De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Exclamation Advies versterker gevraagd

    Hallo,

    Ik heb hier 6 boxen staan,

    2x mercury m1 shadow, de gevens hiervan kan ik neit vinden.

    2 x sonny ss-a20 (Nom. impedantie 6 Ohm, Belastbaarheid 35 Watt, Rendement 86 dB/1w/1m , Freq. response 60 - 22.000 Hz ,2 weg Gesloten Systeem )

    2x 22Ah485 Philips (antiek volgens mij :P) 4 ohm 35 watt

    Nu is mijn vraag wat voor versterker past goed bij deze 6 boxen? IS er wel een versterker voor? Het hoeft geen uitgebreide te zijn.
    Het hoeft niet asociaal hard te kunnen, gewoon voor in me kamer.


    Ik ben een totaal leek op dit gebied.

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Anomiempje.

    Het vinden van een receiver of versterker die past bij jouw luidsprekers is een lastige klus. Iedere luidspreker en receiver-versterker heeft nl. andere klank-eigenschappen en als je luidsprekers met verschillende klank-eigenschappen hebt is het nog lastiger.

    Ik zou je daarom aan willen raden om één stel (bvb de Mercury's) te gebruiken als 'fronts' en een ander stel (bvb de Sony's) als 'surrounds'. Op deze manier kun je voorkomen dat je door de verschillen in de klank-eigeschappen tussen de luidsprekers, makkelijk kunt horen welke geluiden uit welke luidspreker komen. Een gevolg hiervan is dat een geluidsbeeld daardoor vaak minder mooi is en je daardoor minder naar de muziek of de soundtrack van een film kunt luisteren. Daar komt bij dat het kiezen van een receiver een stuk makkelijker kan zijn, omdat deze dan (voorlopig) alleen hoeft te passen bij de klank-eigenschappen van de 'fronts' en de 'fronts' wat krachtiger zijn dan de 'surrounds'.

    Je slaat door 2 sets luidsprekers te gebruiken dus 2 vliegen in één klap, omdat het geluidsbeeld dan rustiger is en je geen rekening hoeft te houden met 3 verschillend klinkende luidsprekers.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 22-05-2012 om 14:13
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •