Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 65 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ja, er staan ook Duitse geluidssporen op, maar ook in heel veel andere talen. Daarnaast heeft iedere Blu-ray ondertitels in zowat 15 talen, dus ik denk dat de Duitse en Nederlandse uitgave op dat gebied identiek zijn.
    Zo veel goedkoper vind ik de box in Duitsland trouwens nu ook niet (50,99 bij Amazon.DE tegen 59,00 hier) en ik heb toch liever de originele Engelse titels op de schijfjes dan de Duitse.

    En de US is ongeveer 65 euro. Ik ga wachten tot er een prijsdaling is en dan de US aanschaffen. Het is niet een box dat ik meteen hoef te hebben.

  2. #27

    Standaard

    Ik ondervind afspeelproblemen met "There's No Business Like Show Business" uit deze boxset. De Blu-ray blijft na de start hangen bij het aanroepen van het Top Menu. Ook na herhaaldelijke pogingen (uitzetten, opnieuw laden) geen succes. Zal het vanavond eens op een andere Blu-ray speler proberen. Kan me echter niet voorstellen dat een firmware upgrade (indien beschikbaar) van mijn Oppo BD-83 nodig is, zeker niet voor dit soort 'simpele' Blu-rays. Misschien toch een defecte disc?

  3. #28
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Kan aan de disc liggen maar ook aan de speler firmware. Zelf vertikt Paris (FR)
    het op mijn Oppo 93.

    Ben daarvoor zelfs in communicatie getreden met Oppo zelf.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  4. #29

    Standaard

    De Blu-ray van "There's No Business Like Show Business" speelt wél af op mijn Panasonic BDP-110 in de slaapkamer, dus ik ga eerst maar eens een firmware upgrade van de Oppo installeren, denk ik. Zeer merkwaardig.

  5. #30

    Standaard

    Laatste officieel uitgebracht firmware update uit december 2011 uitgevoerd op de Oppo BDP-83. "There's No Business Like Show Business" speelt nu wel af. Zeer vreemd. Gelukkig maar, want de film spettert van het doek. Qua beeldkwaliteit tot nu toe de beste uit de box.

  6. #31

  7. #32

    Standaard

    Gekeken:

    There's No Business Like Show Business (1954)

    Film: 7,0
    Beeld: 9,0
    Geluid: 8,0
    Extra's: 4,0

    Beste beeldkwaliteit van de tot nu toe door mij bekeken films uit deze boxset. Kleuren spatten werkelijk van het scherm en met name de showfragmenten zien er fantastisch uit!
    Qua extra's is het echter droevig gesteld: alleen een paar trailers. Jammer.


    The Misfits (1961)

    Film: 8,5
    Beeld: 8,0
    Geluid: 7,0
    Extra's: 3,0

    Vreemd genoeg in zwart/wit gefilmd, hoewel nieuwer dan de film hierboven. Beeld is over het algemeen goed tot zeer goed, hoewel er ook wel diverse soft-focus scenes in zitten, met name bij close-up's van Marilyn.
    Als extra zit er slechts een trailer van de film bij.

  8. #33

    Standaard

    Gekeken:

    River Of No Return (1954)

    Film: 7,0
    Beeld: 7,5
    Geluid: 7,0
    Extra's: 3,0

    Tevredenstellende Blu-ray, maar niet de beste uit de box.

    Some Like It Hot ga ik verder niet kijken, want die heb ik een half jaar geleden al gezien.

    Alles bij elkaar een mooie box in een fraaie verpakking. Helaas weinig tot geen extra's, maar dat geldt volgens mij voor alle uitgaven, US, UK of NL.
    Voor de 59,00 euro die ik ervoor betaald heb is deze box zijn prijs dubbel en dwars waard. Heb er in ieder geval geen spijt van. Een dikke aanrader!

  9. #34

    Standaard

    Ik vind de opzet van de box erg mooi maar de inhoud valt me toch wat tegen. Erg jammer dat Some Like It Hot en Misfits niet hetzelde label hebben als de rest van de box. Weer typisch en geval van geld besparen omdat ze al op Blu-ray verkrijgbaar waren. En het "boekje" is werkelijk belachelijk! Echt minimale info en een gemiste kans. Maar goed, zolang je de box op de plank hebt staan is hij erg mooi

  10. #35
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Denk dat 'k ook maar de losse uitgaves ga aankopen. Some Like it Hot en Misfits zijn reeds in het bezit.

    Iemand enig idee wanneer de losse uitgaves in Nederland beschikbaar zijn ?
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  11. #36

    Standaard

    676. Gentlemen Prefer Blondes (Howard Hawks, 1953) :: 9.0

    Dit zag er iets minder natuurlijk uit dan ik gehoopt had, maar toch was ik behoorlijk tevreden. Er is grain, maar wel aan de magere kant en er lijkt dan ook behoorlijk wat digitaal gepoetst te zijn. Toch ziet het er verre van slecht uit, integendeel de film heeft er nog nooit zo goed uitgezien, vooral dankzij het indrukwekkende kleurenpalet. Absoluut een duidelijke upgrade ten opzichte van de DVD.

    677. River of No Return (Jean Negulesco, Otto Preminger, 1954) :: 9.0

    Zag deze jaren geleden en wilde hem sindsdien opnieuw kijken omdat ik me niet kon voorstellen dat Preminger zo'n nietszeggende film gemaakt zou hebben. Dat kwam er jarenlang nooit van en wellicht was dat ook maar beter zo, want niets had deze blu-ray ervaring kunnen evenaren. Ziet het er natuurlijk uit? Verre van. De film voelt zo veel moderner aan dan 1954 en ik ben er nog steeds niet uit of dat het resultaat is van Preminger's altijd moderne stijl (ik kan nog steeds geloven dat die party sequentie in 'In Harm's Way' in 1965 geschoten is), of dat het komt doordat men flink digitaal bezig is geweest met de blu-ray. Vermoedelijk is het een combinatie van beiden. Nu ben ik doorgaans een voorstander van een zo natuurlijk mogelijke presentatie, maar er komt een punt waarop dat allemaal irrelevant wordt en 'River of No Return' is duidelijk zo'n punt; immers, hoe slecht kan iets nog zijn als het zo'n overweldigende esthetische ervaring oplevert? Al direct vanaf die pijnlijk mooie nachtsequenties in die tent heb je het gevoel dat je naar een jaren '70 Western zit te kijken en dat blijft feitelijk de hele film zo. En die kleuren, die moeten wellicht wel de mooiste kleuren ooit in een Western zijn, met die prachtige aardse en gedempte tinten waarbij blauw, bruin en groen overheersen. Heeft Preminger het zo gefilmd? Geen idee, maar esthetisch waanzinnig is het zeker!

    Vrijwel niemand had er zin in: Mitchum en Monroe niet en het is een van de weinige Preminger films waarbij hij niet als producent fungeerde zodat hij veel minder controle had over de film dan gebruikelijk. Toch is het in alles een Preminger film, waardoor het een ultieme auteursfilm is, omdat de lakmoesproef natuurlijk altijd is dat een regisseur juist op andermans materiaal zijn eigen stempel kan drukken. De film zit vol met Preminger's typerende ambiguiteit, hoewel de film oorspronkelijk nog meer ambigu zou moeten zijn, tot grote ergernis van studiobaas Zanuck die de film zo ambigu vond dat hij eiste dat er meer seks en actie in zou komen en de relatie tussen Monroe en Mitchum verduidelijkt zou worden. Alle seksscenes tussen die twee zijn dan ook niet door Preminger gefilmd, maar door Jean Negulesco, wat op zich wel grappig is omdat precies die twee scenes tot de mooiste uit de film behoren. Toch blijft het in alles een Preminger film en zijn het vooral diens camerabewegingen en imposante CinemaScope composities (het was Preminger's eerste CinemaScope film) die de film domineren, waarbij de scene met de wegdrijvende koffer een van de meest geanalyseerde sequenties uit de gehele Preminger literatuur zou worden.

    Een van de meest cruciale aspecten thematische aspecten van de Western is natuurlijk de strijd tussen tuin en wildernis, waarbij precies het feit dat Westerns altijd op het kruispunt van beschaving en chaos gesitueerd zijn voor mij waarschijnlijk het meest interessante aan het hele genre is. De daarmee gepaard gaande instabiliteit en paranoia maakt iedere vorm van levensinrichting en relaties allemaal zo relatief en problematisch, iets wat bijvoorbeeld in 'Johnny Guitar' tot volstrekt hysterische hoogten geduwd wordt via de Communistische heksenjacht. Welnu, dit is ook precies wat er aan de hand is in 'River of No Return', een film die een bewuste remake is van De Sica's 'The Bicycle Thieves' en waarbij enkel het na-oorlogse Rome naar het vroege Amerika is verhuisd. Tegenwoordig hebben we het idee dat onze wereld een stuk stabieler is, maar dat is natuurlijk grotendeels een illusie, zoals onlangs bewezen is dankzij een halve gare die met een geweer een filmpremiere binnenloopt en in de rondte begint te schieten - vervang dat door bloeddorstige indianen die een postkoets of huis aanvallen en je hebt 'Stagecoach', 'The Searchers' of 'River of No Return'. Waar Preminger hier zo goed in slaagt is een fascinerende combinatie van vrijheid en onzekerheid, waarbij Monroe's imposante uitvoering van 'One Silver Dollar' en Preminger's nachtfotografie een gevoel van melancholie aan de film geven die als een deken over de rest van de film ligt. Ik zou nog zo veel meer over deze film willen zeggen, maar daarvoor zou ik hem nog eens moeten zien, om alle finesses in de vingers te krijgen. Maar het blijkt maar weer eens dat juist de films die in eerste oogopslag leeg of ongecompliceerd lijken, uiteindelijk onuitputtelijk zijn.

    678. There's No Business Like Show Business (Walter Lang, 1954) :: 9.0

    Deze film had ik een keer of drie bijna aangezet, maar ook nooit toe gekomen en het blijkt een van de leukste te zijn! Werkelijk krankzinnige musical die qua uitzinnigheid iets als 'The Pyjama Game' rivaliseert, met een fantastisch gevoel voor kleur en decor. En de blu-ray is ook veruit de meest natuurlijke uit de box, met eindelijk een volstrekt normale grainstructuur en kleuren die je op wilt eten en bovendien natuurlijk louter Irving Berlin liedjes - wat wil je nog meer?

    679. How to Marry a Millionaire (Jean Negulesco, 1953) :: 8.0

    Negulesco's kenmerkende lichte is perfect voor dit soort materiaal en Bacall steelt iedere scene. Blu-ray ziet er ongeveer net zo uit als 'Gentlemen Prefer Blondes' met iets meer DNR dan noodzakelijk, maar gelukkig weinig tot geen edge enhancement en veel meer kleur dan op de DVD.

    680. The Seven Year Itch (Billy Wilder, 1955) :: 6.0

    Ook hier zet Fox de trend van de rest voort, met een prima transfer. De film zelf begin ik echt steeds vervelender te vinden met iedere keer dat ik hem zie. Het grote probleem ligt gewoon bij het bronmateriaal en schrijver George Axelrod. Hoe deze man zo lang nog in Hollywood bezig heeft kunnen zijn is me een raadsel, want er is iets in zijn opportunistische en oppervlakkige stijl dat ronduit verstikkend is - met regisseurs als Blake Edwards of Vincente Minnelli kan het nog goedkomen, maar films als 'Paris When it Sizzles' of het ronduit walgelijke 'Lord Love A Duck' kunnen beter verbrand worden, terwijl 'Will Success Spoil Rock Hunter?' ook enkel zo'n goede film is omdat Tashlin praktisch niets van Axelrod's toneelstuk gebruikt heeft naast de titel. Zelfs Wilder kan 'The Seven Year Itch' niet redden, vermoedelijk omdat hij het niet eens geprobeerd heeft en Wilder's hand nergens zichtbaar is en hij duidelijk al tevreden was dit keer om een gevierd toneelstuk in zijn geheel naar het scherm te brengen, met enkel wat aanpassingen om de Production Code tevreden te stellen. Vreselijk overschatte klassieker.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    680. The Seven Year Itch (Billy Wilder, 1955) :: 6.0

    Ook hier zet Fox de trend van de rest voort, met een prima transfer. De film zelf begin ik echt steeds vervelender te vinden met iedere keer dat ik hem zie. Het grote probleem ligt gewoon bij het bronmateriaal en schrijver George Axelrod. Hoe deze man zo lang nog in Hollywood bezig heeft kunnen zijn is me een raadsel, want er is iets in zijn opportunistische en oppervlakkige stijl dat ronduit verstikkend is - met regisseurs als Blake Edwards of Vincente Minnelli kan het nog goedkomen, maar films als 'Paris When it Sizzles' of het ronduit walgelijke 'Lord Love A Duck' kunnen beter verbrand worden, terwijl 'Will Success Spoil Rock Hunter?' ook enkel zo'n goede film is omdat Tashlin praktisch niets van Axelrod's toneelstuk gebruikt heeft naast de titel. Zelfs Wilder kan 'The Seven Year Itch' niet redden, vermoedelijk omdat hij het niet eens geprobeerd heeft en Wilder's hand nergens zichtbaar is en hij duidelijk al tevreden was dit keer om een gevierd toneelstuk in zijn geheel naar het scherm te brengen, met enkel wat aanpassingen om de Production Code tevreden te stellen. Vreselijk overschatte klassieker.
    Zo negatief en dan nog een zes geven.

    Ik heb alleen 'Some Like it Hot' gezien opzich wel een leuke film. Van de rest denk ik dat ik 'The Seven Year Itch' wel leuk zal vinden. Daarom heb ik heb hem los besteld in de VS voor nog geen 10 dollar. Na jouw verhaal gelezen te hebben over 'River of No Return' wil ik deze ook nog wel zien. Wat mensen al niet achter een film zoeken terwijl ik eigenlijk alleen maar vermaakt wil worden.

  13. #38

    Standaard

    Maar zo negatief ben ik helemaal niet en het blijft een film met een zekere charme. De eerste keer dat ik de film zag, gaf ik het een 7,5 en sindsdien ben ik iedere keer gezakt en dat probeer ik te verklaren. Het is allemaal niet slecht, maar het is ook niet goed. Het is gewoon leeg en nietszeggend.

    Wat betreft 'River of No Return', ik wil je zeker niet ontmoedigen want het is een film die veel meer aandacht verdient dan hij krijgt, maar ik denk ook niet dat je er al te veel van moet verwachten. Zeker als je zelf zegt dat je enkel vermaakt wilt worden, ligt er blijkbaar een kloof zo groot als de grand canyon tussen de manier waarop jij en ik naar film kijken. En het is exact een film waarin de gemiddelde filmkijker niets ziet maar de doorgewinterde cinefiel wel.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  14. #39

    Standaard

    Review blu-ray.com.




    Er staan losse links in naar de aparte films.

  15. #40

    Standaard

    Uit de review van de US-uitgave van blu-ray.com:

    Packaging and Final Thoughts

    "The collection comes in a slightly flimsy cardboard slipcase that's surprisingly—for a seven-disc release—only a few millimeters thicker than a standard Blu-ray jewel case. Inside, you'll find two fold-out "books," with the discs—four in the first, three in the second—inserted into scalloped slits. When my set arrived, three of the discs had slipped out, so that should tell you something about the construction. Those with hangups about this sort of thing might want to consider the individual releases, simply for the more solid, standard packaging, but as long as the set's just sitting on your shelf, I don't think this is a big deal. The photography on the "books" is nice, but there are no exclusives here otherwise—no booklets or postcards or promotional baubles. It would've been great, for instance, if Fox had gone above and beyond—in the style of Criterion— commissioning someone to write an essay about the films and including notes on the restorations and transfers."

    Dan lijkt me de Nederlandse uitgave toch mooier, vreemd genoeg.

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Uit de review van de US-uitgave van blu-ray.com:

    Packaging and Final Thoughts


    Dan lijkt me de Nederlandse uitgave toch mooier, vreemd genoeg.
    Ik denk dat ik nog eerder op het initiatief ga ingaan om alle films los te kopen.
    En nu vertrek ik een weekje naar de Ardennen. Kan er daar eens rustig over nadenken wat ik ga doen. De films heb ik al los zien staan op amazon vanaf rond de 9 USD/st.

  17. #42

    Standaard

    De Franse versie: Eternelle Marilyn, La Collection. Prijs: € 49,99 bij Amazon FR
    Bevat, zo te zien aan de dikte van de box, de zeven losse uitgaven.


  18. #43

    Standaard

    Weet iemand of de losse US uitgaven ook regiovrij zijn?
    Blu-ray.com geeft hier nog geen uitsluitsel over op dit moment.
    Bang & Olufsen Beovison 7-40 Mk IV

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jodocus Bekijk bericht
    Weet iemand of de losse US uitgaven ook regiovrij zijn?
    Blu-ray.com geeft hier nog geen uitsluitsel over op dit moment.
    Ja, deze zijn regio-vrij.

  20. #45
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    De Franse versie: Eternelle Marilyn, La Collection. Prijs: € 49,99 bij Amazon FR
    Bevat, zo te zien aan de dikte van de box, de zeven losse uitgaven.
    Dat lijkt inderdaad zo te zijn als je op specificaties die dvdfr.com heeft gepubliceerd mag afgaan.

    Wel alleen FR en EN ondertitels.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Dan lijkt me de Nederlandse uitgave toch mooier, vreemd genoeg.
    Ik denk dat je rustig kan stellen dat Nederland de mooiste release heeft van deze box. Er is me op blu-ray.com zelfs door Amerikanen gevraagd of ik ook eentje voor hun kon verzenden.

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nisei Bekijk bericht
    Ik denk dat je rustig kan stellen dat Nederland de mooiste release heeft van deze box. Er is me op blu-ray.com zelfs door Amerikanen gevraagd of ik ook eentje voor hun kon verzenden.
    Mooie foto's van jou trouwens! Geven een prima indruk van de NL-box. Een soort 'unboxing' in foto's. Voor anderen: zie hier.

  23. #48

  24. #49
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Sla je slaag, nu voor 25,99 $ bij amazon.com
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Sla je slaag, nu voor 25,99 $ bij amazon.com
    Is zeker een mooie aantrekkelijke prijs, maar weet iemand met zekerheid
    te vertellen of ze allemaal regiovrij zijn? En hoe zit het met evt. NL-subs?

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •