De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard groot volume verschil dts hd master vs lineaire pcm ?

    Hi mede moviefanz, een vraagje:

    Ik heb mijn ps3 slim aangesloten op mijn harman kardon AVR 265 receiver, dus hdmi van ps3 naar hdmi in van HK en via hdmi out HK naar tv. Ps3 ingesteld op hdmi bitstream.

    Wanneer ik tijdens het kijken van een blu ray via mijn ps3 controller het inscreen menu open en schakel tussen bitstream en lineaire pcm is er een groot audio verschil qua volume, pcm gaat veel harder qua volume dan bv dts hd master audio.....iemand enig idee of dit normaal is, lijkt wel of pcm beter klinkt terwijl dts hd toch beter moet zijn lijkt me?! Het is geen gehoorbedrog want kan schakelen on the fly en verschil is behoorlijk.

    MVG Jasper.

  2. #2

    Standaard

    Luider qua volume kan zeker. Meestal is een reciever beter in het decoderen van een DTS HD signaal(PS3 staat iig niet als goed bekend), maar misschien is dat in jouw geval niet zo.
    M.a.w. gebruik wat je zelf het beste vindt klinken, al betekent luider niet altijd beter
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jap006 Bekijk bericht
    iemand enig idee of dit normaal is, lijkt wel of pcm beter klinkt terwijl dts hd toch beter moet zijn lijkt me?!
    Ik dacht juist dat het altijd andersom was: Een PCM lossless track zou in theorie altijd beter moeten zijn dan een (gecomprimeerde) DTS HD track, toch?

  4. #4

    Standaard

    Dat is niet wat hij bedoelt Marcel, zie mijn andere reactie.
    Jij bedoelt als er PCM op de schijf staat, maar dan nog zou een DTS HD MA track(lossless) van dezelfde kwaliteit moeten zijn. Er wordt alleen data weggehaald die door het decoderen weer terug gehaald kan worden.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #5

    Standaard

    In principe zou de intelling 'PCM' hetzelfde moeten klinken als 'Bitstream'. Vaak is het in de praktijk anders, omdat iedere codec of gebruik daarvan anders is. Zo kan het in jouw geval zijn dat de decoders van de speler minder goed zijn dan van de receiver of dat bvb de dialoog normalisatie niet of verkeerd gebruikt wordt. Als een decoder (of codec) minder goed is, kun je dit vaak herkennen aan een te grote hoeveelheid dynamiek. Hierdoor klinkt het wel indrukwekkend, maar minder natuurlijk en minder gedetailleerd als het zou moeten zijn.

    Welke codec, decoder of instelling uiteindelijk het beste is, kun je daarom beter door iets anders laten bepalen nl. de mate van beleving.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •