De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Ja, weer een andere advies vraag ;)

    Beste dvd.nl leden,

    ik heb sinds 4 juni een huis voor mijzelf samen met mijn vriendin. We hebben betreft home-cinema een Panasonic VT50 onderweg.

    Nu wil ik verder uitbreiden met een versterker, blu-ray speler en een 5.1 surround speaker set. Een upgrade naar 7.1 gaat naar mijn idee niet gebeuren dus daar wil ik eigenlijk geen rekening mee houden.

    Geld is ook niet echt een issue maar ik hoef geen audiofiel cinema set op te bouwen. Ik kijk graag een blu-ray en speel aardig wat PS3 games. Ook moet er digitale tv komen van UPC dmv een settop box.

    Ik kan door het bos de versterkers en speakers niet meer vinden....

    Wat ik wel zou willen (als dat mogelijk is) is alles (PS3, blu-ray speler, UPC box) aansluiten op de versterker, zodat er maar 1 kabel naar mijn TV hoeft te lopen. Dit vanwege dradenboel via de muur naar de TV.

    Ik zit zelf een beetje te zoeken en voel mij om één of andere reden wel tot een Denon versterker getrokken. Zag de AVR-2113 en deze lijkt me wel wat. Nu vroeg ik mij af hoe dat Airplay nou precies werkt en OF het een beetje werkt.

    Wat betreft speakers, we hebben een vrij donkere houten vloer liggen (lijkt een beetje op kersen kleur, maar dan wat minder rood) en betreft zuilen viel mijn oog dus op de Jamo S426 zuilen. Kon hier weinig ervaring over lezen, maar voor mij zijn de looks van de speakers toch erg belangrijk. Ik wil deze niet te veel laten uitspringen en een kleur gelijk aan de vloer lijkt mij dan de mooiste oplossing.

    Al met al, ik weet eigenlijk niet waar ik op moet letten qua techniek.

    Nu weet ik het volgende van de versterker:

    6 ohms, 1 kHz, THD 0,7%
    Front L/R 125 W + 125 W
    Center 125 W
    Surround L/R 125 W + 125 W
    Surround Back L/R 125 W + 125 W
    Front Height/Wide L/R

    8 Ohm, 20Hz-20kHz, 0.05%

    Front L/R 95 W + 95 W
    Center 95 W
    Surround L/R 95 W + 95 W
    Surround Back L/R 95 W + 95 W
    Front Height L/R
    Wat betekend dit voor het zoeken van speakers?
    Is deze versterker een aanrader of zijn er betere alternatieven?
    Nog even voor de duidelijkheid, ik ben geen audiofiel, maar ik geniet wel graag van films en hou van een volle klank.
    Laatst aangepast door Chris W : 03-06-2012 om 16:08

  2. #2

    Standaard

    Als geld geen "issue" is, is het misschien verstandiger om eerst eens te gaan luisteren. Bij luidsprekers is het belangrijk dat deze niet alleen bij de inrichting passen, maar ook bij de klank-eigenschappen en de specificaties van de receiver en het budget. De kans dat je een miskoop doet en daardoor er minder lang plezier van kunt hebben wordt hierdoor dus kleiner.

    Met een receiver als de 2113 van Denon zijn de specificaties een minder groot probleem, omdat deze vaak voldoende mogelijkheden en daarnaast voldoende uitgangsvermogen hebben voor luidsprekers die in een gemiddelde woonkamer gebruikt worden. Zo kun je vaak door de 7 kanalen verschillende soorten opstellingen maken zoals een 7.1, een 5.1 met bi-amping of een 5.1 met een 2e zone. Je kunt daardoor de weergave makkelijker aanpassen als de opstelling verandert of wilt gaan upgraden.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •