De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard B&w m-1: 2011 - 2012

    Deze week ben ik gaan rondkijken voor een nieuwe receiver en speakers.
    De keuze valt nu op B&W M-1 speakers 3x (L, C, R)
    Maar men heeft mij de keuze gegeven tussen de 2011 versie en de 2012 versie.

    De 2012 versie zou een iets beter tweeter hebben (met olie?) +1cm design verschil.
    De prijzen waren hetzelfde, alleen:
    2011: 20% korting
    2012: 10% korting

    ...
    Heeft er iemand ervaring of info hierover?
    Is het nutting om 10% meer te betalen voor die 2012 versie?


    Verder werd mij aangeraden om de speakers van vloerstands /paaltjes te voorzien. Zijn er voor deze speakers universele stands? (Want de originele gingen rond de €100 /stuk kosten) Wat ik een beetje veel vind voor paaltje

  2. #2

    Standaard

    Wanneer je universele stands wilt gebruiken, is het handig om te weten waar de bevestigingspunten bij de luidspreker zitten, wat het gewicht van de luidspreker is en op welke manier deze bevestigd kan worden.

    Een punt van aandacht bij universele stands is de stabiliteit. Met name voor kleine luidsprekers is dit belangrijk, want anders heb je kans dat deze om vallen of mee gaan bewegen met de luidspreker. Goedkope standaards zijn minder stabiel en bewegen veel mee, wat ten koste zal gaan van de prestaties van de set. De goedkopere worden daarom vaak alleen gebruikt voor het plaatsen van 'surrounds'.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 29-05-2012 om 15:00
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •