De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Zeer rare gang van zaken op marktplaats

    Beste dames en heren,

    Na vele goede deals via marktplaats.nl heb ik nu te maken met een geval waarbij het mis is gegaan. Ik zou het fijn vinden als andere hun mening konden vertellen, want misschien bekijk ik de zaak wel totaal verkeerd.

    Op 9 mei heb ik via marktplaats.nl een decoupeerzaag van iemand gekocht voor 10 euro + 6,75 verzendkosten. Dit heb ik overgemaakt en een dag later kreeg ik bericht dat het binnen was gekomen en dat het zsm verstuurd zou worden.

    Een enige tijd later kreeg ik inderdaad ook keurig een pakketje binnen. Wat bleek: Hier zat een nietpistool in en geen decoupeerzaag. Uiteraard heb ik direct de verkoper een bericht gestuurd:

    Beste alwyn,
    Ik heb bij jou bestelt zodat ik mn machine op tijd binnen zou krijgen zoals je omschrijft in de advertentie. Vandaag heb ik inderdaad een pakketje gekregen. Echter, zit hier geen decoupeerzaag in zoals bestelt, maar een nietpistool. Dit betekent dus dat ik morgen niet over het apparaat kan beschikken dat ik nodig heb.
    Ik had toch gehoopt dat er gecontroleerd zou worden voordat je iets verzend.
    Ik hoop op een passende oplossing.
    Stephan


    Hier kreeg ik ook snel een antwoord op:


    Beste Stephan,

    Als u het pakketje retour stuurt dan stuurt mijn collega het juiste pakketje naar u

    Met vriendelijke groet

    Alwyn



    Dit zou dus betekenen dat ik nog eens 6,75 extra kwijt zou zijn om het (reeds geopende doosje, want anders weet je natuurlijk niet wat in de postpakket zit) te verzenden. Hier was ik het niet mee eens en daarna kreeg ik direct een andere e-mail:

    Beste Stephan,

    Mijn collega wil u ook het volgende voorstel doen dat u 10 euro overmakt en wij sturen dan gecontroleerd
    door mij persoonlijk de decoupeerzaag naar u dan nemen wij de verzendkosten voor onze rekening van deze

    in afwachting verblijf ik,



    Misschien een aardig voorstel, maar ik heb echt helemaal geen nietpistool nodig, wil gewoon een door mij besteld item ontvangen, verder niets.



    Beste alwyn,
    Ik heb geen nietpistool nodig. Ik heb een decoupeerzaag bij je besteld. Deze wens ik dan ook te ontvangen. Het pistool wil ik je retoursturen ,maar de kosten zijn vind ik voor jou. Het is tenslotte jouw fout. Als jij mij 6,75 overmaakt dan komt het pakket zsm jouw kant uit en dan zie ik de zaag wel zsm mijn kant opkomen.
    Mvg,
    Stephan

    Na dit bericht heb ik dagenlang geen bericht meer ontvangen. Ook na meerdere berichten van mijn kant via de e-mail, facebook en sms werd er niets gestuurd tot vandaag:


    Beste Stephan,

    We horen verders niks meer van je ook niet betrefd het voorstel van mijn collega.
    Wij hopen dat u verders dan tevreden bent.

    met vriendelijke groet

    Alwyn



    Met verbazing las ik dit bericht, want ik had het idee gewoon in de maling geworden en dit heb ik ook gestuurd naar de persoon.



    Is dit een grap ofzo??
    Ik heb 4x gemaild, gesmst en via facebook een bericht gestuurd. Ik ben alles behalve tevreden. Ik heb geen nietpistool nodig, ik wil de decoupeerzaag die ik besteld heb. Ik neem aan dat jij de verzendkosten en retourkosten vergoedt, want dit is niet mijn fout.
    Gr,
    Stephan


    Hier kreeg ik vandaag weer een reactie op wat ik helemaal verbazingwekkend vond:


    Beste Stephan,

    je kan de nietmachine komen ruilen in den helder voor een decoupeer zaag want verder wil je geen kant uit dus doen we het zoo maar

    je wilt niet op een redelijk voorstel in gaan dan doen wij dat ook niet groette nico



    Ik ben werkelijk met stomheid geslagen. Het gaat mij niet op die 10 of 16 euro, maar om het principe. Iemand maakt een fout en weigert daarvoor op te draaien. We hebben een duidelijke overeenkomt en die wordt niet nageleefd.



    Zie ik het gewoon ook ergens verkeerd of is dit inderdaad ronduit belachelijk en kan ik verdere stappen (eventueel aangifte) later ondernemen?
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  2. #2

    Standaard re

    inderdaad rare gang van zaken.

    vind het ook raar om in een reactie steeds te praten over een collega.
    Aangezien ik zelf ondernemer ben is het niet correct dat bij een verkeerde verzending de ontvanger jij dus de verzendkosten betaal.
    Wel is dit het geval als jezelf besluit het pakket terug te sturen tenzij hier iets anders over is afgesproken.

    ik raad je aan via markplaats een geval van manipulatie of oplichting te melden hier is een mogelijkheid voor sinds begin dit jaar.
    Verdere procedure hierin is mij niet bekend.

    succes
    Verdraagzaamheid is de sleutel van de mensheid en van onze samenleving.

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor het advies.

    Ik heb via de e-mail van mijn vriendin een e-mail gestuurd over een ander product waar ik zogenaamd geïnteresseerd in zou zijn en hier werd binnen 7(!) minuten op gereageerd.

    In de mail erna heb ik de persoon opgeroepen op de boel op te lossen waarna het antwoord was: Ik antwoord alleen mails, voor geldzaken moet u bij mijn collega zijn, die te bereiken is op een bepaald nummer.

    Wederom geantwoord dat ik dit echt geen gang van zaken vind, hij heeft mij iets verkocht niet zijn collega. Ik heb gevraagd mijn geld terug te storen, zodat ik het pakket terugstuur. Mocht er voor maandag nog altijd geen schot in de zaak zijn, zal ik melding maken bij Meldpunt Internetoplichting
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  4. #4

    Standaard

    Zoiezo doen, en kijken of deze adverteerder meerdere advertenties heeft..heeft deze verkoper ook een website?

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  5. #5

    Standaard

    Als ik zelf iets via marktplaats koop, dan let ik 1. altijd op hoe lang deze persoon al lid is van marktplaats, en probeer zoveel mogelijk persoonlijk op te komen halen. Als ik zelf dingen verkoop krijg ik ook wel eens dubieuze mails van mensen die het object willen hebben maar net een dag lid zijn bijv en met rare voorstellen komen. Ik weet natuurlijk niet hoe deze situatie was, maar dit zijn een paar zaken waar je op kan letten. En als ik iets verkoop, stuur ik nooit iets op voordat het geld binnen is. In jou geval snap ik dat je niet zomaar even naar Den Helder kan komen om dat ding op te halen...

  6. #6

    Standaard

    Hij is al langer actief op marktplaats, hier kijk ik ook altijd naar. Waarschijnlijk is het de eerste keer dat iets fout gaat, maar hij (of zij) wil(len) daar niet voor opdraaien. Ik heb nog altijd geen reactie terug van de melding dat ik voor maandag mijn 16,75 terug wil anders maak ik melding bij meldpunt internetoplichting
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  7. #7

    Standaard

    Zojuist een reactie ontvangen, waaruit blijkt dat deze mensen gewoon echt niet sporen, ondanks het feit dat ze al langer actief zijn op marktplaats

    doemaar wat je wilt maar wij begrijpen uw reacktie niet want wij zijn er van overtuigd dat we wel de juiste machine hebben verstuurd maar om u tegemoet te komen willen wij alle twijfel wegnemen en doen u een voorstel.

    U reageert nu zeer agresief dus bij deze wij comuniceren niet met mensen die op deze manier praten.

    gegroet,


    Waarop ik uiteindelijk maar weer een reactie heb gestuurd:

    U maakt mij dus nu uit voor leugenaar? Het gaat helemaal mooi worden zeg. Ik reageer verontwaardigd en boos, maar toch nog correct. Dat is volledig terrecht en iets anders dan agressief. Jullie dwingen mij om zulke maatregelen te laten nemen. Ik wil gewoon mijn geld terug van een verkeerd geleverde bestelling. Dan krijgen jullie je nietpistool terug.
    Is dat dan zo onredelijk?
    Stephan
    P.s in de bijgevoegde foto kunnen jullie inderdaad zien dat het wel degelijk om een nietpistool gaat en niet de bestelde decoupeerzaag
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  8. #8

    Standaard

    Stephan, stop om daar nog veel Latijn in te steken. Stap naar de politie, dien klacht in, mail hen een kopie van het proces verbaal en - ik weet niet of dat in Nederland ook mogelijk is - aangezien het om een klein bedrag gaat kan je kostenloos de zaak voor het vredegerecht trekken. Laat je voornemen blijken dat je dat inderdaad zal doen. Laat vooral merken dat je je niet te benauwd voelt om je dreigement inderdaad hard te maken. Succes ermee.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  9. #9

    Standaard

    Je kan een klacht indienen, maar dan krijg je je geld niet terug omdat het om een klein bedrag gaat. Als deze persoon meerdere klachten (of misbruik) heeft gemaakt wordt er een civiele zaak opgesteld..dus je schiet er geen reet mee op; sorry ik weet dit uit ervaring heb pas ook iets besteld via marktplaats maar nooit geleverd.

    Maar zoiezo wel DOEN!

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  10. #10

    Standaard

    Bedankt voor de tips. Een deftige reactie kan ik denk ik niet verwachten.

    Dinsdag maak ik melding. Ik snap niet dat iemand om zo een klein bedrag een aangifte bij de politie riskeert.

    Mij gaat het niet zozeer om die paar centen, maar gewoon om het principe.
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  11. #11

    Standaard

    kijk eens op de site www.mijnpolitie.nl
    daar staat ook veel informatie over internetoplichting!

  12. #12

    Standaard

    Hoi Stephan,

    Erg klote dit voor je, jammer dat er zulke mensen bestaan.

    Heb iets dergelijks ook pas meegemaakt : http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=85834

    Ik hoop voor je dat dit een goed einde zal krijgen voor je.

  13. #13

    Standaard

    Laat even weten hoe het afloopt..ing!

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobinB Bekijk bericht
    Laat even weten hoe het afloopt..ing!
    Zal ik zeker doen Robin

  15. #15

    Standaard

    Inmiddels heb ik via internet aangifte gedaan bij de politie. Dit heb ik de verkoper ook laten weten. Ben benieuwd of ik daar nog een reactie op krijgt. Onbegrijpelijk dat mensen voor 16,75 een aangifte riskeren..
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  16. #16

    Standaard RE

    Goedzo altijd aangifte doen.
    Als er meerdere gevallen zijn gaat de politie dit onderzoeken.
    Ik heb een tijdje geleden ook voor een klein bedrag aangifte gedaan.
    En na 2 jaar kreeg ik zomaar mijn geld terug via een zaak van de politie dus altijd doen.

    Succes
    Verdraagzaamheid is de sleutel van de mensheid en van onze samenleving.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •