led maakte haar debuut als een "dunne" tv, maar de kwaliteit is grote stukken minder

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    jazeker

    led maakte haar debuut als een "dunne" tv, maar de kwaliteit is grote stukken minder
    Echter voor 3D zijn ze zeker aan te raden en als je voor Passief bijvoorbeeld zou willen gaan dan is LED de enige optie. De LW650S serie ligt nu rond je budget voor de 47 inch versie en zolang je niet first person shooters online speelt dan is het een heerlijke tv. Zeer uitgebreide afspeelmogelijkheden en uiteraard dus passieve 3D wat ik persoonlijk veel fijner vind kijken dan actief en de prijs van de brillen ligt een stuk lager.
    Ikran is not horse!

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joris Springer Bekijk bericht
    Echter voor 3D zijn ze zeker aan te raden en als je voor Passief bijvoorbeeld zou willen gaan dan is LED de enige optie. De LW650S serie ligt nu rond je budget voor de 47 inch versie en zolang je niet first person shooters online speelt dan is het een heerlijke tv. Zeer uitgebreide afspeelmogelijkheden en uiteraard dus passieve 3D wat ik persoonlijk veel fijner vind kijken dan actief en de prijs van de brillen ligt een stuk lager.
    Ik game best veel, ook first person shooters online.

  7. #7

    Standaard

    Hallo,

    Wat is jullie mening over de volgende 2 tv's:

    Panasonic - NEO plasma TX-P46GT30 3D plasma tv = 117 cm

    Panasonic - NEO plasma TX-P50ST30 3D plasma tv = 127 cm

    Beide zijn €850,- maar ik snap dit niet. Zelfde merk, beide plasma, 3D, maar de een is 10 cm groter en de prijs is hetzelfde?

    Wil ook graag een aantal tips voor een LCD/LED 3D tv... .
    Laatst aangepast door roninpacino : 13-05-2012 om 15:37

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Hallo,

    Wat is jullie mening over de volgende 2 tv's:

    Panasonic - NEO plasma TX-P46GT30 3D plasma tv = 117 cm

    Panasonic - NEO plasma TX-P50ST30 3D plasma tv = 127 cm

    Beide zijn €850,- maar ik snap dit niet. Zelfde merk, beide plasma, 3D, maar de een is 10 cm groter en de prijs is hetzelfde?

    Wil ook graag een aantal tips voor een LCD/LED 3D tv... .
    De GT-serie van Panasonic is uitgebreider (meer features) dan de ST-serie. Dan kan het dus voorkomen dat een groter beeldformaat uit de ST-serie net zo duur is als een kleiner beeldformaat uit de GT-serie.

    Ik zou zelf kiezen voor de 46GT30. Mooi formaat, fraaiere uitvoering van de ST30, en bovendien zeer goed getest en winnaar van vele prijzen en tests vorig jaar. Jammer genoeg heeft Panasonic de ongelooflijke marketingblunder begaan door in de huidige 50-serie (ST/GT/VT) de zeer populaire beeldmaat van 46 inch te laten vervallen. Sukkels!

  9. #9

    Standaard

    Was het niet zo dat de plasma tv minder goed met 3d om kan gaan dan de led/lcd.
    Las ik ooit in een tijdschrift dat de plasma techniek er minder geschikt voor zou zijn.
    ??

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    De GT-serie van Panasonic is uitgebreider (meer features) dan de ST-serie. Dan kan het dus voorkomen dat een groter beeldformaat uit de ST-serie net zo duur is als een kleiner beeldformaat uit de GT-serie.

    Ik zou zelf kiezen voor de 46GT30. Mooi formaat, fraaiere uitvoering van de ST30, en bovendien zeer goed getest en winnaar van vele prijzen en tests vorig jaar. Jammer genoeg heeft Panasonic de ongelooflijke marketingblunder begaan door in de huidige 50-serie (ST/GT/VT) de zeer populaire beeldmaat van 46 inch te laten vervallen. Sukkels!
    En hoe zit het met stroomverbruik van zo'n plasma televisie? (46GT30)?
    Ik woon nog thuis, en mijn ouders betalen eigenlijk alles voor mij (studie e.d.), dus wil liever niet dat ze straks nog eens 50 euro per maand extra moeten betalen omdat ik zo nodig een nieuwe tv moest kopen .

    Ik heb momenteel een Samsung Full HD LCD tv van 82 cm (ik heb deze al best lang, denk wel zo'n 2 jaar nu ). Zal het stroomverbruik veel meer worden, wanneer ik de 46GT30 aanschaf?

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    En hoe zit het met stroomverbruik van zo'n plasma televisie? (46GT30)?
    Ik woon nog thuis, en mijn ouders betalen eigenlijk alles voor mij (studie e.d.), dus wil liever niet dat ze straks nog eens 50 euro per maand extra moeten betalen omdat ik zo nodig een nieuwe tv moest kopen .

    Ik heb momenteel een Samsung Full HD LCD tv van 82 cm (ik heb deze al best lang, denk wel zo'n 2 jaar nu ). Zal het stroomverbruik veel meer worden, wanneer ik de 46GT30 aanschaf?
    €50 per jaar zal eerder in de buurt komen, ik schat dat een 46" Plasma ongeveer 150 watt meer zal verbruiken dan je huidige 32" LCD.

    ten eerste is het Plasma verbruik wat hoger maar vooral schermgrootte zal het verschil maken, 46" is qua oppervlak toch 2 keer zo groot als 32".
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vista-vision Bekijk bericht
    Was het niet zo dat de plasma tv minder goed met 3d om kan gaan dan de led/lcd.
    Las ik ooit in een tijdschrift dat de plasma techniek er minder geschikt voor zou zijn.
    ??
    Het is juist andersom, doordat LCD/LED een minder snelle responstijd heeft hebben ze sneller last van crosstalk. ( http://www.3dtvnieuws.nl/3dtv/crosstalk-3d/ )
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  13. #13

    Standaard

    Precies En nog steeds vind ik de beeldkwaliteit, kleuren etc. van plasma mooier. Het stroomverbruik is iets hoger maar het valt allemaal best mee tegenwoordig. Ook de kans op 'inbranden' is minimaal tegenwoordig.
    60 inch is inderdaad giga maar ik begreep uit je bericht dat je wel voor een grote wilde gaan
    Panasonic is zo'n beetje DE grote plasmaspeler uit het assortiment tv's, de prijs klinkt goed. Die 46GT30 klinkt erg goed... Veel plezier en succes met kiezen )
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    jazeker

    led maakte haar debuut als een "dunne" tv, maar de kwaliteit is grote stukken minder
    Hoezo grote stukke minder? Ik had eerst een Philips gewone lcd, en nu heb ik een Samsung UE55D8000 LED. En moet zeggen dat ik niet kan zeggen grote stukke minder in kwaliteit is.
    Maar wil wel even vermelden dat samsung tv's een probleem hebben.
    Namelijk smoothing en ruisreduction, ook al zet je het op uit. Blijft het nog aan. http://turn-smoothing-off.blogspot.com/
    De grain zie je op een onnatuurlijke manier rond zwemmen. Oplossing is dan op gamemode te zetten, daar staan alle beeldverbeteraars uit.
    Led is een stuk harder in beeld dan Plasma. Dus als het dicht bij het raam staat is led beeld beter te zien dan plasma.(plasma heeft softer beeld)
    Led kan last hebben van clouding (lichtere vlekken in de hoeken)meestal te zien als je in het donker kijkt. Om dat te beperken de helderheid naar beneden afstellen.
    Plasma heeft wel last van image retention, je blijft een logo ofzwartebalken met een film kijken of iets wat langer in het beeld heeft gestaan zien. (is anders dan inbranden)Plasma verbruikt meer, meestal met lichtere scenes van film, of programma. met donkere delen gebruikt het weer iets minder. wil je voor een plasma gaan, dan zou ik Panasonic kiezen. Voor een led tv zou ik Sony of samsung kiezen. Ik heb dan wel een 3D TV maar je moet ook een 3D blu-ray speler hebben anders heb je nog niks aan een 3D TV. Ik zelf geef niks om 3D, omdat het meestal fake 3D is.
    ze gebruiken gewoon een 2D of een opgehelderd beeld van de 2D. De 2D movie wordt dan aangestuurd door een SSIF bestand, waardoor het een 3D beeld wordt aangemaakt. SSIF bestand is eigenlijk helemaal geen stream maar alleen maar een interleaving index (verwijzing) naar de linkeroog/rechteroog AVC/MVC m2ts 2D stream) Dus alleen de 2D stream wordt gebruikt voor het 3D beeld en de 2D beeld weergave. Helaas in veel gevallen verhogen NL Distributeurs de helderheid van het 2D beeld, omdat anders het 3D beeld weergave door de 3D bril te donker wordt. Met allegevolgen van dien. Want Posterisatie is het gevolg door een 8 bit beeld kunstmatig te verhogen. Blu-ray heeft maar 8 bit kleurenuitvoer. Een 8 bits bestand heeft onvoldoende kleurnuances om deze bewerking straffeloos uit te voeren en krijg je last van artifacts
    Laatst aangepast door De_Hollander : 14-05-2012 om 14:45

  15. #15

    Standaard

    Maakt Panasonic nog steeds gebruik van dubbelglas in hun 2012 plasmas of zijn ze daar inmiddels van af gestapt?
    Ben ook weer aan het rondkijken voor een nieuwe tv.
    Je zou zeggen liever geen dubbelglas voor het beeld.

  16. #16

    Standaard

    VT30-serie, werd al gemaakt van één enkele glasplaat. De VT50 televisies zijn ook gemaakt met één glasplaat .

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vista-vision Bekijk bericht
    Maakt Panasonic nog steeds gebruik van dubbelglas in hun 2012 plasmas of zijn ze daar inmiddels van af gestapt?
    Ben ook weer aan het rondkijken voor een nieuwe tv.
    Je zou zeggen liever geen dubbelglas voor het beeld.
    Ik heb er nog een met dat zogenaamde 'dubbelglas', zoals jij dat noemt, maar ik heb daar werkelijk nog noooooooit iets nadeligs van gemerkt. Ja, als je op 20 cm schuin van boven kijkt, zie je het, maar zo kijk je nooit TV. Een non-issue en bovendien tegenwoordig niet meer aan de orde door een andere bouwwijze.

  18. #18

    Standaard

    Als ik jouw budget had zou ik voor een mooie plasma van Panasonic gaan, je hebt dan kwaliteit in zowel 2D als 3D.

    @ John Tak: Ongeveer 900 Euro voor die Samsung 60"?? Dat lijkt me wel heel erg sterk!

    De (goedkopere) LED TVs zijn misschien wel mooi in design, de beeldkwaliteit is minder en dat is waar het uiteindelijk om gaat. Wil je echt goede kwaliteit van een LED TV dan kom je toch bij de peperdure high end modellen uit.

    Go for Pana maar iig altijd actieve 3D natuurlijk, laat je niets anders wijs maken!!!
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJR Bekijk bericht
    @ John Tak: Ongeveer 900 Euro voor die Samsung 60"?? Dat lijkt me wel heel erg sterk!
    Nope. Was bij Mediamarkt, moet er eerlijkheidshalve wel bij vermelden dat het dat weekend speciale merkenkorting was en die dag was Samsung aan de beurt. Dus extra korting en heb er toen iets rond de 900 voor betaald.

    Maar los daarvan kan je als je wilt ook nog steeds bijv. een LG scoren onder de 1000 euro hoor. En nee, dat zou niet mijn eerste keus zijn, want voor een béétje kwaliteit betaal je al gauw meer inderdaad....

    http://www.ciao-shopping.nl/LG_60PZ250__1820423'
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Nope. Was bij Mediamarkt, moet er eerlijkheidshalve wel bij vermelden dat het dat weekend speciale merkenkorting was en die dag was Samsung aan de beurt. Dus extra korting en heb er toen iets rond de 900 voor betaald.

    Dan nog zeg scheelt wel een hele hoop, mooie deal heb je toen gesloten!
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  21. #21

    Standaard

    Zo heb ik bij mediamarkt voor mijn UE55D8000 LED €500 minder hoeven te betalen dan BCC en Maxwell. gewoon flink afpingelen niet vergeten.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJR Bekijk bericht
    Dan nog zeg scheelt wel een hele hoop, mooie deal heb je toen gesloten!
    Haha soms heb je wel eens van die fijne mazzeltjes
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •