De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Unhappy geluid van tv naar home cinema yamaha bdx-610

    ik heb een tv van samsung de 4+ 450 series 51 inch

    en daarbij heb ik ook een home cinema systeem gekocht (yamaha bdx 610)
    maar ik krijg onmogelijk het geluid van mijn tv via mijn surround systeem .
    omgekeerd is dit geen probleem een film kan ik afspelen via mijn tv en luisteren ook .
    nu heb ik een optical sound cable gekocht om mijn tv te verbinden naar mijn home cinema . maar ook dit werkt niet
    wat gedaan ?
    ik wil wel de 5.1 sound hebben dus niet met de tulpjes werken ook heb ik maar 1 hdmi out en geen hdmi in

    nu is het als volgt aangesloten

    home cinema ===> tv
    digicorder ===> tv
    optical cable van tv ===> home cinema

    krijg geen geluid hieruit heb al op alle standen geprobeert aux tv bsd


    help me alsjeblieft ik ben al 3 dagen op de dool
    Laatst aangepast door bacardi6969 : 11-06-2012 om 19:42

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum bacardi6969.

    Na het lezen van de gebruiksaanwijzing van jouw set ben ik zelf ook niet veel wijzer geworden.

    Het lijkt er op dat je de HDMI-control uit moet schakelen en dat de surround set dan wel de optische verbinding zal gebruiken voor het geluid. Ook kan het zijn dat je met toets "TV" kunt schakelen tussen HDMI en optisch.

    Heeft de TV de mogelijkheid om geluid via de ARC-kanaal van de HDMI-verbinding naar de surround set te sturen, dan kun je de HDMI-control beter aan laten staan. Je moet er dan wel voor zorgen de surround set bij de TV aangesloten is op de ingang waar "ARC" bij staat en controleren of de TV daar ook gebruik van maakt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    de tv ondersteunt geen arc .
    wel heb ik nu de bdx 610 geupdate en nu werkt mijn basskist wel .
    ook heb ik nu geprobeerd om hdmi control uit te schakelen en dan op tv te zetten. dit werkt dus niet met de optische geluidskabel .
    man man dit is echt voor gevorderden.

  4. #4

    Standaard

    Het kan zijn dat je de optische kabel bij de TV op een ingang aangesloten hebt en/of dat er een breuk in de glasvezel zit.

    Je kunt dit controleren door te eerst te kijken of er licht uit de aansluiting bij de TV komt. Zo ja, dan sluit je de kabel daar op aan en kijk je of het licht ook uit de andere kant van de kabel komt. Als dit niet het geval is, kan het zijn de glasvezel gebroken is en moet je mogelijk de kabel vervangen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •