De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Alles anders, maar wat nu?

    Goedendag,

    Wederom een nieuwe member op dit forum! Hoofdreden uiteraard het aanschaffen van een nieuwe beeld-en geluidsinstallatie, ontelbare mogelijke combinaties en uiteraard stukje meedenken/advies.

    Wat mijzelf betreft kan ik vrij kort zijn, ben een 34 jarige man uit het midden van het land, werkzaam in de automotive en al wat jaartjes aanwezig op andere autofora, maar daar is wat beeld en geluid betreft weinig ervaring te vinden...

    De reden dat ik op zoek ben naar wat anders is dat mijn huidige televisie stilaan aankondigt er op termijn mee te gaan stoppen, en de wens toch wat via internet radio te gaan luisteren. Om niet direct alles nieuw te moeten kopen wil ik mijn huidige luidsprekers gaan behouden, mits er een passende receiver te vinden is. Hier wringt de schoen want hoewel ik al aardig wat winkels ben afgeweest zijn mijn wensen schijnbaar lastig te vervullen

    Allereerst mijn huidige set-up die dus vervangen zal gaan worden,

    -televisie BeoVision Avant 28
    -Stereo 2.0 Nad C352, met C422 tuner, C542 cd en 512 dvd speler
    -speakers Dali Concept 6, welke ik dus graag wil behouden

    Wensen; een Panasonic Plasma televisie, ik twijfel tussen de P50VT30 of de P50GT50. Prijsverschil is circa 300 euro, echte technische feautures zijn mij niet geheel bekend. SmartTV is wel een optie welke de tv moet hebben. De GT50 serie is jonger dan de VT30 serie, lees op het web veel klachten mbt trillend beeld bij de VT30, en green blobs bij GT50 terecht of onterecht?
    De mooie middenweg is uiteraard de VT50, maar qua budget komt het dan niet helemaal goed qua audio, vrees ik

    Het geluid, de reden dat ik hier wat anders voor wil zijn zeker niet de prestaties van de Nad apparatuur, maar meer de behoefte het geluid van de Panasonic over de speakers te laten lopen. De huidige BeoVision heeft een aardig stukje geluid in zich, iets wat een plat scherm nooit kan waarmaken. De andere reden is zoals vermeld de wens voor internetradio. Maar dan dit, ik hoef géén 5.1 of 7.1, just 2 speakers en finish....

    Ook het aansluiten van mijn Dali's schijnt niet altijd feilloos te kunnen, althans naar wat ik begrepen heb. Een all-in-one met bluray, 3d ondersteuning en internetradio die de Dali's aan kan sturen schijnt niet te bestaan (??) of teveel tegen te vallen aangezien de speakers door de huidige C352 worden aangestuurd.

    Na wat speur, denk en luisterwerk heeft een winkel mij de volgende set aangeboden;

    -Onkyo TX-8050
    -Onkyo BD-SP809 blu-ray speler

    Toch heb ik wat twijfels. Onkyo staat niet bekend om zijn kwalitatief hoogstaande producten, hoewel de stereo receivers schijnbaar minder storingsgevoelig zijn dan de HT receivers. Ook wat de tv betreft ben ik er nog niet helemaal over uit. Is de GT50 dermate verbeterd dat deze de 300 euro extra waard is?

    Totaalbudget bedraagt dus ongeveer 2500 euro, minder mag altijd Simpel gezegd kan de audio dus qua budget iets opgerekt worden wanneer de tv een VT30 word, anders blijft budget voor audio rond 1000 euro.

    Wie kan mij een klein duwtje in de rug geven richting de goede set-up...?

    Alvast grote dank voor het meedenken

    Grtz, Tex

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Tex.

    Of het de moeite waard is om €300 meer uit te geven aan een TV die wat moderner is, is iets wat je het beste zelf kunt beoordelen. In de meeste gevallen wordt trillend beeld veroorzaakt door instellingen die er voor zorgen dat het beeld er mooier uitziet zoals een te hoge instelling van de scherpte en kunstmatige beeldverbeteraars. Een standaard-advies wat wij geven is om de scherpte laag in te stellen en alle kunstmatige beeld-verbeteraars zo veel mogelijk uit te schakelen. Deze zorgen vaak zelf ook voor artefacten en kunnen alleen wat toevoegen als je gebruik maakt van een hoogwaardige bron.

    Wil je een receiver gebruiken om films en TVte kijken, dan kun je vaak beter kiezen voor een meer-kanaals model. Je kunt deze nl. opnemen in de HDMI-keten tussen de speler en de TV zodat deze als schakelcentrum kan dienen voor alle bronnen. De receiver kan het geluid dan synchroniseren met het beeld en naar de aangesloten luidsprekers sturen.

    Om een receiver te vinden die het beste bij jouw wensen past, kun je het beste eerst gaan luisteren in een winkel. Iedere receiver heeft nl. andere klankeigeschappen en heeft dus ook een andere invloed op het geluid wat uit de luidsprekers komt. Ben je tevreden met klank-eigeschappen van de versterker die je nu gebruikt, dan zou je bvb de T748 van NAD kunnen kiezen. Volgens de specs heeft die model bij Stereo een uitgangsvermogen dat bijna hetzelfde is als wat je nu hebt.

    Kortom:
    Zelf op zoek gaan en vergelijken is dus het beste, omdat alleen jij weet wat jij wilt hebben.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 17-06-2012 om 12:21
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je reply Gerco

    Tja, nog maar eens even goed gezocht, vergeleken en bekeken. De genoemde NAD T748 heeft geen internet aansluiting/mogelijkheid, dus deze valt af.

    Ga ik kijken naar een A/V Receiver tot een circa 800 euro blijven uiteraard de toestellen van Onkyo, Pioneer en Yamaha over. Marantz is voor mij niet echt een optie ivm te klein display. Zelfde voor Denon met een grove bonk (Koreaans..??) plastic op het front .... De Sony ES is ook niet meer wat het is geweest zoals in het verleden met de beroemde houten zijkanten en kwaliteitsbelevenis qua geluid.

    Ga ik ook een beetje het uiterlijk meenemen van het apparaat (niet geheel onbelangrijk, receivers zijn vaak stevig aan de maat, en het komt nogal prominent in beeld) dan zit ik qua specs en look's aan volgende sets te denken;

    -Pioneer VSX-1020k met dvd speler BDP-430
    -Yamaha RX-A810 met dvd BDS-1010, beide uit Aventage lijn.

    Onkyo laat ik toch vallen. Hoewel Onkyo veel uitrusting bied voor mijn centen struikel ik te veel over kwaliteitsproblemen die het merk kent. Met name de receivers laten regelmatig steken vallen terwijl de stereo lijn wat regelmatiger is.

    Het prijsverschil tussen de Pioneer en Yamaha is wel redelijk groot. Met name de BD speler van Yama is een flink stuk duurder, en in tegenstelling tot de Pioneer's hebben de Yama's schijnbaar een solider frame wat hoogwaardiger is opgebouwd met een metalen front tegen het plastic van de Pioneer. Qua modeljaar lopen ze volgens mij redelijk gelijk, aardige tegenhanger voor de Yama zou de LX55 van Pioneer kunnen zijn maar dan schiet te prijs het budget te boven, toch niet mijn wens eigenlijk

    Aankomend weekend maar eens wat gaan luisteren, kijken en voelen, ben benieuwd. Vooruitlopend op dit alles, het merk Yamaha zegt mij niet zo heel veel. Uiteraard wel van de Keyboards en dat soort dingen maar echt HT kwam tot voor kort niet bij mij op. Recensies en tests op het web staan soms lijnrecht tegenover elkaar, komt wellicht door gebruikte randapparatuur en persoonlijke smaak. Maar ondertussen weet ik nog niet wat ik kan (en mag...??) verwachten...

  4. #4

    Standaard

    Beste Tex,

    Allereerst van harte welkom op het forum!

    Je geeft aan dat je geen 5.1 of 7.1 hoeft. Waarom dan niet je huidige NAD set met de Dali speakers behouden en:

    - Je nieuwe TV op de NAD stereoversterker aansluiten?
    - Internetradio via bijvoorbeeld een Logitech Squeezebox Touch laten lopen (dan heb je gelijk een streaming optie voor je muziekbestanden).

    Groet,

    Peter (die ook 34 jaar is en in het midden van het land woont)
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  5. #5

    Standaard

    Hallo Peter,

    De optie om binnen 2.0 te blijven is eigenlijk niet meer geheel van toepassing. Mijn partner vind het wel aardig om bij aanschaf andere receiver toch HT te verkiezen boven stereo, en eigenlijk is dat met films kijken toch inderdaad wat leuker. De uitbreiding qua speakers komt met de tijd wel, eerst maar eens even de "kale" hardware.

    Puntje 2 betreft het nieuwe audiomeubel wat er komen gaat. Omdat onze huidige BeoVision tv en meubel inéén is en de NAD in een aparte toren staat gaan we over naar een laag meubel met niet al te veel ruimte voor de hifi. Het toepassen van een receiver en enkel een dvd geniet dan mijn voorkeur. Ook het aansluiten van de plasma zal met hdmi wat makkelijker gaan zonder al te veel extra kabels te hoeven toepassen.

    Toch bedankt voor het meedenken

  6. #6

    Standaard

    Heb je al een idee hoeveel ruimte je exact hebt in het nieuwe audiomeubel? Veel receivers zijn best hoog en moeten ook nog fatsoenlijk hun warmte af kunnen voeren.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  7. #7

    Standaard

    Een model van Pioneer dat te vergelijken is met de RX-A810 van Yamaha is de VSX-LX55 of LX53. Dit zijn modellen die op audio-gebied wat meer te bieden hebben dan de standaard-modellen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Heb je al een idee hoeveel ruimte je exact hebt in het nieuwe audiomeubel?
    Ik wacht bewust even met aanschaf nieuw meubel totdat ik een definitieve keuze heb gemaakt mbt audio gebeuren

    Wat tv betreft ben ik er denk ik wel uit. Hoewel de Pana GT50 serie technisch weer een tandje verder gaat dan de "oude" VT30 heeft de laatste toch mijn voorkeur. Buiten de 300 euro meerprijs die de GT50 vergt vind ik het design van de VT30 net wat strakker zonder extra rand om de tv heen. Beide hebben een mooi beeld, wennen wordt het toch ten opzichte van de huidige tv. Het ontbreken van een webbrowser op de VT30 vind ik niet storend.

    Dit weekend even wat receivers en discspelers bekijken en beluisteren, ben benieuwd

  9. #9

    Standaard

    Inmiddels weer een tijdje verder en een bult geld uitgegeven....

    Het is geworden...., Een Panasonic GT50 plasma televisie in 50", en een Denon AVR-3312 receiver met DBT-1713 BluRay 3d speler

    Tot zover de vreugde, want het werkt allemaal voor geen meter

    Grootste probleem betreft het geluid via de ARC naar de receiver. Wat is het geval;

    Na inschakelen van de receiver op bv "tuner" gewoon stereo tuner geluid via de 2 speakers. Nu wil ik tv gaan kijken, of een bd/dvd, schakel de Panasonic in, en switch de receiver naar bron "TV" of "BD" maar geen geluid van de tv via de speakers. Dit heb ik echter wél als ik de receiver uitschakel en vervolgens weer inschakel. Dit moet ik iedere keer doen om geluid van zowel tv als bd/dvd over de receiver te krijgen, tuner doet hij wel direct zonder tussentijds uitschakelen. Ga ik na het inschakelen van de receiver en tv tussentijds naar tuner en dan weer terug naar tv of dvd werkt het wél

    De verbinding betreft een ARC/HDMI kabel tussen de ARC aansluiting van de tv (HDMI1/ARC) en monitor/ARC1 van de Denon. Ik heb zowel de gebruiksaanwijzing van de tv als receiver paar keer doorgelezen maar kom er niet uit
    Heb wat met instellingen zitten klooien maar ook daar gaat het niet mee werken.

    Alvast dank....

  10. #10

    Standaard

    Bij gebruik van HDMI is het vaak belangrijk om een vast in- en uitschakel volgorde aan te houden en dat je het toestel wat je als laatste ingeschakelt -in de meeste gevallen de bron- hebt als eerst uitschakelt.

    Wanneer het met de receiver niet mogelijk is om handmatig het geluid van de TV via de ARC te laten lopen, zijn dit waarschijnlijk de juiste volgordes:

    Inschakelen van de set:
    -TV
    -AV-Receiver
    -Bron

    Uitschakelen van de set:
    -Bron
    -AV-Receiver
    -TV

    Door de receiver na de TV in te schakelen herkent de AV-Receiver de ARC-verbinding dan wel meteen en kun je als het goed is, de TV tijdelijk uitschakelen wanneer je die niet nodig hebt. Dit zal ook betekenen dat je de TV wel weer moet inschakelen voordat je de receiver uitschakelt zodat de laatste 'handshake' onthouden kan worden.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  11. #11

    Standaard

    Inmiddels is de Denon terug naar de winkel, afgezien het feit dat ik af en toe geen geluid van de tv kon krijgen was het stereo geluid naar mijn zin niet aanvaardbaar en de Denon geruild voor een Marantz SR-6006 die een flink warmer geluid geeft over 2.0. Toch zeker niet happy, geluid van de tv krijg ik bij de Marantz helemaal niet meer voor elkaar. Heel veel dingen geprobeerd, instellingen veranderd, diverse kabels gekocht en getest, meerdere malen beurtelings tv en audio proberen in te schakelen maar helaas. Geluid en audio vanuit dvd allemaal geen probleem maar vanaf tv wil bij maar niet lukken

    Jammer genoeg kan ik de tv niet meer retour brengen, anders had ik alles terug gebracht, geld weer terug naar de spaarpot en desnoods een jongere tweedehands BeoVision teruggekocht. Dit was een gok die helaas voor mij een erg vervelend staartje heeft, maar dat overkomt iedereen wel eens.

    Jammer jammer...

  12. #12

    Standaard

    Je zou nog kunnen controleren of instellingen van de TV er invloed op hebben zoals voor VIERA-link o.i.d. Dit werkt vaak alleen goed als alle toestellen van Panasonic zijn of kunnen gebruiken.

    Als het dan nog niet lukt om geluid zonder problemen via 'ARC' naar de receiver te sturen, kun je misschien beter het via een aparte verbindingen laten lopen. Gebruik je voor het TV kijken een externe ontvanger, dan kun je het beste deze als bron gebruiken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  13. #13

    Standaard

    Nou, inmiddels al heel wat verder gerommeld, maar de aansluiting die ik voor ogen had werkt dus niet. Ook op andere fora even gekeken maar ik ben gelukkig niet de enige met dit "debacle" dus dat scheelt.

    In overleg met de leverancier hebben we het opgelost met een optische kabel welke in de 2e connector zit van de Marantz. Via het set-up menu deze kabel geselecteerd als audio connection, en na de tv ingesteld te hebben op geluid "via home cinema" werkt het eindelijk. Niet te geloven, je zet de tv aan en er is geluid via de HT! Had de de hoop bijna opgegeven, maar gelukkig werkt het nu.

    Bedankt voor het meedenken !!

    Grt Tex

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •