De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Smile Denon avr 1912 of Pioneer VSX 921

    Hallo

    Ik kan maar niet kiezen tussen de pioneer vsx 921 en de denon 1912 misschien dat jullie mij kunnen helpen bij het maken van deze keuze ik ga ze aansluiten op een jbl es serie

    ik hoor het graag

  2. #2

    Standaard

    Ik kan je twijfel heel goed begrijpen omdat ik zelf ook altijd twijfel over welk merk/serie ik heb beste kan nemen.

    Kort door de bocht komt het hier op neer, gaat het jouw puur om geluidskwaliteit en dan ook in stereo dan is de Denon beter. Het vesterkergedeelte bevat namelijk betere componenten en is iets beter qua lay-out.

    De Pioneer is in multichannel geluid gelijkwaardig aan de Denon naar mijn mening maar heeft veel betere connectivity opties. Zoals een enorm goede ipad en android app die echt heel goed werkt. De Pioneer heeft een uitgebreider OSD meer instelmogelijkheden en meer inputmogelijkheden via LAN en USB en verder heeft de Pioneer ook een betere videoupscaler aan boort. Qua aansluitmogelijkheden zijn ze verder wel gelijk de vraag is waar jij meer waarde aan hecht. Een beter stereogeluid of meer opties wat betreft connectiviteit.

    Een ding is zeker het zijn allebei geen slechte recievers
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  3. #3

    Standaard

    de pioneer heeft al vele prijzen gewonnen in zijn prijscatogorie.
    zou persoonlijk voor de pioneer gaan.
    maaar ik ben ook een echte pioneer fan.
    pioneer bouwde vroeger de beste laserdiscspelers en dvd spelers en met de laatste bluray speler de lx 55 en lx 91 weer terug aan het front.
    recievers zoals de lx 53 en 55 en 75 en 85 zijn door what hifi en diverse vakbladen tot nr 1 verkozen.
    zoals je al hoort ben een pioneer fan maar met de denon kun je zeker ook niet misgaan.
    je vroeg om een mening daarom geef ik je de mijne.
    kwestie van smaak.
    een denon liefhebber zou het weer naar zijn straatje praten.
    succes ermee.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  4. #4

    Standaard

    ik heb nog wat rond geneust wat je zij klopt precies de pioneer heeft leuke toevingen alleen de denon heeft een beter stereo geluid. Als ik hier tussen zou moeten kiezen dan zou ik gaan voor de denon. Alleen nu las ik dit alles op whathifi.com dat de pioneer 921 met de denon 1912 concureerde en de denon met de onkyo TX-NR 609. Ik ga nu denk ik voor de onkyo 609 aangezien deze een hdmi aan de voorkant heeft en veel meer vermogen heeft dan de denon. Ook is deze THX Select2 Plus certified en vind ik hem er gewoon wat strakker uitzien.

    Heb je soms nog wat ervaring met deze receiver en anders nog bedankt voor je mening

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    Ik kan je twijfel heel goed begrijpen omdat ik zelf ook altijd twijfel over welk merk/serie ik heb beste kan nemen.

    Kort door de bocht komt het hier op neer, gaat het jouw puur om geluidskwaliteit en dan ook in stereo dan is de Denon beter. Het vesterkergedeelte bevat namelijk betere componenten en is iets beter qua lay-out.

    De Pioneer is in multichannel geluid gelijkwaardig aan de Denon naar mijn mening maar heeft veel betere connectivity opties. Zoals een enorm goede ipad en android app die echt heel goed werkt. De Pioneer heeft een uitgebreider OSD meer instelmogelijkheden en meer inputmogelijkheden via LAN en USB en verder heeft de Pioneer ook een betere videoupscaler aan boort. Qua aansluitmogelijkheden zijn ze verder wel gelijk de vraag is waar jij meer waarde aan hecht. Een beter stereogeluid of meer opties wat betreft connectiviteit.

    Een ding is zeker het zijn allebei geen slechte recievers

  5. #5

    Standaard

    Ga ze gewoon alle drie beluisteren met het merk speakers wat je thuis gebruikt. Dan weet je ook hoe het echt klinkt. Want elke receiver heeft zo zijn eigen akoestische eigenschappen die niet voor iedereen even lekker klinken. Pioneer ben ik zelf een tevreden eigenaar van (VSX-919AH) overigens, maar jij bent zelf degene die er naar moet luisteren en kijken.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  6. #6

    Standaard

    heb je ook een mooie reciever naar de pioneer 919 ah,heb hem zelf ook gehad en vulde toch mijn bios met top geluid,reserve te over.
    daarna even ven een overstap gehad naar onkyo maar vond het wat minder als het ging om multikanaals geluid en dat was de hoofdzaak voor mij.
    stereo is nooit de beste kant geweest van recievers.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door patrickk006 Bekijk bericht
    Ik ga nu denk ik voor de onkyo 609 aangezien deze een hdmi aan de voorkant heeft en veel meer vermogen heeft dan de denon.
    Onkyo is een merk wat hoog inzet op specificaties en mogelijkheden. Dit kun je met name zien aan de uitrusting en de wijze waarop het uitgangsvermogen gespecificeerd wordt en deze vergelijkt met de wijze waarop de andere merken dit doen. Zo meten hun vaak bij meer vervorming en is er maar één kanaal belast als alle kanalen in gebruik zijn. In werkelijkheid is een 609 van Onkyo ongeveer net zo krachtig als de 1912 van Denon en de 921 van Pioneer.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •