De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Home theater opstelling

    Hallo, ik ben van plan om een mooie nieuwe home theater opstelling te bouwen. Nadat er jaren gewerkt is met een 2.0 versterker van Denon en 2 Bulldog speakers van Magnat (15 kg per stuk), is het tijd voor iets kleiners.

    Wat moet hij doen: Internet radio, mp3, mogelijk spotify en kabel radio, CD's en DVD's afspelen. Hij zal voornamelijk voor internet radio en kabel radio worden gebruikt. Er staat in de woning ook een NAS met daarop het grootste deel van mijn cd collectie.

    Mijn oog (en oor) viel op:

    Denon AVR-1612
    Klipsch Quintet III
    Klipsch KSW10
    Logitech Squeezebox Touch

    Ik heb zo mijn twijfels omtrent de Denon, maar ik kom verwacht ik sowieso te zitten met een losse Squeezebox voor internetradio, aangezien er geen internet kabel ligt en alles dus draadloos moet worden aangesloten (de router ligt aan de andere kant van de kamer). Tenzij er natuurlijk nog andere oplossingen zijn omtrent wifi internetradio?

    Natuurlijk komt er nog het een en ander aan bekabeling bij. Voor de achterste 2 speakers zou ik graag willen weten hoe deze het beste draadloos aan te sluiten zijn. De stenen liggen nu een paar weken in het huis en er was van te voren niet nagedacht dat er ook nog speakers zouden komen. Deze moeten nu dus draadloos worden gemaakt. Wat zijn de ervaringen hier mee?

    Voor de CD's en DVD's wordt een DVD speler gebruikt. Dit is een DVD speler van een jaar of vier terug. Een Pioneer 545H. Alles komt verder nog op een 32 inch TV, welke nog niet vervangen zal worden. Films kijken zal er wel op gebeuren, maar dat is misschien twee tot drie keer per maand. Het gaat dus vooral op muziek.
    "Christopher McCandless: Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth." - Into The Wild.
    Mijn eigen filmpjes en projecten

  2. #2

    Standaard

    Beste Raznov,

    Qua receiver biedt de Onkyo TX-NR414 je meer waar voor je geld. Deze kan fungeren als mediaspeler voor je audiobestanden via het netwerk (MP3, WMA, WMA Lossless, FLAC, WAV, Ogg Vorbis, AAC, LPCM). Ook internetradio en online muziekdiensten (Last.fm, MP3tunes, Spotify, AUPEO!, vTuner) worden ondersteund. Dan heb je theoretisch gezien geen Squeezebox Touch meer nodig. En dat scheelt je weer een paar honderd euro.

    Een draadloze USB netwerk adapter is een optie, zodat je draadloos van deze functies gebruik kunt maken.

    Voor wat het draadloos aansluiten van de achterspeakers betreft: Teufel heeft hier een oplossing voor, de Teufel RearStation 4. Echter, dan lopen er nog steeds kabels vanuit het kastje naar je achterspeakers en er moet een netspanningsadapter in het Teufel kastje. Maar het is een oplossing. Teufel levert overigens ook surroundspeakersets waarbij de RearStation 4 wordt meegeleverd voor de achterspeakers.

    Hopelijk heb ik het een beetje duidelijk uitgelegd. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

    Met vriendelijke groet,

    Peter
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  3. #3

    Standaard

    Hallo Peter, hartelijk dank voor je reactie. Ik heb in het verleden ook Onkyo gehad (op een andere locatie) en was daar niet erg over te spreken. Denk dat ik die keuze dus niet snel zal maken. De Teufel Rearstation is wel interessant, het is geen probleem dat er vanuit het kastje wat kabeltjes lopen. Ik wil alleen niet over de vloer hier kabels gaan leggen, dat wordt net iets te veel van het slechte. Het kastje is wel nog redelijk prijzig, zijn er ook alternatieven voor dergelijke kastjes, of zijn de goedkopere ook per definitie slechter?
    "Christopher McCandless: Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth." - Into The Wild.
    Mijn eigen filmpjes en projecten

  4. #4

    Standaard

    De RearStation 4 komt erg goed uit de tests in o.a. Music Emotion. Andere oplossingen weet ik even niet.

    Als Onkyo niet jouw ding is, kun je uiteraard gaan kijken naar Denon. Ik heb in het verleden zowel Onkyo als Denon gehad en vind beide goed. onkyo voornamelijk als HT reciever en Denon vind ik wat muzikaler wat weer prettig is bij het luisteren van muziek.

    Marantz is ook een merk dat ik je zeker kan aanbevelen om eens te gaan luisteren. Eventueel je budget wat oprekken voor je reciever is ook een tip. Vaak als je een model hoger neemt dan het instapmodel, heb je al een behoorlijke winst in geluidskwaliteit en flexibiliteit.

    De Squeezebox is een mooi apparaat, ik heb zelf de Duet en die bevalt erg goed i.c.m. mijn geripte CD-collectie naar FLAC. Voor internetradio gebruik ik 'm niet. Of Spotify het doet met een Squeezebox weet ik niet.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  5. #5

    Standaard

    Hallo Jos,

    Om een oplossing als de RearStation 4 van Teufel te kunnen gebruiken, moet je een receiver hebben die voorzien is van 'pre-outs' voor alle kanalen. De zender bij dit soort systemen hebben nl. ingangen op lijn-niveau. Daarvoor zal je dus een receiver nodig hebben als de RX-V671 van Yamaha. In het geval van Denon kom je volgens de Duitse site uit bij de AVR-2313 die bijna 2 maal zo duur is.

    Goedkopere alternatieven voor de RearStation 4 zijn er wel, maar dat zijn vaak luidsprekers die bedoeld zijn voor in de tuin of de badkamer. Andere die net zo goed zijn, zijn ongeveer net zo duur, maar daarbij zit de versterker vaak in (één van) de luidsprekers zoals bij die van Magnat en JBL.

    Ik zou je daarom aan willen raden om gewoon kabels te gebruiken en deze bvb langs het plafond te voeren naar de surrounds en anders daar een route voor te maken.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 03-06-2012 om 13:16
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Standaard

    Je hebt helemaal gelijk Gerco. Je hebt inderdaad pre-outs nodig voor de surroundkanalen, wil je de RearStation 4 kunnen gebruiken. Niet bij stilgestaan dat de instappers dit niet hebben.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  7. #7

    Standaard

    Hallo Gerco,

    Bedankt voor je antwoord. Het gaat dus een stukje lastiger worden dan. De vloer ligt er net een week en het plafond is ook net weer netjes wit gemaakt. Ik denk dat voor mij toch de enige oplossing draadloos gaan is.

    Dan moet ik toch gaan zoeken naar een andere versterker. Ik vind het trouwens al lastig om receiver en versterkers uit elkaar te houden, maar zie gelukkig dat dat vaker gebeurd. Zal ook eens kijken naar die Yamaha. De 2313 valt een beetje buiten het budget, zeker icm de Rearstation.

    (Vreemd trouwens dat het zo lastig is om geluid draadloos te verzenden, terwijl we al jaren met draadloos internet zitten en ook bluetooth gebruikt kan worden voor het verzenden van data.)
    "Christopher McCandless: Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth." - Into The Wild.
    Mijn eigen filmpjes en projecten

  8. #8

    Standaard

    Bij geluid heb je geen tijd voor foutcorrectie en bluetooth is alleen voor korte afstanden geschikt.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #9

    Standaard

    Ok, tja de afstand die ik moet overbruggen is ongeveer 4 meter dus vandaar dat ik het een beetje zonde vind om er erg veel in te investeren. Het lijkt er alleen op dat er geen andere mogelijk is.
    "Christopher McCandless: Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth." - Into The Wild.
    Mijn eigen filmpjes en projecten

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raznov Bekijk bericht
    Dan moet ik toch gaan zoeken naar een andere versterker. Ik vind het trouwens al lastig om receiver en versterkers uit elkaar te houden, maar zie gelukkig dat dat vaker gebeurd. Zal ook eens kijken naar die Yamaha. De 2313 valt een beetje buiten het budget, zeker icm de Rearstation.

    (Vreemd trouwens dat het zo lastig is om geluid draadloos te verzenden, terwijl we al jaren met draadloos internet zitten en ook bluetooth gebruikt kan worden voor het verzenden van data.)
    Het uit elkaar houden van receivers en versterkers is niet lastig, omdat het grootste verschil is dat een receiver een ingebouwde tuner heeft en een versterker niet. Voor het gemak scheren sommigen deze over één kam zodat er dan alleen scheiding is tussen stereo en meer-kanaals.

    Het draadloos verzenden van geluid is niet lastig, maar het ervoor zorgen dat een set als een set klinkt wel. Iedere (eind-)versterker heeft nl. eigen klankeigenschappen en specificaties die invloed hebben op de weergave. Om de kans grote verschillen te verkleinen, zijn de meeste eindtrappen daarom in één behuizing geplaatst en op elkaar afgestemd. Nog een reden is de storings-gevoeligheid. Iedere draadloze verbinding heeft nl. een bepaalde bandbreedte nodig en aangezien deze vaak beperkt is, kan dit bij veel verbindingen ten koste gaan van de kwaliteit van een verbinding. Vaste verbindingen zijn daarom nog steeds beter dan draadloze.

    Zoek je een set met draadloos aan te sturen 'surounds', dan kun je misschien beter een bult plastic kopen. Je weet dan in ieder geval zeker dat de set ook als een set zal klinken.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 05-06-2012 om 11:32
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  11. #11

    Standaard

    De keuze is gevallen op de Quintet speakers, met een Klipsch KSW-10 sub en de Yamaha RX-V671 zwart. Heb tot nu toe de sub en 2 speakers goed aangesloten gekregen. Zal de achterste 2 later installeren, zal toch bedraad worden.

    Bijna alles werkt nu naar wens, en de Yamaha is mooi uitgebreid wat mogelijkheden betreft. Wil hem ook over internet gaan gebruiken, maar kreeg het met de power over ethernet niet voor elkaar. Zal dan maar de keuze voor een wifi bridge moeten maken om dat op te lossen. Kan ik de HDX-1000 mediaspeler ook weer aanroepen over netwerk, dus helemaal tevreden . Hartelijk dank voor de hulp bij de keuze en het advies.
    "Christopher McCandless: Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth." - Into The Wild.
    Mijn eigen filmpjes en projecten

  12. #12

    Standaard

    Graag gedaan.

    Nu alleen nog het instellen en dan kan het genieten beginnen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •